החזרת רכב בתחנה שונה ממיקום האיסוף

חופשה בחו”ל עם רכב יכולה להיות מהנה ומענגת אך לפעמים קורות תקלות מצערות שהופכות את החוויה הנעימה לסבל. הזמנה נכונה של רכב בחו”ל תמנע הרבה מאוד מקרים לא נעימים!

מטרתו של דף זה היא לעזור לגולשי אתר הכלעל, ולהעניק להם את המידע עליו צריך להקפיד לפני השכרת רכב בחו”ל.

 

מידע כללי

השכרת רכב בחו”ל מהווה בסיס ללא מעט טיולים מוצלחים. הרכב השכור מאפשר לנו לראות את מה שאנחנו רוצים מתי שאנחנו רוצים, תוך שהוא מבטל את התלות שלנו בתחבורה הציבורית שעלולה להיות מוגבלת בלא מעט יעדים. אלא שבסעיפי השכרת הרכב יש לא מעט אותיות קטנות אשר ההשפעה שלהן על החוויה ועל המחיר עשויה להיות גבוהה.

שאלת נקודת ההחזרה של הרכב חייבת להילקח בחשבון, כאשר יש שתי אפשרויות: להחזיר אותו במקום בו הוא נלקח, או לחלופין בתחנה אחרת, שנמצאת בעיר אחרת או אפילו במדינה אחרת. האפשרות האחרונה קוסמת ללא מעט אנשים, גם אם יש בה מספר חסרונות (ובעיקר מחיר גבוה).




היתרונות של נקודת החזרה שונה

החזרת רכב בנקודה שונה מנקודת ההתחלה תהיה בדרך כלל נחלתן של חברות השכרת הרכב הבינלאומיות, להן אלפי סניפים בערים ובמדינות שונות. חברות קטנות או מקומיות לא יציעו את האופציה הזו פשוט מכיוון שאין להן את התשתית לכך.

הפלוס המשמעותי של החזרת רכב בתחנה שונה מנקודת האיסוף הוא הגמישות שהיא מאפשרת, שצפויה להשפיע לטובה על השהות בחו”ל כולה. אם בוחרים באפשרות של החזרת הרכב למקום האיסוף חייבים למעשה לעשות את הדרך בחזרה עד לנקודה זו, מה שלא תמיד עומד בקנה אחד עם תוכניות הטיול שלנו, שיכולות בהחלט לכלול ביקור ביותר ממדינה אחת.

ההשכרה מונעת מאיתנו את הצורך לגמוע קילומטרים רבים כדי לחזור לאותה נקודה, או במובן רחב יותר: את הצורך לתכנן את הטיול שלנו בצורה מעגלית. לא בכל יעד בעולם אכן מומלץ לבקר בצורה מעגלית, מאחר והנסיעות האלה גוזלות זמן יקר שעשוי להיות על חשבון הטיול שלנו.

הבעיה: המחיר

באופן לא מפתיע, החזרת הרכב בנקודה שונה מנקודת האיסוף מייקרת את מחיר ההשכרה הכולל בצורה משמעותית, עם פער שעשוי להגיע גם לעשרות אחוזים ביחס להשכרת רכב “רגילה”. הסכום שמשלמים יהיה בדרך כלל גבוה יותר ככל שהמרחק בין נקודות האיסוף וההחזרה גדול יותר, אם כי צפוי להיות פער מחירים גם בין סניפים שונים של חברת ההשכרה באותה העיר.

מה שמורכב לא פחות הוא שמעבר למחיר הגבוה עבור ההשכרה עצמה, הוא עלול לעלות עוד יותר כאשר לא מיידעים את חברת ההשכרה על עצם ההחזרה בנקודה אחרת. במצב מהסוג הזה, שאפשרי גם אם ממש לא מומלץ, אתם צפויים לשלם קנס בגובה של כמה מאות יורו או דולרים.

שימו לב שלא תמיד יודעים מה יהיה המחיר שיידרש. יש חברות שמאפשרות להציג את הנתונים המדויקים באתר האינטרנט שלהן בעת ביצוע הזמנות שונות (ולכן מומלץ “לשחק” עם תחנות ההחזר והתאריכים ולראות את הפערים במחירים), ולעומת זאת כאלה שכותבות הודעה לקונית שמציינת שיהיו דמי החזר, אך לא מציינות את גובהם. מומלץ מאד שלא לצאת לדרך לפני שיודעים כמה אתם צפויים לשלם, מאחר והפתעות בתחום ממש לא נוטות להיות נעימות. במידת הצורך צרו קשר ישיר עם חברות ההשכרה ובררו כמה צפויה לעלות לכם ההחזרה מכל נקודה.

טיפים נוספים

  • בהתחשב בנקודות שהובאו מעלה, חשוב לתכנן מסלול כללי של הטיול ולראות עד כמה ההחזרה בנקודה שונה אכן תתרום לכם. בהמשך לכך, בדקו מה ההבדל במחירים. אין כאן תשובה חד משמעית, וכל מקרה צריך להישקל לגופו.
  • יכול מאד להיות שגם לאחר תוספת המחיר/הקנס, עדיין יהיה משתלם לכם להחזיר את הרכב בנקודה אחרת. לדוגמא מצב בו הטיסות משדה תעופה אחר, אליו רוצים להחזיר את הרכב, זולות בצורה משמעותית מאשר יעד ההשכרה. לכן צריך להתבונן גם בטיסות ובמשתנים כלכליים אחרים טרם קבלת ההחלטה.
  • לכל מדינה, ועל אחת כמה וכמה חברת השכרה, חוקים משלה. בגרמניה למשל דמי ההחזרה נמוכים ולעיתים לא קיימים. כך גם בנקודות שונות בארצות הברית. בדרך כלל דמי ההחזרה יהיו נמוכים יותר עבור יעדים ביניהם נעשות נסיעות רבות, מכיוון שבדרך זו חייהם של אנשי חברת ההשכרה נעשים פשוטים יותר.