1. עמוד הבית
  2. »
  3. שוודיה 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתרים ואטרקציות בשטוקהולם
  6. »
  7. אוטובוס התיירים של שטוקהולם – המדריך המקיף ביותר בעברית | Hop On Hop Off

אוטובוס התיירים של שטוקהולם – המדריך המקיף ביותר בעברית | Hop On Hop Off

עדכון אביב 2024

האביב בשטוקהולם משרה אווירה אחרת על העיר, אך איתו מגיע גם מזג אוויר לא צפוי - ויום אחד יכול להיות גשום מאוד ויום אחר שימשי. אוטובוס התיירים הוא דרך נפלאה לראות את המקומות המרכזיים של העיר כך או כך, ועובר ליד המקומות האהובים ביותר בעיר כמו מוזיאון אבבא אך בלי צורך ללכת בגשם או בשמש, אלא לשבת בנוחות באוטובוס ולשמוע את ההסברים על המקומות השונים לידם תעבור באוזניות. להזמנת כרטיסים מראש לאוטובוס התיירים של שטוקהולם: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

אוטובוס התיירים של שטוקהולם בכמה מילים

שטוקהולם (Stockholm) הינה עיר הבירה של שבדיה, היא ממוקמת בדרום- מזרח המדינה ובנויה על 13 איים שונים. העיר מהווה מרכז כלכלי ופוליטי במדינה כבר מעל ל-700 שנים. העיר מושכת אליה תיירים רבים בזכות האטרקציות הרבות והמקומות בעלי הערך ההיסטורי והתרבותי הקיימים בה, ובהם העיר העתיקה (Gamla Stan), כיכר סרגל (Sergels torg), ארמון המלך, אולם הקונצרטים, בית העירייה, גן הפסלים של מילס ועוד. שטחה של שטוקהולם מורכב מיותר מ-30% מקורות מים ועל כן, שייט בתעלות המים הינה אטרקציה מתבקשת וחווייתית בעיר.

ההתניידות בין האטרקציות יכול להיעשות בקלות בעזרת אוטובוס התיירים Hop on-Hop off של שטוקהולם. לאוטובוס התיירים של שטוקהולם ישנו מסלול נסיעה אחד ובו 15 תחנות באטרקציות מרכזיות בעיר, תדירותו היא אחת ל-45 דקות ואורך הנסיעה הכולל בו הינו שעה ועשרים. ניתן לעלות ולרדת באופן חופשי בתחנות השונות של המסלול, דבר אשר יסייע לכם לטייל בקצב המתאים לכם.

העיר העתיקה בשטוקהולםהעיר העתיקה בשטוקהולם

מה רואים באוטובוס התיירים של שטוקהולם

ישנו מסלול נסיעה אחד לאוטובוס התיירים של שטוקהולם. קו זה יוצא מתחנת Strömgatan בתדירות של 45 דקות, ומשך הנסיעה הרציפה בו הינה שעה ועשרים. בעלייה לאוטובוס תקבלו אוזניות דרכן תוכלו להקשיב למידע ב-11 שפות שונות (אנגלית, ספרדית, רוסית, צרפתית, גרמנית ועוד) אודות האתרים הנמצאים בתחנות אוטובוס התיירים. ממספר תחנות לאורך המסלול תוכלו לצאת לשייט (ישנו כרטיס משולב לאוטובוס התיירים ושייט בהמשך דף זה). במסלול ישנן 15 תחנות במקומות מרכזיים, ובהם:

  • Strömgatan– תחנת המוצא של אוטובוס התיירים. מדובר ברחוב מרכזי בשטוקהולם ובו מסעדות וחנויות.
  • מוזיאון אבבא (ABBA The Museum)- מוזיאון המוקדש ללהקת הפופ השוודית.
  • Gröna Lund- פארק שעשועים עם אטרקציות לכל הגילאים. מתחנה זו תוכלו לצאת לשייט בתעלות (נדרש כרטיס נפרד לשייט או את הכרטיס המשולב לאוטובוס ולשייט המפורט בהמשך עמוד זה).
  • מוזיאון הואסה (The Vasa Museum)- מוזיאון ימי המוקדש לאוניית המלחמה מהמאה ה-17 שטבעה במסעה ושוחזרה במאה ה-20. מתחנה זו תוכלו לצאת לשייט בתעלות (נדרש כרטיס נפרד או את הכרטיס המשולב)
  • בניין העירייה (City Hall)- נקודת ציון בולטת בעיר, מומלץ לבקר שם בין היתר בזכות נופי העיר היפים שרואים משם.
  • הארמון המלכותי (The Royal Palace)- מקום מגוריו של מלך שבדיה.
  • Fjällgatan- נקודת תצפית לנופיה המרשימים של העיר והנמל.
  • Medborgarplatsen- כיכר ברובע סודרמאלם ובה מגוון מסעדות, ברים וחנויות.
  • מוזיאון ההיסטוריה (Historiska Museet)- המוזיאון מציג את ההיסטוריה של שבדיה מהתקופה הפרה-היסטורית ועד היום.
  • Hötorget Market Place- רחוב קניות במרכז העיר ובו מספר חנויות כל-בו חנויות בוטיק.
  • בר קרח (ICE Bar)- בר ייחודי בו הכל עשוי מקרח.

בניין העירייה בשטוקהולם, ממנו נשקף נוף יפיפה של העירבניין העירייה בשטוקהולם, ממנו נשקף נוף יפיפה של העיר

כרטיסים לאוטובוס התיירים של שטוקהולם

ישנן מספר אפשרויות לרכישת כרטיסים לאוטובוס התיירים של שטוקהולם, כתלות במסלול בו תרצו לסוע, בתוקף הכרטיס ובאטרקציות הנוספות איתן הוא משולב. אנו ממליצים על רכישת כרטיסים מראש וזאת בכדי להבטיח את ביקורכם בתאריך הרצוי.

כרטיס לאוטובוס התיירים של שטוקהולם

כרטיס הכניסה לאוטובוס התיירים של שטוקהולם מאפשר נסיעה חופשית באוטובוס במהלך 24 שעות, כך שניתן לעלות ולרדת בתחנות השונות כמה שתרצו. בעלייה לאוטובוס תקבלו אוזניות באמצעותן תוכלו להקשיב להסברים אודות האטרקציות אליהן האוטובוס מגיע, זאת ב-10 שפות שונות (ביניהן אנגלית). כמו כן, באוטובוס ישנה רשת Wifi בה תוכלו להשתמש. כרטיס זה כולל אפשרות לביטול בחינם עד 24 שעות לפני מועד הכרטיס. הכרטיס מתאים עבור מי שרוצה להנות מהאטרקציות השונות שבעיר באופן קלה ונוחה להגעה. שימו לב כי דרך הקישור המצורף ניתן לרכוש כרטיסים לאוטובוס התיירים או לשייט בתעלות המים.

לרכישת כרטיס זה עם אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן.

כרטיס משולב לאוטובוס התיירים ושייט בתעלות המים

הכרטיס לאוטובוס התיירים של שטוקהולם ולסירה כולל אפשרות חופשית לעלייה ולירידה כמה שתרצו במהלך 24 שעות, הן בתחנות האוטובוס והן לשייט בסירה. בעלייה לאוטובוס ולסירה, תקבלו אוזניות באמצעותן תוכלו להקשיב להסברים אודות המקומות בהם תבקרו. הכרטיס כולל אפשרות לביטול בחינם עד 24 שעות לפני מועד הכרטיס שקבעתם. הכרטיס מתאים למי שרוצה לבקר בקלות ובנוחות באטרקציות מרכזיות בעיר, ולשלב זאת עם שייט בתעלות המים שבאזור.

לרכישת כרטיס זה עם אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן.

הזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של שטוקהולם - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לאוטובוס התיירים של שטוקהולם

  • הזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של שטוקהולם מומלצת למשפחות, מטיילים יחידים וצעירים. השימוש באוטובוס התיירים מומלץ לתיירים שרוצים לבקר באטרקציות מרכזיות בשטוקהולם בדרך נוחה ופשוטה, ללא שימוש בתחבורה ציבורית או השכרת רכב פרטי. כמו כן, הזמנת כרטיס לשייט בתעלות המים מומלץ למי שרוצה לשלב בטיולו אטרקציה שונה ולראות את שטוקהולם והנופים הייחודיים שבאזור מנקודת מבט אחרת.
  • הזמן המומלץ ביותר לטייל בשטוקהולם תלוי בהעדפתכם האישית לגבי החוויה בה אתם מעוניינים בטיולכם. באופן כללי, נמליץ על חודשי הקיץ (יוני- אוגוסט) בזכות מזג האוויר, הימים הארוכים והאירועים שמתרחשים בעיר בחודשים אלו. אולם, יש לקחת בחשבון כי חודשים אלו עמוסים יותר במבקרים ולכן צפויים עומסים. אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש בכדי להבטיח את שהותכם בתאריך המבוקש ובכדי להימנע ממחירים גבוהים של הרגע האחרון. 
  • מומלץ להקדיש לביקור בעיר שטוקהולם לפחות 3-4 ימים בכדי למצות בה את האטרקציות העיקריות. כיוון שתוקף הכרטיס לאוטובוס התיירים בעיר הינו מוגבל, אנו ממליצים לעלות על אחד מבין האוטובוסים הראשונים באותו היום, כך שתוכלו להנות מיום טיול מלא בעיר.
  • סביר כי ילדיכם יהנו משייט בתעלות המים ולכן אנו ממליצים לרכוש את הכרטיס המשולב בין אוטובוס התיירים של שטוקהולם והשייט בסירה.
  • ישנם בתי מלון רבים בשטוקהולם, מתוכם אנו ממליצים על מלון Hotel Skeppsholmen, Stockholm, a Member of Design Hotels בזכות מיקומו המרכזי ורמת הניקיון בו. כמו כן, אנו ממליצים על מלון Radisson Collection, Strand Hotel, Stockholm בזכות מיקומו בטוב ורמת השירות של הצוות.
  • במקרה של מזג אוויר גשום, אנשי הצוות יתקינו את גג האוטובוס

סרטון על אוטובוס התיירים בשטוקהולם

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: בין השעות 16:00- 10:00, בתדירות של 45 דקות.
  • מחיר כניסה: נכון למרץ 2023, עלות כרטיס הכניסה הינה 35 אירו.
  • כתובת: התחנה הראשונה עבור הקו האדום הינה Strömgatan אך כזכור, ניתן לעלות ולרדת בכל תחנה במסלול באופן חופשי.
  • https://city-sightseeing.com/en/109/stockholm