איי סימילאן, תאילנד | Similan Islands

איי סימילאן – גן העדן לצוללנים

מידע כללי והיסטוריה

איי סימילאן (Similan Islands) הוכרזו כפארק הלאומי הימי של איי סימילאן (Mu Ko Similan National Park) ב-1982 וידועים בעיקר בשל אתרי הצלילה המרהיבים שבאזור. הפארק נמצא בים האנדמן, בחלקה הדרום-מערבי של תאילנד, במחוז פאנג-נגה (Phang-Nga), המחוז שנפגע באופן הקשה ביותר באסון הצונאמי ב2004.

פירוש המילה “סימילאן” הוא תשע, ואכן הארכיפלג מונה תשעה איים: קו הויונג (Ko Huyong), קו פייאנג (Ko Payang), קו פייאן (Ko Payan), קו מיאנג (Ko Miang), קו הא (Ko Ha), קו פאיו (Ko Payu), קו הוק (Ko Hok), קו סימילאן (Ko Similan) וקו בנגו (Ko Bangu). כאשר בשנת 1998 הוחלט לצרף גם את האיים קו בון (Ko Bon) וקו טקאי (Ko Tachai) ולכן הארכיפלג מונה כעת 11 איים.

חוף באי קו טקאי (Ko Tachai) (צילום: Kaewfreedomרישיון)

שימו לב, הכניסה לפארק מותנת בתשלום חד פעמי של 500 באט. עבור צוללנים יש צורך בתשלום נוסף של 200 באט עבור כל יום צלילה.

איים מרכזיים

קו מיאנג (אי מספר 4) וקו סימילאן (אי מספר 8) הם האיים היחידים בהם נמצאים שירותי תיירות ובתי המלון.

  • קו סימילאן (Ko Similan) – אי מספר 8, זהו האי הגדול ביותר מבין 11 האיים. הים באזור זה הוא בעומק ממוצע של 25 מטרים, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור צוללנים. האזור מאופיין בסלעים בצורות שונות, אלמוגים וחיים ימיים מגוונים ומרשימים. נחשב לאחד מאתרי הצלילה היפים והטובים ביותר בעולם. אחת האטרקציות באי הוא הסלע הגרניט המזוהה עם האי, ממנו נשקף נוף מרהיב.

סלע הגרניט המזוהה עם קו סימילאן (צילום: Maxmajesticרישיון)

  • קו הויונג (Ko Huyong) – אי מספר 1, זהו האי בעל רצועת החוף הארוכה והרחבה ביותר מבין כל האיים. אך כף רגלו של אדם לא תדרוך בו, זאת מכיוון וצבי ים מטילים כאן את ביציהם וזהו אזור מוגן. ניתן לקחת סיור לאזור ולצפות בחוף, אולי יתמזל מזלכם ותזכו לראות גם הטלה בשידור חי. (אותו הנוהל קיים גם באיים 2 (קו פייאנג) ו-3 (קו פייאן).
  • קו מיאנג (Ko Miang) – אי מספר 4, זהו האי השני בגודלו מבין 11 האיים. באי שוכנת מנהלת הפארק, מלונות רבים ופעילויות חופים. יש פה גם לא מעט זני חיות מיוחדים במינם כמו סרטן קרקע הררי שעיר רגליים שמשמיע ציוץ של אפרוח. זהו יעד נוח למי שמעוניין לצאת לטיולי צלילה ושנרקול באיים הסמוכים.

לינה באזור איי סימילאן

למרות שאיי סימילאן לא מיועדים ללינה, הרבה מהמבקרים בארכיפלג מעדיפים ללון באחד הכפרים בחבל קאו לאק, שנמצא על חוף הים אנדמן ולהגיע לאיים בעזרת מעבורת. אותם מבקרים נהנים מלינה זולה על חוף הים וגישה קלה יחסית לאיי סימילאן.

בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור ניתן למנות את אתרי הנופש Khaolak Merlin Resort – SHA Extra Plus ו Apsara Beachfront Resort & Villa – SHA Extra Plus והמלון Casacool Hotel.
למידע נוסף אנו ממליצים לקרוא גם על מלונות בתאילנד.




המלצות "הכל על" למבקר באיי סימילאן

  • שימו לב כי בעת עונת המונסון, בין ה16 במאי ועד ה31 באוקטובר (התאריכים יכולים להשתנות) – הפארק סגור למבקרים. ראה מידע נוסף על מזג האוויר בתאילנד.
  • אי מספר 8 (קו סימילאן) מומלץ יותר ופופולרי יותר ללינה – רמת המלונות טיפה יותר גבוהה מאי מספר 4 (קו מיאנג).
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע אל הפארק היא מהפארק הלאומי קאו לאק או מפוקט.

מידע שימושי על איי סימילאן

שעות פתיחה

הכניסה לאיים אסורה בעונת הגשמים, כך שהוא פתוח רק מאמצע אוקטובר עד אמצע מאי. התאריכים המדויקים משתנים כל שנה כך שמומלץ לוודא אותם לפני ההגעה. בימים רגילים הפארק פתוח בין 08:00 ל 16:00.

 

אתר רשמי
הגעה
directions_boat
מעבורת

סירות מגיעות בכל יום מקאו לאק ומפוקט, בין החודשים אוקטובר עד אמצע מאי. ההפלגה אורכת כשלוש שעות (או כשעה בסירה מהירה).