תאילנד לשומרי כשרות

שאלה שנשאלנו במייל באפריל 2019 - להוספת שאלה תגובה או התייעצות

שאלה

אני כבר הייתי בתאילנד אבל בעלי לעתיד לא, יש לנו שלושה שבועות בספטמבר ואני ממש רוצה שהוא יהנה מכמה שיותר תאילנד … איזה מסלול ספציפי היית ממליצה? ובנוסף, שנינו שומרי כשרות .. מה הסיכוי שיש לך המלצה בשבילי למסעדות כשרות / תאיחנדיות טבעוניות וטעימות?
ספיר




תשובה

היי ספיר,

לשלושה שבועות הייתי ממליצה להתמקד בצד אחד של האיים – או קוסמויקופנגןקוטאו או פוקטקופיפיקראבי. מה מהם? לגמרי תלוי בכם ובוויבים שלכם.
אם אתם בקטע של מסיבות וחיי לילה עדיף ללכת על קוסמוי קופנגן (בעיקר אם אתם מצליחים לתפוס מסיבה בקופנגן, פול מון או האף מון מושלמים ויש אותם כל חודש אז יש לכם סיכוי)
אם אתם בקטע של בטן גב בגן עדן אז לגמרי הצד של קופיפי. הווייבים יותר רגועים. ואגב, עדיין יש חיי לילה פשוט טיפה פחות הארד קור.

זאת ההמלצה שלי:
3-4 לילות בצפון, ירידה לאיים (מזרח או מערב) ובסוף עוד 3 לילות בבנגקוק. ככה שיש לכם שבועיים של בטן גב באיים וזה מושלם.
אם בחרתם בצד של קוסמוי: 5 לילות קוסמוי, 5 לילות קופנגן, 3 לילות קו טאו.
אם בחרת בצד של קופיפי: 2 לילות פוקט (לא חייב, אפשר גם לוותר או לעשות רק לילה אחד), 4 לילות קופיפי (לפצל ל2 במלון מבודד ו2 במלון מרכזי), 3 לילות בקראבי ו2 לילות בקו יאי (לא בהכרח בסדר הזה).

מבחינת כשרות – אני בעצמי לא שומרת כשרות, אבל אני מכירה זוגות שעשו את תאילנד והם שומרים ואני מבינה את הבעייתיות.
הם הביאו מלא מלא מלא אוכל מהבית, זה כמובן תלוי במידת ההקפדה שלכם. קחי בחשבון שבתאילנד הרבה מסעדות מגדירות עצמן “צמחוניות” רק כי יש בהן גם מנות לצמחונים, אבל הם עדיין מוכרים פירות ים ושלל שרצים.
ביעדים הגדולים (בנגקוק, צ’אנג מאי, קוסמוי, פוקט, קופנגן) ממש אין בעיה – יש חב”ד (בקופנגן אין חב”ד אבל יש את “הבית הישראלי” שמביאים אוכל כשר מחב”ד קוסמוי) ויש מסעדות ישראליות.
הבעיה לרוב היא ביעדים הקטנים, אבל גם שם תמיד תצליחו למצוא מסעדה ישראלית או מקסימום – צמחונית. פשוט אין מבחר עצום.
בדיוק ראיתי המלצה על משהו בבנגקוק – יש פה קישור לפוסט. נראה ממש טוב (הייתי שמחה לנסות בעצמי בלי קשר לכשרות).
עוד המלצה על צמחונית בבנגקוק – מסעדת מיי קאידיס.
אוכל ישראלי יש לכם בשושנה, במרכז למטייל ועוד כמה באזור של חב”ד של בדקתי באופן אישי.
בקופיפי יש את Dou עם אוכל ישראלי, את הבית של פיסטוק והיה עוד משהו צמחוני שאני לא זוכרת את שמו. אבל זה אי פצפון אז בטוחה שתמצאו.
בקוטאו יש את VegetaBowl
בקופנגן יש את פפריקה, את הבית הישראלי ועוד כמה חדשות שלא בדקתי אבל כולן בהאד רין.
בפוקט יש את כחול לבן (ממש מעבר לכביש של חב”ד).
בקוסמוי יש את המרכז למטייל (שוב) ואת בזיליקום שהיא מ-ע-ו-ל-ה-! ובאופן מפתיע לא כל כך יקרה.
כל אלו רק מניסיון אישי, כמובן שיש עוד, אבל אני לא מתחייבת עליהן.
אם לא איכפת לכם – בכל מסעדה שתבקשו פאד תאי צמחוני ותדגישו בלי רוטב צדפות ובלי רוטב דגים – יעשו בלי בעיה. אני לא יודעת מתי את היית בתאילנד לאחרונה, אבל היום יש הרבה יותר מודעות לצמחונות וזה כבר סיפור אחר לגמרי ומאוד מכבדים את זה.

שאלה

קופנגן קופיפי הרי מאוד קרובות, 40 דק בסירה.. למה לא לעשות גיחה מקופנגן לקופיפי וזה או זה או זה?
ועוד שאלה צצה לי פתאום חחח אני עשיתי את הטאנה לפני 5 שנים בצאנג מאי.. ושוב, בן הזוג שלי לא היה מעולם בתאילנד .. השאלה אם את ממליצה לדעתך כן ללכת לשם (מה שיפה בטאנה שבאמת לוקחים אותך לטיול מסביב להמון איזורים בצפון ואני לא בטוחה שבאופן עצמאי נוכל לעשות זאת)

תשובה

היי ספיר,

לגביי קופנגן וקופיפי – ממש ממש לא קרובות. קופיפי נמצא באיים המערביים (ליד פוקט וקראבי) וקופנגן באיים המזרחיים (בין קוסמוי לקוטאו). ככה שלעשות “גיחה” זאת לא ממש אופציה.
שתביני את המרחקים, כדי להגיע מקופיפי לקופנגן צריך לקחת מעבורת שעתיים וחצי לקראבי, אוטובוס 3 שעות מקראבי לסורט תאני, מעבורת מסורט תאני לקופנגן (שעוצרת בדרך גם בקוסמוי להעלות ולהוריד נוסעים) שעה. סה”כ מעל 7 שעות מסע. זה מתאים יותר למי שמגיע לתקופה ארוכה באיים (שבועיים ומעלה רק באיים) ככה שבאמת לא איכפת לשרוף על זה חצי יום. זה מסע שמתחילים אותו ב6 בבוקר ובמקרה הטוב ב14:00 מגיעים למלון מותשים.

לגביי טאנה – אני בעצמי לא עשיתי אותו ככה שקשה לי להגיד אם הוא שווה או לא. אם את עשית את צריכה לדעת יותר טוב 🙂
באופן אישי אני יכולה להגיד שהיינו בצפון אז ניסינו לעשות את זה עצמאי אבל זה באמת הרגיש כאילו אנחנו מפספסים משהו, ככה שאם כבר צפון אז בצורה מאורגנת ומסודרת.
עכשיו מאוד באופנה בתאילנד לעשות טיולי “אקו”, שזה אומר -> ללא חיות. ממליצה לבדוק את האפשרויות שלהם ככה את גם תחווי חוויה קצת שונה ממה שעשית לפני חמש שנים.
כמובן שווה לבדוק גם חוות טיפוליות לפילים בהם רק מגיעים להאכיל אותם ולא לרכב עליהם.

החופים של קופנגן. שם וביתר היעדים הגדולים (בנגקוק, צ'אנג מאי, קוסמוי, פוקט) אין בעיה למצוא אוכל כשר (צילום מקורי)החופים של קופנגן. שם וביתר היעדים הגדולים (בנגקוק, צ’אנג מאי, קוסמוי, פוקט) אין בעיה למצוא אוכל כשר (צילום מקורי)

 
לשאלות, בירור פרטים וייעוץ ניתן לפנות אליי במייל זה.
Keren Zamir  קרן זמיר
https://www.hakolal.co.il
עמוד הפייסבוק של הכל עלקבוצת הפייסבוק של הכל על




מפה

[wpgmza id=”17″ cat=”5″ marker=”2528″ zoom=”13″]