טיסות לסין עם עצירות ביניים - האפשרות הזולה יותר
בהתחשב במרחקי הטיסה הארוכים בין ישראל לסין, ובהיצע המצומצם יחסית של חברות תעופה שעושות זאת, רבים מעוניינים “להתפשר” ולטוס לסין בטיסות המבוססות על עצירת ביניים באחד היעדים באירופה או במזרח הרחוק. היתרון המרכזי של טיסות מהסוג הזה הוא המחיר, שנוטה להיות נמוך בצורה משמעותית מאשר הטיסות הישירות: במועדים שונים לאורך השנה ניתן להזמין טיסה במחיר של כ-400-500 דולר, הלוך חזור. מנגד, אם תיתקלו במחירים העולים על 2,000 דולרים לטיסה לשני כיוונים לסין, גם במקרה של עצירת ביניים, אל תהיו מופתעים: טווח המחירים של טיסות לסין הוא פשוט עצום. חברות רבות מציעות טיסות עם קונקשן לסין, כשבין השמות המוכרים ניתן להצביע על Lufthansa, Aeroloft, Air Berlin, Uzbekistan Airlines, Turkish Airlines ועוד.
עבור המעוניינים להגיע לדרום סין, התווספה לאחרונה אפשרות הטיסה באמצעות חברת התעופה הירדנית רויאל ג’ורדניאן (Royal Jordanian, או בקצרה RJ). קו התעופה החדש הוא לעיר גוונזו (Guangzhou), אם כי הוא כולל עצירת ביניים בעמאן המביאה לכך שה”מסע” כולו נמשך כ-14 שעות. הטיסות עתידות להתקיים שלוש פעמים בשבוע, בימי ראשון, שלישי וחמישי, כשהמחירים מתחילים מכ-800 דולרים ועשויים להגיע לסכום הגבוה מכך פי שלושה או ארבעה.
הסיכון המרכזי בטיסות עם עצירות ביניים הוא שהמסע, שגם כך נוטה להיות ארוך, יתארך עוד יותר. לא כולם מסוגלים להמתין מספר נכבד של שעות לטיסת הקונקשן, מה שעשוי להביא למשך טיסה מצטבר המתקרב ליום שלם. אם אתם בוחרים בטיסה עם עצירה ביעד ביניים, מומלץ שתבררו מראש את משך העצירה. כמובן שחשוב לדאוג לתעסוקה בשעות ההמתנה – ספרים, תשבצים, מוזיקה, מחשב נייד וכן הלאה – שתהפוך את החוויה לפשוטה יותר.
אופציה מומלצת נוספת היא להפוך את עצירת הבניים לחלק מהטיול. כאשר עצירת הבניים עוצרת בעיר אטרקטיבית או מעניינת כמו מוסקבה, ברלין או אפילו באקו – ובוחרים עצירה של 6-9 שעות בין הטיסות ניתן להרוויח יום טיול בעיר בה עוצרים לחניית בניים.