1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. בארי, איטליה 2024 – השער לחבל פוליה | Bari
  6. »
  7. סנטה מריה די לאוקה, איטליה – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Santa Maria di Leuca

סנטה מריה די לאוקה, איטליה – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Santa Maria di Leuca

המדריך המקוצר לתייר

סנטה מריה די לאוקה (Santa Maria di Leuca), וכך גם לאוקה הסמוכה, היא עיירת נופש יפהפייה הממוקמת בקצה קצהו של העקב האיטלקי, בחלק הדרומי ביותר של מחוז פוליה, במקום בו נפגשים הים האדריאטי והים היוני. תיירים מגיעים הנה כדי ליהנות מהנופים הייחודיים של החוף הסלעי, המגדלור המפורסם וכמובן החופים יפים ומים צלולים שזכו לתואר “המלדיבים של סלנטו”, מה שהופך אותו ליעד אידיאלי לחופשת קיץ רגועה ומרגיעה. חלק מהתיירים שמגיעים לסנטה מריה די לאוקה בוחרים ללון כאן כחלק מטיול רחב יותר באזור פוליה ולנים כאן לפחות ללילה אחד. הלינה באזור זה מתאימה במיוחד למי שמחפש יעד מיוחד לחופשה שלו הקיץ שלו ולמי שמתכנן טיול רחב באזור פוליה שכולל גם את המקומות המרוחקים יותר, אליהם מגיעים פחות תיירים. למי שלא רוצה לנהוג או להגיע עם תחבורה ציבורית ליעד בקצה המדינה כדאי להסתכל על האפשרות לצאת לסיור יומי מאורגן מלצ’ה, למשל האופציה הזו.

המלדיבים של סלנטו סנטה מריה די לאוקה

לא סתם נקראים החופים הדרומיים המלדיבים של סלנטו

מלונות בסנטה מריה די לאוקה

בקרב מי שבוחר להגיע לסנטה מריה די לאוקה יש לא מעט תיירים שבוחרים ללון באזור ללילה אחד או יותר במסגרת הטיול באזור פוליה. בין האזורים שנחשבים לפופולאריים ללינה הם אזור רחוב לאונרדו דה וינצ’י (Via Leonardo da Vinci) ובאזור המגדלור של לאוקה. כמה ממקומות הלינה המומלצים עליהם כדאי להסתכל הם Montiro’ Hotel או Approdo Boutique Hotel Leuca למחפשים מלון 4 כוכבים, Hotel Terminal למחפשים מלון 3 כוכבים, B&BLeucaineout או Mimi Leuca B&b למחפשים מקום לינה פשוט ונעים, Residence Bellevue או Leuca Mon Amour למעדיפים דירה. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול בחינם – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.

מגדלור סנטה מריה די לאוקה

המגדלור – הלינה סביבו פופולארית

איך מגיעים לסנטה מריה די לאוקה

תחבורה ציבורית – הדרך הזולה

אפשר להגיע לסנטה מריה די לאוקה באמצעות תחבורה ציבורית. ישנו אוטובוס ישיר היוצא מלצ’ה, ישנם כמה קווים (למשל קו 107), כאשר משך הנסיעה הוא כשעה וחצי. על אף שסנטה מריה די לאוקה נמצאת בקצה קצהו של עקב המגף ישנם קווים ישירים גם מעיירות נוספות כמו גליפולי במערב (קו 108) ואוטרנטו במזרח (קו 105). ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

רכב שכור – הדרך הנוחה

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים בבארי משם מרבית התיירים שמגיעים לאזור יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על.

מה עושים בסנטה מריה די לאוקה

מלבד לינה יש כמה דברים שאפשר לעשות בסנטה מריה די לאוקה והאזור. למשל להגיע למגדלור של לאוקה (Faro di Leuca) הוא נקודת ציון בולטת ומספק תצפית מרהיבה על המפגש בין הים האדריאטי לים היוני, גם הנמל העתיק (Porto Turistico) הוא מקום נהדר לטייל בו וליהנות מהאווירה המיוחדת, וניתן לצאת ממנו לשייט בסירות לאורכו של החוף הסלעי ולמערות הייחודיות של אזור זה (ראו למשל את השייט המוצע כאן או את האפשרות הזו). בנוסף, חוף מרינה די פסקולוזה (Marina di Pescoluse), המכונה גם “המלדיבים של הסלנטו”, מציע חול לבן ומים צלולים וידועים כאחד מהחופים היפים באיטליה. תוכלו לראות את האפשרויות השונות לפעילויות וסיורים ולהזמין עם אפשרות ביטול בחינם כאן. בנוסף ישנם כמה מקומות מומלצים בהם תוכלו לאכול, כמו מסעדת Lido Azzurro Leuca ממנה נשקף נוף לים או קונדיטוריית Martinucci Laboratory.

מערות סנטה מריה די לאוקה

שייט למערות הינו אטרקציה פופולארית במיוחד