1. עמוד הבית
  2. »
  3. שוודיה 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתרים ואטרקציות בשטוקהולם
  6. »
  7. מוזיאון ואסה, שטוקהולם – המדריך המקיף ביותר בעברית | Vasa Museum

מוזיאון ואסה, שטוקהולם – המדריך המקיף ביותר בעברית | Vasa Museum

עדכון אפריל, 2024

בשבועות אלו כמות התיירים בשטוקהולם הולכת ועולה, מגמה אשר תלך ותתחזק ככל שנתקרב אל הקיץ. אם אתם מתכננים להגיע לאטרקציות הפופולאריות ביותר, למשל מוזיאון ואסה, מאוד מומלץ להזמין כרטיסים מראש. העומס במוזיאון רב, במיוחד כשמגיעים במהלך סוף השבוע, והזמנה מראש תבטיח את כניסתכם במועד המתאים לכם וגם תחסוך לכם את העמידה בתור לרכישת כרטיסים בקופות המוזיאון. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון ואסה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מוזיאון ואסה בכמה מילים

מוזיאון ואסה (Vasa Museum) ממוקם בשטוקהולם שבשבדיה. זהו מוזיאון ימי בו נמצאת ואסה שהיא ספינת מלחמה מהמאה ה-17 שטבעה במסע הבכורה שלה ב-1628 ונמצאה כמעט בשלמותה בשנת 1961. המוזיאון נפתח בשנת 1990 ותוכנן במיוחד כדי לשכן את הואסה. הספינה מוצגת באולם גדול שנבנה סביבה המאפשר למבקרים לצפות בספינה. המוזיאון מכיל גם מספר מוצגים נוספים הקשורים לספינה ולתקופת הזמן בה נבנתה, חפצים שנמצאו בספינה כולל תותחים, כלים וחפצים אישיים השייכים לצוות הספינה. מוזיאון ואסה הוא יעד תיירות פופולארי בו ביקרו מעל 25 מיליון אנשים והוגדר כמוזיאון המתוייר ביותר בסקנדינביה.

מוזיאון ואסה שטוקהולם
האולם המרכזי של המוזיאון ובו ספינה ואסה מהמאה ה-17(צילום:Peter Isotalo, רישיון)

מה רואים במוזיאון ואסה

במוזיאון ואסה, המבקרים יכולים לראות את ספינת הואסה, ספינת מלחמה מהמאה ה-17 שטבעה במסע הבכורה שלה ב-1628 ונמצאה במאה ה-20, אורכה של הספינה הוא 69 מטר ויש לה 10 מפרשים ו-64 תותחים. הספינה היא האטרקציה המרכזית של המוזיאון, ניתן לראות אותה מקרוב וללמוד על ההיסטוריה והבנייה שלה. תערוכת שקיעת הואסה מספרת את סיפור מסע הבכורה שלה, הנסיבות שהובילו לטביעתה והאתגרים של חילוץ הספינה מקרקעית הים. בתערוכת החיים על הסיפון ניתנת הצצה לחיי היום יום של אנשי הצוות ששירתו בואסה. המבקרים יכולים לראות חפצים ששוחזרו מהספינה, כולל בגדים, כלים ופריטים אישיים. המוזיאון גם מציע סרט המספק סקירה על ההיסטוריה של הואסה ושימורה. במוזיאון יש כמה תערוכות אינטראקטיביות שתוכננו במיוחד לילדים, כולל אזור משחקים בו הילדים יכולים להתלבש בבגדים תקופתיים ולהעמיד פנים שהם מלחים על הספינה. נוסף על כך, תערוכת כוחו של הכתר חוקרת את ההקשר הפוליטי והחברתי של שוודיה במאה ה-17 ואת שאיפתה של המדינה להפוך למעצמה ימית גדולה. למוזיאון יש גם אזור גן יפהפה בחוץ עם ספספלים ושולחנות פיקניק, בו יכולים המבקרים לקחת הפסקה וליהנות מהנוף.

מעבר לכך, במוזיאון יש מסעדה בשם The Galley המציעה מגוון מנות שוודיות ובינלאומיות. במסעדה יש ​​מקומות ישיבה בפנים ובחוץ, עם מרפסת המשקיפה על הנמל. התפריט כולל מגוון אפשרויות, ממנות שוודיות מסורתיות כמו קציצות בשר וסלמון מעושן ועד מנות אוניברסליות כמו המבורגרים ופסטה. זאת בנוסף לחנות המזכרות בה אפשר לרכוש מזכרות ומתנות הקשורות להיסטוריה הימית של ואסה ושוודיה. החנות מציעה מגוון רחב של פריטים כמו ספרים, ביגוד, תכשיטים, צעצועים, משחקים, פריטי עיצוב לבית ועוד.

מוזיאון ואסה שטוקהולם
ספינת ואסה, במוזיאון תחשפו לסיפור המסע שלה, מדוע טבעה וכיצד חולצה מן קרקעית הים (צילום:OneHungLow, רישיון)

כרטיסים למוזיאון ואסה

מבקרים רבים המגיעים לשטוקהולם מעוניינים להגיע למוזיאון ואסה, אך אינם יודעים כיצד לעשות זאת בדרך הנכונה ובאיזה כרטיס מבין כל הכרטיסים לבחור, על כל השאלות הללו ננסה לענות בעמוד זה.

כרטיס כניסה בסיסי

כרטיס זה מציע כניסה למוזיאון ואסה ומדריך שמע ב-20 שפות שונות. כרטיס זה מתאים למעוניינים בביקור במוזיאון ללא אטרקציות נוספות.

להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני המועד – לחצו כאן

להזמנת כרטיס זה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן

כרטיס המשלב אטרקציות חיצוניות

כרטיס Go City – Stockholm All-Inclusive Pass תקף ל-1, 2, 3 או 5 ימים רצופים ומציע מדריך דיגיטלי (למשל שעות פתיחה והוראות הזמנה), סיור באוטובוס הופ-און הופ-אוף וכניסה ליותר מ-45 סיורים, מוזיאונים והפלגות כמו מוזיאון ואסה, מוזיאון הוויקינגים, המוזיאון הלאומי למדע וטכנולוגיה ועוד. כרטיס זה מאפשר חיסכון של עד 55% הנחה בהשוואה לרכישת כרטיסים בודדים לאטרקציות. כרטיס זה מתאים לאלו החפצים לחקור את כל מה שיש לשטוקהולם להציע.

להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני המועד – לחצו כאן

להזמנת כרטיס זה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן

כרטיס המשלב ביקור במוזיאון Vrak

כרטיס Stockholm: Vasa Museum and Vrak Museum Combo Entry Ticket מציע כרטיס כניסה למוזיאון ואסה, כניסה למוזיאון Vrak (מוזיאון ההריסות) ומדריך שמע. כרטיס זה מתאים למי שמעוניין לבקר במספר מוזיאונים.

להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני המועד – לחצו כאן

כרטיס המשלב סיור בעיר העתיקה

כרטיס Tickets for Stockholm Old Town Walk + Vasa Museum כולל סיור רגלי מודרך בעיר העתיקה של שטוקהולם, כניסה למוזיאון ואסה וכרטיס תחבורה ציבורית (לכיוון אחד). כרטיס זה מתאים למי שמעוניין לחקור את ההיסטוריה של העיר בנוסף לביקור במוזיאון.

להזמנת כרטיס זה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן

כרטיס המשלב סיור באטרקציות נוספות ודילוג על תור

כרטיס Stockholm: Old Town, Djurgården Island & Vasa Museum מציע סיור של 2.5 שעות באתרים המתויירים ביותר בשטוקהולם, מדריך טיולים מקצועי, שיט במעבורת לאי Djurgården, כרטיס כניסה למוזיאון ואסה הכולל דילוג על תור וכרטיס תחבורה ציבורית חד כיווני. כרטיס זה מתאים לאלו הרוצים לבקר באטרקציות הפופולאריות ביותר של שטוקהולם.

להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני המועד – לחצו כאן

הזמנת כרטיסים למוזיאון ואסה- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים למוזיאון ואסה

  • הביקור במוזיאון ואסה מומלץ לכל מי שמתעניין בהיסטוריה וימאות.
  • מומלץ לבקר במוזיאון ואסה בבוקר בסמוך לשעת פתיחתו או מאוחר יותר אחר הצהריים, מכיוון שהמוזיאון נוטה להיות פחות צפוף בזמנים אלו.
  • מומלץ להשקיע בביקור במוזיאון ואסה בין שעה לשעתיים על מנת להספיק לראות את כל המוצגים.
  • אנו ממליצים לשלב את הביקור במוזיאון ואסה יחד עם ביקור במוזיאון הויקינגים (The Viking Museum), מוזיאון אבבא (ABBA Museum) או מוזיאון סקאנסן (Skansen Museum) הנמצאים במרחק הליכה מהאתר.
  • הביקור במוזיאון ואסה מומלץ למשפחות עם ילדים מאחר ויש תערוכות ופעילויות אינטראקטיביות לילדים, כמו חפש את המטמון והזדמנות להתחפש למלח.
  • בקרבת מוזיאון ואסה יש מגוון פתרונות לינה איכותיים אשר יאפשרו לכם גישה נוחה אל המוזיאון ושהייה מהנה ונוחה במקום האירוח.
    בין המומלצים שביניהם הוא מלון Hotel Skeppsholmen, Stockholm, a Member of Design Hotels אשר ממוקם במרחק של 450 מטרים ממוזיאון ואסה. להזמנת מקום בבית האירוח לחצו כאן.
    פתרון לינה מומלץ נוסף הוא מלון Hotel Hasselbacken אשר ממוקם במרחק של 0.5 ק”מ מהמוזיאון. להזמנת מקום בבית האירוח לחצו כאן.
  • ניתן לקנות כרטיס מסוג Go City – Stockholm All-Inclusive Pass המשלב כניסה למגוון אתרים ומאפשר חיסכון של עד 55% הנחה בהשוואה לרכישת כרטיסים בודדים לאטרקציות.
  • כדאי להימנע מהגעה למוזיאון ואסה ברכב מאחר ומגרש החנייה ליד המוזיאון קטן וכמעט תמיד מלא. כמו כן, המוזיאון נגיש בתחבורה ציבורית.

שאלות נפוצות על מוזיאון ואסה

מומלץ להשקיע בביקור במוזיאון ואסה בין שעה לשעתיים על מנת להספיק לראות את כל המוצגים.

מומלץ לבקר במוזיאון ואסה בבוקר בסמוך לשעת פתיחתו או מאוחר יותר אחר הצהריים, מכיוון שהמוזיאון נוטה להיות פחות צפוף בזמנים אלו.

הביקור במוזיאון ואסה מומלץ לכל מי שמתעניין בהיסטוריה וימאות.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: בחודשי ספטמבר-מאי ימי א’-ג’ וה’-ש’ 17:00-10:00, יום ד’ 20:00-10:00. בחודשי יוני-אוגוסט מדי יום 18:00-08:30.
  • מחיר: נכון לשנת 2023 כרטיס כניסה למבוגר עולה 16.45 יורו.
  • כתובת: Galärvarvsvägen 14 Stockholm
  • דרכי הגעה: בחשמלית (טראם) קו 7 לתחנת Nordiska museet/Vasamuseet. באוטובוס קו 67 לתחנת Nordiska museet/Vasamuseet או קווים 69 ו-76 לתחנת Djurgårdsbron. ברכבת התחתית הקו אדום לתחנת Karlaplan, משם 10 דקות הליכה או אוטובוס 67 לתחנה Nordiska museet/Vasamuseet. במעבורת קווים 80 ו-82 לתחנת Allmänna gränd.
  • קישור לאתר הרשמי