1. עמוד הבית
  7. טיול עם ילדים בפריז וביורודיסני – אילנית סינאי נתנאל

טיול עם ילדים בפריז וביורודיסני – אילנית סינאי נתנאל

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – פריז למטיילים – Paris for travelers

סיכום הטיול שלנו בפריז – זוג ושני ילדים. ארבעה לילות בפאריז עצמה וארבעה לילות ביורודיסני פאריס. זה ארוך ומותאם למתכננים טיול מושקע.

טיפים כליים

• חבילה לפלאפון כדאי לעשות מהארץ, לאחר מחקר מעמיק.
  • בחירת מסעדות – יש אפליקציה מעולה בשם the fork, דרכה אפשר להזמין מקומות במסעדות והמלצות. מומלץ ממש, כי יש הנחות וקל לתפעול.
  • בטיחות עם קטנטנים – כדי לא לאבד את הגוזל חרטתי על דיסקית לב (היו כל מיני צורות ועלה לי 40 ש”ח) שם וטלפון שלי. הוא שמח לענוד ולי היה שקט נפשי.
  • בחירת מנות מהתפריט בצרפתית לילדים קטנים – פשוט נכנסים דרך גוגל לאותו המקום ולרוב אנשים מעלים תמונות של המנות מראים לילדים. הם בוחרים ומראים למלצר את התמונה. הכי הכי פשוט, פטנט מדליק.
  • אפרופו גוגל… אולי אני לא מגלה משהו חדש, אבל הפטנט הכי טוב שעבד בשבילי הוא שנניח כל מסעדה או מקום שרציתי ללכת אליו בהתחלה הכנתי רשימה טפשית בוורד ואז הבנתי שפשוט כדאי להכניס את המקום לגוגל מאפ שלי במקומות שמורים ואז כשהייתי שם ראיתי מסומן בלב מקום שרציתי עם קישור לאתר ושעות פתיחה והכל און ליין.
  • תחבורה – אפשר לכתוב רבות, אבל כשמגיעים לפחות משבוע עדיף לרכוש 10 כרטיסי קרנה בהנחה. נביגו עדיף כשמגיעים לשבוע שלם.
  • בצרפת השעה היא שעה אחת אחורה והכי חשוב בעונה זו – השמש שוקעת רק בעשר בלילה, ככה שכיף ויש יום ארוך לנצל.
  • אוטובוס תיירים מומלץ לילדים ולמבוגרים open tour. העלות היא 17 יורו לילד לא משנה לכמה ימים. 33/37/41 למבוגר ליום \יומיים\שלושה.
  • חברה מומלצת לשיט על נהר הסיין יוצאת מפונט נף.
  • לגבי הרבעים בפריז. יודעים לפי הכתובת באיזה רובע משהו נמצא לפי הזיפ קוד. נניח 75661 אז מסתיים ב- 1 זה רובע 1. המספר האחרון מסמל את הרובע.
  • בתכנון הטיול המקורי שילבתי גנים בשפע, פסאג’ים ומה לא, בפועל מסתבר שילדים אכן זקוקים להפסקות והקצב זורם לו משלו, לכן החלטנו לא להלחץ ולהנות מסתם ריצה על דשא למרגלות גשר אלכסנדר (החוויה שהם הכי זוכרים). באמת לתת להם מרווח נשימה וככה תהיה סיבה טובה לחזור להשלמה.

הגעה לפריז

טסנו בשישי ב- 8 בבוקר באייר פראנס (במקור בחרנו אל על). עבר בקלות, נחתנו בשארל דה גול וגילינו שהצרפתים אדיבים. החל מהדייל המצחיק שגילה סבלנות רבה לקטנים, השוטר בביקורת הגבולות שהתלוצץ עם הילדים, מלצרים, מלון, עוברי אורח פשוט כולם! נחתנו בשעה 13:00 בשדה cdg. חיכה לנו נהג שהזמנו מעובדיה הסעות. הנהג היה בזמן בחיוך, עם שלט מזמין והגענו בבטחה ובסטייל למלון שבחרנו בפריז עצמה.

בית מלון

Novotel les halls – פשוט מומלץ למשפחות עם ילדים. עוד לפני ההגעה נאלצנו להקדים את הנסיעה ולמרות שסגרנו הזמנה ללא אפשרות הזזה, באדיבותם הסכימו. אנשי הקבלה אדיבים, החדרים רחבים, מעוצבים, מתאימים למשפחות ומאובזרים. יש מסך שטוח (כשיש קטנים שצרכים הפסקה דיגיטלית) wi fi, מכונת אספרסו אכותית ומה לא.
ארוחת הבוקר בניגוד למקובל בפריז היא עשירה, מגוונת, ירקות, פירות, שפע. החל מגבינות קלאסיות לדברים שיכולים לקלוע לטעם הישראלי, העיצוב בלובי, רמת הנקיון גבוה מאוד, וגולת הכותרת מבחינתנו היא המיקום. המרכז של המרכז על מטרו שאטלט שקרוב להכל, חמש דקות מפומפידו, חמש דקות מהלובר. סביב יש הכל: מיני סופרמרקט, מכבסה אוטומטית, פטיסרי מושלם, ים בתי קפה, מסעדות, קניונים, בקיצור – מדהים.

היום הראשון

אחרי שהעלנו את המזוודות ירדנו מורעבים לאכול צהריים ומצאנו את רשת chez gladinese המגישה אוכל בסקי טעים, משביע, חם וחוויתי. שירות איטי קצת (או שהיינו מורעבים). משם המשכנו דרך שוק מקסים בלה האל לכיוון מרכז פומפידו. ברחבה של פומפידו גילנו את גלידת Amorino. מומלצת ברמות, ישבנו ברחבה עם כל הצרפתית ונהננו מכל ביס. עם שני ילדים עייפים מהטיסה החלטנו לעשות את הדבר הנכון ולהכנס רק לתצפית על פריז במדרגות השקופות. גם בפומפידו הצוות היה סובלני ומדהים. קנינו מראש כרטיסים לתאריך אחר והסכימו לשנות בנימוס ונחמדות, הילדים נהנו מהחוויה והנוף, נהננו גם מתצוגה חינמית בחלל הפומפידו והגדול עלה חצי קומה לאזור הילדים (חינם). היינו בקשר עין, עייפים ומרוצים צללנו לישון.

היום השני

למחרת שבת בבוקר קמנו מוקדם לארוחת בוקר מושלמת וישר נסענו במטרו לאייפל. בניגוד להמלצות הרווחות, לטפס על האייפל זה חובה! הכניסה למגדל כולל בטחון לקחה בדיוק גג חצי שעה (הגענו על הבוקר) והנוף בפסגה מרהיב ולא כמו בקומה השניה בכלל, פשוט חובה!
עייפים מההתרגשות ורעבים (שוב) החלטנו לא לאכול בקפיטריה שבאייפל וקנינו לנו כריך טעים ברחוב מקביל. ישבנו בגני מרס המופלאים על הדשא, האכלנו יונים, צפינו באייפל והיינו בעננים.
כמה אזהרות שקיבלנו ממטיילים וגם מיהודית מרלמשטיין Judith Mermelstein מדריכת טיולים מדהימה שבעזרת האדיבות, הטיפים, הידע והחוכמה שלה תכננתי טיול מופלא ובטוח עזרו לנו להמנע מחוסר נעימות, מצרפת ציטוט: “לא להתפתות ל’עזרה’ שמציעים אנשים ברכישת כרטיסי מטרו. הם מנסים למכור לתיירים תמימים כרטיסים משומשים, שסימן ההחתמה עליהם קלוש ביותר או כלל לא מופיע.”
ברחבי העיר מסתובבות חבורות של מספר בנות, לפי תווי פניהן הן צועניות. הן תנסנה להחתים אנשים על דף, למכור סיפור על זכויות אדם, להוציא מכם תרומה ולכייס אתכם.
*לגרש, בשניה הראשונה!*. על כך אעיד שבעודנו מנסים להנות מהפיקניק למרגלות האייפל, נתקלנו בהן וזה כלל לא נעים ואכן צועניות. על הגשרים עומדת לעיתים חבורה שמציעה משחקי הימורים על זריזורת ידיים שבהעלמת חפצים ומציאתם. שלושה גברים ואז לפתע מגיעה ‘תיירת’ ועוד תייר שכאילו מהמרים וזוכים, כדי שאחרים, עוברים ושבים (תיירים), יתפתו גם הם להמר. אם תשבו שם חצי שעה, תראו איך ה’תיירים’ חוזרים לעוד סיבוב. מה שכן, לבינתיים האנטישמיות לא מורגשת! למרות שהילדים שרו וצווחו בעברית, צרחו בעברית אחד לשני במטרו (היה חסר רק שישירו בתחתונים I love Israel &trump).
לאחר מנוחה החלטנו לספוג קצת אומנות במוזיאון נפלא לה פטי פאלס, המוזיאון הוא חינמי ומרכז יצירות אומנות נפלאות. אפשר לחוות תרבות לילדים ולנו מבלי לכתת רגלנו שעות בנבחי הלובר. במרכזו גינה קסומה ממש! יש בו גן בית קפה נפלא שלצערנו היה מלא. ממנו עברנו דרך גשר אלכסנדר אשר במלוא הדרו סיפק רקע נפלא לצילומי משפחה.
רעבים שוטטנו ונתקלנו בבית קפה נחמד le recutement 36 boulvard de la tour moubourg אשר הפתיע במהירות ושירות, אוכל טעים. לא הייתי מגיעה במיוחד ממרחק, אבל היה טוב! חזרנו למלון ולארוחת הערב פשוט קנינו פיצה ופסטה מעולים ממסעדה צמודה.

היום השלישי

יום ראשון בבוקר היה קצת גשום, אז החלטנו לנסוע למוזיאון המדע בפארק ויולט. מתחם ענק ומרתק כמו מוזיאון המדע בחיפה רק פי כמה בגודל, לילדים יש מתחם מיוחד שמחולק לפי גילאים 2 עד 5 ו- 5 עד 12. השהות במתחם מוקצבת בזמן ככה שמובטח מרווח ומקום ומתומחרת בנפרד, הקטנים מאוד נהנו. גם הסרטים המוצגים בפלנטיריום מרתקים, במקום עצמו יש בורגר קינג וקפיטריה ויש קניון צמוד עם עוד כמה מקומות לאכול.
חזרנו למנוחת צהריים במלון. התלבשנו חגיגי והחלטנו לחוות מסעדה צרפתית אמיתית (אפשרי עם ילדים). השתמשנו באפליקצית The fork דרכה ניתן להזמין מראש מקומות לקרוא חוות דעת, לסנן בהתאם למיקום ולתקציב והכי חשוב – יש הנחות משמעותיות מאוד! שווה ממש.
בחרנו במסעדת le comptair de petit champs 17 rue de petits- champas 75001 מכמה סיבות: המלצות רבות, מחיר בינוני גבוה – לא קורע, המסעדה קטנה ומסבירת פנים לילדים, אך עדיין מספקת חוויה צרפתית וצופה לגני פלאס רויאל. היה טעים ואפילו יצאנו שבעים. קינוח החלטנו לנסות בפטיסרי מושלם שראינו בתחילת הרחוב שמסתבר כאחד הטובים ביותר – Senoble. באותו הרחוב. ארזנו לנו מטעמים וגלידה אחת המשובחות (יותר מאמורינו) ואכלנו בגנים המופלאים ליד המזרקה. משם צעדנו עם טפטוף גשם נעים לכיוון פירמידת הלובר (צילום חובה). הצצנו בשער הנצחון הקטן. עייפים ומרוצים פרשנו למלון.

היום הרביעי

ביומנו האחרון בפריז עצמה מזג האוויר לא האיר פניו בבוקר זה והחלטנו על שינוי התכניות. צעדנו לכנסיית נוטרדאם. לצערי הגענו רטובים עד לעצמות (מומלץ נעליים ספייר לקטנים בימים גשומים) כך שנשארנו למיסה ולא ממש היה חשק לטפס על המגדלים. חזרנו למלון להתחממות קלה, אני קפצתי לקניות בקניון הענק לה האל צמוד למלון, הקטנים נחו ובצהריים החלטנו לפנק את הגדול במאכל האהוב סושי (כן כן בפריז). שוב בעזרת דה פורק מצאנו ברחוב הקרוב מסעדת סושי מעוצבת, מומלצת, טעימה והכי הכי חשוב מבחינתי טריה! Tao Asian fusion 6 rue st enis 75001. היה מושלם!
בגלל שהייתה שביתה במטרו לקחנו מונית לאינווליד – מקום סגור מרתק וחמים, מוזיאון הצבא עניין מאוד את הבנים וגם אותי. תצוגה של חליפות אבירים, תלבושות, נשקים עתיקים, הכל בארמון יפיפיה!

• כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

החלק השני- יורודיסני

טיול עם ילדים מצריך תכנון. יש כמה שאלות שהתלבטנו לגביהן ואכתוב מה בסוף החלטנו ומה לדעתי היה נכון לעשות בהרכב המשפחתי ‏שלנו ולטעמנו האישי בלבד:‏

• פאריז ואז יורודיסני או ההפך?
  • התכנון המקורי שלנו היה לטוס מישראל ישר לדיסני ל- 4 לילות ואז ‏להמשיך לביקור במרכז לעוד 3 לילות.‏ בפועל יצא בגלל מצב בטחוני שהיה שהחלטנו להקדים. הפכנו ויצאנו לפריז לפני דיסני. זה היה הדבר הכי נכון ‏לעשות במבט לאחור, ככה הייתה להם סבלנות להתבונן בדברים והמתח וההתרגשות נבנו בהדרגה.‏ יצא לנו בגלל מבצעים וכו’ 4 לילות ו- 4 לילות, עם ילדים בגילאים אלו ושני הורים בכושר מעולה, זה המינימום ‏כדי באמת לחוות משהו לדעתי.‏
  • בחירת מלון. יש כמה אופציות: ‏
    • לישון בתוך פריז ולקחת מטרו, שעה לדיסני ולחזור באותו היום או כמה ימים, טירוף עם ילדים קטנים ‏מבחינתי.‏
    • לבחור את אחד מבתי המלון סביב דיסני העובדים בשיתוף איתם ומקיימים הסעות שטלים כל הזמן.
    • לבחור מלון או דירה בעיירה סמוכה שזה 5 דקות משם במטרו, ליד מרכז קניות ענקי שבו ניתן לרכוש אוכל ‏ומזכרות (האופציה השניה הטובה לדעתי אחרי הבחירה שלנו).‏
    • לבחור מלון בתוך דיסני עצמו, זו הייתה הבחירה שלנו. מתוך רצון לקטנים לחוות עד הסוף וכדי לאפשר ‏מנוחת צהריים מהירה לקטנים, בנוסף יש שעה נוספת בבוקר שבה הפארק פתוח רק לאורחי המלונות ‏ואז אפשר לנצל עוד זמן ועוד מתקנים, מה גם שאצלנו המחיר כלל גם כרטיסים לפארקים לשניהם, גם ‏פאסט פאס ונפלנו על מבצע לכבוד 25 שנים לדיסני ככה יצא משתלם.‏

אנחנו הלכנו על מלון “סקויה לודג’ “. מלון סביר, לא מפנק כמו זה בפארז, ישן מעט אבל נקי, שרות מעולה. סה”כ טוב, אבל לא מעולה, המיקום שלו היה העיקר מבחינתי. הוא ממוקם במעין חורשת עצים ליד אגם ‏ומפלים קטנים. אחרי כל המהומה בדיסני, צבעוניות, רעש וכו’, היה תענוג לשוטט בשבילים, להוריד הילוך, ‏להתחבר לטבע ולשמוע ציוץ ציפורים (אמיתיים – לא מרמקול).‏ גם המלון ניו יורק הסמוך נראה מהנה למדי. אם הייתי צריכה לחזור הייתי חוזרת בוודאות למתחם ‏המלונות הזה, רק בוחרת מלון אחר. אולי את New Port Bay שנראה מהמם ומשקיף על האגם.

בתי המלון של דיסני ממוקמים בקצה המתחם ויש לעבור דרך “דיסני וילג'” – מתחם ענק, חוויה בפני עצמה עם ‏המון חנויות, מזכרות, בתי קפה והופעות וכו. עד שמגיעים לרחבת הכניסה שם כולם נכנסים מכל מקום.‏ אהבתי כישראלית חרדתית כמעה, חחח, שיש בידוק ושיקוף למזוודות ולתיקי היד גם בתוך המלון בכניסה למלון ‏בכל פעם.‏ זה נתן לי שקט נפשי.

בגדול איך הכל בנוי

מבתי מלון ודרך הדיסני וילג’ הפתוח לכולם עוברים לפארקים עצמם. יש שני פארקים: ‏
דיסנילנד פארק – בו מרוכזים רוב המתקנים. יש את הכניסה הראשית בה יש בידוק בטחוני וכביש ראשי ‏שמשני צידיו יש חנויות ומזכרות, ממול הטירה הידועה. הוא מחולק ל- 4 אזורים: ‏ Adventureland frontieland fantasyland discoveryland ‎‏. שוב לא אכביר במילים, אבל המינימום ‏מינימום כדי לחוות ממש לעניות דעתי זה יומיים בפארק זה, אם לא שלושה. אנחנו בארבעה ימים וללא ‏תורים (אספר בהמשך) הרגשנו שלא מיצינו.‏
‏Walt Disney studios ‏ – פארק בו חווים ולומדים איך יוצרים סרטים מאחורי הקלעים וגם בו יש מגוון ‏מתקנים מצומצם בהרבה, אבל מאוד מאוד מהנה. לא הייתי מוותרת עליו! פארק זה בהחלט ניתן למצות ‏ביום שלם. ‏

קניית כרטיסים

הבנתי שיש הרבה אתרים שמוכרים. לא חקרתי בזאת, כי קיבלנו מהמלון, אבל שימו לב ‏שאם רכשתם מאתר אחר תצטרכו לעמוד בתור ולהחליף את הכרטיסים שרכשתם בכרטיסי הפארק. הרבה ‏אנשים עמדו סתם בתור כדי להבין זאת.‏

אפלקציה

יש להם אפליקציה מעצבנת, אבל עובדת, בה ניתן להבין כמה זמן צריך להמתין לכל מתקן ‏‏(וצריך). אנחנו נסענו לא בשיא העונה, לא בחג ולא בשבת ראשון (שמרו נפשותיכם) ועדיין היו תורים של ‏למעלה מ- 40 דקות ולפעמים גם 75 דקות!

אפשרויות לקיצור תורים: ‏
‏1. רוכשיםfast pass‎‏:‏‎ אנחנו קיבלנו כלול בחבילה. הבעיה היא שהוא מצוצמם לכמה מתקנים בלבד ולא נכנסים ישר אלא עוברים לתור מקוצר.‏
WALT DISNEY PARK
The Twilight Zone Tower of Terror™**, Production Courtyard
Flying Carpets over Agrabah, Toon Studio
Ratatouille: The Adventure, Toon Studio

‏2.לצערי, אבל במקרה שלי בלי זה לא היה אפשרי, יש להם כרטיס מיוחד שמאפשר כניסה ללא תור לכל ‏מתקן\בידוק בפארק. רק במקרים של מגבלות וכו’.‏ לבני הבכור יש סוכרת נעורים (מה שתכלס לא ממש היה מונע מאתנו לעמוד בתורים יכלנו להתמודד, אבל ‏גם ‏ ADD‎‏ ‏‎ -‎‏ כאן כבר הטיול היה הופך לסיוט (גם עם הריטלין). אז במקום פאסט פאס הוצאנו “חן פאס” ‏שמו חן, ועשינו מזה חגיגה בדיחה כדי לא להדגיש את הבעיה.‏
כדי להוציא פתור מתורים ולדעתי כל ילד חמישי בארץ עם הפרעות קשב. פשוט הבאנו מהארץ מסמך באנגלית, ‏חשוב! חתום על הבעיה. ‏
בכניסה יש אולם‏ Hall ‎‏ ‏City ‎‏ לשם ניגשים (הם הכי נחמדים) עם הילד/המבוגר עם המוגבלות (הם חייבים ‏להיות נוכחים) מציינים לכמה ימים אתם שם ומקבלים אישור כניסה חופשית ללא תורים לכל ‏השהות לארבעה אנשים, לא יותר (הוגן…). כדי להכנס למתקן פשוט היינו צריכים להציג כרטיס זה ‏‏(איפה שיש סימון של כסא גלגלים קצת מבאס), אבל לחלוף על פני תור של שעה ולדעת שאמיתי לא היה ‏סיכוי שהילד יצליח לשרוד זאת, גרם להמתקת התחושה.‏ החסרון היה שלא יכולנו להתפצל כי היה כרטיס אחד – או שהתפצלנו וניצלנו את הפאסטפס.

תכנון מקדים של מתקנים

ישבנו בבית וערכנו בנחת (לא שם בלחץ עם הילדים על הראש) רשימה של מתקנים מומלצים, מה לדעתי ‏יתאים לכל ילד לפי אופי – לא רק גובה וגיל (אני פחדנית ולא התחשק לי ליפול על איזה משהו מפחיד). מומלץ לתכנן לפי האזורים כדי שיהיה שיוך, אין טעם לקפוץ מקצה אחד למשנהו.‏

אוכל

אוכל זו הנקודה הכי בעייתית שעדיין אין לי פתרון ממשי בשבילכם עבורה.‏ ארוחת בוקר עשירה אכלנו במלון (הזמנו את ארוחת הבופה שהיא אקסטרה וגם היא לא ממש קולעת ‏לטעם הישראלי, ביקשנו במיוחד קצת ירקות).‏
קראנו באינטרנט על ה- ‏meal plan של דיסני , קונים שוברים לארוחות למגוון מסעדות שפזורות בפארק, זה ‏יקר אבל שווה ממש כי כל מסעדה ממש חוויה בפני עצמה. מקבלים ארוחה מלאה עם קינוח ושתיה ולא רק ‏ג’אנק.‏ עם כל זאת נשארנו עם ארוחה נוספת, לתומנו חשבנו שנקנה איזו פיצה או נקניקיה לנשנוש ונפתור זאת, ‏אבל כשביום הראשון (תחזיקו חזק) נכנסנו לפארק והזמנו 4 נקניניות פושטיות בלחמניה פיצית כזו שבארץ ‏עולה 10 שח לאחת, שילמנו 240 ₪. אמיתי! הבנו מה הולך שם. כמובן שזו נהייתה בדיחה משפחתית ‏וקראנו להן נקניקיות הזהב, גם חוויה לאוסף. אבל הבנו שצריך פתרון אחר.‏
יש מגוון מסעדות פזורות מחוץ לפארק, אבל גם שם לא יצאנו מארוחת “סגנון מקדונדלס” הכי הכי פשוטה ‏בפחות מ- 300 שח לארבעה.‏ אין סופרים בסביבה או מכולת להכנת כריכים, יש רק בקניון הקרוב חמש דק’ במטרו. קניון ענק בו ניתן ‏לקנות אוכל. כשאנחנו בפארק לצאת לחזור עם הילדים יעלה לא פחות, בקיצור בעיה. כמובן אפשר היה לאחסן ‏בחדר, להכין כריכים אבל גם אז להסתובב אתם בתיק. לא יודעת, באמת בעייתי עניין האוכל ואני לא מדברת על ‏האיכות התזונתית.‏

מסעדה של ‏chez rami ‎‏ באותו המקום – לא להתקרב! היה ‏פשוט מזעזע, החוויה היחידה הלא נעימה בכל 9 ימים ועשרות מסעדות, פשוט רע.‏ אפרופו מסעדות, חייבת ככה בשלוף כאלו שעבדו על תכנית האוכל שעשינו:‏
Captain jack ‎‏ מסעדת פיוזן באווירה קאריבית כולם פיראטים טעים ומומלץ!‏
Agarba café‏ בסגנון מרוקאי אלאדין הכל מעוצב ככה, בופה טעים עשיר למי שמתגעגע לקוסקוס ואוכל ‏שמזכיר ישראל, אבל בקטע חוויתי. מאוד מאוד נהננו!‏
מסעדת ‏chez remi‏ אסון. כגודל הציפיה והעיצוב כן גודל האכזבה ממש ככה.
מסעדה של קוקו – לא ביקרנו שמענו שמומלץ ונראה ככה.

נשנושים – כיף לקנות דלי של פופקורן ולמלא שוב במחיר מופחת. גם הדלי מקסים ונשאר למזכרת.‏

הופעות ומופעים

תענוג אמיתי.‏ בכל יום בשעה חמש יש את התהלוכה הראשית הגדולה – לא לפספס! חוויה. ממליצה כבר עשרים דקות ‏קודם לתפוס מקום בכיכר הראשית ולא בכניסה לפארק שם כולם מחכים, כי השיא הוא כשהם מגיעים לשם ‏ורוקדים וכו’. ‏לרוב זה גם יותר פנוי. המופע הלילי מאוחר ממש, בעשר וחצי בלילה, וזה פשוט סיוט לקטנים להיות ערים. ‏לצערי גם עם מנוחת צהריים לא הצלחנו להביא את הקטנציק לראות, הוא התפרק לישון בכל אחד מארבעת ‏הערבים, אבל אנחנו הצלחנו עם הגדול וזו חוויה. החוויה שבאמת קטונתי לתארה במילים, בכיתי אמיתי ‏מהתרגשות (גם בגלל החיבור לילדים), צמרמורות התפעלות, משהו שישאר שנים!! לא לפספס אם יכולים!‏
שאר התהלוכות גם מדהימות, הצוותים רוקדים, מחייכים, לא נראים עייפים, לרגע לא נראים כמו בישראל כאילו ‏לא רוצים להיות שם. כנראה שמחליפים אותם בתדירות רבה, מתגמלים כראוי. נראים כאילו אנחנו ‏הדבר הכי חשוב באותו רגע והם הכי נהנים!‏

רמת התחזוקה בפארק גבוהה ביותר! נקי, מתוקתק, צבוע, חדיש, בטיחותי – אין מילים.‏

צילום עם הדמיות – בגלל החן פאס, לא חיכינו, אז היה שווה, אבל מי שצריך לחכות שעה וחצי לצילום עם ‏מיקי, לא בטוחה כמה זה שווה.‏ אגב, מוכרים פנקס כזה לחתימות במחיר מופקע. תעשו לעצמכם טובה תביאו מישראל זה עבד יופי.‏ בהקשר זה טיפ ממני – אני לא מתכלבת והוצאנו ים כסף על מסעדות איכות, לא חסכנו מאום ושפע, ‏אבל כשבאתי מהארץ וראיתי שכובע עולה 120 שח, שתחפושת ממוצעת תעלה לנו כ- 500 ₪, החלטתי ‏להתכונן ולהפתיע את הילדים בעצמי.‏ מהארץ הזמנתי מעלי אקספרקס כובעים של הדמויות שאוהבים, אקדחי לייזר, משקפי שמש, חולצות מותג ‏מה לא, הכל חדש ועשירית מחיר, עטפתי מהמם והבאתי איתי במזוודה שם הפתעתי בכל יום והוצאתי כמה ‏דברים. כמובן שזה לא הספיק כשרואים את השפע וזה ממש מפתה, אז כמובן הקצאנו להם סכום שיקנו גם ‏שם (והלכנו לקניון סמוך שם חצי מחיר) ונפתרה הבעיה.‏ אחרת זה עלול לעלות כמחיר החופשה או במחיר ילדים ממררים בבכי יומיים (וללא קשר לחינוך)‏.

בפארק השני באולפנים עברנו חוויה משגעת. הסטאנט שואו פשוט מרהיב, לא לפספס! קטנטנים שנבהלים ‏מפיצוצים צריכים לשקול שוב, אבל חוויה אמיתית ומרגשת.‏
את המתקן של רטטוי עשינו פעמיים והייתי עולה שוב.

צילומים: קנינו את ה-photopass ‎‏ שמצלמים אותך במתקנים ועם הדמיות אז מצד אחד כשמצטלמים עם ‏דמויות המקום חשוך ואי אפשר בפלאפון (נראה לי שעושים בכוונה) ובמתקנים אי אפשר להתצלם מצד שני ‏זה יקר ולא בהמון מתקנים אנחנו בחמישה ימים ועם קיצור תורים הצלחנו לעשות 20 תמונות לא בטוחה ‏ששווה את המחיר, למי שיש מצלמה טובה שיביא אתו עדיף.‏
אגב, בן החמש שלנו בכושר ועדיין היה צריך חצי מהזמן שיסחבו אותו על הכתפיים (בעלי לא רצה שיהיה ‏בעגלה) אולי בצדק אבל, יש שם במקום עגלות לשכור.‏ גם התיקים היינו בעונת מעבר ככה לבשנו שכבות וסחבנו מטריות וכו’. מי שקשה לו יום שלם שישקול ‏תיק קטנטן חמוד עם גלגלים.‏

חזרה הביתה… שוב עם שני ילדים וארבע מזוודת, חזרה במטרו לא הייתה אופציה. לאחר בירור מול השרות במלון מסתבר שהכי זול אבל במיוחד שווה, כיף, רגוע ובטוח הוא לחזור עם עובדיה הסעות פריז. הוא שלח לנו נהג שהגיע בזמן, עושה ביטוחים, כסא לפעוטות, פשוט שווה את השקט ואפילו יותר זול מההסעה מהמלון.

הסטטוס מוקדש באהבה רבה ומקווה שיעזור למטיילים הבאים להנות.‏ טיול זה הוקדש לחגיגת בר המצווה של בני האהוב חן, תוכנן בקפידה והיה פשוט חוויה.‏