באיזה איזור ברומא מומלץ לישון ואיך בוחרים מלון?

אזורי לינה מומלצים ברומא

רומא היא עיר רחבת ידיים וישנם מספר אזורי לינה אשר תיירים בוחרים לחפש בהם בתי מלון ובתי הארחה לקראת החופשה שלהם בעיר. מבחינה תיירותית האזורים המרכזיים הם במרחב שבין המדרגות הספרדיות לכיכר נבונה ואזור טרווי, כאשר האזור הפופלארי ביותר מביניהם הוא אזור המדרגות הספרדיות (אך כאמור כל מלון שיהיה באזור זה ייחשב כמרכזי). מלונות באזור זה כדאי להזמין כמה שיותר זמן מראש, במיוחד כאשר אתם נוסעים בקיץ או חגים (נוצריים). הביקוש לאזור זה רב, ההיצע פחות גדול והמחיר של המלונות והזמינות שלהם הוא בהתאם. להזמנת מלונות ודירות באזור זה עם אפשרות ביטול חינם

מי שמחפש לינה רומנטית הרבה פעמים בוחר באזור זה, כך גם אילו שיחפשו את הלינה המפנקת יותר והקרובה יותר לאטרקציות המרכזיות של רומא. בין המלונות והדירות המומלצות באזור זה ניתן למנות את: לאקז׳רי נאבונה (Luxury Navona), בית ההארחה פספרטו (Passepartout)  ו B&B ריפטה טראס סוויטס (Ripetta Terrace Suites).

הנוף שתראו עם תלונו מעל המדרגות הספרדיות ברומא – האזור המבוקש וגם היקר ביותר ללינה בעיר.

ישנם גם תיירים לא מעטים שהולכים לאזורים מרכזיים מבחינה תיירותית לאתר מסויים, אך לא מאוד נגישים בתחבורה ציבורית לשאר החלקים של רומא, למשל אזור הותיקן שמאוד פופלארי על משפחות ומחפשי לינה זולה, ואזור טרסטוורה שאהוב על המגיעים לעיר עם רכב, למחפשים לינה קרובה לאזורי הבילוי של התיירים, או למחפשים לינה זולה באזור שוקק ורווי בחיי לילה.

מבחינת תחבורה האזור המרכזי ביותר הוא אזור הטרמיני (התחנה המרכזית של רומא), זהו גם האזור אם ריכוז המלונות הגדול ביותר ברומא ובו כמעט תמיד תמצאו מלונות פנויים וזמינים (להזמנת מלונות ודירות באזור זה עם אפשרות ביטול)  אך חשוב לדעת שמבחינה תיירותית הוא לא הכי מרכזי שיש ויש גם המוצאים בו בעיות כאלו ואחרות בעיקר בתחום הבטיחות האישית (חלקים מסויימים של אזור זה מזכירים את אזור התחנה המרכזית בתל אביב). זהו האזור שאפשר למצוא בו לינה מרכזית לעיתים ברמה טובה של אירוח במחירים טובים. הלנים באזור זה יהיו לרוב מי שמחפשים לינה זולה ברומא או כזו שתעניק להם את התועלות הגדולה ביותר עבור המחיר. בין המלונות והדירות המומלצות באזור זה ניתן למנות את Seven, Hotel Varese, Hotel Big Bang כולם אפשרויות לינה פונקציונאליות וזולות המתאימות לכל כיס.

אזור הטרמיני ברומא –  הרבה מלונות אפשריים והרבה אופציות לינה זולות – לא תמיד הכי נעים ללינה.

  •  עוד מידע תוכלו למצוא בקבוצת הפייסבוק שלנו הכל על רומא

איך בוחרים מלון ברומא?

לאחר שבחרתם לטוס לרומא הגעתם לשלב הבא בו עליכם לתכנן את החופשה שלכם – בראש ובראשונה להזמין מלון.

איך תדעו איזה מלון להזמין? רומא היא אחת הערים המתויירות בעולם כולו ויש בה לא מעט אפשרויות לינה. הבעיה שבגלל כמויות התיירים רומא נחשבת לעיר קשה למציאת מלון “בר השגה” שאינו יקר.

מטרתו של דף זה היא לעזור לכם לבחור את אפשרות הלינה המתאימה לכם בעיר רומא.

לפני הכל סרטון הדרכה קצר שייתן לכם מידע בנושא:

הוסטל, בית מלון או דירה?

ראשית, לפני שמדברים על רומא באופן פרטי, צריך לבחור בחירה אסטרטגית – איזה סוג של לינה היא המתאימה לכם – הוסטל, מלון או דירה. להלן ההבדלים בקצרה למי שאינו טייל מנוסה:

  • בית מלון מספק לינה קלאסית, עם שירותים כאלה או אחרים על פי מספר הכוכבים אותו הוא מקבל ועל פי השירותים עליהם הוא מתחייב (לדוגמה: פנסיון מלא או חלקי, ספא, בר ועוד). מיועד למי שרוצה ליהנות מתנאים של אירוח בזמן הטיול שלו.
  • הוסטל או אכסנייה הוא פשוט בית המאפשר לינה ללא הדרישות בהן צריכים לעמוד בתי המלון (מים חמים 24 שעות ביממה, לובי, מסעדה או קפיטריה). בחירה בהוסטל מתאימה למי שנוחות הלינה פחות מפריעה לו, וחשוב לו לחסוך בעלויות הטיול.
  • דירה, כשמה כן היא. דירה העומדת להשכרה ללא שירותים מיוחדים, כאשר האביזרים בדירה הם על פי מה שבעל הדירה מפרסם. פתרון הדירה הוא מוצלח במיוחד עבור משפחות וקבוצות קטנות.

פרמטרים חשובים בבחירת מלון ברומא

הפרמטרים לפיהם אנו ממליצים לבחור מלון באירופה בכלל וברומא בפרט ולפיהם גם כתבנו את דף מלונות מומלצים ברומא הם: מיקום, מחיר, טיב החדר (או השירותים שמספק המלון) ותגובות מבקרים קודמים.

א. מבחינת מיקום, אם אתם רוצים להיות קרובים לאתרים המרכזיים של רומא, מומלץ לבחור מלון באזור של רומא הרנסנסית, בקרבת המדרגות הספרדיות או הפונטנה די טרווי. סידור זה מומלץ לתיירים המבקרים לראשונה בעיר והולכים לראות את האתרים המרכזיים והמפורסמים שלה.
החיסרון בבחירת מלון באזור זה הוא העבודה שהמחיר יהיה יקר יותר ממלון מרוחק ולא פעם המלון יהיה קטן. אנו מעדיפים זאת כך כדי לחסוך את הנסיעה בבקרים לאתרי הטיול, אך מי שרוצה מלונות במחירים זולים יותר – יכול לחפש מלונות באזורים מרוחקים יותר מהמרכז (למשל באזור הטרסטוורה), ואז מומלץ ללון כמה שיותר קרוב לתחנת מטרו.

אזורים מהם כדאי להתרחק בבחירת המלון ברומא: לדעתינו מומלץ להתרחק מאזור הטרמיני, שהוא צפוף ורועש ולא נעים להליכה בלילה.

ב. השירותים שמספק המלון: חשוב להבין מה המלון נותן ומה הוא אינו נותן. לדעתנו, הפרמטרים שחשוב לבדוק ברומא הם תקופת השיפוץ של המלון (אנו נתקענו פעם אחת במעלית שנראתה כאילו נבנתה בימי הביניים) וטיב החדרים (גודל, מקלחת ושירותים, מיזוג או הסקה, גישה חופשית לאינטרנט, או כל דבר אחר שחשוב בעיניכם). ניתן לבדוק זאת בתמונות ובסרטונים שמצורפים למלונות המומלצים.

ג. המלצות של לקוחות עבר: חשוב מאוד לקרוא מה מספרים לקוחות העבר של בתי המלון בהם אתם מתעניינים. תוכלו לראות את תגובתיהם של תיירי עבר בתוצאות של רוב מנועי החיפוש הגדולים. בנוסף, אפשר להיכנס לאתרים כמו “TripAdvisor” או פורומים ישראלים כמו “למטייל” כדי לראות האם לקוחות עבר של המלון רשמו עליו ביקורת, שלילית או חיובית.

דרך איזה אתר מומלץ להזמין מלון?

ישנם כל כך הרבה אתרים בהם ניתן להזמין מלונות ודירות ברומא. בשירות שלנו אנו מציגים השוואה של הצעות אלו ומסכמים את המידע העולה בהם בעברית!
במידה ותרצו להשתמש באתרים אלו באופן ישיר אנו ממליצים על שני אתרים עיקריים (בלחיצה על הקישורים תוכלו לקבל מידע על החברות באתר שלנו):

  1. אחד האתרים הידועים והגדולים ביותר להזמנת מלונות הוא Booking. באתר זה קיים המבחר הגדול ביותר של מלונות, דירות ואכסניות וניתן לקרוא חלק גדול מהמידע בעברית כמו כן, מרבית אפשרויות הלינה מאפשרות ביטול בחינם.
  2. אתר נוסף הוא האתר של חברת budgetplace, שמתמחה במלונות לזוגות צעירים וסטודנטים ומציע את ההצעות הזולות והיעילות ביותר לחופשה באירופה. זהו אתר פחות מוכר והוא אינו תומך בעברית, אך אנו אוהבים אותו מאוד כי לזוגות צעירים, כמונו, שמחפשים חופשה נוחה ולא יקרה, הוא הטוב ביותר.
  3. אתר שלישי בו כדאי להסתכל לפני שסוגרים מקום לינה האו Agoda, אפשר למצוא בו לא פעם דילים ומבצעים במחירים משתלמים למגוון אפשרויות לינה, במיוחד כאשר מחפשים לינה לתאריך קרוב וברגע האחרון.

תשובות לשאלות נפוצות לפני הזמנת מקום לינה ברומא

בין המלונות המומלצים למגיעים עם רכב לרומא ניתן למנות את מלון חמישה כוכבים Umiltà 36 , מלון שלושה כוכבים Hotel Grifo ומלון Domus Terenzio (חניה ציבורית במקום - עלולים לחול חיובים), מלון ארבעה כוכבים H10 Palazzo Galla (חניה פרטית במקום במחיר של 50€ לכל יום) ומלון ארבעה כוכבים Hotel Barocco (חניה פרטית במיקום סמוך במחיר של 40€ לכל יום). כך תוכלו להגיע עם ראש שקט ולא להסתבך במציאת מקום חניה קרוב או להסתכן בתשלום קנס על חניה במקום אסור.

אנו מאוד ממליצים לקרוא את העמוד המקיף שלנו: מלונות מומלצים עם חניה ברומא – חובה לקרוא למגיעים לבירת איטליה עם רכב שכור. בנוסף אנו ממליצים לקרוא את העמוד שלנו על השכרת רכב ברומא (2023) – הנחה בלעדית וכל מה שצריך לדעת כדי להימנע מטעויות וקנסות מיותרים.

למשפחות המחפשות ללון ברומא אנו ממליצים להסתכל מלון ארבעה כוכבים Hotel La Place Roma ומלון ארבעה כוכבים Spagna Royal Suite המתאימים למשפחות עד 6 נפשות, מלון שלושה כוכבים Hotel Relais Dei Papi , מלון ארבעה כוכבים Hotel dei Barbieri ומלון שלושה כוכבים Hotel Borromeo המתאימים למשפחות עד 5 נפשות. מקומות לינה אלו מקבלים ילדים וקיבלו חוות דעת חיוביות על ידי משפחות שבחרו ללון בהן.

אנו ממליצים לקרוא את העמודים המקיפים שלנו על: מלונות למשפחות ברומא ורומא עם ילדים – המדריך המקיף ביותר למשפחות המבקרות בבירת איטליה.

בין המלונות המציעים מתקנים נגישים ברומא אפשר למנות את מלון ארבעה כוכבים Hotel Abitart , מלון שלושה כוכבים Hotel Pacific ומלון ארבעה כוכבים TH Roma - Carpegna Palace שיש בהם גם חניית נכים ומלון ארבעה כוכבים UNAHOTELS Trastevere Roma ומלון ארבעה כוכבים H10 Palazzo Galla. מאחר ותיירים שונים זקוקים לרמה שונה של הנגשה כדאי מאוד לבדוק שהמתקנים המוצעים במקומות אלו תואמים את הצרכים שלכם וכי ישנם חדרים מונגשים פנויים בתאריכי החופשה שלכם.

למידע נוסף על מלונות ברומא עם נגישות לבעלי מוגבלויות.

מאחר והרוב המוחלט של בתי המלון השונים והדירות לא מאפשרים עישון במקום עצמו, בעבור מעשנים המגיעים לרומא ישנן שתי אפשרויות, או מקום אירוח המציע אזור המיועד לעישון, או מקום אירוח עם מרפסת אשר מאפשר עישון במרפסת. למעשנים המחפשים המלונות ברומא מומלץ להסתכל על מלון ארבעה כוכבים Hotel La Place Roma שמציע אזורים המיועדים לעישון, מרפסת וגן ומלון שלושה כוכבים Hotel Borromeo , מלון ארבעה כוכבים Tmark Hotel Vaticano , מלון ארבעה כוכבים Hotel Isa ומלון ארבעה כוכבים Hotel Mozart שמציעים אזורים המיועדים לעישון ומרפסת.

ראו עוד תחת: מלונות למעשנים ברומא.

לצמחונים וטבעונים שמחפשים לינה ברומא כדאי להסתכל על אפשרויות המציעות ארוחות צמחוניות או מטבחון בו אפשר להכין אוכל למהלך היום. בין אפשרויות הלינה המומלצות בהקשר זה ניתן למנות את מלון ארבעה כוכבים UNAHOTELS Trastevere Roma , מלון ארבעה כוכבים Hotel Barberini , מלון Domus Australia , מלון ארבעה כוכבים Tmark Hotel Vaticano ומלון ארבעה כוכבים La Griffe Hotel Roma שמגישים אוכל טבעוני.

ראו עוד תחת מלונות לצמחונים ולטבעונים ברומא.

בין המלונות המומלצים עבור דתיים ושומרי מסורת ברומא ניתן למצוא את מלון ארבעה כוכבים 9Hotel Cesari , מלון שני כוכבים Hotel Romano ומלון חמישה כוכבים Umiltà 36 שנמצאים בקרבת בית כנסת ומאפשרים כניסה לחדרים באמצעות מפתח רגיל ומלון ארבעה כוכבים Hotel dei Barbieri ומלון שלושה כוכבים Hotel Smeraldo שנמצאים בקרבת בית כנסת. במידה ואתם מגיעים לחופשה הכוללת סוף שבוע בדקו קודם האם מקום ההארחה מאפשר לכם שמירת שבת והאם יוכל לסייע בנושא - לא רק בקבלת מפתח רגיל ולא אלקטרוני אלא גם בנושאים שונים, כמו אורות שנדלקים באופן אוטומטי.
Lea Luxury Rooms
מדובר במלון טוב מאוד. הבבניין משופץ (כמו הרבה מלונות אחרים באזור) מה שאולי מחזק את התחושה הרומנטית אבל יוצר לעיתים בעיות עם זרם המים והמעלית - אך זה באמת דברים שוליים. סה"כ המלון זוכה לתשבוחות רבות. בגלל מיקומו ליד הרובע היהודי ובגלל שהוא מאפשר לקחת ארוחת בוקר כשרה הוא בעיקר אהוד על שומרי מסורת וכשרות.

אנו מאוד ממליצים לקרוא את העמודים שלנו בנושא: מלונות לדתיים ולשומרי מסורת ברומא ורומא לדתיים ושומרי מסורת – המדריך המקיף לתכנון החופשה.

בין המלונות המומלצים באזור פיאצה נבונה ניתן למצוא את מלון חמישה כוכבים Umiltà 36 , מלון שלושה כוכבים Tree Charme Parliament Boutique Hotel , מלון ארבעה כוכבים Hotel La Place Roma , מלון שלושה כוכבים Trevi Beau Boutique Hotel ומלון שני כוכבים Hotel Primavera .

לקריאה על מלונות מומלצים נוספים ראו מלונות ליד כיכר נבונה.

בין המלונות המומלצים ברומא העתיקה ניתן למצוא את מלון ארבעה כוכבים H10 Palazzo Galla , מלון שלושה כוכבים Hotel Grifo , מלון שלושה כוכבים Princeps Boutique Hotel , מלון שני כוכבים Hotel Romano ומלון ארבעה כוכבים DoubleTree By Hilton Rome Monti .

Hotel Barberini
מדובר במלון מפורסם מאוד, מהמפורסמים של רומא ואחד המבנים הבולטים באזור בו הוא נמצא. מדובר במותג של ממש ויש לא מעט תיירים ומקומיים שמוכנים לשלם עליו. מבחינת אבזור וחדרים הוא ברמה גבוהה מאוד (למרות שדירוגו ארבעה כוכבים האבזור והמתקנים של המלון קרובים יותר לחמישה כוכבים) מבחינת מיקום הוא נמצא באחד האזורים המבוקשים והיוקרתיים של רומא.

Pantheon Caesar Relais
מדובר במלון תיירים פונקציונאלי שמיועד למי שמחפש לינה פשוטה נקיה ונוחה במרכז התיירותי של העיר (לא לצפות ליותר מזה). מבחינת אבזור וחדרים הוא פונקציונאלי נוח ונעים. מדובר במלון קטן ויש לקחת זאת בחשבון, כי אם אתם מחפשים בו חדר לקיץ כדאי להזמין מראש. מבחינת מיקום הוא באזור מבוקש מאוד (בין הפנתאון לכיכר ונציה), קרוב לכל האתרים המרכזיים של רומא.

Colonna Suite Del Corso:
המלון הוא טוב מאוד מהמוצלחים במלונות רומא הפונים לתייר הפשוט. בעל ארבעה כוכבים, הוא קצת יותר יקר ממלונות אחרים ברמתו בגלל מקומו המאוד מבוקש וחדריו יכולים להיות צפופים לדידם של חלק מהתיירים

המלצות נוספות ניתן למצוא תחת מלונות בעיר העתיקה.

בין המלונות המומלצים באזור ויה ונטו ניתן למצוא את מלון ארבעה כוכבים Hotel Barberini , מלון ארבעה כוכבים Hotel Barocco , מלון שלושה כוכבים Hotel Le Petit , מלון שלושה כוכבים Hotel Modigliani ומלון Casa I Cappuccini .

להמלצות נוספות ראו מלונות באזור הויה ונטו.

בין המלונות המומלצים באזור הותיקן ניתן למצוא את מלון Domus Terenzio , מלון שלושה כוכבים Eccelso Hotel and Apartments , מלון ארבעה כוכבים Hotel Della Conciliazione , מלון ארבעה כוכבים Hotel Isa ומלון ארבעה כוכבים Best Western Plus Hotel Spring House .

Hotel Gravina San Pietro
מדובר במלון תיירים קלאסי לאזור הותיקן, יש באזור זה כמה מלונות כאלה שהם פשוטים וזולים, שמאוד אהובים על צליינים שרוצים לינה סבירה במחיר זול ויותר חשוב להם להיות קרובים לותיקן מלאזור המרכז התיירותי (אזור המדרגות הספרדיות -נבונה-טרווי). מבחינת אבזור וחדרים הוא סביר + ומעניק בדיוק את מה שמצופה ממלון שלושה כוכבים המיועד לתיירים המחפשים לינה פונקציונאלית וזולה. מבחינת מיקום חשוב לדעת שאין לנו אמירה מוחלטת. אזור זה אומנם רחוק יחסית מהמרכז התיירותי, אבל יש לו יתרונות כמו מחיר, אזור מעניין ומרתק גם עבור תיירים והרבה מסעדות וחנויות אותנטיות יחסית.

ניתן למצוא מידע נוסף במלונות בותיקן ומלונות ליד מוזיאון הותיקן.

בין המלונות המומלצים באזור בית הכנסת הגדול של רומא ניתן למצוא את מלון ארבעה כוכבים Otivm Hotel , מלון שלושה כוכבים Hotel Barrett ומלון ארבעה כוכבים Hotel dei Barbieri .

ניתן לקרוא על כך עוד תחת מלונות ברובע היהודי של רומא ומלונות לדתיים ולשומרי מסורת ברומא.

 

בין המלונות המומלצים בטרסטוורה ניתן למצוא את מלון ארבעה כוכבים UNAHOTELS Trastevere Roma , מלון שלושה כוכבים BLOOM HOTEL ROME , מלון שלושה כוכבים Hotel Trastevere ומלון ארבעה כוכבים Hotel La Rovere .

המלצות נוספות ניתן למצוא במלונות מומלצים ודירות לזוגות ומשפחות בטרסטוורה, רומא.

בין המלונות המומלצים ברובע סנט אנג'לו ניתן למצוא את מלון שלושה כוכבים Hotel Smeraldo , מלון שלושה כוכבים Navona Essence Hotel ומלון ארבעה כוכבים Hotel Ponte Sisto .

להמלצות נוספות ראו מלונות ליד טירת סנט אנג’לו.

מלונות במדרגות הספרדיות: אזור המדרגות הספרדיות הוא אזור שוקק חיים ומלא בתיירים. חלק גדול מהאתרים המרכזיים של רומא נמצאים באזור זה, למשל כיכר דל פופולוכיכר וארמון ברבריניוילה בורגוזה וכמובן המדרגות הספרדיות ומזרקת הסירה.יחד עם היותו רובע שוקק חיים, יש בו חלקים שקטים מאוד ובעלי נוף מקסים, מה שהופך אותו לאחד האתרים המבוקשים לבחירת מלון ברומא. חשוב רק לזכור שאין הרבה מלונות באזור ולכן המחירים יחסית גבוהים בהשוואה לאזורים אחרים. בין המלונות המומלצים באזור המדרגות הספרדיות ניתן למצוא את מלון ארבעה כוכבים Babuino 181 - Small Luxury Hotels of the World ומלון ארבעה כוכבים Hotel Mozart . מלון ארבעה כוכבים נוסף- Condotti Boutique Hotel.

ניתן למצוא המלצות נוספות תחת מלונות מומלצים ודירות מומלצות לזוגות ומשפחות במדרגות הספרדיות ברומא.

ראשית, לפני שמדברים על רומא באופן פרטי, צריך לבחור בחירה אסטרטגית - איזה סוג של לינה היא המתאימה לכם - הוסטל, מלון או דירה. להלן ההבדלים בקצרה למי שאינו טייל מנוסה:

  • בית מלון מספק לינה קלאסית, עם שירותים כאלה או אחרים על פי מספר הכוכבים אותו הוא מקבל ועל פי השירותים עליהם הוא מתחייב (לדוגמה: פנסיון מלא או חלקי, ספא, בר ועוד). מיועד למי שרוצה ליהנות מתנאים של אירוח בזמן הטיול שלו.
  • הוסטל או אכסנייה הוא פשוט בית המאפשר לינה ללא הדרישות בהן צריכים לעמוד בתי המלון (מים חמים 24 שעות ביממה, לובי, מסעדה או קפיטריה). בחירה בהוסטל מתאימה למי שנוחות הלינה פחות מפריעה לו, וחשוב לו לחסוך בעלויות הטיול.
  • דירה, כשמה כן היא. דירה העומדת להשכרה ללא שירותים מיוחדים, כאשר האביזרים בדירה הם על פי מה שבעל הדירה מפרסם. פתרון הדירה הוא מוצלח במיוחד עבור משפחות וקבוצות קטנות.

הפרמטרים לפיהם אנו ממליצים לבחור מלון באירופה בכלל וברומא בפרט ולפיהם גם כתבנו את דף מלונות מומלצים ברומא הם: מיקום, מחיר, טיב החדר (או השירותים שמספק המלון) ותגובות מבקרים קודמים.

א. מבחינת מיקום, אם אתם רוצים להיות קרובים לאתרים המרכזיים של רומא, מומלץ לבחור מלון באזור של רומא הרנסנסית, בקרבת המדרגות הספרדיות או הפונטנה די טרווי. סידור זה מומלץ לתיירים המבקרים לראשונה בעיר והולכים לראות את האתרים המרכזיים והמפורסמים שלה.
החיסרון בבחירת מלון באזור זה הוא העבודה שהמחיר יהיה יקר יותר ממלון מרוחק ולא פעם המלון יהיה קטן. אנו מעדיפים זאת כך כדי לחסוך את הנסיעה בבקרים לאתרי הטיול, אך מי שרוצה מלונות במחירים זולים יותר - יכול לחפש מלונות באזורים מרוחקים יותר מהמרכז (למשל באזור הטרסטוורה), ואז מומלץ ללון כמה שיותר קרוב לתחנת מטרו.

אזורים מהם כדאי להתרחק בבחירת המלון ברומא: לדעתינו מומלץ להתרחק מאזור הטרמיני, שהוא צפוף ורועש ולא נעים להליכה בלילה.

ב. השירותים שמספק המלון: חשוב להבין מה המלון נותן ומה הוא אינו נותן. לדעתנו, הפרמטרים שחשוב לבדוק ברומא הם תקופת השיפוץ של המלון (אנו נתקענו פעם אחת במעלית שנראתה כאילו נבנתה בימי הביניים) וטיב החדרים (גודל, מקלחת ושירותים, מיזוג או הסקה, גישה חופשית לאינטרנט, או כל דבר אחר שחשוב בעיניכם). ניתן לבדוק זאת בתמונות ובסרטונים שמצורפים למלונות המומלצים.

ג. המלצות של לקוחות עבר: חשוב מאוד לקרוא מה מספרים לקוחות העבר של בתי המלון בהם אתם מתעניינים. תוכלו לראות את תגובתיהם של תיירי עבר בתוצאות של רוב מנועי החיפוש הגדולים. בנוסף, אפשר להיכנס לאתרים כמו "TripAdvisor" או פורומים ישראלים כמו "למטייל" כדי לראות האם לקוחות עבר של המלון רשמו עליו ביקורת, שלילית או חיובית.

Legends Hostel - אכסניה עם אפשרות לחדר מעורב - מיקום מצוין באזור וילה בורגוזה (Villa Borghese) והמדרגות הספרדיות (Scalinata di Spagna).

Freedom Traveller Hostel - הצעה טובה מאוד לחדר של נשים בלבד. גם באזור היפה והנעים של רומא (על יד המדרגות הספרדיות)

Alessandro Downtown Hostel - אכסניה על יד הטרמיני

La Foresteria Luxury Suites
מדובר במלון קטן יחסית וברמה גבוהה (למרות שהוא מוגדר כאכסניה). מבחינת אבזור וחדרים הוא כאמור מאובזר היטב מעל הסטנדרט הרגיל של רומא, והחדרים שלו ביחס למלונות האזור גדולים יחסית. המלון נמצא במיקום המבוקש (והיקר) ביותר של העיר- ארמון וכיכר ברבריני.  יש לקחת בחשבון שמדובר אומנם במלון שמעניק תמורה למחיר במיוחד בחורף - אבל לא מדובר במלון המיועד למשפחות או למחפשים לינה זולה ברומא.

גם אזור פיאצה נבונה וגם אזור המדרגות הספרדיות מבוקשים מאוד. שניהם חלק מרומא התיירותית והמרחק בניהם לא גדול. ההבדל היחיד הוא שסביב כיכר נבונה יש פחות אופציות לינה מאשר ליד המדרגות הספרדיות, ובנוסף אין תחנת מטרו קרובה אלא רק תחנות אוטובוסים. אם מצאתם מלון טוב במחיר הוגן באזור כיכר נבונה לכו על זה. לרוב בחורף שלא בכריסמס או חגים אחרים זה יותר פשוט - בקיץ קצת יותר מסובך... אנו ממליצים לקרוא סקירה על לינה באזור פה- מלונות ליד כיכר נבונה ומלונות ליד המדרגות הספרדיות.

Hotel Pomezia
מלון בעל דירוג של שני כוכבים, ממוקם בסמוך לרובע היהודי, מרחק של 5 דקות הליכה מפיאצה נבונה המרכזית ומהפנתיאון.
חדר זוגי עם אפשרות לשתי מיטות יחיד או למיטה זוגית אחת. חדר רחצה פרטי וגישה חופשית לאינטרנט אלחוטי.

Navona Essence Hotel
מלון בעל דירוג של שלושה כוכבים, ממוקם ממש בסמוך לפיאצה נבונה, 5 דקות הליכה מהרובע היהודי.
חדר זוגי עם אפשרות למיטה זוגית בלבד, חדר רחצה פרטי וגישה חופשית לאינטרנט אלחוטי.

A.L.pallaroSuiteRome
דירת אירוח הכוללת חדר שינה, סלון, חדר רחצה ומטבח. המטבח מאובזר בכל המכשירים והכלים על מנת להכין ארוחות במקום.
מדובר בדירה גדולה, 60 מ״ר שמתאימה ל- 4 אורחים.
הדירה ממוקמת בסמוך לקמפו די פיורי והרובע היהודיפיאצה נבונה המרכזית במרחק 7 דקות הליכה.

Giuturna Boutique Hotel
מדובר במלון תיירים קלאסי שמיועד למי שמחפש לינה טובה ופונקציונאלית (לא לחפש משהו יותר מזה) בחלק התיירותי ביותר של העיר. מבחינת אבזור וחדרים הוא מלון בוטיק קטן, בלי אולמות גדולים ואופי מאוד אינטימי (אפילו אין מעלית). מצד שני, החדרים מאובזרים היטב והאבזור ברמה גבוהה. מבחינת מיקום הוא נמצא במיקום המבוקש ביותר באזור כיכר ברבריני.

Lh Royal Suites Terrace
מלון זה נחשב כמלון טוב מאוד. המיקום שלו מצוין למי שמחפש ללון בלב האזור התיירותי, ליד הפנתאון. ש רק לקחת בחשבון שזו לא מהאופציות הזולות של העיר.

יש ברומא אופציות זולות ומומלצות רבות בניהן: Hotel De Monti, Hotel Des Artistes, וHotel Serena יש עוד רבים ואפשר למצוא את הסקירה המקיפה בנושא במעוד: מלונות זולים מומלצים ברומא.

רומא היא עיר רחבת ידיים וישנם מספר אזורי לינה אשר תיירים בוחרים לחפש בהם בתי מלון ובתי הארחה לקראת החופשה שלהם בעיר. מבחינה תיירותית האזורים המרכזיים הם במרחב שבין המדרגות הספרדיות לכיכר נבונה ואזור טרווי, כאשר האזור הפופלארי ביותר מביניהם הוא אזור המדרגות הספרדיות (אך כאמור כל מלון שיהיה באזור זה ייחשב כמרכזי). מלונות באזור זה כדאי להזמין כמה שיותר זמן מראש, במיוחד כאשר אתם נוסעים בקיץ או חגים (נוצריים). הביקוש לאזור זה רב, ההיצע פחות גדול והמחיר של המלונות והזמינות שלהם הוא בהתאם. להזמנת מלונות ודירות באזור זה עם אפשרות ביטול חינם

מי שמחפש לינה רומנטית הרבה פעמים בוחר באזור זה, כך גם אילו שיחפשו את הלינה המפנקת יותר והקרובה יותר לאטרקציות המרכזיות של רומא. בין המלונות והדירות המומלצות באזור זה ניתן למנות את: לאקז׳רי נאבונה (Luxury Navona), בית ההארחה פספרטו (Passepartout)  ו B&B ריפטה טראס סוויטס (Ripetta Terrace Suites).

ישנם גם תיירים לא מעטים שהולכים לאזורים מרכזיים מבחינה תיירותית לאתר מסוים, אך לא מאוד נגישים בתחבורה ציבורית לשאר החלקים של רומא, למשל אזור הותיקן שמאוד פופלארי על משפחות ומחפשי לינה זולה, ואזור טרסטוורה שאהוב על המגיעים לעיר עם רכב, למחפשים לינה קרובה לאזורי הבילוי של התיירים, או למחפשים לינה זולה באזור שוקק ורווי בחיי לילה.

מבחינת תחבורה האזור המרכזי ביותר הוא אזור הטרמיני (התחנה המרכזית של רומא), זהו גם האזור אם ריכוז המלונות הגדול ביותר ברומא ובו כמעט תמיד תמצאו מלונות פנויים וזמינים (להזמנת מלונות ודירות באזור זה עם אפשרות ביטול)  אך חשוב לדעת שמבחינה תיירותית הוא לא הכי מרכזי שיש ויש גם המוצאים בו בעיות כאלו ואחרות בעיקר בתחום הבטיחות האישית (חלקים מסוימים של אזור זה מזכירים את אזור התחנה המרכזית בתל אביב). זהו האזור שאפשר למצוא בו לינה מרכזית לעיתים ברמה טובה של אירוח במחירים טובים. הלנים באזור זה יהיו לרוב מי שמחפשים לינה זולה ברומא או כזו שתעניק להם את התועלות הגדולה ביותר עבור המחיר. בין המלונות והדירות המומלצות באזור זה ניתן למנות את Seven, Hotel Varese, Hotel Big Bang כולם אפשרויות לינה פונקציונאליות וזולות המתאימות לכל כיס.

כל אילו הם אופציה ללינה באזור מזרקת טרווי: (תלוי מה בדיוק אתם מחפשים ומה נותן לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר): מלון רגנו (Hotel Regno), מלון אקדמיה (Hotel Accademia) ומלון טאון הוס פונטאנה די טרווי (Town House Fontana Di Trevi).

בין המלונות מומלצים ליד שדה התעופה לאונרדו דה וינצ'י ניתן למנות את:

Hotel De La Ville Relais
מדובר במלון בעל דירוג של שלושה כוכבים הנמצא במרחק 11 דקות נסיעה מנמל התעופה ליאונרדו דה וינצ'י פיומיצ'ינו.
מדובר בשני חדרים זוגיים (18 מ"ר), חניה פרטית אפשרית בחינם במלון (אין צורך בהזמנה).

Golden Tulip Rome Airport Isola Sacra
מדובר במלון בעל דירוג של ארבעה כוכבים הנמצא במרחק 8 דקות נסיעה מנמל התעופה ליאונרדו דה וינצ'י פיומיצ'ינו.
מדובר בשני חדרים זוגיים (18 מ"ר), חניה פרטית אפשרית באתר (אין צורך בהזמנה) במחיר של EUR 5 לכל יום.

Studio54 apartment
מדובר בדירה הנמצאת במרחק 6 דקות נסיעה מנמל התעופה ליאונרדו דה וינצ'י פיומיצ'ינו.
בדירה (80 מ"ר) שני חדרי שינה, בכל אחד מהם מיטה זוגית. ישנה גם חניה ברחוב וגם חניה ציבורית אפשרית בחינם במיקום סמוך.

מספר האפשרויות למלונות חמישה כוכבים עם ספא ברומא
Roma Luxus Hotel:
מדובר במלון בעל דירוג של חמישה כוכבים, ממוקם באזור רומא העתיקה. נמצא במרחק 10 דקות הליכה מהקולוסיאום, 7 דקות הליכה מפיאצה ונציה ו-11 דקות הליכה מגבעת הקפיטולין.
מדובר בחדר סופריור זוגי (22 מ"ר), במלון ישנו ספא.

Hotel Indigo Rome - St. George:
מדובר במלון בעל דירוג של חמישה כוכבים, הממוקם באזור רובע סנט אנג'לו. נמצא במרחק 10 דקות הליכה מפיאצה נבונה, 13 הליכה דקות מהותיקן, ו-12 דקות הליכה מטירת סנט אנג'לו.
מדובר בחדר סטנדרט זוגי (20 מ"ר), במלון ישנו ספא.

Parco dei Principi Grand Hotel & SPA:
מדובר במלון בעל דירוג של חמישה כוכבים מעט מרוחק יותר מהמרכז, ממוקם באזור וילה בורגוזה. נמצא במרחק 2 דקות הליכה מפארק וילה בורגזה ו-7 דקות הליכה מגלריית וילה בורגזה.
מדובר בחדר סופריור זוגי (22 מ"ר), במלון ישנו ספא ובריכת שחייה.

לקריאה נוספת על מלונות חמישה כוכבים ברומא