טיסות וחבילות לאמסטרדם

למצוא את הטיסה והחבילה המתאימה לך ביותר לאמסטרדם

מידע כללי

במרחק של כארבע שעות טיסה מישראל נמצא אחד היעדים הפופולאריים ביותר בקרב ישראלים – ולא, ממש לא רק צעירים. אמסטרדם היא עיר עמוסת אטרקציותאתרים מעניינים ומקומות בילוי, שמצריכים שהות בת מספר ימים לפחות. זהו גם יעד בו רבים בוחרים לבקר יותר מפעם אחת במהלך החיים שלהם, כאשר כל חוויה שונה מקודמתה.

בחרת לטוס לחופשה באמסטרדם? נהדר! חשוב להדגיש שנקודת ההתחלה בכל אחד מהמקרים חייבת להיות אחת: הזמנה של טיסות לאמסטרדם, אך איך תדע איזו טיסה להזמין? ישנן חברות תעופה שונות, טיסות שונות, חבילות שונות והמון נתונים מבלבלים. לפני בחירת הטיסה חשוב לדעת מה חשוב לך וכך להחליט איזו טיסה להזמין. הנה כל מה שחשוב שתדעו על הטיסות לאמסטרדם, שדה התעופה המרכזי של העיר ועוד.




שדה התעופה סכיפהול

כל הטיסות היוצאות מישראל לאמסטרדם מובילות למקום אחד, והוא שדה התעופה סכיפהול (Schipol). שדה התעופה זה נחשב לרביעי בגודלו ביבשת אירופה, ולדעת רבים הוא אחד הנוחים שבשדות. הנוחות נובעת גם מכך שיש בו טרמינל אחד, ולא מספר טרמינלים המגדילים את הסבירות ללכת לאיבוד. עם זאת, קחו בחשבון מרחקי הליכה ארוכים באופן יחסי עד לאולמות ולזרועות השונים (טיסות של חברות תעופה כחול לבן מגיעות לזרוע G). הטרמינל כולל שלושה אולמות ומציע היצע ראוי של חנויות, בתי קפה ומסעדות. השמות כאן הם מוכרים: מקדונלדס, סטארבאקס, H&M ועוד, כשלצידם תמצאו סופרמרקט בו תוכלו להצטייד במוצרים לטיסה או לארץ. בשדה התעופה הזה יש אפילו קזינו, תאמינו לא. וזה עוד בלי להזכיר את הדיוטי פרי.

מכל אלה המסקנה היא ברורה: אם יש לכם כמה שעות פנויות להעביר בדרך חזרה מאמסטרדם, או עודפי כסף שאתם נחושים לבזבז לפני השיבה הביתה, סביר להניח שתמצאו מה לעשות בשדה התעופה. לאנשים שנמצאים במקום שעות ארוכות (למשל, עקב דחייה של טיסה) עומד בית המלון מרקיור (Mercure Hotel Schiphol Terminal), או לחלופין כסאות שינה נוחים ומקלחות. אל תשכחו להביא מגבת.

יש להדגיש שבהולנד יש שדות תעופה נוספים וקטנים יותר, למשל באיינדהובן או ברוטרדם, אם כי טיסות לישראל לא מגיעות אליהם. אם אתם מעוניינים בטיסת המשך מאמסטרדם לאחד היעדים האלה, דעו לכם שזו אפשרות.

הגעה מסכיפהול למרכז אמסטרדם

שדה התעופה סכיפהול ממוקם במרחק של כ-14 קילומטרים בלבד מדרום לאמסטרדם – כרבע שעה נסיעה – ומכאן שההגעה ממנו למרכזה נחשבת לפשוטה ביחס לשדות תעופה אחרים באירופה. הדרך הנוחה ביותר היא לקחת רכבת מהתחנה הממוקמת מתחת לשדה התעופה, כאשר הרכבת יוצאת מרציף 1 או 2. תדירות הרכבות לאורך היום גבוהה, כאשר הרכבת אמורה להגיע אחת לעשר דקות בערך. בין חצות לשתיים בלילה יש שתי רכבות בשעה, לאחר מכן התדירות יורדת לרכבת אחת מדי שעה. מחיר הכרטיס עומד על 5.1 יורו כאשר רוכשים אותו במכונה, מחיר הכולל עמלה בגובה יורו על רכישת כרטיס נייר. מספר קווי אוטובוס מגיעים משדה התעופה למרכז העיר, קווים המתופעלים על ידי חברת Zuidtangent. הקווים הבולטים הם 197, 310, 300 ו-370 (שהוא גם קו לילה). הנסיעה אורכת כחצי שעה ומחירה עד מרכז אמסטרדם הוא 5 יורו.

אופציה אחרת, מעט יקרה יותר, היא להתבסס על שירותי השאטלים (Schiphol Airport Shuttles) המופעל על ידי חברת Connexxion. השאטלים יוצאים כל עשר דקות ומגיעים לכ100 בתי מלון ברחבי העיר (ראה מלונות באמסטרדם). המחירים עומדים על 17 יורו לנסיעה בכיוון אחד, או 27 יורו לכרטיס הלוך-חזור. את הכרטיסים ניתן לרכוש בעמדה של Connexxion במתחם Arrivals 4 או ב-Holland Tourist Information ב-Arrivals 2.

כמיטב המסורת, ניתן להגיע למרכז העיר באמצעות מונית או אפילו לימוזינה, המתופעלות על ידי Schiphol Travel Taxi (או מגוון חברות נוספות). צריך לקחת בחשבון שתג המחיר כאן גבוה יותר ומתחיל לרוב מסכום של כ-45 יורו. אם ניתן לחלוק את הנסיעה עם אנשים נוספים, המגיעים לאותו אזור באמסטרדם (ראה אזורים מרכזיים באמסטרדם), האפשרות הזו עשויה להיות משתלמת יותר ונוחה יותר.

אם אתם מעוניינים לבצע השכרת רכב בהולנד ולהתנייד באמצעותו, תשמחו בוודאי לשמוע שיש בשדה התעופה היצע גדול של חברות השכרת הרכב. הסוכנויות ממוקמות באולם פלאזה, כאשר המכוניות עצמן נמצאות בחניון הממוקם במרחק הליכה קצר משם (ראה מידע נוסף תחת השכרת רכב באמסטרדם).

כל האפשרויות של טיסות לאמסטרדם

טיסות ישירות לאמסטרדם יוצאות מישראל לכל אורך השנה. החברה העיקרית המבצעת זאת היא, איך לא, אל על, אשר טסה מישראל לאמסטרדם שישה ימים בשבוע, למעט שבת (בסך הכול 11 טיסות שבועות). טיסות באל על נחשבות לבחירה הראשונה של לא מעט ישראלים עקב האווירה ה”משפחתית”, תחושת הבטיחות והנוחות שמציעים מרבית המטוסים של אל על. מנגד, יש לקחת בחשבון שעלויות הטיסה הן גבוהות באופן יחסי, כשהעובדה שאל על אינה חברה בתוכניות הנוסע המתמיד של חברת תעופה אחרות מהווה בעיה עבור ישראלים המרבים בטיסות לכל רחבי העולם.

האופציה הנפוצה האחרת היא להיעזר בשירותיה של חברת התעופה ההולנדית KLM, המציעה טיסה בודדת מדי יום. זוהי חברה בטוחה ומתופעלת היטב, שאף משתייכת לברית התעופה הבינלאומית Sky Team. אל תצפו לתנאים מפוארים של טיסה, כשבחלק מהמקרים המטוסים צפופים, אך בטיסה ליעדים קרובים (יחסית) דוגמת אמסטרדם זהו פתרון יעיל ומשתלם בלא מעט מקרים.

מעוניינים בטיסת לואו קוסט (Low Cost) ישראלית, בעלת תנאים מינימליים אך גם מחיר נוח? את הטיסות האלה מציעה נכון לעכשיו חברה אחת בלבד, והיא ארקיע. ימי הטיסה משתנים לאורך השנה, כשלרוב הטיסות הן לפרקי זמן של שלושה לילות.

אפשרות אחרת היא לבחור בטיסה הכוללת עצירת ביניים באחד היעדים באירופה או במזרח התיכון, כאשר בין החברות המבצעות זאת ניתן למנות את Swiss, Turkish Airlines, Lufthansa, Austrian Airlines, Pegasus Airlines ואחרות. טיסות הכוללות קונקשן נוטות להיות זולות – תוכלו לעיתים למצוא הצעות בסדר גודל של 200-300 דולר לטיסה הלוך חזור – אם כי צריך לקחת בחשבון שלעיתים הקונקשן עלול להיות ארוך. לא תמיד זה נעים להמתין בשדה התעופה פרק זמן ארוך יותר מזמן הטיסה.

איך מוזילים את המחיר?




בדומה ליעדים אחרים, גם טיסות לאמסטרדם ניתנות להוזלה בדרכים שונות. מעבר לאופציית עצירת הביניים, כפי שתוארה מעלה, מועד ההזמנה מהווה משתנה שנכנס לתוך משוואת המחיר. אין כאן חוקיות, כאשר התפוסה של המטוס בנקודת זמן מסוימת, פונקציה של הביקוש ליעד כולו, משחקת תפקיד ומשפיעה על המחיר. אפשר לראות שני תסריטים שאנשים הרוכשים כרטיס טיסה לאמסטרדם ישמחו שיתגשם. האחד הוא הזמנה מראש של טיסה לאמסטרדם, חודשים ארוכים לפני מועד הטיסה, מה שכמעט תמיד מגלם הנחה מסוימת במחיר הכרטיס. המגמה הזו משמעותית במיוחד במקרים של טיסות Low Cost, בהן ככל שהמועד מתקרב המחיר של הטיסה עולה, לעיתים בצורה משמעותית.

האפשרות האחרת, שנראית מעט מנוגדת, היא להמתין פשוט עד לרגע האחרון ולבצע את ההזמנה ימים או אפילו שעות לפני הטיסה (לספונטניים שביניכם). הסיכון כאן הוא שבתקופות התיירות העמוסות של השנה הכרטיסים לטיסה ייגמרו, כך שהמעוניינים בטיסה עלולים למצוא עצמם קרחים מכאן ומכאן. כאשר כן מצליחים למצוא כרטיס פנוי ברגע האחרון, לא מן הנמנע שהוא יירכש בהוזלה משמעותית. אחרי הכול, חברות התעופה מעדיפות בשלב הזה למכור את הכרטיס במחיר נמוך מאשר לא למכור אותו בכלל.

אפשרות אחרת להוזיל את המחיר היא פשוט לבחור במועדים המבוקשים פחות בלוח השנה התיירותי של אמסטרדם, מועדים בהם המחירים זולים יותר. הסיכויים למצוא דילים והנחות משתלמות קטנים שבעתיים בחודשי הקיץ ובחגים, בהם מעדיפים הישראלים לטוס. מכאן, שהבוחרים לטוס בעונות המעבר או אפילו בחורף יכולים ליהנות ממחירים משתלמים הרבה יותר – לא רק מבחינת הטיסה, אגב, אלא גם בכל הנוגע למחירי המלונות או אפילו חלק מהאתרים התיירותיים בעיר. לפני שמקבלים החלטה שכזו מומלץ לבחון את מזג האוויר הצפוי באמסטרדם בתאריכים אלה (ראה מידע נוסף תחת מזג האוויר באמסטרדם). אתם לא רוצים לגלות כי אמנם הגעתם לאמסטרדם בזול, אך לא הייתם ערוכים מבחינת הלבוש או תוכנית הטיול שלכם למזג האוויר הסוער המאפיין אותה בנקודת זמן מסוימת.

 חברות ישראליות נוספות המעניקות שירותי טיסות וחבילות: