ספורט וברצלונה

מידע כללי

בברצלונה הספורט הוא דרך חיים והעיר מפעילה מספר מועדונים, כמעט בכל תחום ספורט שהוא. התרבות של אימון וחינוך גופני טוב טבועים היטב בגנים של הקטלונים וניתן לראות אנשים מתאמנים כמעט בכל פארק מצוי. ברצלונה היא הבירה הבלתי מעורערת של הספורט בספרד ושולחת נציגים רבים כמעט לכל נבחרת בינלאומית. לעיר ישנן קבוצות רשמיות מהרמה הגבוהה ביותר באירופה כמעט בכל ענף ספורט, מכדורגל וכדורסל עד להוקי קרח ואתלטיקה.

אולימפיאדת ברצלונה, שנערכה בעיר בשנת 1992, הביאה לזינוק משמעותי בעיר, לפריחה כלכלית מחודשת ולבנייה באזורים רבים כמו מתחם חדש בנמל, בניית הכפר האולימפי והרחבת האצטדיון האולימפי במונז’ואיק.




לא ניתן להפריד בין העיר ברצלונה לבין הכדורגל שלה. התושבים אוכלים ונושמים כדורגל ויש קשר ישיר בין זהות הקבוצה אותה אוהדים לבין הסטאטוס החברתי והדעות הפוליטיות של האוהדים. בעיר ברצלונה פועלות שתי קבוצות כדורגל. אחת מפורסמת מאוד –מועדון הכדורגל של ברצלונה (FC Barcelona),אחת הקבוצות הגדולות והעשירות בעולם שהאצטדיון הכדורגל שלה (“הקאמפ נואו“) הוא אחד ממקדשי הכדורגל הגדולים בעולם, והשנייה ידועה פחות Espanola –  (לאתר הקבוצה) ששם האצטדיון שלה הוא “אסטדי קורנליה לה פארט”, אך את מרבית המשחקים הרשמיים שלה היא מקיימת באצטדיון האולימפי במונז’ואיק.

מלבד כדורגל, פועלת בברצלונה קבוצת כדורסל מהגדולות והעשירות באירופה. הקבוצה זכתה פעמיים בגביע היורוליג ובין שורותיה עברו שחקני ענק בסדר גודל אירופאי כמו נאברו וסבוניס.

כפר אולימפי ברצלונה (צילום מקורי)

 תמונות מהאצטדיון האולימפי: הלפיד האולימפי (צילום מקורי)
והאצטדיון האולימפי, מבט מבפנים (מתוך ויקיפדיה)

כרטיסי כניסה, כרטיסים משולבים והדרכות בקאמפ נואו

קבוצות הכדרוגל של העיר ברצלונה

כאמור, יש בברצלונה עוד הרבה ספורט מלבד כדורגל וכדורסל. הספורט המקצועי בספרד בפרט ובאירופה בכלל נהנה מפס הייצור של ברצלונה גם בענפים רבים אחרים. העיר מגדלת ספורטאים בתחומי האתלטיקה, ההתעמלות, אופניים, מכוניות מירוץ ואפילו הוקי קרח.

אחת לשנה מתקיים בעיר אירוע המרתון שהוא אמנם לא אחד מחמשת המרתונים הגדולים, אך ללא ספק הוא מספק חוויה מדהימה הכוללת ריצה עם חמש עשרה אלף איש דרך האתרים המרכזיים של העיר.

קאמפ נואו ודגל-FC Barcelona (מקור: borkur.net’s photostream)

מלבד הספורט המקצועי הקלאסי גם ה”ספורט העירוני” רווח בברצלונה – לסקייטרים, פעלולני אופניים ולמחליקי הרולר-בליידס יש חלק חשוב בעיר, וניתן לראות את הספורטאים הצעירים מתאמנים (או המילה הנכונה יותר – מתרסקים) בפארקים ובאתרים, כמו ברחבה הצמודה למוזיאון לאמנות עכשווית (MACBA).

Prev 1 of 1 Next
Prev 1 of 1 Next

מתוך ערוץ ה-youtube של הכל על