ארמון ברבריני, רומא – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Palazzo Barberini

עדכון אביב 2024

באביב ברומא כמות התיירים עולה ואפשר לראות כבר עכשיו שמספר התיירים שמגיעים לביקור בארמון ברבריני עולה. לכן כדאי לרכוש כרטיסים מראש, במיוחד אם אתם מגיעים בסוף שבוע או מתכננים עכשיו את חופשת הקיץ, וכך לא להמתין בתורים של רכישת הכרטיסים בכניסה לארמון, שילכו ויתארכו ככל שנתקרב לקיץ. להזמנת כרטיסים מראש לארמון ברבריני בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם או כרטיסים למוזיאון ברבריני בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5)

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

מידע כללי

ארמון ברבריני (Palazzo Barberini) הוא אחד הארמונות והבניינים המפורסמים של רומא. הוא קרוי (והיה שייך) למשפחת ברבריני משפחת אצולה מימי הביניים שהגיע לרומא מפירנצה ושלטה ברומא ביד רמה מבחינה כלכלית ושלטונית במהלך המאה ה-17. משפחה זו הייתה הפטרונית של מבנים רבים בעיר. למי שמעוניין לדעת איזה מבנים, כל שמוטל עליו הוא לחפש את הסמל המפורסם של המשפחה – שלושת הדבורים.




הביקור בארמון מספק הצצה לחייה של המשפחה ולעושרה בתקופת השיא שלה. אתר זה מספק הצצה (יחד עם אתרים דוגמאת גלריית בורגזה) גם למלחמות הכוח שהיו קיימות בין משפחות האצולה של רומא בתקופת הרנסנס.

הארמון נמצא באזור הוויה ונטו – אזור צפוני השולט על רומא מלמעלה, ממש ליד כיכר ברבריני שגם היא נבנתה על ידי בורהמיני במימון משפחת ברניני.

ההיסטוריה של ארמון ברבריני

הארמון ממוקם בשטח שבתקופה העתיקה שימש כאתר קדוש (את שרידי המקדש שהיה במקום בתקופה העתיקה ניתן לראות עדיין בעת ביקור בתוך המבנה).

בימי הביניים היה שייך השטח למשפחת האצולה ספורצה, שהחליטה בשנת 1549 לבנות בו את ארמונה. שמונה עשורים לאחר מכן בן המשפחה, הקרדינל אלסאנדרו ספורצה, נקלע לקשיים כלכליים. לכן בשנת 1625 נרכש המבנה על ידי מאפאו ברבריני, מי שיהפוך בעתיד לאפיפיור אורבנוס השמיני.

הארמן הפך להיות מרכז מושבה של משפחתו של מאפאו משפחת ברבריני, משפחה שהגיע מפירנצה ולאט לאט הפכה להיות, אחת מהמשפחות החשובות של הפוליטיקה הרומאית.

הכניסה לארמון ברבריני (צילום: antmoose)

את הארמון בנו שלושה אדריכלים שונים: קרלו מדראנו, שאחראי גם על בזיליקת פטרוס הקדוש, אחיינו פרנצ’סקו בורומיני, ולורנצו ברניני, האיש שבנה חצי מרומא הנוצרית.

במהלך השנים הוחרם הארמון על ידי האפיפיורים שחשקו בארמון המעוצב, והושב לידי משפחת ברבריני רק בשנת 1653.

מה רואים בארמון ברניני?

הארמון מורכב למעשה מוילה גדולת מימדים ומחצר מדהימה. סגנון הבנייה של הארמון הינו סגנון ונציאני ולא רומאי, מה שהופך את מראהו למיוחד יחסית בנוף מבני רומא הנוצרית. החלקים המעניינים של המבנה כוללים את חלונות הכניסה המיוחדים היוצרים תחושה של מרחב, מדרגות הספירלה שנחשבות לפורצות דרך בתחום העיצוב האדריכלי וציורי קיר וטרקלינים מפוארים שממחישים למה כדאי להיות אפיפיור או מי ממשפחתו.
תחושה זו מתעצמת כאשר רואים את “חדר הנסיכה” בארמון – אם אתם מסיירים בעיר עם בנות (בכל הגילאים), כדאי לקחת אותן לחדר הזה. כנראה שהן תמצאנה בו עניין (היזהרו רק מרעינות שעלולים להיכנס לראש…).
עוד חלק מעניין בארמון הוא “הגן הסודי” (giardino segreto) שחבוי מהרחוב באמצעות חזית המבנה.

האלגוריה האלוהית של פיאטרו דה קורטונה

מבנה הארמון מיוחד וסיפק במשך שנים סמל לאדריכלים רבים, אך מלבד מבנה הארמון, היום הוא משמש את הגלריה האיטלקית לאמנות עתיקה (Galleria Nazionale d’Arte Antica).

בין הציורים הרבים המוצגים בגלריה ניתן למנות כמה מרשימים ביותר:

גולת הכותרת של הארמון היא “האלגוריה האלוהית” המצוירת על התקרה הנמצאת של גג הטרקלין/האולם המרכזי של המבנה. היא נחשבת ליצירת מופת בארוקית. גג הטרקלין מציג פרסקאות רנסנסיות מרשימות, בו נראה האפיפיור ברבריני כשליח האלוהים מוקף מלאכים. אולי נושא הציור מגוחך, אבל הביצוע מרשים ומיוחד. הגלריה מכילה חלק מאוסף שמפוזר גם בגלריית בורגוזה וגלריית קורסיני.

יהודית כורתת את ראש הולופרנס של קאראווג’ו
(זכויות לצילומים: Tetraktys)

עוד בגלרייה:

“לה פורנרינה” (בת האופה) של רפאל – ציור המתאר כנראה את אחת ממאהבותיו הרבות של האמן שצייר בשנת חייו האחרונה (יש הטוענים שחלקו בכלל לא ציור על ידי רפאל כי אם על ידי תלמידו).

יהודית כורתת את ראש הולופרנס של קאראווג’ו – ציור המציג את פעולת הגיבורה המכבית, שכורתת את ראש הגנרל הרומאי לאחר שהשקתה אותו חלב.

דיוקן הנרי השמיני של האנס הולביין, שנמצא בחדר היצירות הפלמיות, בו המלך נראה עוטה גלימה לכבוד נישואיו (כנראה שמדובר בהעתק).

“דוד ושאול” – הסצנה בה שאול מאיים לזרוק את חניתו על הנער המנגן עבורו ועתיד לכבוש את ממלכתו.

מעשה הסדום בסבינות של סטפונו קולונה.

“נרקיס” של קאראווג’ו – בו מתאר הצייר את הנסיך המיתולוגי המתאהב בבואתו במימי האגם.

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

מלמעלה למטה: לה פורנינה (בת האופה) של רפאל, דוד ושאול, נרקיס של קאראווג’ו.
(זכויות לצילומים: wga, ISBN 3936122202)




המלצות "הכל על" למבקר בארמון ברבריני:

מידע שימושי

שעות פתיחה

ג’-א’ 8:30-19:30

כתובת

Via delle Quattro Fontane 13

הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים 61, 62, 492; מטרו – קו A לרדת בתחנת Barberini