1. עמוד הבית
  6. »
  7. חמישה ימים קסומים של טיול משפחתי בברצלונה – נועה ווינר

חמישה ימים קסומים של טיול משפחתי בברצלונה – נועה ווינר

פוסט זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – ברצלונה למטיילים – Barcelona for travelers

שלום לקבוצה המקסימה! חזרנו מחמישה ימים קסומים בברצלונה. נעזרתי המון בקבוצות השונות בפייס ואשמח להחזיר חזרה במידע.

טסנו בעלי ואני, חמי בן ה- 70 והבנות שלנו בנות כמעט 7 וכמעט 4. בשבילי זו היתה פעם 4 או 5 בעיר, אז היה לי מושג כללי איך ובאיזה אופן לתכנן את הטיול. עוד נקודה חשובה- כשאנחנו מזמינים נופש אנחנו תמיד בודקים מראש אם התאריכים נופלים על חג או כנס או משהו בעיר. גילינו לפני שהזמנו שהתאריכים שלנו יוצאים על הפסחא ועל יום שישי הטוב. התלבטנו וקראנו והתייעצנו ,הבנו שרק החנויות סגורות וכל השאר פתוח וכך היה. תכננו את הקניות שלנו בהתאם . ביום של הפסחא יצאנו מהעיר לסיור (אפרט בהמשך).

טיסות

טסנו בחברת vueling. הזמנו כרטיסים באתר EDREAMS (כבר פעם שניה שאנחנו מזמינים דרכו). הטיסה הלוך התעכבה בשעתיים מבאסות מאוד. הטיסה חזור יצאה בדיוק בזמן. יש להם אפליקציה מאוד נוחה והם מעדכנים בזמן אמת. המטוס בסדר, LOW COST, אפילו לא קיבלנו מים אבל גם לא ציפינו לכלום. בשדה התעופה בברצלונה ה CHECK IN לכל הטיסות של VUELING הוא משותף כך שלא היה לחץ או עומס. בסך הכל חוויה טובה למרות העיכוב בטיסה.

מלון

לנו במלון Oriente Atiram על הרמבלה. מבחינת מיקום הוא ממוקם על הרמבלה ליד תחנת מטרו, מרחק הליכה משוק לה בוקריה וכיכר קטלוניה וגם מרחק הליכה מהנמל והרובע הגותי. כמה דברים לגבי המלון- הצוות מאוד מאוד אדיב ושירותי. מדברים אנגלית ותמיד ששים לעזור. נתנו לנו את אחד החדרים לשעה נוספת ביום האחרון ללא חיוב. החדרים קטנים, מאוד מאוד בסיסיים, אבל נקיים מאוד. בחדרים יש ריהוט “יעני” עתיק אבל הוא סתם נראה ישן. מצד שני האמבטיות משופצות וחדשות והכל מבריק מניקיון. האקוסטיקה מזעזעת. שומעים כל פיפס מהחדרים השכנים. הכל תלוי מה אתם מחפשים במלון- מבחינתי הוא היה מושלם כי לי חשוב המיקום והנקיון.

תחבורה

לקחנו מונית מהשדה למלון ומונית בחזרה. אל תזמינו דרך המלון מונית לשדה אלא תעצרו ברחוב. זה מייקר את העסק כי המונה מתחיל לפעול מהרגע שמזמינים את המונית. בעיר התניידנו עם ה T10 שזו כרטיסיה של 10 נסיעות, אבל אני לא בטוחה שזה היה הכי משתלם כי נסענו המון בתחבורה ציבורית. כעיקרון זה מאפשר התניידות במשך שעה ורבע, אבל בהסתייגות- אם יוצאים מהמטרו אפשר להשתמש בו שוב לנסיעה באוטובוס, ולא להעביר אותו שוב במטרו. בדקו אותנו פקחים פעם אחת. שימו לב שגם אם העברתם את הכרטיס במטרו צריך להעביר אותו שוב באוטובוס.

התארגנות לנסיעה

מכיוון שנסענו עם אדם מבוגר ושתי ילדות קטנות התארגנתי לטיול כמו למבצע צבאי. הכנתי תוכניות טיול ברמת השעה כמעט. הכנתי מפה ב- MY MAPS אספתי מהקבוצות השונות בפייס, מכתבות ברשת, מטיפים באתר “למטייל” וכו’ המלצות למסעדות והכנסתי אותן למפה בצבע כחול עם כמה מילים על המסעדה. כשהיינו רעבים פשוט פתחנו את המפה וראינו מה קרוב ואפשרי. אוסיף על המסעדות בהמשך. הכנסתי את האטרקציות ברובע הגותי בצבע צהוב וחלק מהאטרקציות בהר היהודים בצבע סגול. מוזמנים להשתמש במפה.

תקשורת

קניתי סים של 4 ג’יגה ב 15 יורו. מכיוון שהגענו בחג הכל היה סגור, נכנסתי לאיזו חנות ניידים שהיתה פתוחה ופשוט קניתי סים של אורנג’.

אוכל

אז כאמור התארגנתי עם נושא האוכל כמו למבצע צבאי, כי אני שונאת ליפול למלכודות תיירים גרועות או להסתובב מורעבת ועצבנית ולחפש מסעדה. מה גם שהיינו עם 2 קטנות ועם אדם מבוגר. לקחתי המון המלצות ועדכנתי אותן על המפה. אנחנו לא ממש פודיז’ ולא באנו לאכול אוכל גורמה, אבל גם לא התחשק לנו פאסט פוד. אנחנו לא שומרים כשרות. להלן המלצותיי:

• פסטה מרקט- על הרמבלה. הומלץ רבות בקבוצות בפייסבוק. מסעדה בבעלות של בחור ישראלי מקסים. מודה שלא תכננתי להכנס כי וואלה, אצל ישראלים אני כבר אוכל בארץ. אבל נכנסנו ביום הראשון כי היינו רעבים ולא רצינו להתרחק מהראמבלס. היה מושלם!!! טרי ונקי, פסטה עם רטבים טעימים, פוקצות מעולות, שירות מצויין. וייפיי חינם במקום. נהננו מאוד מאוד ואני ממליצה בחום. פשוט מצויין.
  • טאפה טאפה (TAPA TAPA)- רשת טאפסים בעיר. אנחנו אכלנו בסניף ליד הארנה בכיכר אספניה אבל יש הרבה סניפים בעיר. בעלי שם לב שלא בכולם יש אותו תפריט. בכל אופן מדובר במסעדה די עממית, לא גורמה ולא מתיימר, אבל האוכל טעים והתחושה לא תיירותית. היו הרבה מקומיים. הזמנו הכל מהכל והיה פשוט כיף.
  • פרסקו- רשת מסעדות של אכול כפי יכולתך בעיר. הכרתי מהפעם הקודמת ונהננו מאוד. משלמים כ 12 יורו למבוגר, יש בר סלטים גדול, שתיה קלה מוגזת, מנות עיקריות (פיצות, פאייה, עוף, בשר ודגים פסטות, ציפס, קפה, גלידה, פירות וקינוחים) והכל חופשי חופשי. שימו לב שבאגף העיקריות אפשר לבקש מהגריל מן שישים לכם על הגריל דג או בקר או חזיר. לא אוכל גורמה בכלל אבל טעים וטרי והתחלופה גבוהה. תמורה לאגרה לרעבים.
  • רשת המבורגרים BACOA- מסעדת המבורגרים כיפית וטעימה, כמו בפסטה מרקט מקבלים דף עם התפריט ומסמנים עליו איזה סוג המבורגר רוצים (יש 3-4 אפשרויות צמחוניות וטבעוניות!!!), איזו לחמניה, אילו תוספות וכו. טעים טעיםט טעים וממש מומלץ יש כמה סניפים בעיר אנחנו אכלנו בסניף שליד כיכר קטלוניה.
  • פיאנו (VAPIANO)- רשת אירופאית של מסעדות איטלקיות. יש סניף בדיאוגנל מר. טעים, טרי, מי שמכיר יודע ששווה.
  • פורה בראסה (PURA BRASA)- רשת מסעדות גריל בעיר, טאספים, בשרים, דגים, פסטות. מאוד מאוד טעים, אופציות צמחוניות לא רעות (למרות שיש להם חיבה יתרה לאספרגוס במנות הצמחוניות).
  • לה פומה (LA POMA)- מסעדה איטלקית על הראמבלס.פיצות מעולות מעולות מהטבון. מסעדה גדולה וטעימה. היתרון הוא במיקום על הראמבלה.
  • ארוחת בוקר- לא הזמנו ארוחת בוקר במלון כי אנחנו אכלנים קטנים מאוד, כיף להכנס לבית קפה ולהזמין כריך וקפה. מבחינתנו לא היה צריך יותר.

כרטיסים

הורדתי אפליקציה בשם TIQETS והזמנו דרכה כרטיסים. אפשר לשלם בפייפאל שזה אדיר ואין עמלה. המחירים או זולים יותר או זהים (למעט האקווריום). נוח מאוד.

שופינג

מכיוון שהגענו בחג ידעתי שרוב הימים לא יהיו מקומות לקנות. בשישי הטוב ובראשון החנויות הגדולות היו סגורות, אבל רוב חנויות התיירים והחנויות הקטנות ברובע הגותי היו פתוחות. אני לא מתה על הרשתות הספרדיות וגם לא אוהבת לקנות ברשתות שיש בארץ. בעקבות המלצות נסענו לדיאגונל מר. הקניון נראה כאילו נפל עליו טיל. הוא בשיפוצים כבר הרבה זמן (לדברי המדריך המקומי בסיור שערכנו). יש בו את כל הרשתות וגם פרימרק. הוא מבאס לאללה, ובעיני לא שווה הגעה במיוחד ובזבוז זמן. אין בו משהו שאין בלילה או במארה מגנום ושם מאוד מאוד כיף לטייל ולהסתובב. למעט ופיאנו שזו מסעדה שאנחנו אוהבים. נסענו לשם בשביל הפרימרק וכמעט בכיתי. אני מתה על פרימרק. ממש. במיוחד לבנות שלי. הגענו לשם ואני מניחה שזה פשוט היה שילוב של תקופה החג, סוף השבוע והשעה אבל החנות נראתה כמו בסטה בשוק הכי נוראי שיש. לא היתה חולצה אחת המקום, סטנדים מבולגנים, סחורה על הרצפה, כל החולצות והבגדים בבלאגן אימים. נכנסתי, ניסיתי לקחת משהו מהמדפים ואז הודעתי לבנות המאוכזבות שלי שהולכים. פשוט ככה. אכזבה קשה אבל נהננו בופיאנו. התאכזבתי ששרפתי ערב על הקניון. מה שכן יש שם כלבו ענקי של 2 קומות עם קומה של כלי בית וביגוד, וקומת מזון ענקית ושווה.

• לילה דיאגונל- לא יודעת למה לא פופולארי אצל ישראלים. יש בו הכל מהכל והוא גדול ומסודר ונעים מאוד. הגענו בפתיחה, נכנסתי לפרימרק כי כאמור אני אוהבת את פרימרק, הכל היה מסודר ומאורגן, הייתי כבר בסניפים יותר גדולים אבל באמת שהיה שם הכל מהכל. חווית קניה כיפית.
  • מארמגנום- נכנסנו על הדרך. קניון חמוד, יש שם הכל, חנות יפה של לפטיז. היתרון העקרי שלו הוא שהוא פתוח 365 ימים בשנה כולל בימי ראשון ובחגים.
  • עוד קניות שוות- יוניקלו- רשת יפנית, יש סניף בשדרות גרסיה, מתה על הבגדים שלהם. הייתי בסניפים יותר גדולים ושווים (למשל בברלין) אבל גם שם שווה. נספרסו- יש דוכן בדיאגונל מר, חנות בארנה, חנות בלילה דיאגונל. עולה 15 שקלים לשרוול רגיל, שווה. C&A- אני מטורפת עליהם. לא יודעת למה ישראלים לא מתים עליהם. יש סניף ענקי בכיכר קטלוניה. מחירים שווים ובגדים ממש יפים בעיקר לילדים ולגברים. הבנות שלי העמיסו שם “חולצות מתחלפות” בגרושים.
  • OYSHO- רשת בגדים מושלמת!!! התאהבתי.
  • לה רוקה וילאג- הגענו עם הסיור המאורגן. ממש התבאסתי כשהבנתי שנגיע לשם אבל בתכלס היה שווה ונחמד. יש אאוטלט גדול ושווה של מנגו למי שאוהבת, אני קניתי שם לבנות של שמלות, שורטים, חצאיות וחולצות במחלקת הילדים בגרושים. רוב החנויות הן חנויות מעצבים ויקרות פ-ח-ד. החנות של קולומביה שווה וגם החנות של וואנס. יש שם וואנס בדגמים ובצבעים ישנים במחירים מצחיקים וקולקציות חדשות במבצע. לא הייתי מגיעה במיוחד מהעיר אבל אם כבר נמצאים בסיור שווה ביקור.
  • דקטלון- מאז שהם בארץ לא ממש סוחבת מחול, אבל יש חנות גדולה ויפה ברובע הגותי ויש חנות ענקית בלילה דיאגנל.

החזרי מס

(TAX FREE) מעל 90 יורו. חשוב לבקש את הטופס בחנות ולמלא אותו בצורה מסודרת לפני שמגיעים לשדה. אני החתמתי בשדה בעמדת המכס. אחר כך בשדה כשיורדים לאיזור החנויות יש את הדוכן של GLOBAL BLUE שמקבלים את בו את הכסף. קודם לרדת לשם ורק אז לביקורת דרכונים!!!!בכלל- ללכת לביקורת דרכונים ממש לפני הבורדינג. אחרי הביקורת כבר אין חנויות כמעט (אנחנו טסנו מאיזור Dאז עוד היתה חנות לא גדולה ועוד חנות ספרים). לגבי שעות הפעילות- היא סגרה אותו לדעתי בסביבות 8 וחצי- תשע אז למי שטס בלילה אולי שווה לעשות את ההחזרים בעיר עצמה. כעיקרון יש להם דוכן בכיכר קטלוניה שבו אפשר לבצע את החזרי המס. לא יודעת איפה בדיוק. שווה בדיקה אם אתם טסים בלילה.

תוכנית הטיול

מפרטת ברמת ה”שלד” עם טיפים למקומות השונים-

• יום ראשון- הגענו לקראת הצהריים ואחר הצהריים נסענו לפואבלו אספניול. לקחנו רכבת לכיכר אספניה ומשם לקחנו אוטובוס לפואבלו אספניול. מקום מהמם, החנויות והמסעדות היו פתוחות כרגיל למרות החג כך שאני מניחה שגם בימי ראשון יהיו פתוחים. היתה שם תערוכת פרחים יפה. משם לקחנו אוטובוס חזרה לכיכר אספניה למרות שזו הליכה די נעימה היינו עייפים כי טסנו בלילה. עלינו לתצפית בקניון בארנה- יש מעלית פנורמית נחמדה שעולה יורו אבל אפשר להכנס דרך הקניון בחינם. משם חזרנו לכיוון הכיכר לצפיה במופע המזרקות.יש אתר מסודר עם השעות. שווה להגיע מוקדם לתפוס מקום ולא קרוב מדי כי הן משפריצות ממש. שווה להביא נשנושים ושתיה.
  • יום שני- יצאנו מהמלון וביקרנו בשוק לה בוקריה, משם המשכנו לכיכר קטלוניה. נכנסנו לקורט אינגלז, כלבי של 9 קומות (או 8 אל תתפסו אותי במילה). הקומה התחתונה ממש שווה יש שם חנויות אוכל ושוקולד וכל מיני דוכנים יפים. שאר החנות היתה יקרה לנו. משם המשכנו לסיור רגלי ברובע הגותי. סימנתי על המפה את האתרים שעניינו אותנו וטיילנו ביניהם. נכנסנו לקתדרלה של ברצלונה ולקחנו מעלית ב 3 יורו לאדם לגג.היה נוף מדהים מדהים מדהים. שווה לעלות. הלכנו עד לכנסיית סנטה מריה דל מאר ואז חזרנו חזרה לכיוון הראמבלה. בערב נסענו לקניות בדיאגונל מאר.
  • יום שלישי- יום גאודי, הזמנתי את הכרטיסים לפארק גואל דרך האפליקציה שצירפתי. הם מאוד מקפידים על השעה והתורים מסודרים לפי שעות. אפשר להכנס מלמעלה או מלמטה, שימו לב שמי מגיע בתחתית או באוטובוס תיירים צפויה לו חתיכת עליה. אנחנו לקחנו אוטובוס מכיכר קטלוניה (קו 24) אל החלק העליון. יש חלק יפה מאוד חינמי שנעים לטייל בו עד שמגיעים לאיזור בתשלום. הפארק בשיפוצים אבל זה לא מורגש. צריך לשמור את הכרטיסים ליציאה.
    משם יש 2 אוטובוסים- 24 שמגיע לקאזה מילה או 92 (?) שמגיע לסגרדה פמיליה. נסענו לקאזה מילה. באפליקציה הכרטיסים עולים 22 יורו למבוגר ובמקום 25 יורו. מה גם שדרך האפליקציה חוסכים את התור הארוך לכניסה. שווה שווה! משם נסענו לסגרדה פמילה, אני כבר הייתי במפנים והשאר היו עייפים אז לא נכנסנו. כיף לטייל מסביב, יש הרבה פארקים שאפשר לשבת ולראות את יצירת המופת הזו.
    חזרנו למלון לנוח ואחר הצהריים נסענו לרכבל של מונטזואיק. צריך לנסוע לתחנת פראלאל PARA LEL ושם יש מעבר לפוניקולר (בתוך התחנה, לא צריך לצאת) שלוקח עד לכניסה לרכבל. שימו לב שיש גם רכבל בנמל וזה רכבל אחר. יש לרכבל תחנה בדרך, לא ממליצה לעצור כי קשה לתפוס רכבל חזרה בעיקר כשעמוס. בתחנה הסופית אפשר להסתובב ולהנות מהנוף, אפשר להכנס למצודה. היא עולה 5 יורו כניסה אבל הגענו והכניסה היתה חינם. היתה הופעה לילדים ודוכני יצירה לילדים. שווה להכנס הנוף עוצר נשימה והמצודה יפה. אין שם מסעדה או בית קפה, אבל יש מכונות שתיה וקפה בגרושים. הרכבל פעיל עד 7 בערב אז ירדנו למטה.

• יום רביעי- היה היום של חג הפסחא. אני מודה שאני לא אוהבת את הסיורים המאורגנים של החברות טיולים הישראליות בחול. אני מסתדרת לבד ולא זקוקה להדרכה. אבל נסענו עם חמי והוא ביקש לראות קצת טבע, אז לקחנו את הסיור של ART TURISEM לפירנאים ולנוריה. אני מאוד ממליצה. הם היו דייקנים מאוד, האוטובוס היה חדיש ונעים, המדריך היה אנציקלופדיה מהלכת לכל מה שקשור בהיסטוריה של ספרד וסיפר הכל בצורה מרתקת. לאחר נסיעה קצרה הגענו לרכבת שעולה מהעיירה לעמק הנוריה. הרכבת היא חוויה בפני עצמה, נופים עוצרי נשימה, נסיעה קסומה של 40 דקות. למעלה בעמק היה מלא שלג, זה אתר סקי מקסים, במחיר הרכבת יש עליה ברכבל עוד קצת למעלה. הבנות היו בעננים, התארגנו מראש מהארץ עם ציוד החרמון שלנו, מכנסיים אטומים למים, נעליים אטומות כובעים וכפפות. למעלה יש קפיטריה קטנה ולמטה גם, יש חנות סקי וקשקושים מתוקה. היינו שם שעתיים ומשהו ושעברו מהר מדי (בטח לבנות) ונסענו לרוקה וילאג כפי שפירטתי למעלה.
  • יום חמישי- הטיסה שלנו היתה בלילה. נסענו ללילה דיאגונל, עשינו עוד סיבוב בבוקריה, לקחנו רכבת לשער הניצחון, טיילנו בפארק המצודה (התאכזבתי, המזרקה בשיפוצים והפארק די מוזנח). משם לקחנו אוטובוס לאיזור המרינה, טיילנו באיזור ונכנסנו לאקווריום. הייתי בברצלונה כאמור כמה פעמים ולא חשבתי ששווה ביקור- איזו טעות! פשוט מקסים. נהננו מכל שניה מהקטנה בת 3 וחצי ועד לסבא בן 70. באתר של האקווריום הכרטיסים זולים יותר מאשר באפליקציה או במקום. המשכנו למאראמגנום ועלינו דרך הגשר לראמבלאס.

היה טיול קסום, מקווה שעזרתי עם הטיפים!