1. עמוד הבית
  2. »
  3. שוודיה 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתרים ואטרקציות בשטוקהולם
  6. »
  7. מוזיאון סקאנסן, שטוקהולם – המדריך המקיף ביותר בעברית | Skansen Museum

מוזיאון סקאנסן, שטוקהולם – המדריך המקיף ביותר בעברית | Skansen Museum

עדכון אביב 2024

עונה זו מסמנת את תחילת עונת התיירות בשטוקהולם וכמות הולכת ועולה של תיירים מגיעים מכל רחבי העולם. בהתאם לכך מספר המבקרים באטרקציות השונות, בניהן מוזיאון סקאנסן, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון סקאנסן: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מוזיאון סקאנסן בכמה מילים

כשנאמרת המילה “מוזיאון” רובנו נדמיין מבנה סגור עם ארבעה קירות לבנים וכמה מיצגים ותמונות, אבל במקרה של מוזיאון סקאנסן, מדובר בסיפור אחר לגמרי. מוזיאון סקאנסן המרתק, שנחשב לאחד מאתרי החובה בביקור בשטוקלהום, הוא המוזיאון הפתוח הראשון בעולם, שנמצא באי יפיפה וירוק שממוקם ממש בלב שטוקהולם, “אי דיורגורדן”. המוזיאון הוקם בסוף המאה ה19 על ידי מורה שבדי בשם ארתור הזליוס, שרצה ללמד את תלמידיו על דרך החיים הכפרית של שבדיה מלפני כמה מאות שנים ולשמר חלק מההיסטוריה הכפרית השוודית. הזליוס, שהכיר מוזיאונים פתוחים ממקומות אחרים, לקח השראה, והקים את המוזיאון, שדומה יותר לכפר מאשר למוזיאון, ובמשך השנים העביר אליו כ150 בניינים היסטוריים מרחבי שוודיה, ביניהם בתי מגורים, כנסיות וטחנות רוח, והקים שם גם חוות עם אווזים, כבשים וחזירים, דאג להביא “בעלי מקצוע” שונים וטיפח איזורים פתוחים, שכולם מדמים את שבדיה של פעם. בנוסף, במקום יש גם גן חיות שמתמחה בחיות בר סקנדינביות, וכולל בתוכו גם אקווריום עם דגים מיוחדים ונדירים, שמומלץ ביותר לראות.

מוזיאון סקאנסן מעניק את חווית החיים הכפריים של שוודיה מלפני מאות שנים מוזיאון סקאנסן מעניק את חווית החיים הכפריים של שוודיה מלפני מאות שנים

מה רואים במוזיאון סקאנסן

החוויה במוזיאון סקאנסן תרגיש לכם כמו מסע בזמן ותיקח אתכם מאות שנים אחורה, ותחבר אתכם לשוודיה הכפרית ולחיי היום יום של האנשים שחיו אז. תוכלו לשוטט בין בתי אחוזה, להיחשף לחדרי השינה, למטבחים, לריהוט עתיק ולתמונות שהאנשים נהגו לתלות לנוי. לאחר מכן, תוכלו לעבור לבתי החווה הכוללים רפתות, אסמים ודירים, סדנאות עבודה של בעלי מלאכה, כמו נגרות, נפחות ואריגה, שם תוכלו לפגוש “בעלי מלאכה”, כלומר, שחקנים שידגימו את העבודה, ובחלק מהסדנאות, תוכלו גם להתנסות בעבודה בעצמכם. בהמשך ביקורכם במוזיאון, תוכלו לטייל בשטחים נרחבים וירוקים, לנשום אוויר צח, כשמדי פעם תראו עדר כבשים או שורת אווזים משוטטים. בנוסף, תוכלו להתרשם ממבנים עתיקים ויפים, כשאחד המרשימים מביניהם הוא מבנה כנסיה עשוי עץ שנבנה במאה ה- 18. מעבר לכל אלו, לעיתים במקום מתקיימים פסטיבלי פולקלור הכוללים ריקודים, מוזיקה ותלבושות, חוויה שאסור להחמיץ. בנוסף, תוכלו להיכנס לגן החיות שנמצא במקום, הכולל חיות נורדיות ואקזוטיות, כמו ביזון, דוב חום, איילים, כלב ים אפור, לוטרה, שועל אדום ואיילים, וגם אקווריום עם שלל דגים מיוחדים. בסיום ביקורכם, או ברגע שתרצו לעצור להתרעננות, תוכלו לגשת לבית הקפה שבמוזיאון ולהנות מקפה משובח, ארוחות צהריים, ומאכלים שוודים מסורתיים.

תנור כפרי ישן, אחד מבין בתי המלאכה בהם תעברו בעת הסיורתנור כפרי ישן, אחד מבין בתי המלאכה בהם תעברו בעת הסיור

כרטיסים למוזיאון סקאנסן

שתי האופציות המרכזיות לכרטיסי כניסה למוזיאון הן או כרטיסי כניסה סטנדרטים, הכוללים כניסה הן למוזיאון והן לגן החיות, או כרטיסים שמשלבים ביקור במספר אטרקציות, וביניהן גם המוזיאון.

כרטיס כניסה סטנדרטי למוזיאון סקאנסן ולגן החיות

כרטיס זה מתאים למשפחות עם ילדים, זוגות ויחידים, המעוניינים להיכנס למוזיאון, לחוות את ההיסטוריה של העם השוודי, להתרשם מהחיות הנורדיות שבגן החיות ולהתנסות בסדנאות עבודה מסורתיות.

כרטיס לסיור פרטי באורך 4 שעות, עם רכב, ברחבי שטוקהולם, כולל כניסה למוזיאון סקאנסן

כרטיס זה מתאים למבקרים בשטוקהולם המעוניינים להעמיק ולחקור את בירת שוודיה ביחד עם מדריך פרטי, שייקח אתכם לציוני הדרך החשובים ביותר של העיר, ביניהם הארמון המלכותי, בית העירייה ושני מוזיאון, מוזיאון ואסה ומוזיאון סקאנסן.

  • להזמנת כרטיס זה, עם אופציה לביטול – לחצו כאן

הזמנת כרטיסים למוזיאון סקאנסן- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים למוזיאון סקאנסן

  • הביקור במוזיאון סקאנסן מומלץ לכל המבקרים באיזור, ובמיוחד למשפחות עם ילדים, שיכולים להנות ולהתלהב במיוחד מהחיות הנדירות ומהאטרקציות של המקום.
  • מומלץ לבקר במוזיאון סקאנסן בסמוך בסמוך לשעת הפתיחה או לשעת הסגירה, כי באמצע היום יש עומס גדול יותר מבחינת מבקרים.
  • מומלץ להשקיע בביקור במוזיאון סקאנסן לפחות שעתיים, על מנת להספיק לראות את כל מה שיש למוזיאון להציע, ואף להשתתף באחת הסדנאות.
  • אנו ממליצים לשלב את הביקור במוזיאון סקאנסן יחד עם ביקור במוזיאון הויקינגים, מוזיאון אבבא, או מוזיאון ואסה, הנמצאים במרחק הליכה מהאתר.
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע לאיזור היא עם תחבורה ציבורית (מטרו או אוטובוס), או ברגל, אם אתם נמצאים במוזיאון אחר באיזור. ההגעה עם רכב שכור אפשרית והדרך עצמה נוחה, אך דבר זה לא מומלץ מפני שאין מקומות חנייה בקרבת מקום.
  • מבקרים רבים ממליצים בחום על הביקור במוזיאון עם ילדים, ובמיוחד על הביקור בגן החיות של המוזיאון, שם תוכלו להתרשם מחיות אקזוטיות ודגים מיוחדים.
  • ישנן אופציות לינה רבות בקרבת המוזיאון. ראשית, נמליץ על בית המלון Hotel Hasselbacken, המדורג גבוה מאד על ידי המבקרים, נמצא במרחק 350 מטרים מהמוזיאון, ומציע ארוחות בוקר כלולות במחיר. אופציה נוספת היא בית המלון המומלץ Villa Källhagen, מתאים למשפחות עם ילדים, זוגות ויחידים, וכן מציע אפשרות לביטול בחינם, ונמצא במרחק 800 מטרים מהמוזיאון. עוד אפשרות היא Backstage Hotel Stockholm, בית מלון מעוצב ומרשים, מומלץ על ידי המבקרים גם הוא וממוקם במרחק 450 מטרים בלבד מהמוזיאון הפתוח.
  • מומלץ להימנע מהגעה עם רכב משום שבקרבת המוזיאון אין חניה, וזו שיש, נחשבת מאד יקרה.
  • המוזיאון נגיש לכיסאות גלגלים, וכן יש בו כיסאות גלגלים לשימוש.

שאלות נפוצות על מוזיאון סקאנסן

מומלץ להשקיע בביקור במוזיאון לפחות שעתיים, על מנת להספיק להנות ולהתרשם מכל מה שיש למוזיאון להציע.

מומלץ לבקר במוזיאון סקאנסן בסמוך בסמוך לשעת הפתיחה או לשעת הסגירה, כי באמצע היום יש עומס גדול יותר מבחינת מבקרים.

הביקור במוזיאון סקאנסן נחשב ביקור חובה לכל הנמצאים בשטוקהולם, ולכן מומלץ לכל המבקרים באיזור, שמתעניינים ולו במעט בהיסטוריה השוודית. נוסיף כי הביקור במוזיאון מומלץ במיוחד למשפחות עם ילדים, בזכות האטרקציות המיוחדות שבו.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: המוזיאון פתוח בימים שני עד שישי בין השעות 10:00-15:00, ובימי שבת וראשון בין השעות 10:00-16:00.
  • מחיר: נכון לשנת 2023, כרטיס כניסה בודד למוזיאון ולגן החיות עולה 16 יורו.
  • כתובת: Djurgårdsslätten 49-51, 115 21 Stockholm
  • דרכי הגעה: מתחנת הרכבת התחתית של שטוקהולם (T-Centralen), יש לקחת רכבת שתגיע לNormalmstorg. משם, תוכלו לקחת רכבת חשמלית מספר 7 עד סקאנסן, או לחילופין לקחת את אוטובוס מספר 69, שמגיע גם הוא לסקאנסן.
  • קישור לאתר הרשמי: https://skansen.se/en/