מידע על טיסות לברצלונה

מידע כללי

בחרת לטוס לחופשה בברצלונה? נהדר! אך איך תדע איזו טיסה להזמין? ישנן חברות תעופה שונות, טיסות שונות, חבילות שונות ואלף ואחת נתונים מבלבלים. לפני בחירת הטיסה חשוב לדעת מה חשוב לך וכך להחליט איזו טיסה להזמין.

דף זה יציג לכם כמה נתונים וטיפים חשובים לפני שתבחרו טיסה לברצלונה, ועד שתצאו משדה התעופה.




טווח מחירים מומלץ לכרטיס טיסה לברצלונה ודרכים להוזלת מחיר הכרטיס

טווח המחירים לטיסה ישירה במחלקת תיירים לברצלונה נע לרוב בין 350$-650$ (אם מצאתם טיסה זולה מ-250$ זה בהחלט מחיר טוב).

כך תצמצמו את עלות מחירי הטיסות לברצלונה (ראו פירוט נוסף תחת טיסות זולות לברצלונה):

שימוש בצ’רטרים (טיסות שכר)

בימינו, בטיסות היוצאות מישראל, אין ממש הבדל ברמת השירות וברמת הטיסה בין צ’רטר לטיסה סדירה. על ידי הזמנת כרטיס טיסה בטיסת שכר תוכלו להשיג מחיר זול יותר ב-10-20%.
החיסרון הוא כמובן חוסר יכולת הביטול של הכרטיס.

טיסה לעיר לפני/אחרי עונת התיירות

כמובן במידה ומתאפשר לכם, אנו ממליצים לתכנן חופשה בברצלונה בסביבות חודש מרץ. בחודש זה עונת התיירות טרם החלה רשמית, אך מזג האוויר בעיר מצוין ונוח והמחירים של הטיסות והמלונות זולים יותר (ראה גם ברצלונה בחורף וגם ברצלונה בסתיו).

אם הזמנים פחות חשובים לכם

תוכלו לבצע הזמנה של טיסות ברשימות המתנה או לחכות למקום פנוי באחת הטיסות, ולהזמין את הכרטיס סמוך ליום הטיסה. ישנם מבצעים רבים הנקראים “באישור מיידי” בכל אחת מחברות התעופה הגדולות. ניתן למצוא כאלה (אנו מפרטים את יתרונות וחסרונות  חברות אלו תחת טיסות וחבילות בקטגוריה מידע לתייר הישאלי). אם תרצו לגמרי להמר (או להיות ספונטניים), גשו עם דרכון לדלפק של הדקה ה-90 בשדה התעופה וקוו שיהיה מקום פנוי בטיסה לברצלונה.

אפשר לטוס דרך יעד נוסף

פעולה זה מצמצמת את מחיר הכרטיס, אך ביחס ישיר מאריכה את משך הטיסה בגלל עצירת ביניים או המתנה בין טיסה לטיסה. מניסיון שלנו, לטוס לברצלונה דרך וינה יכול לשפר את החוויה כאשר חושבים על המסעדה שהרווחנו על ידי חסכון של 20-30$ לכרטיס.

תוכלו להזמין חבילה המשלבת טיסה ומלון

או אפילו כניסה לאטרקציות מסוימות בכל חברות הטיסה המספקות חבילות כמו איסתא ספורט או חבילות הספורט של גוליבר. באופן כללי אנחנו לא ממליצים על שיטה זו. אמנם אפשר להשיג דילים מצוינים שמעניקים הנחות רבות ומאפשרים חופשה זולה יותר, אך הבעיה שהזמנת המלון נעשית מול החברה המשווקת ולא מול המלון עצמו. כך קורה שעלולות להיות תקלות (החלפת מלונות ברגע האחרון כאשר הלקוח מגיע לעיר, מחירים מופקעים וכדומה). אתם יכולים לקרוא על מקרים כאלה בדף המידע שלנו על אתרים ישראלים המוכרים טיסות וחבילות). אנו ממליצים להזמין את המלון   באופן ישיר דרך האתר של חברת בוקינג Booking, או האתר של חברת budgetplaces. (לחצו על כל אחד מהקישורים על מנת לקרוא על החברות באתר שלנו).

נוף הנשקף מהמראה בשדה התעופה אל פרט (צילום: Thomas Möllmann)

אתר המומלץ להזמנת כרטיסי טיסה לברצלונה

צריך להגיד שבין החברות השונות אין הבדלים גדולים במחירי הטיסות, ורובן מציעות אותן הצעות בהפרשים קטנים.  על חברת spain air אנו לא ממליצים. מדובר בחברה שעברה תאונות קשות (התרסקות ב-2008) ובגלל בעיה כלכלית תקעה הרבה ישראלים בשדה התעופה, אך אין כל בעיה לחפש טיסות של איבריה או ארקיע).

מלבד אל על, ישנן חברות אמנות נוספות, המשווקות טיסות וחבילות לברצלונה תוכלו לקרוא מידע רב עליהם בדפים הבאים:
חבילות לברצלונה עם איסתא
חבילות לברצלונה עם נופש ישיר
חבילות לברצלונה עם השטיח המעופף
טיסות לברצלונה עם הדקה ה-90
טיסות וחבילות לברצלונה עם דיזנהאוז
טיסות וחבילות לברצלונה עם גוליבר
טיסות וחבילות לברצלונה עם וואלה טורס
טיסות אלעל לברצלונה

הגעה משדה התעופה בברצלונה (El Prat) למרכז העיר

נמל התעופה של ברצלונה נמצא בעיירה בשם פרט דה ליוברגט (El Prat de Llobregat) הסמוכה לברצלונה (13 ק”מ בקו אווירי) ונמצאת במרחק של בערך חצי שעה נסיעה מהעיר. שמו של שדה התעופה של ברצלונה הוא “אל פראט”- לקריאה נוספת על שדה התעופה אל פראט. חשוב לדעת שבשדה ישנם שני טרמינלים הרחוקים ביניהם כ4 ק”מ – T1 ו-T2 .T2 מחולק לשלושה מבנים: A לטיסות בינלאומיות, B משמש חברות תעופה ספרדיות בלבד, ו-C לטיסות פנים.

הטיסות מישראל מגיעות לטרמינל 1 והחזרת הרכב במקרה של לקיחת רכב שכור (ראה השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד) או לקיחתו מתבצעים לרוב באולם הטיסות הנכנסות. Arrivals. מאוד קל ופשוט למציאה. בכל רחבי הטרמינל מפוזרות עמדות מודיעין ידידותיים ומסייעים בכל עניין

הזמנת הסעות אל / משדה התעופה של ברצלונה

אפשרויות ההגעה משדה התעופה לעיר הן רבות: אוטובוס, אוטובוס תיירים, רכבת, מונית שירות, מונית רגילה או שירות הסעות VIP.

  1. ה-Air Bus (אוטובוס תיירים) הוא הדרך הרגילה והפופולארית להגיע משדה התעופה של ברצלונה ואליו. אוטובוסים אלו עובדים בין השעות 5:30-1:00 והם עוצרים בשני הטרמינלים. יש להן תחנות איסוף בשתי הכיכרות המרכזיות, כיכר אספניה וכיכר קטלוניה. יש אפשרות להזמין כרטיס הלוך ושוב שמוזיל את העליות. לא להתבלל בין אוטובוס זה לאוטובוס תיירים הנוסעה בברצלונה בין אתרי העיר כאטרקציה. (ראה אוטובוס התיירים בברצלונה)
  2. האוטובוס ה”רגיל” המוביל למרכז העיר הוא אוטובוס מספר 46, והוא עובד עד חצות. הוא אמנם איטי יותר ועוצר ביותר תחנות מאשר אוטובוס התיירים אבל הוא זול יותר (2 יורו בלבד) והוא מאפשר שימוש בכרטיס הT10 או ברצלונה קארד שחוסך עלויות. בלילה מחליף אות קו זה  קו הלילה של ברצלונה אוטובוס מספר 17.
  3. למשפחות, קבוצות או למי שהמלון שלו לא נמצא במרכז העיר או בקרבה לתחנת מטרו או אוטובוס, יכול להיות שכדאי לקחת מונית (במחיר קבוע של 20 יורו מ-T1 ו-25 יורו מ-T2).
  4. למי שרוצה לנסוע ברכבת מומלץ כבר מעכשיו להזמין את כרטיס ברצלונה קארד ובכך לחסוך בעלות הנסיעה.
  5. ולמי שרוצה להתפנק, יש חברות המעניקות שירותי הסעה משדה התעופה למלון. לפרטים.




המלצות של גולשים לטיסות לברצלונה

  • נועם ט.: הדרך הטובה ביותר להגיע מהשדה לעיר היא כמו שמפורט בדף שלכם Aerobus. זהו אוטובוס שנוסע משדה התעופה לכיכר קטלוניה וכיכר אספניה. הנסיעה אורכת כ-25-30 דקות ומאוד משתלמת. אפשר גם להזמין כרטיס הלוך ושוב, שתקף לתשעה ימים (כלומר הנסיעה חזרה צריכה להיות בטווח של 9 ימים), ועולה כעשרה יורו (חסכון של יורו וחצי לערך לכרטיס). אל תוציאו על מוניות ושאטלים, חבל על הכסף. בכיכר קטלוניה ובכיכר אספניה יש רכבת תחתית ומשם תוכלו להגיע לכל מקום בברצלונה. שאפו על האתר המושקע שלכם…
    • מערכת אתר הכל על: נועם, תודה על ההמלצה החשובה ועל הקומפלימנטים – אוהד עורך אתר הכל על. (קישורים לדפים המוזכרים בהמלצה זו: כיכר אספניהכיכר קטלוניה).
  • תמר רונן-יקיר: תרשו לי לחלוק על הנאמר כאן. אוטובוס התיירים טוב לצעירים ולמי שיש כוח להיסחב עם מזוודות במטרו. אני לקחתי את השאטל שאתם מפרסמים פה באתר, נכון זה יותר יקר, אבל לא כולם צעירים :). היה מצוין והנהג הוביל אותי עד למלון שלי וזה אפילו לא היה כל-כך יקר.

תגובות אלו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – ברצלונה למטיילים – Barcelona for travelers:

  • טסנו עם אייר אירופה- ושוב נפלנו!חברה שלפחות לפי דעתי פשוט נוראית -לא מאורגנת בשום צורה, הכל בדקה ה90, תמיד יש תקלות. נתחיל בזה שעוד בנתבג היא לא הזינה את רשימת הנוסעים במחשב, והדיילות המקסימות היו צריכות לבצע הכל ידנית- מה שגרם לזמני המתנה ארוכים מהרגיל. עלינו לטיסה חצי שעה אחרי שעת ההמראה כי המטוס פשוט לא הגיע, וכשהיינו במטוס חיכינו לתדלוקים, ניחא. בחזור אוי בחזור… אז ככה, קנינו כרטיסים ישירים, 4 ימים לפני התקשרו והודיעו לנו שבחזור המטוס עושה עצירה בפלאיה דה מיורקה ומעלה נוסעים. הסכמנו, כי לא היתה לנו באמת ברירה, אבל! בתפנית מסעירה, כשנחתנו בפלאיה, מתוך שינה העירה אותנו הדיילת הנחמדה ואמרה לנו קומו עורו- צריך לרדת. מתברר כעת ל50 נוסעים שאנחנו אלה שיורדים מהמטוס ב2 וחצי בלילה מתוך שינה כשיורד מבול בחוץ  ועושים שוב צ׳ק אין לטיסהלמה? כי אפשר.כאב לי רק על הילדים הקטנים והאמהות שסחבו אותם ישנים בגשם.
  • לא ממליצה להגיע לברצלונה עם חברת תעופה אוקראינית (סבל מתמשך) ראו הוזהרתם.
  • לטסים לברצלונה עם וואלוינג – כדאי לדעת שלא ניתן לבצע צ’יק אין מוקדם אם הזמנתם את הכרטיסים מסוכן ולא מהאתר של וואלינג עצמו. רק בדלפקים עצמם (במקרה של טסים ישראלים).
  • היי אנחנו חזרנו מברצלונה עם וואלינג וגם טסנו איתם מתל אביב לברצלונה היה בסדר גמור. יש לקחת בחשבון שאין להם שמיכות בכלל והם לא מגישים אוכל או שתיה במהלך הטיסה. יש אפשרות לקנות שתיה מהדיילות.
  • טסנו עם וואלינג לברצלונה היה מטוס קטנטן. הם אוהבים איחורים מושבים שחלקם לא נשכבים ולרוב זה טיסות בלי אוכל.
  • יש לנו טיסה היום חזרה עם חברת וולינג. מותר לעלות לטיסה עם שקיות ביד? חוץ מהמזוודות הגדולות. פשוט קנינו יותר מדי ולא הכל נכנס בהן..
    • כמה שאנו יודעת אין בעיה. גם אני חוזרת הלילה ויש לי שקית
    • אפשר…אפשר כם לשלוח חוץ מהמזודה גם את הטרול…
    • פטנט ששמעתי.עד הבידוק אין בעיה. אחרי הבידוק בדיוטי לוקחים שקיות של הדיוטי פרי ומעבירים אליהם ככה נכנסים למטוס מתוך הנחה שקניתם בדיוטי.
    • נכנסנו עם שקית לא של הדיוטי ואל הייתה בעיה(עם אותה חברה)
  • מי טס לברצלונה דרך טורקיה ?
    • טיסה של פחות מארבע שעות. אין היגיון בלקחת טיסה עם עצירה. הכי ביזבוז זמן. לא אבין את מי שעושים זאת לעולם.
      • כשהטיסות הישירות עולות מעל 1000 דולר לכיוון אז אין כל כך ברירה 🤔
    • אני בחמישי שעבר טסתי לברצלונה דרך איסטנבול עבר דיי נחמד… בחזור עברנו דרך פריז שזה היה סיוט
    • טסנו אתמול… היה סבבה לחלוטין… נשארים בשדה
 חברות ישראליות נוספות המעניקות שירותי טיסות וחבילות: