1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. בארי, איטליה 2024 – השער לחבל פוליה | Bari
  6. »
  7. סנטה מריה אל באניו, איטליה – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Santa Maria al Bagno

סנטה מריה אל באניו, איטליה – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Santa Maria al Bagno

המדריך המקוצר לתייר

סנטה מריה אל באניו (Santa Maria al Bagno) היא עיירת חוף קטנה וציורית במחוז פוליה, הידועה במים הצלולים והחופים היפים שלה. תיירים מגיעים אליה כדי ליהנות משחייה ורגיעה בחוף הים, וישנו גם חיבור יהודי, לאחר מלחמת העולם השנייה הוקם בעיירה מחנה עקורים אליו הגיעו שרידי מחנות הריכוז, וכיום יש בעיירה מוזיאון זיכרון ליהדות השואה (Museo della Memoria e dell’Accoglienza) המנציח את ההיסטוריה של הפליטים היהודים. בנוסף, ישנן מסעדות מעולות המגישות מאכלי ים טריים ונופים פנורמיים מרהיבים של הים היוני. חלק מהתיירים שמגיעים לסנטה מריה אל באניו בוחרים ללון כאן כחלק מטיול רחב יותר באזור בארי ולנים כאן לפחות ללילה אחד. הלינה באזור זה מתאימה במיוחד למי שמגיע לחוף המערבי של פוליה ומחפש יעד יותר שקט ורגוע ללינה מאשר גליפולי.

חופי סנטה מריה אל באניו

סנטה מריה אל באניו – חלופה רגועה יותר לגליפולי (צילום: Freddyballo, רישיון)

מלונות בסנטה מריה אל באניו

בקרב מי שבוחר להגיע לסנטה מריה אל באניו יש לא מעט תיירים שבוחרים ללון באזור ללילה אחד או יותר במסגרת הטיול באזור פוליה. האזור שנחשב למרכזי ופופולארי ללינה הוא אזור מרכז העיירה. כמה ממקומות הלינה המומלצים עליהם כדאי להסתכל הם Grand Hotel Riviera למחפשים מלון ברמה גבוהה, Piccadilly Rooms Restaurant and Beach או Hotel Corallo למחפשים מלון 3 כוכבים, Senia rooms vista או B&B La Spiaggetta למחפשים מקום לינה פשוט ונעים. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול בחינם – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.

איך מגיעים לסנטה מריה אל באניו

תחבורה ציבורית – הדרך הזולה

אפשר להגיע לסנטה מריה אל באניו באמצעות תחבורה ציבורית. ישנו קו אוטובוס ישיר (קו 104) מלצ’ה שמגיע לסנטה מריה אל באניו, משך הנסיעה בו הוא כשעתיים. ישנם גם אוטובוסים בין הערים והעיירות המרכזיים לאורך החוף, למשל גליפולי. ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

רכב שכור – הדרך הנוחה

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים בבארי משם מרבית התיירים שמגיעים לאזור יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על.

מה עושים בסנטה מריה אל באניו

מלבד לינה יש כמה דברים שאפשר לעשות בסנטה מריה אל באניו והאזור. למשל להנות מהחופים של העיר, לבקר ב מוזיאון הזיכרון ליהדות השואה (Museo della Memoria e dell’Accoglienza) המספר את סיפורם של הפליטים היהודים שהגיעו לאזור לאחר מלחמת העולם השנייה. טיילת החוף (Lungomare) מציעה מסלול הליכה נעים עם נוף מרהיב של הים, בתי קפה ומסעדות המגישות מאכלי ים טריים. בקרבת מקום נמצאת גם העיירה גאליפולי (Gallipoli), המפורסמת בעיר העתיקה הציורית שלה והמצודה המרהיבה, שניתן להגיע אליה בנסיעה קצרה. למשפחות שמגיעות לעיירה כדאי להגיע גם לאקווריום של סלנטו שנמצא בה (כרטיסים עם ביטול בחינם כאן) תוכלו לראות את האפשרויות השונות לפעילויות וסיורים ולהזמין עם אפשרות ביטול בחינם כאן. בנוסף ישנם כמה מקומות מומלצים בהם תוכלו לאכול, כמו מסעדת La Pergola שמתמחה במאכלי ים (ולכן פחות לא מתאימה לשומרי כשרות) או מסעדת Oasis Four Columns.

מוזיאון השואה בסנטה מריה אל באניו

הכניסה למוזיאון לזיכרון השואה בעיירה (צילום: Daniel Ventura, רישיון)