1. עמוד הבית
  2. »
  3. ברצלונה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית

ברצלונה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית

העיר ברצלונה, בירת חבל קטלוניה, היא אחת מערי התיירות הגדולות בעולם. זו עיר המשלבת גאונות אדריכלית, אוכל מעולה, אווירה טובה וכמובן – ביתה של קבוצת הכדורגל הטובה בעולם. כעיר תוססת וקוסמופוליטית היא מציעה למבקרים בה שפע של אטרקציות תרבותיות והיסטוריות. העיר מפורסמת בארכיטקטורה שלה, כולל היצירות המדהימות של אנטוניו גאודי (Antoni Gaudí) כמו סגרדה פמיליה ופארק גואל. ברצלונה היא גם ביתם של מוזיאונים רבים, כמו מוזיאון פיקאסו והמוזיאון לאמנות עכשווית, המציגים את המורשת האמנותית העשירה של העיר. המבקרים יכולים לטייל לאורך שדרת לה רמבלה התוססת, להתרשם מהפסיפסים הצבעוניים של הרובע הגותי, או ליהנות מהנופים מגבעת מונז’ואיק. ברצלונה ידועה גם באוכל שלה, עם מגוון מאכלים קטלאניים טעימים שאפשר לנסות, מטאפאס ועד פאייה. בסך הכל, ברצלונה היא יעד חובה לכל מי שמתעניין באמנות, ארכיטקטורה, תרבות ואוכל טוב.

באתר תמצאו את כל המידע שתצטרכו על מנת ליהנות מטיול מושלם בעיר ברצלונה: מידע כללי ושימושי, רשימת האטרקציות והאתרים המרכזיים הכי מקיפה שיש בעברית עם המידע הכי מקיף שתוכלו לבקש על כל אתר ואטרקציה מהשאלה מה תראו בה, ועד מענה לשאלות הרבות שנשאלנו על ידי גולשים לאורך השנים.

בנוסף, ריכזנו עבורכם את המידע על לינה בברצלונה ועל הדירות והמלונות המומלצים בברצלונה. אספנו ואיגדנו את מיטב ההנחות בברצלונה עבור גולשינו – על מנת שתהנו מהחופשה שלכם במחיר המשתלם ביותר! כנסו לעמוד ההנחות והמבצעים והתחילו לחסוך עוד היום.

בדף חגים אירועים הופעות וכדורגל בברצלונה תוכלו להתעדכן על ההופעות החשובות בעיר על החגיגות שבה ועל המשחקים המתקיימים בה, ואילו בדף כרטיסים למשחקי הכדורגל של ברצלונה תוכלו לקרוא כל מה שצריך לפני שמזמינים כרטיסים למשחק בעיר ושתחליטו מה הצורה הנכונה לכם – להזמין.t

עדכונים חשובים מרץ 2024

כמות התיירים שמגיעים לחופשה במהלך החודש נמוכה עכשיו כשאנו נמצאים בשיא החורף, אך למרות זאת לאתרים הפופולאריים ביותר בעיר אנו ממליצים להזמין כרטיסים בכל מקרה, שכן בהם יש עומס לאורך כל השנה (בעיקר הסגרדה פמיליה, פארק גואל והקאמפ נאו). אנו ממליצים להסתכל בשאלות ותשובות הנפוצות בשאלה אילו אטרקציות כדי להזמין מקום מראש בברצלונה. באותו הקשר אנו ממליצים למי שמחפש מקום במסעדות מבוקשות, להזמין שולחן במיוחד לסופי השבוע או לסוף החודש – אז נערך חג הפסחא השנה.

התורים שבכניסה לסגרדה פמיליה

כדי להימנע מהתורים בסגרדה פמיליה המפורסמת כדאי להזמין כרטיסים מראש לאורך כל השנה (אפשר לעשות זאת כאן)

הביקוש לרכבים שכורים בברצלונה מתחיל לעלות עם הכניסה לאביב. בתחילת החודש ברוב המקרים אפשר למצא רכבים פנויים בקטגוריות השונות, אך ככל שנתקדם באביב הביקוש ילך ויעלה. בכל מקרה מומלץ להזמין רכב מראש כדי להשוות מחירים בנחת ולמצוא את הרכב ואת ההצעה המתאימה ביותר לצרכים שלכם. ההזמנה מראש מומלץ אפילו יותר למי שמחפש רכבים עם גיר אוטומטי, רכבים גדולים, ג’יפים וכדומה – רצוי להזמין כמה שיותר מוקדם את הרכב. חלק מהתיירים אף מזמינים כבר עכשיו רכבים לחופשת הקיץ. אם אתם חוששים מביטול הנסיעה – אפשר למצוא פה מגוון רכבים עם אפשרות ביטול חינם, ואפשר מפה ממגוון רכבים עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על. מומלץ לקרוא עוד בנושא השכרת הרכב  בעמודים הבאים: השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד.

חגים ואירועים חשובים

  • 8.3 – יום האישה הבינלאומי
  • פסחא – 29.3-1.4

כדורגל בברצלונה בחודש הקרוב

החודש מתקיימים משחקים במסגרת הליגה הספרדית וליגת האלופות שנמצאות כבר בשלבים המכריעים והמעניינים שלהן. מבין המשחקים לאורך החודש המבוקש ביותר הינו ברצלונה – נאפולי במסגרת ליגת האלופות ולמי שלא רוצה לפספס אותו כדאי להזמין כרטיסים כמה שיותר מוקדם (קישור להזמנה).
שימו לב כי העונה הקאמפ נואו נמצא בשיפוצים, וברצלונה תשחק באצטדיון האולימפי – אשר קטן בהרבה. משמעות הדבר היא שאם רוצים לראות משחק חובה להזמין כרטיסים מראש, כמה שיותר זמן מראש כך עדיף ויהיה יותר סיכוי להשיג כרטיס ובמחיר סביר.

תוכלו לראות את כלל המשחקים והאירועים השונים בעיר בלוח אירועים, הופעות ומשחקי כדורגל בברצלונה.

האצטדיון האולימפי של ברצלונה

האצטדיון האולימפי של ברצלונה, שם הקבוצה תשחק השנה, קטן משמעותית מהקאמפ נואו ולכן יש חשיבות רבה להזמנת כרטיסים מראש

לינה בברצלונה לחודשים הקרובים

אנו יוצאים מהחורף אל האביב, ובתקופה זו הביקוש ללינה הולך ועולה ככל שנוקפים הימים, כאשר החודש יהיה בשיאו בסוף החודש – אז חל חג הפסחא. אם אתם מעוניינים ללון באזורים המבוקשים – כמו הרובע הגותי, סביב כיכר קטלוניה או הראמבלסאנו מאוד ממליצים לבצע את ההזמנה לפחות שבוע מראש. למי שחשוב לו לשמור על גמישות אפשר לעשות זאת עם אפשרות ביטול,לחצו כאן למגוון אפשרויות לינה עם אפשרות ביטול | לחצו כאן למגוון מבצעים ייחודיים ללינה בברצלונה.

מומלץ לקרוא עוד בנושא תחת: מלונות מומלצים בברצלונה, דירות מומלצות בברצלונה, לינה מומלצת למשפחות בברצלונה ומלונות זולים בברצלונה.

שלושת העמודים הנקראים ביותר באתר הכל על, על העיר ברצלונה בחודש האחרון

שאלות ותשובות פופלריות למתכננים ביקור בעיר ברצלונה

בברצלונה אתרים ואטרקציות פופולריים רבים, כאשר הפופולריים ביותר הם:

  • שדרות הרמבלס - האזור המרכזי ביותר בעיר, מלא במסעדות, בתי קפה, חנויות והופעות רחוב.
  • שכונת האישמפלה - אזור בו בתי עשירים בסגנון המודרניסטה פורץ הדרך של ברצלונה.
  • הרובע הגותי - רובע בעל אופי המחובר לאמנות, אדריכלות והיסטוריה יהודית.
  • כיכר קטלוניה - כיכר היסטורית ונקודת מפגש מרכזית המחברת בין העיר העתיקה לעיר החדשה של ברצלונה.
  • פארק המונז’ואיק - הפארק שצופה על העיר מלמעלה.
  • כנסיית הסגרדה פמיליה - הכנסייה העצומה שלא ניתן לפספס ואחד המבנים המיוחדים בעולם.
  • שוק לה בוקריה - אחד משווקי האוכל הטובים בעולם עם טעמים ומטעמים ייחודיים.
  • פארק גואל - אתר מורשת עולמי שתוכנן ע"י האדריכל הגאון אנטוני גאודי.
  • קאמפ נאו (וכמובן צפייה במשחק כדורגל) - אצטדיון הכדורגל של אחת הקבוצות הטובות בעולם.

כל אילו הם האטרקציות ונקודות העניין שלרוב המבקר בפעם הראשונה בברצלונה ירצה לראות אך הן כמובן רחוקות מלהיות היחידות בעיר, כדאי לראות מה עוד יש לברצלונה להציע בעמודים הבאים:

לאתרים רבים בברצלונה כדאי ואף מומלץ להזמין כרטיסים מראש כדי להבטיח מקום, לחסוך תור מיותר להזמנת הכרטיסים ואף לדלג על התור בכניסה. לרוב הצורך בהזמנה מראש מומלץ לאתרים:

  • קתדרלת הסגרדה פמיליה - מהאתרים המבוקשים בעיר, כרטיסים מראש יבטיחו לכם קודם כל כניסה, שנית יאפשרו דילוג על התור בקופות הכניסה (אבל לא על התור למעלית לראש המגדל). כדאי להזמין כרטיסים אלו מאופציה זו עם הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד: HAKO5) או מאופציה זו עם אפשרות ביטול חינם. למי שרוצה לחסוך עוד זמן ולדלג גם על התור למעלית לעלייה למגדל כדאי לקנות כרטיס כניסה הכולל סיור מודרך במגדלים, לדוגמה האפשרויות המומלצות כאן, כאן או כאן הכוללות גם אפשרות ביטול בחינם.
  • פארק גואל - ניתן ואף מומלץ לרכוש כרטיסים מראש שיאפשרו לכם דילוג על התור כאן עם 5% הנחה או כאן עם אפשרות ביטול חינם.
  • פורט אוונטורה - מומלץ לרכוש כרטיסים מראש שיאפשרו לכם לדלג על התור בקופות הכניסה, לדוגמה כאן עם 5% הנחה או כאן עם אפשרות ביטול חינם.
  • מוזיאון הכדורגל אצטדיון קאמפ נואו - כדאי לרכוש כרטיסים שיבטיחו את מקומכם כאן עם 5% הנחה או כאן עם אפשרות ביטול חינם.
  • הפלגה בחופי ברצלונה - הזמנה מראש תאפשר לכם להבטיח את המקום שלכם על הסירה, ניתן לעשות זאת כאן או כאן עם אפשרות ביטול חינם.

ברצלונה היא יעד מהנה במיוחד, יש בה המון אתרים ואטרקציות המתאימים לכולם. בברצלונה תמצאו פארקים יפים כמו פארק גואל, אטרקציות לחובבי החיות כמו האקווריום של ברצלונה, אתרים אדריכליים מרהיבים ואתרי מורשת חשובים כמו קאסה באליו וקאסה מילה, מוזיאונים רבים כמו מוזיאון פיקאסו, פארקי שעשועים רבים בינהם פורט אוונטורה המפורסם. עוד תמצאו כאן קולינריה מצוינת, כדורגל מעולה ומרכזי קניות רבים.

העיר ברצלונה היא לא יעד זול אך גם לא יקר במיוחד, כדאי להיערך להוצאה של 100 אירו ביום (לא כולל הוצאות לינה) אך ככל הנראה זה יהיה פחות מכך. תכנון התקציב תלוי רבות באופי הטיול- חופשה זוגית או משפחתית ובמספר האתרים שתיכנסו אליהם (הכניסה לאתרים היא יחסית יקרה). אנו ממליצים לקרוא את העמודים המלצות והנחות לנוסעים לברצלונה ולראות את ברצלונה בחינם ולמצוא מגוון הנחות וטיפים שימושיים שיחסכו לכם כסף.

כן, תיירים דתיים ושומרי מסורת יכולים להסתדר ללא בעיה בברצלונה. אל ברצלונה מגיעים תיירים שומרי מסורת רבים בזכות מגוון השירותים שיקלו על החופשה שלכם לדוגמה בתי הכנסת הפעילים, בית החב”ד והמסעדות הכשרות שרובן אף נמצאות באזור המרכזי ליד הראמבלס. בנוסף, תמצאו כאן אתרים בעלי חשיבות ליהודים כמו הרובע היהודי ומקומות חשובים מחוץ לעיר (אך בקרבתה) כמו העיירה חירונה שנחשבה למרכז קבלי חשוב והייתה אף מקום מושבו של הרמב”ן. הרובע המרכזי בו בוחרים תיירים דתיים ושומרי מסורת ללון הוא באזור הצפוני של האישמפלה קרוב לבתי כנסת פעילים או באזור הצפוני של הראמבלס ליד המסעדות הכשרות. כדאי להיכנס לעמודים ברצלונה לדתיים ושומרי מסורת ומלונות לדתיים ולשומרי מסורת בברצלונה.

כן, העיר פעילה מאוד בימי ראשון ומרבית המקומות פתוחים על אף שזהו יום המנוחה המקומי. אמנם ישנן חנויות ולא מעט מרכזי קניות סגורים וכך גם שוק לה בוקריה. אך מצד שני האזורים המרכזיים כמו שדרות הראמבלס והרובע הגותי שוקקים חיים- באזורים אלו מרכזי הבילוי, המסעדות ובתי הקפה ממשיכים לעבוד. אל תפספסו גם את ריקודי הסרדנה המפורסמים ברובע הגותי ברחבת הקתדרלה המרכזית. בנוסף, מרבית הפארקים פעילים, המוזיאונים הגדולים פתוחים גם הם (לפחות חצי יום) וישנו גם קניון פתוח- קניון המארה מגנום באזור הנמל. למידע נוסף כנסו לעמוד זה.

מלונות שלושה כוכבים מומלצים בברצלונה ללינה פונקציונאלית:

מלונות ארבעה כוכבים מומלצים בברצלונה ללינה ברמה גבוהה:

מלונות חמישה כוכבים מומלצים בברצלונה ללינה מפנקת ויוקרתית:

לסוגי תיירים שונים יש צרכים שונים ממקום הלינה שלהם ולכן הכנו עבורכם את העמוד מלונות בברצלונה לפי תייר, בהם תמצאו גם עמודים על לינה זולה בברצלונהמלונות למשפחות בברצלונה ומלונות לדתיים ושומרי מסורת בברצלונה.

רוב התיירים יסתפקו בשלושה עד חמישה ימים, כאשר יום או יומיים יוקדשו לטיול יום באחד מהמוקדים הפופולארים שסובבים את בירת קטלוניה. כמובן שאפשר בקלות להעביר בעיר גם שבוע בלי להשתעמם.

כן, רשמית יש הנחה ברוב המוזיאונים והאתרים לבני 65+ ואמורים להציג תעודה. חשוב לשים לב שבחלק מהמקומות ההנחה ניתנת רק לפינסיונרים מהאיחוד האירופי

מה עושים בברצלונה?

ברצלונה, אחת הערים האהובות ביותר על תיירים בזכות מגוון האתרים והאטרקציות ובכלל אחד מהיעדים הפופולריים והמתויירים ביותר בעולם. בהגיעכם לעיר לא תוכלו לפספס את שדרות הראמבלס המרכזיות בעיר העתיקה שבסביבתן אתרים רבים, מונומנטים כמו פסל קולומבוס ועוד עשרות חנויות, דוכנים, מסעדות והופעות רחוב. בצידו של הראמבלס, באזור סנט ג’וזף תמצאו את שוק לה בוקריה, שוק אוכל מלא במוצרים ייחודיים, טעמים מיוחדים וצבעים רבים. מצידו השני של הראמבלס תמצאו אזור מרכזי נוסף שאין מצב להגיע לברצלונה ולא לעבור בו, אזור הרובע הגותי. אזור זה מאופיין באמנות, אדריכלות מעניינת שהיא תת-סגנון בנייה גותי הייחודי לעיר ובהיסטוריה יהודית ששריד לה הוא בית הכנסת מאיור (ובכלל הרובע היהודי). עוד תמצאו ברובע הגותי את קתדרלת יוליה הקדושה, הקתדרלה המרכזית של העיר, ביתו של הארכיבישוף הקתולי של חבל קטלוניה ומקום התפילה המרכזי של תושבי העיר והמקום בו רוקדים את ריקודי הסרדנה המפורסמים בחגיגות הלאומיות.

קתדרלת יוליהאי אפשר לפספס את הקתדרלה של ברצלונה בעת ביקור ברובע הגותי

גם אזור האישמפלה מושך תיירים רבים, יש בו אזורי בילוי, קניות וכן מבנים מעניינים רבים של גאודי כאשר הבולטים ביותר הם קאסה באליו וקאסה מילה שהוכרו ע”י אונסק”ו כאתרי מורשת בינלאומיים. אזור כיכר קטלוניה גם כן מרכזי במיוחד וגם כאן סביר להניח שתעברו במהלך הטיול שלכם. הכיכר מהווה צומת מרכזית ונקודת מפגש של העיר העתיקה, העיר החדשה ורובע האישמפלה. באזור זה מזרקה, פסלים יפים ובתי קפה. אזור מונז’ואיק מעט מרוחק יותר מכל האזורים המרכזיים וצריך להגיע אליו באמצעות תחבורה ציבורית, מדרגות נעות או רכבל (אטרקציה נחמדה לכשעצמה) אך מומלץ בזכות האתרים ההיסטוריים, הגנים הבוטניים הנחמדים, המוזיאונים כמו מוזיאון מירו והמוזיאון לאתנולוגיה ולא פחות חשוב – נקודות תצפית מדהימות על העיר ועל הים.

תצפית מהמונז’יאק לכיוון העיר ברצלונה

לא כדאי לפספס גם את אזור הנמל, בשילוב עם סיור במונז’ואיק (הרכבל הגדול למונז’ואיק יוצא מאזור הנמל) או עם שדרות הראמבלס. בנמל ניתן לעשות שופינג, לטייל בטיילת שלו, לאכול באחת מהמסעדות המצוינות באזור או להנות מאחד מהמוזיאונים הרבים, כאשר אחד מהמומלצים ביותר הוא האקווריום של ברצלונה, אטרקציה מרכזית המתאימה לילדים ולמבוגרים חובבי בעלי חיים.

כל זה על קצה המזלג מומולץ לעבור על הפירוט של האתרים המרכזים בעיר פה: אטרקציות ואתרים מרכזיים בברצלונה שם תוכלו לקרוא בפירוט על כל האחד מהאתרים המרכזיים של העיר.

מעבר לכך, יש בברצלונה פארקים יפים, כנסיות רבות שראויות לביקור כאשר המדהימה מכולן היא הסגרדה פמיליה שמהווה אתר חובה בעיר ומקור לגאווה לתושביה, כך שאפילו אם אינכם מתכוונים להיכנס לתוך הכנסייה שווה להגיע ולצפות בה מבחוץ. לחובבי כדורגל שמגיעים לעיר (וגם לאילו שלא) אנו ממליצים לבקר בקאמפ נואו, אצטדיון הכדורגל של ברצלונה, אחת מהקבוצות הטובות בעולם בעשור האחרון. אם יתמזל מזלכם וברצלונה תשחק במהלך חופשתכם באצטדיונה הביתי, אל תפספסו את משחק הכדורגל (ראו לוח אירועים, הופעות ומשחקי כדורגל בברצלונה וכרטיסים למשחקי כדורגל בברצלונה – חובה לקרוא לפני שמזמינים!), זו חוויה אדירה שגם מי שאינו אוהב כדורגל יהנה ממנה.

בחופשת אביב וקיץ אל תפספסו את פארק השעשועים המצוין פורט אוונטורה שהופך כל טיול לבלתי נשכח ובעיקר עבור משפחות עם ילדים( הפארק סגור בחורף). אם אתם שוחרי אומנות בקרו גם בחלק ממגוון המוזיאונים המרתקים שבעיר כמו מוזיאון המדע המעולה (שיתאים גם לילדים) ומוזיאוני אמנות רבים וחשובים כמו מוזיאון חואן מירו, מוזיאון פיקאסו ומוזיאון דאלי שנמצא אמנם מחוץ לעיר אך הוא בהחלט חלק מתרבות העיר.  למי שרוצה להעמיק יותר בביקור, כדאי לערוך סיור מודרך בעברית בעיר, כך שתכירו טוב יותר את העיר העתיקה של ברצלונה (לדוגמה פה) או את הקולינריה הייחודית של ברצלונה (ראו את האפשרות הזו). כדאי לשקול גם לערוך סיור מקיף בעיר באוטובוס התיירים של ברצלונה העובר באתרים המרכזיים בעיר.

סיסמת המועדון (צילום מקורי)במוזיאון הכדורגל של ברצלונה תוכלו לעלות על כר הדשא ולראות מקרוב את ספסלי השחקנים (צילום מקורי)

עמודים הנצפים ביותר בברצלונה בתחום אתרים ואטרקציות:

לינה בברצלונה

בברצלונה יש אלפי אפשרויות לינה כך שכל תייר ימצא את אפשרות הלינה העדיפה עבורו, מבחינת סוג מקום הלינה וחשוב מכך מבחינת המיקום שלו. לתיירים שמחפשים להיות במרכז העניינים וקרובים לחלק גדול מהאתרים המרכזיים, מלונות באזור הראמבלס, מלונות באזור הרובע הגותי או מלונות באזור כיכר קטלוניה יכולים להתאים. ישנן הרבה אפשרויות לינה מומלצות באזורים אלו למשל מלון Hotel Colon Barcelona היקר ברובע הגותי, מלון Hotel Rialto הזול בסמוך לראמבלס ודירות Serennia Apartamentos ליד כיכר קטלוניה האהובות על משפחות. קחו בחשבון שבעונות הביקוש מעבר לכך שמחירי הלינה כאן גבוהים יחסית, הלינה באזורים אלו מאופיינת ברעש, צפיפות ועומס תיירים.

בעבור התיירים שרוצים ללון באזורים יחסית קרובים לאתרים התיירותיים אבל במחירים נמוכים יותר, נמליץ להסתכל על מלונות באזור האישמפלה בחלקו הצפוני העמוק יותר של הרובע שלא קרוב לכיכר קטלוניה, מלונות ליד כיכר אספניה או על מלונות באזור פארק סיוטאדלה בעיקר מצפון (גובל ברובע האישמפלה) או ממערב (גובל באזור לה ריברה ואל בורן). ראו לדוגמה את מלונות 4 הכוכבים Grums Hotel וHotel Medinaceli הטובים והזולים יחסית. אנו ממליצים להיכנס לעמוד מלונות בברצלונה – לחופשה זולה ולמצוא אזורים מומלצים נוספים ללינה זולה. כדאי להיכנס גם לעמוד מלונות לפי אזורים ואתרים בברצלונה בו תוכלו לבחור מלון לפי האזור המועדף עליכם בעיר או לפי קרבה לאחד מאתרי התיירות המרכזיים שבעיר.

שדרות הראמבלסשדרות הרמבלס – האזור המרכזי ביותר ללינה בעיר

בעבור משפחות עם ילדים המגיעות לברצלונה יש שתי אפשרויות לינה נפוצות- לינה בדירות או במלונות זולים יחסית שמקבלים ילדים. לינה בדירה תאפשר לכם נוחות, מרווח, מטבח שמאפשר הכנה של ארוחות בעצמכם ואביזרים נוספים שיאפשרו לכם עצמאות. אמנם אין שירות חדרים ומתקנים של מלון אך זו אופציה מומלצת מאוד לדעתנו. ניתן לבחור בדירות המתאימות למשפחות באזורים המרכזיים באזור הרובע הגותי ושדרות הראמבלס (למשל דירות Aspasios Las Ramblas Apartments), אך דירות אלו יהיו יקרות וקטנות יותר. אם תתרחקו מעט מהמרכז, לאזור האישאמפלה או לאזור פארק סיוטדלה תמצאו דירות נעימות ומרווחות יותר, כמו מלון הדירות Inside Barcelona Apartments Mercat. אם אתם מחפשים דירות מרווחות עוד יותר כדאי להסתכל על דירות באזור פארק גואל (ראו לדוגמה את דירות Espais Blaus Apartments), אך כדאי לוודא שהדירה שבחרתם נמצאת בסמוך לתחנת מטרו. אם תעדיפו בכל זאת לבחור במלון ולהנות ממתקנים של מלון, כדאי לכם להסתכל למשל על Andante Hotel וAzul Barcelona הסמוכים לשדרות הראמבלס. למידע נוסף והמלצות נוספות כנסו לעמוד מלונות למשפחות בברצלונה.

שומרי מסורת שלנים בברצלונה מעדיפים ללון בדירה עם מטבח, במלון באזור של בתי כנסת או מסעדות כשרות או בסמוך לבית חב”ד. אנו ממליצים על לינה בדירה בה תוכלו לבשל אוכל כשר שקניתם או הבאתם מהבית (ראו דירות מומלצות בברצלונה). אם תעדיפו ללון במלון, כדאי לבחור במלון מרכזי בחלק הצפוני של האישמפלה קרוב לבתי כנסת פעילים (לדוגמה מלון Hotel Astoria) או במלון באזור החלק הצפוני של הראמבלס ליד מסעדות כשרות. אפשרות לינה נוספת היא באזור בית חב”ד, לדוגמה בNH Barcelona Les Corts, אך בית החב”ד בברצלונה מרוחק מהאזור המרכזי ולכן אפשרות זו פחות מומלצת מבחינת מיקום. כדאי להיכנס לעמוד מלונות לדתיים ולשומרי מסורת בברצלונה למידע נוסף.

אזור האישמפלה, אזור לינה מומלץ למי שרוצה ללון קרוב יחסית למרכז ברמת מחירים סבירה וקרוב לבתי כנסת (צילום מקורי)

זוגות המגיעים לחופשה זוגית ורומנטית בעיר מחפשים לרוב ללון במלונות שמציעים שהות מפנקת ולכן בוחרים בדרך כלל במלונות היקרים יותר ברמת 4 ו5 כוכבים. היצע המלונות ברמה זו בברצלונה הוא רב מאוד, לדוגמה מלון 5 הכוכבים Grand Hotel Central Barcelona (ראו עוד מלונות 5 כוכבים) או מלון 4 הכוכבים Hotel Barcelona Catedral (ראו מלונות 4 כוכבים נוספים). לזוגות המחפשים אזור לינה מעט שקט יותר ניתן לשקול ללון במלונות ליד פארק גואל אבל אז חשוב לוודא שיש תחנת מטרו בסמוך למלון בגלל המרחק ממרבית האתרים המרכזיים בעיר. מומלץ להיכנס לעמוד בנושא מלונות לחופשה רומנטית בברצלונה.

בברצלונה מלונות ואפשרויות הארחה רבות מאוד וישנם לא מעט אזורים מומלצים ללינה. בנוסף, לסוגי תיירים שונים מתאימים מלונות שונים באזורים שונים ולכן כדי לעשות לכם סדר מבחינת כל מה שקשור ללינה בברצלונה כתבנו עמודים נוספים שכדאי לקרוא. כך לדוגמה תמצאו בעמוד מלונות לפי תייר בברצלונה עמודים העוסקים במלונות עם נגישות לבעלי מוגבלויות, מלונות למעשנים בברצלונה, מלונות בברצלונה לחופשת כדורגל ועוד. תוכלו להיעזר גם בהמלצות הגולשים בעמוד זה ובתשובות לשאלות שקיבלנו מגולשים על לינה בברצלונה לאורך השנים בעמוד הזה. יש לנו באתר גם מידע על אפשרויות לינה שאינן מלונות- דירות, הוסטלים, אכסניות וB&B.

עמודים הנצפים ביותר בברצלונה בתחום המלונות:

חופשה בברצלונה עם ילדים

העיר ברצלונה מושכת אליה משפחות תיירים רבות, בין אם בחופשה משפחתית או בטיול בר/בת מצווה שכן יש בה המון אתרים מעניינים למבוגרים, מוזיאונים ואטרקציות שמתאימות לילדים, פארקים ונופים יפים. ראשית חשוב להזכיר את פארק השעשועים פורט אוונטורה הנמצא במרחק של שעה וחצי נסיעה מברצלונה, האטרקציה האהובה ביותר על ילדים בכל הגילים וכזאת שחופשה עם ילדים בעיר לא תהיה שלמה בלעדיה. הפארק העצום נמצא מחוץ לברצלונה ולכן כדאי לתכנן את ההגעה אליו ואת ההתנהלות בו, תוכלו למצוא את כל המידע כאן. ניתן להיעזר גם בתשובות שלנו לשאלות שקיבלנו מהגולשים בעמוד זה. לצידו של פורט אוונטורה תמצאו 2 פארקים נוספים המומלצים גם הם, פארק פרארי לנד ופארק קוסטה קאריבה אקווטיק.

פורט אוונטורה עמוד שעררכבת הרים בפורט אוונטורה

מלבד פארקי השעשועים הנהדרים תמצאו אטרקציות נוספות המתאימות לילדים, לדוגמה מוזיאונים כמו מוזיאון השוקולד, מוזיאון המדע ומוזיאון השעווה שבו בובות שעווה רבות בגודל טבעי של אישים מפורסמים. יש בברצלונה גם פארקים עירוניים רבים שיתאימו לכל המשפחה כמו פארק גואל, פארק מונז’ואיק שלצידו מזרקות הקסם הצבעוניות ופארק לבירינת הכולל מבוך של צמחים שבמרכזו פסל. ילדים ומשפחות אוהבי חיות ימצאו את גן החיות של ברצלונה ואת האקווריום של ברצלונה הכולל מעל 11,000 בעלי חיים שונים ו-450 מינים שונים. אם ילדיכם אוהדי כדורגל מושבעים, אל תפספסו את מוזיאון הכדורגל של ברצלונה וכמובן שכדאי לא לפספס את ברצלונה משחקת באצטדיונה הביתי. למשפחות שמחפשות גם לצאת מחוץ לעיר כדאי לנסוע ברכבת למנזר מונסראט או לשקול לשכור רכב ולנסוע להרי הפירנאים היפים או לאחת מעיירות החוף בקוסטה בראווה, למשל יורט דה מאר, פלמוס או טוסה דה מאר.

למגיעים לחופשה משפחתית כדאי לקרוא את העמוד ברצלונה עם ילדים, המספק טיפים חשובים, דרכים לחיסכון כספי ואתרים מומלצים בעיר לכל המשפחה. כדאי לקרוא גם את העמוד מלונות למשפחות בברצלונה המומלץ למשפחות המגיעות לברצלונה ומחפשות לינה נוחה ונעימה במחיר משתלם.

חופשה רומנטית בברצלונה

ברצלונה היא יעד אהוב על זוגות, היא עיר יפה עם אווירה טובה, יש בה לא מעט אתרים רומנטיים מעניינים ואטרקציות מהנות. חלק גדול מאתרי החובה בעיר הם גם אתרים רומנטיים שכדאי לבקר בהם בזמן חופשה רומנטית כמו פארק גואל המיוחד שכיף להסתובב בו ולחזות במבנים ציוריים, פסלים ומופעי רחוב על רקע נוף עירוני ירוק. כדאי גם להגיע לפארק הסיוטאדלה, הפארק המרכזי בעיר ולערוך פיקניק זוגי או להצטלם על רקע הפסל. אזורים נוספים שכדאי להגיע אליהם, במיוחד בזמן השקיעה אז הם הופכים לרומנטיים במיוחד הם הרובע הגותי, האישמפלה וכיכר אספניה והמונז’איק בהם תמצאו את מזרקות הקסם המרהיבות.

פארק הסיוטאדלה עמוד שערזוגות רבים מגיעים לפארק הסיוטאדלה ומצטלמים על רקע הפסל המפורסם

ניתן לעשות לא מעט אטרקציות זוגיות ובלתי שגרתיות בברצלונה כמו טיסה בכדור פורח, טיסה במסוק בשמי העיר או שייט רומנטי זוגי בשעות השקיעה, כאשר ניתן גם להוסיף ארוחת ערב, יין ושמפניה.
זוגות בברצלונה בוחרים ללון בדרך כלל במלונות המפנקים יותר ברמת 4 ו5 כוכבים באזורים המרכזיים סביב שדרות הראמבלס או הרובע הגותי לדוגמה. לזוגות המחפשים שקט כדאי לשקול לקחת מלון ליד פארק גואל אך קחו בחשבון שאז תהיו מרוחקים ממרבית האתרים החשובים בעיר.

אנו ממליצים מאוד לקרוא את העמוד חופשה רומנטית בברצלונה בו תמצאו אתרים ופארקים נוספים שכדאי לבקר, טיולים מחוץ לעיר, מסעדות ומלונות מומלצים. כדאי להיכנס גם לעמוד מלונות לחופשה רומנטית בברצלונה לקבלת טיפים והמלצות נוספות.

רכישת כרטיסים לאתרים בברצלונה וסביבתה המתאימים לחופשה רומנטית

קניות בברצלונה

ברצלונה היא אחת מבירות האופנה של אירופה ולכן חובבי השופינג ימצאו בעיר לא מעט רשתות אופנה בינלאומיות, חנויות יוקרה לצד חנויות פשוטות, מרכזי קניות, דוכנים ושווקים. אמנם המחירים במרבית החנויות ובעיקר ברשתות האופנה הגדולות הם לא זולים במיוחד אך ניתן למצוא מציאות רבות במחירים טובים, בעיקר בעונות הסיילים- בתחילת השנה האזרחית ובתחילת הקיץ. כמו כן ניתן למצוא מחירים טובים יותר בקניונים הגדולים כמו קניון גלוריס, בכלבו קורט אינגלז ובדוכני הרחוב, לדוגמה ברובע הגותי. לא ניתן לפספס גם את שדרות הראמבלס המרכזיות המלאות בשפע של מסעדות, בתי קפה, חנויות ודוכני רחוב ואת שוק האוכל הנהדר, שוק לה בוקריה, הנמצא בראמבלס.

אנו ממליצים להיכנס לעמוד קניות בברצלונה לקבלת מידע על עונות הסיילים בברצלונה, מגוון מרכזי הקניות והשווקים, החזרי המיסים וטיפים נוספים להוזלת הקניות ולעמוד קניונים וחנויות בברצלונה לפירוט על מרכזי קניות נוספים.

מתחם הקניות הענק דיאגונל מאר בשדרות דיאגונל (צילום מקורי)

טיסות לברצלונה והגעה משדה התעופה לעיר

נמל התעופה הבינלאומי של ברצלונה הוא שדה התעופה אל פראט הנמצא כ12 ק”מ דרומית-מערבית לעיר, שהם כ25 דקות נסיעה ממרכז העיר (תלוי בדרך בה אתם נוסעים). חברות רבות כמו אל על, בלו בירד (Bluebird) ואיבריה (Iberia) מפעילות טיסות ישירות אל שדה התעופה מישראל בטיסה שאורכת כ04:45 שעות.

מבחינת הגעה משדה התעופה לעיר, עומדות בפניכם מספר אפשרויות והן מונית, שירותי הסעה של שדה התעופה, תחבורה ציבורית, הגעה באמצעות רכב שכור או האירובוס. לדעתנו הגעה באמצעות האירובוס (Aerobus), שהינו אוטובוס תיירים המותאם לנסיעה משדה התעופה אל ברצלונה ולהפך, הוא הדרך המומלצת ביותר בעיקר לנוסעים יחידים, לזוגות ושלשות. לעומת זאת, לקבוצות ולמשפחות ההסעות הן המשתלמות ביותר מבחינה כלכלית. תוכלו לקרוא בהרחבה על האירובוס כאן ועל ההסעות כאן. תוכלו גם למצוא מידע נוסף על שדה התעופה ופירוט על כל אחת מאפשרויות ההגעה בעמוד שדה התעופה אל פראט ובעמוד הגעה משדה התעופה אל פראט לברצלונה.

כדורגל בברצלונה

הספורט בברצלונה מהווה חלק בלתי נפרד מהתרבות ומדרך החיים של המקומיים. העיר מפעילה מספר מועדונים כמעט בכל תחום ספורט לדוגמה כדורסל, אתלטיקה והוקי אך מעל הכל זהו הכדורגל. בעיר ברצלונה פועלות שתי קבוצות כדורגל, המפורסמת יותר היא כמובן FC Barcelona המשחקת בקאמפ נואו המרשים, והקבוצה השנייה והמוכרת פחות היא אחותה הקטנה אספניול המשחקת באצטדיון קורנליה-לה פראט הנמצא בפרברי העיר. קבוצת הכדורגל של ברצלונה היא אחת מהקבוצות האהודות בישראל ובעולם בזכות תצוגות כדורגל מרהיבות, ולמרות שהיא חווה שנים מוצלחות פחות, הקבוצה מצליחה למשוך עשרות אלפי אוהדים בכל משחק באצטדיונה הביתי.

איצטדיון הקאמפ נואו (צילום מקורי)החוויה בזמן משחק באצטדיון הקאמפ נואו היא אדירה (צילום מקורי)

אחת האטרקציות האהובות בעיר עבור אוהדי כדורגל בכלל ועבור אוהדי ברצלונה בפרט, היא כאמור ביקור במוזיאון של מועדון הכדורגל של ברצלונה. במוזיאון תמצאו מאות תמונות וסרטונים של שחקני הקבוצה בעבר ובהווה, גלריית גביעים ומדליות בהם זכתה הקבוצה ותוכלו לבקר בחלקי האצטדיון השונים, לדוגמה בספסל השחקנים ובחדר ההלבשה של הקבוצה האורחת. למידע נוסף על מוזיאון הכדורגל אנו ממליצים להיכנס לכאן.

אוהדים, תיירים רבים וכן משפחות בטיול בר מצווה מגיעים לעיר על מנת לצפות במשחק כדורגל ומשלבים בטיולם גם סיור באצטדיון הכדורגל של ברצלונה, הקאמפ נואו. גם מי שאינו אוהב כדורגל יהנה מצפייה במשחק בקאמפ נואו בזכות החוויה האדירה באצטדיון. בנוסף, מעבר לכך שכדורגל הוא ענף ספורט בכיר בעיר, הוא גם סמל פוליטי וחברתי וישנו קשר ישיר בין זהות קבוצת הכדורגל אותה אוהדים לבין הסטטוס החברתי והדעות הפוליטיות של האוהדים המקומיים.

את כל המידע על משחקי הכדורגל, ההופעות והאירועים הקרובים המתקיימים בברצלונה, תוכלו למצוא כאן. אנו ממליצים להיכנס לעמוד כרטיסים לכדורגל בברצלונה לקבלת כל המידע שצריך על קניית כרטיסים למשחקי כדורגל בברצלונה.

השכרת רכב בברצלונה

בעבור תיירים שמגיעים לברצלונה ומטיילים רק ברחובותיה ואף בעבור אלו היוצאים ליום טיול מחוץ לעיר למוזיאון דאלי בפיגארס או למנזר מונסראט, אנו ממליצים להתנייד באמצעות התחבורה הציבורית המעולה של ברצלונה. לעומת זאת, בעבור תיירים שמעוניינים לצאת מהעיר לטיולים ארוכים יותר, לדוגמה להרי הפירנאים, מרחבי קטלוניה היפים או קוסטה בראווה, אנו ממליצים לשקול לשכור רכב על מנת לנסוע בחופשיות ולהפיק את המיטב מהסיורים.
יורט דה מארעיירת החוף יורט דה מאר – אחת מהעיירות המומלצות לביקור בקוסטה בראווה
בעיר עצמה ובשדה התעופה ישנן תחנות השכרת רכב רבות, בעבור מי שחושב לשכור רכב במהלך החופשה הכנו עמוד אשר מרכז את כל המידע בנושא, מומלץ לקרוא בהרחבה על השכרת רכב בברצלונה– מתי היא מומלצת ומתי לא, כיצד ניתן להוזיל את עלות ההשכרה, מה חשוב לדעת לפני ששוכרים רכב ומידע רב נוסף.

טיולים מחוץ לברצלונה

למגיעים לברצלונה לחופשה ארוכה יחסית ניתן לצאת מחוץ לעיר למספר טיולי יום מומלצים, כאשר חלק מן התיירים בוחרים לצאת ליום אחד ויש כאלו שיוצאים למספר ימי טיול, תלוי כמובן בכמה זמן יש לכם ומה תרצו לראות. אחד הטיולים הפופולריים ביותר הוא למנזר מונסראט הנמצא על הר מונסראט, במרחק של כשעת נסיעה ברכבת מברצלונה (לפרטים והזמנה – חובה להבטיח מקום מראש). במקום זה מנזר בעל היסטוריה עתיקה וחשיבות דתית ומסביבו נופים מרהיבים. ניתן גם לעשות כמה מסלולי הליכה יפים העוברים דרך ההרים העוטפים את המנזר, בהם תוכלו לחוות נופים מדהימים.
טיול יום נוסף שניתן לעשות בנסיעה ברכבת מברצלונה ומהווה גם אתר חובה לחובבי האמנות הוא למוזיאון סלבדור דאלי בעיירה פיגארס בקוסטה בראווה. המוזיאון הייחודי מוקדש לעבודתו של הצייר הסוריאליסטי הנודע סלבדור דאלי, שידוע באמנותו המדויקת אך גם המופרעת ומלאת דמיון. מומלץ לחבר את הטיול במוזיאון עם סיור בפיגארס ועם ביקור בעיירה חירונה, שיחסית קרובה ונגישה לרכבת (ראו סיור יום מומלץ זה ואת העמוד שלנו סיור מודרך למוזיאון דאלי, פיגרס וחירונה).

תצפית מהרי המונסראט, אזור מומלץ ליום טיול מחוץ לעיר (צילום מקורי)

אפשרות הגעה מומלצת נוספת למוזיאון דאלי היא באמצעות רכב שכור, כך שניתן לשלב גם ביקור באחת מעשרות העיירות הציוריות והמקסימות שנמצאות על רצועת החוף של צפון ספרד, בקוסטה בראווה. עיירות מומלצות לדוגמה הן טוסה דה מאר בעלת החוף היפהפה או טמריו השלווה והאותנטית.
יום טיול נוסף (או מספר ימים) שמצדיק השכרת רכב הוא לאזור הרי הפירנאים (לפרטים והזמנה) ובפרט לאחת מן העיירות הנפלאות ברכס ההרים, לדוגמה ריפול שבה נופים יפים ומעיינות מרפה או עמק נוריה שבה תמצאו תצפיות מדהימות, מסלולי הליכה ופארק אתגרי לילדים.
עמק נוריהעמק נוריה בפירנאים, מומלץ כיום טיול עם רכב שכור
למשפחות עם ילדים, לזוגות או למבוגרים צעירים בנפשם, נמליץ מלבד על כל הטיולים הללו לצאת מהעיר גם לפארק השעשועים המפורסם פורט אוונטורה שבו מתקנים רבים, ביניהם רכבת ההרים הגבוהה באירופה. הפארק מהנה לכל הגילאים והביקור בו הוא חוויה משפחתית בלתי נשכחת. מומלץ להזמין לפארק כרטיסים מראש, אפשר לעשות זאת כאן עם הנחה בלעדית (קוד HAKO5).
במידה ואתם מתעניינים בימי טיולים נוספים מחוץ לברצלונה מעבר לאלו שפירטנו כאן, אנו ממליצים לכם להיכנס לפה ולקבל מידע על 5 טיולי יום מומלצים נוספים בצפון-מזרח ספרד.

ברצלונה- יהודים ויהדות

אומנם יש יעדים בספרד המזוהים יותר עם ההיסטוריה היהודית בראשם חירונה הקרובה לברצלונה, ואנדלוסיה (בעיקר סביליה וגראנדה) המרוחקת. כנראה שהיהודים הגיעו לברצלונה בערך בתחילת הגלות לאחר חורבן בית שני בשנת 70 לספירה, אך למעשה העדויות הראשונות לקיום של היהודים בעיר הן מהמאה הרביעית – הקברים הראשונים של יהודים שנתגלו במונטזו’איק גם הם מתקופה זו (השרידים נמצאים היום במוזיאון ההיסטורי של העיר).

הקהילה היהודית התפתחה יפה בעיר עד לימי המאה הארבע-עשר, עדות לכך אפשר לראות בסיפורם של היהודים ברובע הגותי בימי המגיפה השחורה. בימים אלו התבצעו פרעות רבות ביהודים ובמיוחד נפגעו אלה שגרו או עבדו מחוץ לרובע/גטו היהודי. התחילו הוצאות להורג של יהודים, הרחקתם מתפקידים ממשלתיים ולראשונה בהיסטוריה הוכרחו להסתובב עם טלאי צהוב.
עם השנים ובעקבות גירוש ספרד נעלמו היהודים מברצלונה, והם חזרו אליה רק במאה ה-20. הקהילה היהודית בברצלונה מונה כיום מעל 5,000 תושבים. היא פעילה מאוד, כוללת בתוכה לא מעט ישראלים שחלקם מגיעים לשנים ספורות וחלקם משתקעים בעיר, ובשנים האחרונות התחילה להיות שחקן פוליטי מסויים בעיקר אל מול ההתחזקות של השמאל בקטלוניה שבאופיו אנטי ישראלי – ויש  יהודים מקומיים שיגידו שכגם מעט אנטישמי.

פירטנו על נושא זה רבות תחת:

פוליטיקה משטר ושלטון בקטלוניה וברצלונה

לפני שמדברים על המשטר העצמי של קטלוניה וברצלונה, חשוב להבין שספרד איננה מדינת לאום הומוגנית והיא בעלת לאומים וקבוצות אתניות רבות המרכיבות אותה. כאשר נשלטה ספרד על ידי שלטונו הדיקטטורי של פראנקו הוא דיכא באכזריות כל שוני תרבותי (ראה מלחמת האזרחים בספרד), אך מאז נפילת משטרו של פראנקו ישנן 17 קהילות ושתי ערים בעלות אוטונומיה חקיקתית וניהולית רחבה. המעמד האוטונומי מושתת בחוקה הספרדית ומבטיח את השוני התרבותי תוך שמירה על אחדות המדינה הספרדית.

כאמור, ברצלונה היא עיר הבירה של הקטלונים ושל חבל “ברצלונס”. הקהילה המתגוררת בברצלונה וקטלוניה היא אחת מבין הקהילות הזוכה לסמכות האוטונומית הגדולה ביותר, והיא כוללת סמכויות רבות כמו גביית מיסים וכינון משטרה מקומית חזקה.

מאז זכה המחוז באוטונומיה מחודשת בדצמבר 1979, היחסים עם המרכז נעים בין מתיחות מתונה לבין שיתוף פעולה, הרבה בזכות ג’ורדי פוג’ול, ראש הממשלה המחוזי הכל-יכול שכיהן בתפקיד מאז 1980.הקהילה ה”ברצלונאית” נחשבת לקהילה אוטונומית חזקה ביותר, הן מבחינת כוח אלקטוריאלי והן מבחינה כלכלית, והיא מנהלת משא ומתן עם ממשלת ספרד על נושאים רבים כמו למשל כמות המסים שיועברו אליה.
כמו בכל עיר בירה, בברצלונה מוצבים בנייני משטר ופוליטיקה, כמו מושב הממשלה הקטלונית, הפרלמנט ובית המשפט העליון, הנמצאים בפארק המצודה.

המערכת המפלגתית בקטלוניה מורכבת מחמישה שחקנים עיקריים. המפלגה ששלטה בקטלוניה מאז 1980 היא ברית מפלגות בעלת גוון לאומני-שמרני הנקראת CiU. מפלגה זו מתאפיינת אמנם במסרים לאומיים, אך מציגה קו מתון ופרגמטי ואף תמכה בכמה מקרים בממשלות הלאומיות במדריד. יריבתה העיקרית במחוז היא הפלג הקטלוני של המפלגה הסוציאליסטית הספרדית. בימין המפה נמצאת המפלגה הפופולרית (זו השולטת בספרד מאז 1996). בשמאל – נמצאות ברית של שמאל (קומוניסטים) והירוקים, ומפלגת השמאל הרפובליקני (ERC) הדוגלת בהיפרדות מספרד ובעצמאות מלאה לקטלוניה שהתחזקה מאוד בשנים האחרונות כחלק מהתחזקות הבדלונות הקטלונית. התחזקות זו הובילה להפגנות רבות ומחאות בעיר בשנים האחרונות (שקצת נעצרו בתקופת הקורונה) ואפילו לקולות המתרחקים מישראל ותמיכה גדולה יותר בפלסטינים.

בתמונה: בניין הפלרמנט בפארק סיוטלדה מהיפים שבפארקים בברצלונה (צילום: ויקיפדיה)

מיקום וגיאוגרפיה של ברצלונה

ברצלונה ממוקמת על חופו של הים התיכון. סה”כ שטחה של העיר הוא 100 קמ”ר ויחד עם פרבריה שטח העיר המטרופוליטני הוא כ-500 קמ”ר. מספר התושבים של העיר עומד על 1,650,000 תושבים.
גבולותיה של ברצלונה הם:
ממזרח: הים התיכון
ממערב: נהר ליוברגט – הנהר השני הארוך בקטלוניה באורך של 1,200 ק”מ והרי טיבדאבו (Tibidabo) – רכס גבעות בגובע של 512 מ’ הצופה על העיר.
מצפון: נהר הבסוס (Besos)
מדרום: מונטז’ואיק – הר היהודים (Montjuic) – הגבעה בת 200 מ’ שהיא אחד מחלקיה העתיקים של ברצלונה.

כלכלה, מסחר ודמוגרפיה של ברצלונה

חלק ממה שהופך את ברצלונה ליעד תיירותי חשוב, הוא עוצמתה הכלכלית ומרכזיותה בתחומים רבים.  חלק ממה שהופך אתברצלונה היא מרכז כלכלי חשוב לספרד ולאירופה כולה. בעיר נמצא אחד מהנמלים הים תיכוניים החשובים ביותר באירופה, ונמל התעופה הבינלאומי של העיר הוא השני בגודלו בספרד. ברצלונה מראשיתה הייתה עיר מסחר שניצלה את קרבתה לים כדי להיות אחת משתי הערים המשגשגות בחצי האי האיברי. כיום המצב הכלכלי בברצלונה הוא הטוב ביותר מבין כל ערי ספרד, שנמצאת במיתון ובתקופה כלכלית קשה.
בקרב חלק גדול מתושבי ברצלונה יש תחושה קשה שהם “מממנים את יושביה העצלנים של ספרד באזורים אחרים” (בעיקר בחבל אנדלוסיה שבדרום ספרד). הם מאשימים את העובדה שעליהם לשלם מיסים גבוהים כחלק מהסיבה להאטת הצמיחה של העיר (שהגיעה לקרוב לעשרה אחוזים לשנה בעשור הקודם והיום ירדה מתחת לחמישה).
הכלכלה בברצלונה מבוססת על תעשייה ומסחר ענפים, אך הענף הכלכלי המוביל של העיר הוא ללא ספק ענף התיירות – קרוב ל-17% מכלכלת העיר!הפיתוח הכלכלי של ברצלונה – הביא לכך שהיא מוקד הגירה משמעותי, הן מספרד והן מחוץ לה. מה שיצר אתגרים לא מעטים להנהגה המקומית. כדי להמחיש עד כמה הגירה זו היא משמעותית ומאתגרת.  ניתן לציין כי בינואר 2000 היוו האזרחים הזרים שהתגוררו בברצלונה %3.5 מכלל האוכלוסייה, בעוד שבתחילת 2010 חלקם מהווה כ-%17 כמעט 300,000 איש. הגישה השלטת בעיר משנת 2009 להתמודדות עם תופעה זו, היא הגישה הבין תרבותית כפי שמתארת זאת רולינה אסטודיו בילאס (המתאמת הבין-תרבותית של עיריית ברצלונה) במאמר המתאר את מאמצי העירייה להתמודד עם השונות הגוברת בין תושבי העיר, “הגישה הבין-תרבותית מניחה כי על מנת להשיג איזון בין הכיבוד וההכרה בגיוון לבין חיזוק היסודות המשותפים המבטיחים את הלכידות, יש הכרח להקדיש תשומת לב ליחסים הנוצרים בין האזרחים.”

לימודים וסטודנטים בברצלונה

ברצלונה היא יעד תיירותי חשוב גם בגלל הלימודים הסטודניאלים שבה ברצלונה היא עיר הנותנת משקל רב ללימודים. האוניברסיטה המפורסמת של ברצלונה, שנוסדה בשנת 1450, היא אחת מהאוניברסיטאות הראשונות שנפתחו באירופה, והיא איננה היחידה. יחד איתה קיימים בברצלונה מוסדות אקדמיים רבים, כמו: אוניברסיטת פומפאו פברה, האוניברסיטה האוטונומית של ברצלונה, האוניברסיטה הטכנית של קטלוניה והאוניברסיטה הבינלאומית של קטלוניה.

לסטודנטים המעוניינים ללמוד בחו”ל האוניברסיטה של ברצלונה היא אופציה מצוינת. מדובר באחת האונברסיטאות הגדולות והמכובדות באירופה.
למרות שהמוסדות האקדמיים אינם נמנים עם אתריה המרכזיים של העיר, לתיירים המגיעים לעיר לזמן של יותר משבוע מומלץ לבקר במבנה המקורי של האוניברסיטה – מבנה עתיק ומעניין ואתר היסטורי בפני עצמו. גם המבנה של הפקולטה לרפואה שווה הצצה למי שיש לו זמן בנסיעה מהעיר לשדה התעופה (לאתר האוניברסיטה). בנוסף הרבה תיירים ישראלים מגיעים לברצלונה בגלל כנסים אקדמים או פעילות מחקר משותפת בין האקדמיה הקטלוניה וברצלונה לזו בישראל.