קו פי פי: מים צלולים ונופים עוצרי נשימה| Phi Phi Islands

קופיפי – גן העדן של תאילנד

איי פי פי בכמה מילים

קופיפי (Phi Phi Islands) הוא אחד האיים הפופולריים בתאילנד, ממוקם כ-40 ק”מ מדרום לקראבי ו- 48 ק”מ מזרחית לנקודה הדרומית ביותר של פוקט. הוא משתרע על פחות מ13 קמ”ר הכולל גם יערות סבוכים. עם חופים לבנים, ים צלול, צוקים של אבני גיר הצומחים מהים ואלמוגים צבעוניים, קופיפי נחשב לאחד האיים היפים ביותר בתאילנד, אם לא בדרום אסיה כולה.  עבור רבים ההגעה לאיים תהייה כחלק מיום טיול הכולל שיט מפוקט (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטל) או כיום טיול מקאיבי (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול). מדובר באחד מסיורי היום הפופלאריים באזור ומומלץ להזמין את הכרטיסים מראש. אחרים ישקיעו באיים קצת יותר זמן (במיוחד חובבי הצלילה).

איי פי פי מנקודת התצפית המפורסמת של מפרץ מאיה (אחד ממוקדי הסיורים היומיים הפופלארים ביותר באיים  – לפרטים והזמנה)

לקופיפי צורת שעון חול, כאשר הרצועה המחברת של שעון החול היא האזור המיושב של האי ומשני צדי הרצועה נמצאים שני חופים – אאו טון סאי (Ao Ton Sai) ואאו לו דאלאם (Ao Lo Salam). תיירים נוהרים לאיי פי פי לא רק בגלל הנוף עוצר הנשימה אלא גם בגלל החיים הימיים התוססים, מה שהופך אותו לנקודה חמה לחובבי שנורקלינג וצלילה. האפשרות למנוחה בחופים חוליים לבנים, חקר שוניות אלמוגים תוססות, וחווית אורח החיים הנינוח של האיים הם הסיבות העיקריות לכך שמבקרים נמשכים ליעד הפולפלארי הזה, שיש הרואים בו “גן עדן עלי האדמות”.התיירים נהנים מהאטרציות המרכזיות באיים כמו: בסירה למקומות מפורסמים כמו מאיה ביי (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול), טיולי שנורקלינג כדי לראות את החיים התוססים מתחת למים (לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על ןלפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול), וטיולים רגליים לנקודות תצפית המציעות נופים פנורמיים של הארכיפלג.

השיט לאיי פי פי הוא חוויה בפני עצמה

השיט לאיי פי פי הוא חוויה בפני עצמה

המבקרים באיים מבלים בדרך כלל כמה ימים עד שבוע באיי פי פי. אפשרויות הלינה די רחבות ונעות מהוסטלים מומלצים בתקציב נמוך כמו: PP Insula ,Blue View House Phi Phi וThe view Hostel ועד לאתרי נופש יוקרתיים כמו:Phi Phi Relax Beach Resort, Phi Phi Phu Chalet Resort ו Phi Phi CoCo Beach Resort – SHA Extra Plus . ההגעה לאיי פי פי היא הרפתקה בפני עצמה, כאשר רוב התיירים מגיעים באמצעות מעבורת מפוקט או מקראבי. אילו שילנו באזור יעשו זאת לרוב בהגעה עצמאית באמצעות מעבורת או טיסה (לפרטים והזמנה

 




(צילום מקורי)

קופיפי מחולקת למעשה לשני איים קטנים – קופיפי דון (Ko Phi Phi Don) – לרוב קוראים לו פשוט קופיפי מכיוון והוא האי המרכזי בו התיירים מבלים, משתזפים ולנים. וקופיפי לה (Ko Phi Phi Leh) – שהוא הקטן מבין שני האיים ומשמש בעיקר כיעד לטיולי יום וידוע בשל אתרי השנירקול המרהיבים שלו והחוף המפורסם מאיה ביי (Maya Bay) מהסרט “החוף”.

בדצמבר 2004, חלק גדול מהאי נפגע בצונאמי שפקד את תאילנד והסביבה, אך כיום רוב התשתיות חזרו לתפקד (למידע נוסף על צונאמי בתאילנד). ההשפעה העיקרית של הצונאמי היא בנייה יציבה יותר. מכיוון ורוב בקתות האירוח נהרסו כליל החליטו בעלי המלונות פה לבנות מחדש בצורה קצת יותר יציבה, מה שלחלוטין משפר את רמת המלונות על האי. בהתחשב במלונות החדשים והיציבים יותר, ובהתחשב בממדי האסון והצורך של בעלי העסקים המקומיים להתאושש – המחירים מאז 2004 רק עולים ועולים. זה נכון לגבי כל תאילנד, אך זה נכון במיוחד לגבי קופיפי. הוא נחשב לאחד האיים הכי יקרים בתאילנד, אבל, אם תשוו אותו לאתרי נופש אחרים ברחבי העולם – כנראה שתגלו שעדיין אתם נמצאים בגן עדן זול במיוחד.צריך לקחת בחשבון שמדובר באי קטן שאינו מקבל אספקת חשמל אלא עובד על גנראטורים וכי אספקת בשר לאי לא מגיעה בכל יום. מה זה אומר? שיכולות להיות הפסקות חשמל ושיכול להיות שתגיעו למסעדה ולא תהיה בתפריט אף מנה בשרית. בהתנהלות השוטפת של האי זה לא אמור לקרות, אך חשוב שתדעו שזאת אופציה קיימת.

פעילויות ואטרקציות בקופיפי

טיולים בקופיפי

  • טיול שבעת האיים – טיול פופולארי ומומלץ ביותר שאורך חצי יום. יש מספר טיולים המציעים מסלולים שונים באיים שונים, אך המסלול הפופולרי והנפוץ ביותר כולל את חוף הקופים (Monkey Beach), מאיה ביי (Maya Bay) בו צולם הסרט המפורסם “החוף”, במבו איילנד (Bamboo Island), האי קאי (Ko Khai) ועוד מפרצונים קטנים בהם תוכלו לשנרקל ולצלול להנאתכם. השיט בספינה היא חוויה בפני עצמה, בדרך עוברים בנופים מרהיבים ונהנים מהים הכחול. המחירים נעים בין 1,500 ל2,500 באט לאדם. ישנם וריאציות רבות לטיול – אבל העיקרון ומוקדי העניין דומים בכולם. השוני בין טיול כזה לאחר הוא בעיקר בארוחת הצהריים ובפעילות מסביב לאי – בטיול אחד תעשו שנורקל ובאחר תחתרו בקייאק. תוכלו להתרשם ממגוון הטיולים ולהזמין כרטיסים בקישור הזהלצפייה בתמונות מטיול שבעת האיים >>

טיול שבעת האיים – ביקור במאיה ביי (Maya Bay) המפורסם (צילום מקורי)

  • נקודת התצפית (Phi Phi View Point) – נקודת התצפית של קופיפי נמצאת בקצה של גרם מדרגות בגובה של כ-300 מטר, על פסגת ההר. מפה תוכלו להשקיף על רצועת החוף והנמל של קופיפי ועל האוקיינוס הגדול והכחול. מדובר באמת בנוף ייחודי שחבל לפספס, גם אם זה כרוך במאמץ פיזי. נקודת התצפית מתחלקת למעשה לשלושה נקודות תצפית, כל אחת בגובה שונה כך שאם העלייה במדרגות ייאשה אתכם תמיד תוכלו להסתפק באחת משתי הנקודות הראשוניות. הזמן הטוב ביותר להגיע אל נקודת התצפית הוא לקראת השקיעה, קחו בחשבון שעלייה בקצב סביר אורכת כשעתיים ולכן תכננו את הזמן כך שתספיקו להגיע לפסגה לפני שתפספסו את השקיעה.

נקודת התצפית של קופיפי – נוף עוצר נשימה  (צילום מקורי)

צלילה בקופיפי

קופיפי נחשב לאחד היעדים הפופולריים לצלילה ולשנירקול בתאילנד, עם מינים רבים של חיות ים וצמחי ים. קופיפי עמוסה במועדוני צלילה, כאשר רובם מציעים את אותם המחירים. ניתן גם לבצע “צלילת היכרות”. בעלי רישיון צלילה מורשים לצלול עצמאית.

חמשת אתרי הצלילה המומלצים של קופיפי:

  • ​פי פי לה (Phi Phi Leh) – בעומק 5-18 מ’, שלל אלמוגים וצדפות, מורנות וסוסי ים.
  • שארק פוינט (Shark Point) – בעומק 19-24 מ’, ניתן לראות פה כרישיש נמר, דגי דקר, ברקודות ומורנות.
  • שונית אנמונה (Anemone Reef) – בעומק 17-26 מ’, שונית של אלמוגים קשים ובה שושני ים וגדי שושנון.
  • קו בידה נוק (Ko Bida Nok) – בעומק 18-22 מ’, ניתן לראות כאן מניפות ים, כרישי נמר, דגי ברקודה, ואולי אם יתמזל מזלכם – כרישי לוויתן.
  • הין בידה (Hin Bida) – בעומק 15-30 מ’, שלל אלמוגים קשים, צבים, כרישי נמר, ולפעמים גם כרישי לוויתן.

דג ליונפיש (דג אריה) בבידה נוק (צילום: Ilse Reijs and Jan-Noud Hutten, רישיון)

לינה בקופיפי

ברחבי האי קיים מגוון רחב של מלונות בדרגות אירוח שונות, החל מהוסטלים וגסטהאוסים המותאמים לתרמילאים ולמעוניינים לחסוך בעלויות הלינה וכלה בריזורטים יוקרתיים המעניקים לינה מפקנת ואיכותית.
בתי המלון פזורים בכל רחבי האי ואין משמעות גדולה מדי לאיפה תבחרו ללון מכיוון וקופיפי הוא אי מאוד קטן וההתניידות בו נוחה וקלה מאוד.
בין מקומות הלינה המומלצים בקופיפי ניתן למנות את אתרי הנופש Phi Phi Island Village Beach ResortVilla360Holiday Inn Resort Phi Phi Island ו Phi Phi Relax Beach Resort.

למידע נוסף אנו ממליצים לקרוא גם על מלונות בקופיפי ועל מלונות בתאילנד.




המלצות "הכל על" למבקר בקופיפי

  • מומלץ להגיע אל נקודת התצפית בזמן השקיעה, הצטיידו בפנס לדרך חזרה שאינה מוארת.
  • אם בחרתם לעלות אל נקודת התצפית הצטיידו במים, אל תקנו בקיוסק במעלה ההר – הוא מוכר פריטים במכירים מופקעים.
  • מדובר באי מאוד קטן שהתניידות בו היא מאוד פשוטה – הולכים ברגל, כל הזמן. אין צורך לא לשכור אופנוע ובטח שלא רכב (ראה מידע נוסף על השכרת רכב בתאילנד).

מידע שימושי על קופיפי

כתובת: קופיפיקראביתאילנד.

דרכי הגעה לקופיפי

  • מעבורת: הדרך היחידה להגיע אל קופיפי היא דרך הים.
    • מפוקט יוצאות 7 מעבורות ביום (8:30,11:00,13:30,15:00) כאשר אורך ההפלגה משתנה ממעבורת למעבורת (בין שעתיים לשלוש שעות) ובהתאם גם המחיר (זמן הפלגה ארוך יותר=מחיר זול יותר). אפשרויות מומלצות ניתן למצוא בקישור הזה.
    • מקראבי יוצאות 4 מעבורות ביום (9:00,10:30,13:30,15:00). אורך ההפלגה כשעה וחצי. אפשרויות מומלצות ניתן למצוא בקישור הזה.
    • מראיליי ביץ’ יוצאת מעבורת אחת ביום בשעה 9:45. אורך ההפלגה כשעה ו45 דקות. אפשרויות מומלצות ניתן למצוא בקישור הזה.
    • מקו לנטה יוצאות 3 מעבורות ביום (8:00,13:00). אורך ההפלגה כשעה (מומלץ להתעדכן כי לרוב היא פעילה רק בחודשים אוקטובר עד אפריל). אפשרויות מומלצות ניתן למצוא בקישור הזה.

    למידע נוסף על מעבורות באיים המערביים: www.phuketferry.com