גן החיות דוסיט, בנגקוק – המדריך המקיף ביותר בעברית | Dusit Zoo

שימו לב! כרטיס זה אינו זמין יותר, לרכישת כרטיס לספארי וורלד בנגקוק לחצו כאן

גן החיות דוסיט – הבילוי המושלם עם ילדים (וגם בלי!)

מידע כללי והיסטוריה

גן החיות דוסיט (Dusit Zoo) הוא גן החיות הותיק והראשון מסוגו בתאילנד. גן החיות ממוקם בפארק Khao Din שבמחוז דוסיט שבבנגקוק, על כביש ראמה החמישי סמוך לבניין הפרלמנט וארמון דוסיט. בגן החיות מבקרים כ-2.5 מיליון תיירים בשנה והוא אטרקציה פופולרית מאוד בבנגקוק ומתאים לכל הגילאים ובמיוחד לטיול עם ילדים.

גן החיות דוסיט מתפרש על שטח של כ-190 אלף מ”ר ובו מעל 1,600 מינים שונים של בעלי חיים. במקום קיים גם בית חולים לחיות, מוזיאון ומרכז חינוכי.




היפופוטם בגן החיות דוסיט שבבנגקוק
(צילום: Marek Ślusarczykרישיון)

גן החיות הוקם בשנת 1895 על ידי המלך ראמה החמישי ושימש כגן בוטני של משפחת המלוכה. בשנת 1932 הגן הפך לגן ציבורי ובשנת 1983 הוא הוכרז כגן החיות Dusit Zoo באופן רשמי ועבר לבעלות הרשות הלאומית לגנים הזואולוגיים בתאילנד שנושאת באחריות על מספר רב של גנים זואולוגיים בתאילנד.

גן החיות מאפשר לקחת חלק בפעילויות האכלת בעלי החיים, ביקור בבית החולים לחיות, סיור ברכבת קרוניות פתוחה המקיפה את גן החיות במהלך נסיעה בת כ-20 דקות ואפילו ניתן להשכיר אופניים. בנוסף, אפשר גם לעשות שיט בסירת פדלים באגם המלאכותי שבגן החיות ולהאכיל את הדגים שבו תוך כדי השיט. ישנם גם מקומות מסתור תת קרקעיים מתקופת מלחמת העולם השנייה למי שמתעניין קצת בהיסטוריה של תאילנד במהלך המלחמה.

ראוי לציין כי גן החיות דוסיט פועל כאתר חינוכי ושם לו למטרה ללמד ולקרב אנשים אל בעלי החיים השונים, להיות מודעים לבעלי החיים ורווחתם ועושה ככל יכולתו למנוע הכחדתם. גן החיות דואג לרווחתם של בעלי החיים שבו ומשתדל ליצור להם סביבת מגורים טבעית ככל האפשר.

מה רואים?

במרכז הפארק אגם מלאכותי רחב ידיים ומסביבו מתפרסים מתחמי בעלי החיים השונים. ישנם שבילים מסודרים ברחבי גן החיות והאזור כולו מלא בעצים גדולים וצמחייה רבה וירוקה אשר מעניקים למקום אווירה פסטורלית וטבעית וגם מספקים צל ומקומות מנוחה רבים. עם כניסתכם לגן החיות תקבלו בעמדת בכרטיסים גם מפה של גן החיות המפרטת את האטרקציות העיקריות ואת מתקני הפארק.

בשטח גן החיות מגוון רחב של בעלי חיים, חלקם אף נדירים. בין היתר תוכלו לראות סוגים שונים של קופים, היפופוטמים, תנינים, נמרים, אריות, פינגווינים, גמלים ואפילו קנגורו. בגן ישנו מתחם של חיות לילה, מתחם זוחלים, מתחם בעלי כנף ובו תערוכת נצים ופסיונים, בית פילים ואפילו אזור של ספארי אפריקאי בו תוכלו לראות ג’ירפות, יענים וזברות.

בתוך גן החיות ישנו פארק שעשועים ואזור משחקים רחב ומושקע לילדים. בנוסף קיים גם מתחם אוכל המציע מגוון רחב של אוכל מקומי, דוכן נודלס, דוכני קינוחים, דוכן גלידה, קפיטריה, סניף של רשת KFC ואפילו סופר מרקט מרשת Eleven 7.




המלצות "הכל על"

  • גן החיות נמצא מעט צפונית לעיר העתיקה ובשל קרבתו מומלץ לשלב את הביקור במקום עם ביקור בארמון וימנמק.
  • מומלץ לבקר באתר כבר בשעות הבוקר לפני שמזג האוויר מתחמם והופך חם מאוד להסתובב בחוץ.
    אמנם גן החיות אינו עצום בגודלו, אך אם אתם מוגבלים בזמן כדאי שתתכננו את ביקורכם בעזרת המפה שקיבלתם ותיגשו ישר לאטרקציות ולפעילויות שמעניינות אתכם. לחילופין, אופציה נוספת היא לעלות על הרכבת לסיבוב קצר של כ-20 דקות ברחבי הפארק או אפילו להשכיר אופניים.
  • אם זמן אינו מהווה בעיה, טיול בכיוון השעון ברחבי הפארק ידאג שתראו הכל ולא תפספסו כלום ממה שיש לפארק להציע.
  • הרכבת הינה פתרון טוב גם כשמזג האוויר נהיה חם (כפי שקורה הרבה בתאילנד) או כשהתעייפתם מללכת בין המתחמים השונים.
  • בגן החיות קיים מתחם אוכל וקפיטריה, אך למי שרוצה לחסוך ניתן להביא אוכל ושתייה מראש ולעשות עצירה באחת מפינות הישיבה והספסלים המפוזרים ברחבי גן החיות.
  • משום שמדובר במקום פתוח וכדי להימנע מהחום, מומלץ להצטייד מראש בכובע, קרם הגנה ושתייה.
  • אם החלטתם להגיע לגן החיות במונית או בטוק טוק והנהג אינו מבין אתכם, זהו שם המקום בתאילנדית: สวนสัตว์ดุสิต.
  • מחיר: 150 באט למבוגר ו-70 באט לילד.

מידע שימושי על גן החיות דוסיט

שעות פתיחה

בכל יום בין בשעות 08:00-18:00.

כתובת

71 Rama V Rd. Dusit Bangkok 10300, בנגקוקתאילנד.

אתר רשמי
הגעה
directions_bus
אוטובוס

קו 70 עד לתחנת Technicians from the National Museum – พิพิธภัณฑ์สถานแห่งชาติ ช่างต้น.

train
Sky Train

סוקומוויט ליין עד לתחנת Victory Monument וממנה לוקחים מונית כ-7 דקות נסיעה.

directions_car
מונית

אפשר גם מונית מאזור הקאו סאן שלוקחת כ-10 דקות נסיעה.