1. עמוד הבית
  2. »
  3. שוודיה 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתרים ואטרקציות בשטוקהולם
  6. »
  7. מוזיאון הפרדוקס, שטוקהולם – המדריך המקיף ביותר בעברית | Paradox Museum

מוזיאון הפרדוקס, שטוקהולם – המדריך המקיף ביותר בעברית | Paradox Museum

עדכון אביב 2024

בתקופה זו בשטוקהולם כמות התיירים הולכת ועולה, דבר אשר מורגש באתרים והאטרקציות המובילים ביתר שאת. על אף שבעונה זו בדרך כלל אין בעיה של זמינות כרטיסים במוזיאון הפרדוקס בסופי השבוע בעיקר וככל שנתקרב לקיץ כן ייתכנו תורים קצרים בכניסה. בניגוד לאטרקציות החובה בעיר אליהן מגיעים מרבית התיירים אין צורך לרכוש כרטיסים זמן רב מראש, אך במידה ואתם יודעים מתי תרצו להגיע זה יכול להפוך את הכניסה ליעילה יותר, במיוחד אם מגיעים בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון הפרדוקס: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מוזיאון הפרדוקס בכמה מילים

מוזיאון הפרדוקס בשוודיה (Paradox Museum) הוא אחר המוזיאונים המרתקים באירופה, המציע חוויה ממיוחדת במינה המטשטשת את הגבולות בין הדמיון למציאות בצורה יוצאת דופן. המוזיאון שנוסד בשנת 2007 על ידי קבוצת אומנים מדענים וחוקרים, מציע מגוון רחב של תערוכות אינטראקטיביות, אשליות אופטיות וחידות המאתגרות את המבקרים לחשוב מחוץ לקופסא ואף להטיל ספק בצורה ובדרך בה הם תופסים את המציאות.
כמה מהתערוכות הפופולריות ביותר של המוזיאון כוללות את “המדרגות הבלתי אפשריות” (“Impossible Staircase”) ו-“חדר כוח המשיכה” (“Gravity Room”) המותירות כל מבקר ללא מילים.
מוזיאון הפרדוקס הוא אחד המוזיאונים המפורסמים ביותר בשוודיה, הוא מושך אליו מידי שנה מטיילים מכל רחבי העולם הבאים לחוות את התערוכות הייחודיות ולחקור את העולם המרתק של הפרדוקסים.

מה רואים במוזיאון הפרדוקס

מוזיאון הפרדוקס מציע מגוון של תערוכות אינטראקטיביות המשתמשות באשליות אופטיות, חידות ופרדוקסים כדי לאתגר את המבקרים לחשוב בדרכים חדשות ובלתי צפויות. בין כלל התצוגות המופלאות הנמצאות במוזיאון ישנן כמה מרכזיות המערערות את האחיזה במציאות ומצליחות ליצור מראות מטריפים.

המדרגות הבלתי אפשריות (The Impossible Staircase) – הוא גרם מדרגות הנראה כי סותר את חוקי הפיסיקה כפי שאנו מכירים אותם ומאתגר את המבקרים לחשוב כיצד המוח מעבד מידע חזותי.

החדר הלא קטן (The Not-So-Small Room) – חלל קטן היוצר אשליה של חדר גדול ורחב תוך שימוש בטריקים אופטיים ואשליות.

חדר הכבידה (The Gravity Room) – חלל הנטוי בזווית ויוצר תחושה מבלבלת עבור המבקרים כשמסתובבים והולכים בו.

המראה הפרדוקסלית (The Paradoxical Mirror) – מראה היוצרת פרדוקס ויזואלי על ידי שיקוף של אובייקט באופן שגורם לו להיראות גם גדול וגם קטן ממה שהוא באמת.

מבוך מכופף המוח (The Mind-Bending Maze) – פאזל מבוך המאתגר את המבקרים למצוא את דרכם דרך רשת מורכבת של פיתולים.

אלו הן מעט מכלל התערוכות הרבות והמדהימות שניתן למצוא במוזיאון, שמציע חוויה בלתי נשכחת וביקור של פעם בחיים!

כרטיסים למוזיאון הפרדוקס

מוזיאון הפרדוקס הוא בין המוזיאון המפורסמים באירופה ומבקרים רבים המגיעים לשטוקהולם נוהגים לבקר בו ולהנות מהתערוכות המופלאות שלו. על מנת שתוכלו לרכוש את הכרטיס הטוב ביותר עבורכם ננסה לעשות לכם מעט סדר :

כרטיס כניסה עם דילוג על התור

אופציה מעולה לאלו המעוניינים לרכוש כרטיס כניסה בסיסי הכולל גישה לכלל התערוכות המוצגות במוזיאון עם הטבה ייחודית של גולשי הכל על המקנה אפשרות ביטול חינם.

להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני המועד – לחצו כאן

להזמנת כרטיס זה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן

כרטיס כניסה משולב מוזיאון הפרדוקס + מוזיאון המדיה החברתית

אופציה מעולה לאלו הרוצים לחוות עוד משוודיה ואשליות זה משהו שמעניין אותם, ניתן לקנות כרטיס משולב במחיר מוזל המקנה כניסה חופשית לכלל התערוכות המוזיאון הפרדוקס ובנוסף כניסה למוזיאון המדיה החברתית המפורסם.

להזמנת כרטיס זה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן

הזמנת כרטיסים למוזיאון הפרדוקס- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים למוזיאון הפרדוקס

  • המוזיאון מרתק וחוויתי , הוא מכיל מגוון תערוכות וחדרים כשבכל אחד מהם יש קסם מיוחד ואשליה שונה שמצליחה לתעתע את הצופים. המוזיאון מתאים לכולם, החל ממשפחות עם ילדים המחפשות אטרקציה כיפית לילדים, לאוהבי מדע הנהנים מאשליות אופטיות ואפילו לזוגות המחפשים מקום מהנה לבלות בו לאורך היום. 
  • המוזיאון נמצא במקום סגור לכן הביקור בו מתאפשר בכל ימות השנה.
  • על מנת למצות את המוזיאון ולחוות כמה שיותר ממנו, מומלץ להשקיע בביקור בין שעתיים לשלוש שעות.
  • לחובבי המוזיאונים, שטוקהולם היא עיר המלאה במוזיאונים השווים ביקור כמו מוזיאון סקאנסן (Skansen Museum), מוזיאון הויקינגים (The Viking Museum), מוזיאון ואסה (Vasa Museum) , מוזיאון אבבא (Abba Museum). אלו הרוצים לחוות כמה שיותר מהעיר ולהיות בכמה שיותר אטרקציות מומלץ לבקר באוטובוס התיירים של שטוקהולם.
  • מוזיאון הפרדוקס הוא הזדמנות נהדרת ללמוד על אשליות אופטיות ועל איך המוח האנושי עובד, עודדו את ילדכם לשאול שאלות ולחקור על מנת ללמוד ולהפיק את המיטב מהביקור. בנוסף המוזיאון מציע סיורים שונים, סיורים אלה יכולים לספק הבנה מעמיקה יותר של התערוכות ומהווים דרך מצוינת ללמוד יותר על המדע והפילוסופיה שמאחורי הפרדוקסים.
  • ישנם אופציות לינה רבות הנמצאות בקרבת המוזיאון, רבים מהמבקרים באתר בשטוקהולם נוהגים ללון בוילה דגמר, במלון בנק, ובמלון גרנד.
  • על מנת להוזיל את עלות הביקור במוזיאון מומלץ מאוד לרכוש כרטיסים מראש כדי להינות מההנחות השונות.
  • מומלץ להמנע מהגעה למוזיאון עם רכב מכיון שהחניה באיזור מוגבלת ועלות החניונים עשויה להיות יקרה.
  • האתר נגיש לאנשים עם כיסא גלגלים.

שאלות נפוצות על מוזיאון הפרדוקס

על מנת שתוכלו לחוות את המוזיאון במלואו מומלץ להקדיש למקום כשעתיים עד שלוש שעות לפחות .

המוזיאון נמצא במקום סגור לכן ההגעה אליו מתאפשרת בכל עונות השנה. במידה ואתם מעדיפים להגיע בתקופות פחות עמוסות, מומלץ להגיע בחודשים נובמבר עד מרץ.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה:

    ימי א’-ה’ 10:00-19:00

    ימי ו’-ש’  10:00-21:00

  • מחיר: נכון לשנת 2022 כרטיס כניסה למבוגר עולה בין 18$ ל-20$ לפי סוג הכרטיס.
  • כתובת: Sergels Torg 20, 111 57 Stockholm
  • דרכי הגעה:

    באמצעות אוטובוס – ניתן להגיע באמצעות אוטובוס מספר 1 המגיע לתחנה בשם “Hötorget” הנמצאת בדקה הליכה מהמוזיאון.

    באמצעות רכבת תחתית – למוזיאון ניתן להגיע גם באמצעות הרכבת התחתית, כשהתחנה הקרובה ביותר נקראת “Hötorget”, לאחר הירידה מהרכבת יוצאים מהיציאה הדרומית לכיוון “Sergelgatan” והמוזיאון יהיה ממוקם מצד ימין.

    באמצעות רכב פרטי – אלו המעדיפים להגיע באופן פרטי עם רכב, ישנן חניון בנמצא ב- “Hötorgsgaraget” הנמצא במרחק הליכה מהמוזיאון, בנוסף ניתן לכתוב בוויז את כתובת המוזיאון ולחפש חניה לאורך הרחוב.

  • קישור לאתר הרשמי 
  • חשוב לדעת שהכניסה לאתר נסגרת כ-60 דקות לפני שעת הסגירה.