1. עמוד הבית
  2. »
  3. תכנון חופשה עם הכל על
  4. »
  5. ספקי תיירות
  6. »
  7. טיסות וחבילות תיור
  8. »
  9. אל על – יתרונות, חסרונות והמלצות

אל על – יתרונות, חסרונות והמלצות

על חברת אל על

אין צורך להרחיב במילים על חברת אל על – חברת התעופה הלאומית (לשעבר) של ישראל. חלק נרחב מהטיסות היוצאות והנכנסות לנתב”ג מופעלות על ידי אל על, ולמרות שהחברה כבר מופרטת, היא ממשיכה להחזיק בכמה עקרונות בסיסיים כמו אוכל כשר והימנעות מטיסות במהלך השבת.
את כרטיסי הטיסה בטיסות של אל על ניתן להזמין מכל אתרי שיווק הטיסות הגדולים, כדוגמת: דיזנהאוז ,גוליבר ואיסתא (הקישורים מובילים לדפי המידע על חברות אלה באתר שלנו).בנוסף, ניתן להזמין כרטיסים לאל על ישירות מאתר החברה באחת ממערכות הזמנת הטיסות הנוחה והטובה ביותר שיש בעברית (זו דעתנו הפרטית בלבד וניתן להתווכח עליה – החברה היחידה שיכולה לטעון שיש לה מערכת הזמנות אינטרנטית נוחה למשתמש כמו אל על היא אולי איסתא).

 להזמנת טיסות באל על




יתרונות בהזמנת טיסה עם אל על

  • בטיחות ואמינות – אל על מספקת מטוסים אמינים ובטוחים עם טייסים מקצוענים, רובם טייסי חיל האויר בדימוס. התאונה האחרונה שהייתה לאל על עם נפגעים (לא עלינו) הייתה בראשית שנות ה-90 (התרסקות מטוס בהולנד). בהשוואה לחברות תעופה אחרות אל על נחשבת חברה בטוחה.נוסף על כך, אל על נחשבת לחברת התעופה מהמובילות בעולם בהסדרי הביטחון שלה כנגד פיגועים – ולא בכדי. מטוסי החברה ספגו במשך השנים לא מעט ניסיונות פיגוע, אך בזכות הסדרי ביטחון (כמו מאבטחים חמושים בכל טיסה, דלתות כפולות וקירות ממוגני ירי) מאז 1989 ניסיון הפיגוע היחיד שחוותה החברה היה בדלפק כרטוס בלוס אנג’לס.
  • מטוסים חדשים – אל על מחזיקה במטוסים חדישים ומרווחים, אך לא תמיד תזכו לטוס בהם, ודאי שלא לכל היעדים. ההבדל בין מטוס חדיש לישן יכול להיות קריטי בטיסות ליעדים רחוקים. לא בגלל מסך טליוויזיה אישי, אלא במותרות כמו שני מעברים במקום אחד, שני תאי שירותים ולא אחד, מושבים מרווחים הניתנים להטייה עד כמעט מצב שכיבה, ועוד.
  • אפשרות להזמנת מקום בטיסה כבר בבית – אל על מאפשרת שירות צ’ק אין כבר מהבית (“אקספרס צ’ק אין”). היא מאפשרת לבחור את מקום הישיבה במטוס לפני שמגיעים לשדה התעופה. בתור שני אנשים צעירים וקטנים יחסית מבחינה פיזית, מקום הישיבה לא כל כך חשוב לנו כמו שהוא חשוב לאחרים, לכן מאפיין זה פחות חשוב לנו בהזמנת הטיסות. אבל אנו יודעים כמה הוא חשוב לתיירים אחרים (מספיק לראות את הדיונים על הנושא בפורומים של למטייל).
    אם אתם אישה בהריון שזקוקה לקום לשירותים לעתים תכופות, אדם גבוה מאוד שצריך מקום לרגליים או סתם תיירים בטיסה הראשונה שלכם שרוצים לשבת ליד החלון ולצלם את השמיים – השירות הזה יהיה חשוב מאוד עבורכם.ישנם עוד כמה משתנים שמשפיעים על בחירת המקום, לדוגמה בחלק מהמטוסים שורת המושבים האחרונה לא ניתנת להנמכת המושב עד הסוף, ישנם מושבים הנמצאים ליד המנועים ולכן הם רועשים יותר וכדומה. כחלק משירות זה, אל על מאפשרת גם להזמין את הארוחה שתקבלו בטיסה – שירות שימצאו בו תועלת בעיקר צמחונים, שומרי כשרות מוגברת, או פשוט מי של אוהבים לאכול כל מה שמגישים להם בטיסות.
  • מערכת הזמנת טיסות מצויינת – בסופו של דבר, אחרי ניסיון רב בהזמנת טיסות (עבורנו וגם עבור גולשים באתר שלנו שביקשו את עזרתינו), אנו באמת חושבים שהמערכת האינטרנטית של אל על היא הנוחה ביותר למציאת טיסה. היא מאפשרת הכנסת פרמטרים בקלות, מאפשרת משחק נוח עם תאריכי הטיסות ושעות הטיסה, על מנת להוזיל את הטיסה למינימום או פשוט לבחור מתי הכי נוח לכם לנחות ביעד.חשוב להדגיש שאם רוצים למצוא את הטיסה הזולה ביותר ניתן להשתמש לא רק בה, וכדאי לבדוק הצעות גם של גוליבר ואיסתא, או להשוות מחירים של חברות טיסה נוספות מניסיון שלנו בקווים רבים (אנו מכירים זאת בקווים כמו – תל אביב לונדון, תל אביב רומא, ותל אביב ברצלונה) יש לא פעם מחיר טוב יותר בהזמנת טיסת אל על דרך אתר דיזנהוז מאשר דרך האתר הרשמי של אלעל.

 

  אולי היתרון החשוב ביותר של אל על הוא האמינות והעובדה שאם הזמנתם טיסה גם תזכו להשתמש בה.




חסרונות בהזמנת טיסה עם אל על

  • חבילות – לעיתים ניתן להשיג הצעות טובות יותר בחבילות של משווקי התיירות השונים.
  • מחיר – בלי הרבה דיבורים, צריך להגיד שישנן חברות תעופה זולות יותר. אך הדבר לא נכון תמיד ואל על עוברת תהליך נרחב של התיעלות והתמודות בתחרות המחירים הקיימת (כולל טיסות לאו קוסט ליעדים נבחרים כמו ברלין ופראג שכנראה יתרבו ליעדים נוספים בעתיד) – תופתעו לגלות שישנן טיסות ללונדון לדוגמה, בהן טיסה של אל על זולה מאיזי ג’ט. אנו מכירים את האמירות שישנן חברות כמו בריטיש אירוויז או לופטנזה, שמעיניקות שירות טוב יותר בפחות כסף (אנו חושבים שאמירה זו נכונה רק בחלק מהפעמים ובחלק מהקווים – למשל אל על זולה יותר מבריטיש איירוויז בטיסות ללנדון במרבית הפעמים. לגבי טיסות לברצלונה אל תחשבו לרגע להשתמש בשירותים של ספיין אייר – אם בימים שאתם קוראים שורות אלו החברה עדיין לא פשטה רגל באופן טוטאלי).
  • אנו באמת חושבים שהשירות של אל על מצוין. בסופו של דבר זו החברה המועדפת עלינו וזו החברה הראשונה שאנו בודקים בה את אפשרויות הטיסה כשאנו מתכננים לטוס, אך אנו מודעים לעובדה שישנן תלונות רבות על השירות של אל על, במיוחד בעיות עם חברות תעופה שונות שפועלות תחת שיתוף פעולה עם אל על, בעיות עם יחס לכבודה ובעיות עם האוכל המוגש:דוגמה לתלונה על אוכל במחלקת עסקים: https://www.themarker.com/consumer/tourism/1.636425
    קבוצת תלונות באתר “תלונה”: https://www.tluna.co.il/companies/company.asp?companyID=317

איך להוזיל את הזמנת הטיסה עם אל על?

איך להוזיל את הזמנת הטיסה עם אל על?

1. הכניסו את פרטי הטסים בצורה מדויקת: לוחצים על הכפתור ‘סוגי נוסעים נוספים’ בטבלת החיפוש באתר ומכניסים פרטים של צעירים/ סטודנטים/ מבוגרים שעברו את גיל 60 – כל הטסים הללו מקבלים הנחה.

2. שחקו עם הימים: לאחר בחירת הקו והתאריכים תוכלו להזיז את התאריכים המבוקשים ולראות כמה תעלה לכם הטיסה בתאריך הנבחר. כדאי לדעת שלרוב הטיסות הזולות ביותר הן באמצע השבוע (כלל אצבע שלא תמיד תופס, פשוט צריך לבדוק).

3. בחרו את שעת הטיסה הזולה ביותר, בקווים בהם יש יותר מטיסה אחת ליום, כמו קו ת”א-לונדון, תוכלו לבחור שעות שונות של טיסה. לדוגמה, לרוב נחיתה בלילה תהיה זולה יותר מנחיתה ביום.

4. יש לאל על עמוד מתעדכן אם טיסות זולות שנמצאות במערכת של אל על (ראו פה)

5. בדקו טיסות אל על גם באתר רשמי וגם במערכות השונות, ממש לא תמיד זול יותר באתר הרשמי.

כתבות חשובות על אלעל:

תגובות והמלצות שקבלנו על אל על:

  •  טיסת אל על לברצלונה (מתוך סיכום טיול של משפחת לוונטר): “בדרך כלל אני לא אוהב לטוס עם אל-על אבל לשם שינוי הטיסות גם הלוך וגם חזור היו אחלה, בהלוך מטוס גדול ובחזור מטוס חדש ומרווח, בשתי הטיסות ישבנו בזוגות אחד ליד השני ככה שהייתה אוירה טובה כבר מההתחלה (על מנת לאפשר זאת ביצעתי את check-in express של אל-על). הסידור עם הכיסא גלגלים היה הכרחי וסייע לאמי להתנייד ולקצר את כל תהליך הירידה מהמטוס עד המזוודות + 2 מלווים“.

בשורה התחתונה – אל על היא חברת טיסות טובה ששווה מאוד לבדוק את ההצעות שלה. 

 חברות ישראליות נוספות המעניקות שירותי טיסות וחבילות: