ווסטמינסטר, לונדון – המדריך המקיף ביותר בעברית | City of Westminster

 מידע על האזור שהיה מרכזה השלטוני של בריטניה והיום הוא המרכז התיירותי של בירת בריטניה

המדריך המקוצר לאזור ווסטמינסטר

אזור וסטמינסטר בלונדון הוא מרחב קסום של ההיסטוריה הבריטית, הכולל ציוני דרך בעלי שם עולמי, פאבים בני עשרות שנים, ואווירה ייחודית. אזור זה המציע למבקרים בו לטבול בלב המורשת העשירה של האומה של לונדון. כמה מאתריה המרכזיים של העיר נמצאים בשכונה זו ובעיקר מבני שלטון, כמו כנסיית ווסטמינסטר (הכנסייה הראשית של בריטניה), ארמון בקינגהאם, וכמובן הביג בן, מגדל השעון וארמון הפרלמנט  של לונדון (הידוע גם כארמון ווסטמינסטר).

בניין הפרלמנט באזור ווסטמינסטר ומגדל השעון המפורסם – אין הרבה תיירים בלונדון שלא יעברו פה.

כמעט כל התיירים שמגיעים ללונדון יעברו באזור ווסטמינסטר. הרובע מושך אליו הרבה מאוד תיירים. כולם יעברו באתרי החובה של האזור את ארמון בקינגהם והביג בן כמעט כולם מבקרים למבט מבחוץ. המשקיעים יצפו בהחלפת המשמרות בארמון גם יכנסו לסיורים בתוך המבנים האייקונים הנל (לא תמיד הכל פתוח, לא תמיד הכל  זמין – מומלץ להזמין כרטיסים מראש. לחצו כאן להזמנת כרטיסים וסיורים מודרכים בארמון בקינגהם עם  הנחה לגולשי הכל על – קוד קופון HAKO 5). מלבד אתרי החובה הנל התיירים באזור יתחלקו לעוד נקודות עניין רבות שיש באזור. המתעניינים באייקונים היסטוריים ותרבותיים יעברו ברחבות של האזור השלטוני ויבקרו בוויט הול (Whitehall), סקוטלנד יארד (Scotland Yard), בית המשמר הרכוב ובקסטוויד האוס. ואולי גם יבחרו לבקר בארמון למבת’ (Lambeth Palace). חובבי האמונות יבקרו בטייט בריטן או ישקיעו בגלריה הלאומית והגלריה לפרוטרטים הנמצאים ליד כיכר טרפלגר התוחמת את רובע ווסטמינסטר (הכניסה לתערכות הקבועות היא חינם). מי שמחפש פאבים אייקונים ישב פה בצהריים או אחרי צהריים בפאבים כמו The Churchill Arms, The Red Lion או The Ye Olde Cheshire Cheese). בנוסף רבים יעברו בפארקים המלכותיים הנמצאים באזור כמו פארק סנט ג’ימס או הגרין פארק.

כנסיית ווסטמינסטר (“ווסטמינסטר אבי”) מבנה שמושך אליו הרבה תשומת לב בעת הסיור ברובע

אבל מעבר למעבר באתרי העניין החשובים והפאבים  ווסטמינסטר הוא מרחב של שיטוט טיול וחוויות שלא נגמרות. רבים בוחרים להצטרף פה לסיורים המודרכים ההיסטוריים, האדריכליים וסיורי הפאבים (צריך להזמין מקום מראש, לחצו כאן לבחירה ממגוון אופציות מומלצות לסיורים מודרכים באזור ווסטמינסטר עם אפשרות ביטול). רבים גם יעשו שימוש באטרקציות הסמוכות לרובע ולבניין הפרלמנט בהן מאוד מקובל להתחיל או לסיים את הביקור שלכם באזור ווסטמינסטר. אפשר להזכיר בהקשר זה את הלונדון אי הפופלארי (מומלץ להזמין מראש – לפרטים והזמנה), הרפתקאות שרק (לפרטים והזמנה) והאקווריום של לונדון (לפרטים והזמנה). בנוסף רבים המבקרים ברובע יעשו זאת בשילוב עם הסיור של אוטבוס התיירים המפורסם של לונדון לו יש כמה וכמה תחנות ברובע ומאפשר סיור פנרומי נוח ברובע הגדול (לפרטים והזמנה). רבים גם יבחרו לחבר את הסיור ברובע עם שיט על התמזה. כמה רציפים מרכזיים נמצאים ברובע והוא משמש כתחנת התחלה וסיום מאוד פופלארית  (לפרטים והזמנה).

סיור בווסטמינסטר באוטובוס התיירים הוא אחת השיטות הפופלאריות לחוות את ווסטמינסטר בכלל ולונדון התיירותית בפרט.

מבחינת לינה, חשוב להגיד כי רבים הנופשים בלונדון יחפשו פה מלון או דירה. למרות היותו של אזור ווסטמינסטר מרכזי ונגיש מאוד הוא משלב עם מרכזיות זו גם יוקרתיות וסקס אפיל לצד קרבה לפארקים המלכותיים של לונדון. למרכזיות וליוקרתיות הזו יש מחיר והמלונות כאן יקרים יותר מאזורים אחרים בלונדון, זהו אחד האזורים המבוקשים ללינה בלונדון ולכן תמצאו בו כמה מהמלונות היוקרתיים ביותר של העיר. יש לקחת בחשבון שאופי המלונות באזור הוא לא אחיד: בחלקו הצפוני של האזור תמצאו לא מעט מלונות יוקרתיים ופופלארים לצד מספר דירות אירוח יוקרתיות המותאמים לתיירים חובבי שופינג ובילויים. בחלקו המרכזי תמצאו מלונות יוקרתיים גם כן ובחלקו הדרומי יהיו מרוכזים מלונות קטנים יותר שמיועדים למי שרוצה ללון במחיר נמוך יותר במרכז של לונדון. בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור ניתן למנות את: The Guardsman – Preferred Hotels and Resorts, Park Plaza Westminster Bridge Londonו Park Plaza County Hall London.עקב הביקוש הגבוהה אנו ממליצים מאוד למעוניינים ללון באזור להזמין את הלינה מוקדם ככל הניתן, במיוחד באביב, בקיץ ובחגים (ניתן לראות פה מגוון אפשרויות טובות ללינה ווסטמינסטר עם אפשרות ביטול). מומלץ גם לקרוא את העמוד המקיף שלנו: מלונות מומלצים בוסטמינסטר.

 




עמוד נלסון בכיכר טרפלגר, תחילת מסלול ווסטמינסטר (צילום מקורי)

היסטוריה וחשיבות תרבותית

שכונת ווסטמינסטר ורובע ווסטמינסטר (שניהם קרויים על שמו של ארמון ווסטמינסטר) הם יחד עם הסיטי של לונדון מהאזורים החשובים של העיר לונדון. בעוד שאזור הסיטי היה המרכז הבורגני והמסחרי של העיר, היווה ווסטמינסטר את המרכז השלטוני-דתי של לונדון ושל האי הבריטי כולו.
הרבה אירועים בהיסטוריה של לונדון, בריטניה והעולם המערבי כולו התרחשו באזור זה של לונדון.
כאן נאבקו ביניהם תומכי המלוכה ותומכי הפרלמנט באחת ממלחמות האזרחים הקשות שידע העולם המערבי (למידע נוסף ראה מלחמת האזרחים בבריטניה).

אנדרטת ויקטוריה הנמצאת בקצה של רובע ווסטמינסטר (צילום מקורי)

מה רואים ברובע ואתרים מרכזיים

נקודות ציון חשובות ומסלול מומלץ באזור ווסטמינסטר

רובע ווסטמינסטר מורכב מכמה אתרים מרתקים ומעניינים, אשר חלקם נחשבים כאתרי חובה בלונדון. בחלק זה תוכלו לראות את האתרים המרכזיים (שלחלקם מוקדש דף נפרד באתר) ומסלול מומלץ למסייר ברובע. מסלול ההליכה מסומן על מפה הנמצאת בתחתית העמוד. במפה ישנם גם אתרים שנמצאים מחוץ למסלול, למי שמעוניין להשקיע זמן נוסף ולסייר בהם.

ראשיתו של המסלול המוצע הוא בתחנת הטיוב צ’רינג קרוס (Charing Cross) וסיומו בתחנת סנט ג’יימס פארק. הוא עובר באתרים כמו הגלריה הלאומית, ארמון בקינגהאם, בית הפרלמנט וכדומה, שבכל אחד מהם יש אפשרות להשקיע עוד מספר שעות בסיור בתוך המבנה.

  • תחנת הטיוב ודרך צ’רינג קרוס (Charing Cross)

תחנת טיוב זו היא האחת המפורסמות של לונדון, וכך גם הדרך המובילה ממנה לכיכר טרפלגר. שמם של הדרך והתחנה קרוי על שם כפר קטן שעמד במקום בימים עברו (כל לונדון בנויה למעשה מכפרים שנבלעו בעיר – ראה ההיסטוריה של לונדון ולונדון מידע כללי). שמו של הכפר היה Cyriing על שום עיקול התמזה שהכפר שכן בסמוך לו. המילה “קרוס” הגיעה בשלב מאוחר יותר, על שום צלב שנבנה באזור כדי לציין את מסע ההלוויה של המלכה אלינור. את שחזורו של צלב זה תוכלו לראות ממש ממול לתחנת הטיוב.

גשר צ’רינג קרוס

  • כנסיית סנט מרטין אין דה פילדס

באותה נקודה מול תחנת הטיוב תוכלו לראות את כנסיית “סנט מרטין אין דה פילדס”, בה תוכלו ליהנות מכנסייה קהילתית נחמדה ומקונצרטים של מוסיקת גא’ז או מוסיקה קלאסית ללא תשלום (למידע על ההופעות באתר הכנסייה). זו גם נקודה מומלצת למי שרוצה קפה או אוכל יסית בזול (במרתף של הכנסייה).

שחזור הצלב של המלכה אלינור (צילום: C. G. P. Grey)

  • כיכר טרפלגר והגלריה הלאומית

זה הוא המרכז התיירותי הלונדוני בה”א הידיעה. לקריאה נוספת על כיכר טרפלגר או על הגלריה הלאומית לחצו על הקישור.

  • וויט הול (Whitehall), סקוטלנד יארד (Scotland Yard), בית המשמר הרכוב ובקסטוויד האוס.

ה”וויט הול” והסקוטלנד יארד הם שני רחובות מפורסמים הקרויים על שם ארמון שבעבר עמד כאן (וויט הול היה שם הארמון ואילו הסקוטלנד יארד הייתה אחת החצרות של ארמון זה). הארמון נשרף בשריפה הגדולה במאה ה-17 והיום הרחובות הללו הפכו לשמות נרדפים לממשל הבריטי ולמשטרה הבריטית (בגלל משרדי הממשלה הרבים היושבים בוויט הול והעובדה שהמשטרה הלונדונית ישבה שנים ברחוב הסקוטלנד יארד). ברחוב תוכלו לראות גם את פסלו של המלך צ’ארלס הראשון, המלך שראשו נערף לאחר מלחמת האזרחים הבריטית כאשר אוליבר קרומוול השתלט על בריטניה. הפסל נשלח לסוחר ברזל שיתיך אותו, אך זה שמר עליו ומכר אותו בחזרה לממשלה כאשר הממשל המלוכני חזר לשלוט בבריטניה.

ברחוב תמצאו גם מספר פאבים, תיאטראות ומסעדות, שפקידי הממשל נוטים להעביר בהם את הפסקות הצהריים שלהם.
מול המבנים הללו תוכלו לראות את בית המשמר, שמנציח את החייל החשוב ביותר בבריטניה (מבחינה תרבותית והיסטורית, לא מבחינה צבאית). בסמוך תוכלו לראות את מבנה ה”בסקטוויד האוס”, שהוא המבנה הראשון שנחשב למבנה מהתקופה הקלאסית בלונדון ואחת השאריות היחידות לארמון הוויט הול שעמד במקום. תוכלו לראות בהם את ראשו של המלך צ’ארלס (בתוך מתחם מרשים לכשעצמו, הכולל תקרה מצויירת שצייר האמן הידוע רובנס). התקרה הוזמנה על ידי המלך צ’ארלס עצמו והייתה אחת המטרות אליהם כיוונו קרומוול וחבריו את טענותיהם על בזבוז הכספים של בית המלוכה).

  • משרד ההגנה הבריטי, רחוב דאונינג ובית ראש הממשלה הבריטי

    משרד ההגנה הבריטי הוא נקודה עליה כדאי לחלוף בזמן הסיור בווסטמינסטר. תוכלו לראות שם קבוצה של מספר פסלים של גיבורים אנגלים כמו הפידלמרשל סלים והגנרל הידוע מונטגומרי (שחתום על הניצחון האנגלי בקרב אל-עאלמיין המפורסם). מול הפסל של מונטגומרי תוכלו לראות את משכנם של ראשי הממשלה הבריטיים, ולידם תוכלו לראות את האנדרטה לחללים הבריטיים ממלחמת העולם הראשונה ומלחמת העולם השנייה. בהמשך תוכלו לראות את משרד החוץ הבריטי.

​לקריאה נוספת על דאונינג סטריט

  • ארמון ווסטמינסטר, כנסיית ווסטמינסטר ומגדל השעון (הביג בן)

לפני הארמון תוכלו לראות את אחד הגשרים העתיקים ביותר בלונדון – גשר ווסטמינסטר. הגשר נמצא ממש על הרובע והוא אחד הגשרים החשובים בעיר. בנוסף, לידו נמצא אחד הרציפים הפעילים בהם ניתן לעלות על סירה לשיט על התמזה.
ממש ליד הגשר תוכלו לחזות בפסלה של בודיקה, המלכה המקומית שנלחמה ברומאים. בתחילה היא נחלה הצלחה אך בהמשך גם היא נכנעה למכבש של רומא (אפשר לומר שהיא גרסה בריטית לבר כוכבא שלנו). כשהפסידה העדיפה להתאבד ולא ליפול בשבי.

ארמון ווסטמינסטר הוא בית הפרלמנט הבריטי, עליו כתבנו דף נפרד. (קרא עוד על ארמון ווסמינסטר ועל מגדל השעון ופעמון הביג-בן).
כנסיית ווסטמינסטר היא הכנסייה הראשית של בית המלוכה ובריטניה, קרא (עוד על כנסיית ווסטמינסטר). נקודת ציון נוספת באזור זה היא בניין התכשיטים המפורסם שהיום לא מוצגים בו תכשיטים אלא בעיקר פוסטרים של משפחת המלוכה.

מגדל ויקטוריה, אחד מסמלי העיר לונדון
 (צילום מקורי)

  • ארמון למבת’ (Lambeth Palace) וגלריית הטייט

מול ארמון ווסטמינסטר תוכלו להביט לעבר צידה השני של התמזה ולראות את ארמון למבת’, ארמון שנרכש על ידי הכנסייה והפך להיות ביתו של הארכיבישוף מקובנטרי. למי שמחפש מידע נוסף על האתר: https://www.archbishopofcanterbury.org/palace/detail.html.
עוד באזור זה תוכלו לראות את גלריית הטייט (זהו אינו חלק מהמסלול אך זהו אתר מיוחד לכשעצמו, למידע נוסף קרא עוד על גלריית טייט).
בהמשך המסלול תוכלו לראות את כיכר סמית’ ובמרכזה תראו את כנסיית סנט ג’ון הנחמדה, שנחשבת למבנה הבארוקי המיוחד ביותר בלונדון (אין טעם להתעכב, רק לעבור, להסתכל ולהמשיך הלאה). בהמשך הדרך תעברו ליד בית הספר של ווסטמינסטר והחצר שלו (חצר הדיקן או ה-Dean’s yard), שם משחקים תלמדיו בכדורגל או בצלחת מעופפת (למי שחושב לשלוח את ילדיו לבית הספר המוצלח הזה, שקשור לכנסייה, כדאי לקחת בחשבון ששכר הלימוד מגיע ל-7,000 ליש”ט בשנה).

בדרך תעברו גם בתוך רחוב קטן וציורי ששמו שער המלכה אן. ברחוב זה אפשר לראות את הבנייה הבריטית היפה והקלאסית, כאשר לכל בית יש עיטור משלו על הדלת. הירידות למרתפי הבתים הן מיוחדות בפני עצמן, כמו גם המרזבים של הבתים וידיות הדלתות. בהחלט עדיף לעבור כאן ולא ברחוב הראשי.

גשר למבת’ בין ערביים

  • פארק סנט ג’יימס, מוזיאון המלחמה של צ’רצ’יל וארמון בקינגהאם

משם תמשיכו בסיורכם לכיוון פארק סנט ג’יימס (לו מוקדש דף נפרד). כדאי לעשות זאת דרך אחד מהרחובות הפנימיים, כמו רחוב שער המלכה אן (פירוט למעלה). מול הפארק תוכלו לראות מוזיאון המלחמה של צ’רצ’יל (גם לו מוקדש דף נפרד) ובצידו השני את מוזיאון המשמר הבריטי. מהפארק תגיעו לארמון בקינגהאם ולאנטרדטת ויקטוריה.

כאן אפשר לסיים את המסלול תוך מעבר בגרין פארק, הפארק הפראי של בית המלוכה, בדרך לתחנת הטיוב הנושאת שם זה, או לחזור לכיכר טרפלגר והפעם דרך רחוב the mall, דרך האנדרטאות מתקופת מלחמת העולם השנייה, בתי הטראסות של נאש ואנדרטת האדמירלות היפה והמיוחדת.

  • התמזה באזור ווסטמינסטר

    אזור ווסטמינסטר הוא אחד האזורים המשיקים לנהר, ויש בו גם מספר לא מבוטל של רציפים (הגדול שבהם הוא זה שליד גשר למבת’ ליד בית הפרלמנט). למידע נוסף על שיט על התמזה לחץ על הקישור.

לינה באזור ווסטמינסטר

רובע ווסטמינסטר הוא אחד האזורים המבוקשים ללינה בלונדון, תמצאו בו כמה מהמלונות היוקרתיים ביותר של העיר. המלונות באזור מתחלקים גיאוגרפית לשלושה אזורים בעלי מאפיינים שונים:
בחלקו הצפוני של האזור (יותר קרוב לרחוב אוקספורד), תמצאו לא מעט מלונות יוקרתיים ופופולאריים לצד מספר דירות אירוח יוקרתיות כמו מלון פור סיזנס לונדון בפארק ליין (Four Seasons Hotel London at Park Lane)מלון הדירות ארלינגטון האוס אפרטמנטס (Arlington House Apartments) ומלון מאי פייר (May Fair Hotel) המותאמים לתיירים חובבי שופינג ובילויים.
בחלקו המרכזי תמצאו מלונות יוקרתיים כמו מלון פארק פלאזה ויקטוריה לונדון (Park Plaza Victoria London) ומלון דה גורינג (The Goring), לון דה וולסליי (The Wellesley Hotel).
בחלקו הדרומי יהיו מרוכזים מלונות קטנים יותר ושפויים יותר שמיועדים למי שרוצה ללון במחיר נמוך יותר במרכז של לונדון (ראה מלונות זולים בלונדון) ואף מלונות מותאמים למשפחות ולתיירים המטיילים בעיר עם ילדים אפשר להזכיר מלונות כמו מלון קומפורט אין בקינגהם פאלאס רואד ויקטוריה (Comfort Inn Buckingham Palace Rd. Victoria)מלון לונה אנד סימון (Luna And Simone Hotel), שעונים להגדרה זו.
לעוד מידע על לינה ברובע ווסטמינסטר כדאי להיכנס לעמוד מלונות באזור ווסטמינסטר ומלונות בלונדון.

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למטיילים באזור ווסטמינסטר

  • למי שמחפש קפה או ארוחה במחיר שפוי באזור, אנו מציעים לבדוק את האופציות הזולות של כנסיית סנט מרטין אין דה פילדס שנמצא ממש מול תחנת צ’רינג קרוס (לאתר המקום). חשוב לנו לציין שלמי שהדבר מפריע שיטה של מכירה קפה או אוכל זול בכנסייות היא מכניזם מסיונרי שנועד למשוך קהל מאזינים לכנסייה (ותודה ל Dado Albahari שהעיר את תשומת ליבנו).
  • אזור ווסטמינסטר הוא האזור בו מתקיימים מרבית האירועים המלכותיים והממשלתיים. חלק (כמו החלפת משמרות) מתקיימים על בסיס כמעט יומי, וחלק אירועים שנתיים או חד פעמיים (למשל תהלוכות יום ההולדת של המלכה). על האירועים החד פעמיים והייחודיים אנו משתדלים לעדכן בדף אירועים בלונדון.
  • למי שמעוניין להכיר את האזור לעומק אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית. למידע נוסף ראו לונדון הקלאסית: סיור בעברית בשכונת ווסטמינסטר וסיורים מודרכים בלונדון בעברית.
  • כדאי לתכנן את הסיור באזור, כך שתזכו לראות את טקס החלפת המשמרות בארמון בקינגהאם בשעה 11:30 (בקיץ בכל יום, בחורף כל יומיים).
  • גולשים רבים באתרנו ובקבוצת הפייסבוק לונדון למטיילים – London for Travelers המליצו על מלונות באזור זה. להמלצות נוספות כנסו לעמוד מלונות בלונדון - המלצות גולשים.
  • רובע ווסטמינסטר הוא גם הרובע הכי מקושר ומרושת בלונדון. אין בעיה להגיע אליו מכל נקודה בעיר ברכבת, בטיוב, או בסירה. לא לחשוב על להתקרב לאזור עם רכב שכור (ראה השכרת רכב בלונדון).