פיאצה דל פופולו, רומא – המדריך המקיף ביותר בעברית | Piazza del Popolo

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

פיאצה דל פופלו או “כיכר העם” הייתה בעבר הכניסה לרומא העתיקה והיום היא אחד האזורים הפעילים ביותר באזור המתוייר של רומא.

מידע כללי

משמעות השם כיכר או פיאצה דל פופולו הוא “כיכר העם”, אך יש סברה שטוענת שמקורו בכינוי הלטיני לעץ הצפצפה (populus), שבעבר גדל במקום. הכיכר הינה מקום מרכזי בפני עצמו והיא ידועה גם בגלל כנסיית סנטה מריה דל פופולו (“מריה של העם”), הנמצאת בסמוך לכיכר.

מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על




מיקום הכיכר אינו סתמי. הכיכר נמצאת ליד “שער פלמינוס” (Porta Flaminia), שבעבר היווה את הכניסה לרומא העתיקה. למעשה, רחבת הכיכר הייתה המראה הראשון שהיה נגלה למרבית המבקרים בעיר רומא. כיום אפשר לראות את שרידי השער, שנקרא על שם הכיכר “שער פופולו” (Porta del Popolo). משער זה היה אפשר ללכת על “ויה דל קורסו” (הקארדו של רומא) מהחומה ועד למרכז החברתי והפיננסי של העיר – הפורוםהקולוסיאום וגבעת פלטין.

ההיסטוריה של פיאצה דל פופולו

הכיכר שימשה כאמור כרחבת הכניסה הראשית של העיר רומא במשך שנים רבות. היא שימשה גם כמקום כינוס ולכן אירחה נאומים, הופעות וכמו כיכרות מרכזיות אחרות ברומא כאתר בו בוצעו הוצאות להורג (האחרונה התקיימה בתחילת המאה ה19). בנוסף שימש המקום כאזור למלחמות מומחזות, ותחרויות סוסים (מפורסמים במיוחד היו תחרויות הסוסים ללא רוכב שהיו יומאים מהכיכר לכיוון מרכז העיר).

הכניסה לכיכר משער Flaminio – בעת העתיקה
זה היה השער הצפוני לכניסה לעיר רומא. (צילום מקורי)

במשך שנים הוסיפו שליטים שונים חלקים חדשים לכיכר כדי לפאר את שמם, כמו האובליסק המצרי שהובא במאה ה-16 ועמד במקור בסירקוס מקסימוס.יחד איתו נבנתה מזרקה, שבמהלך השנים הוחלפה במזרקה אחרת בעלת מאפיינים מצריים כדי שתתאים לאובליסק. המזרקה ניצבת בכיכר עד ימינו.

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

פיאצה דל פופולו היום

הכיכר משמשת עד היום כמקום מפגש גדול של העיר רומא, ומתקיימות בה לא מעט הופעות רחוב או במות של אמנים מקומים ובינלאומיים. במהלך השנים האחרונות ובגלל הסמל הלאומי החשוב שלה, הכיכר משמשת כאזור בו מתקיימים לא מעט הפגנות (כמו ההפגנות הגדולות שאחזו ברומא בשנת 2010). חשוב לדעת שהיו פעמים שהפגנות אלו יצאו מכלל שליטה.

תמונות מדברות כיכר דל פופלו לחץ על התמונה לצפיה בתמונה המלאה והורדתה

מה רואים בפיאצה דל פופולו?

הכיכר מעוצבת בסגנון ניאו-קלאסי. במרכז הכיכר תראו את האובליסק המצרי מתקופתו של רעמסס השני, המכונה “אובליסק פלמינו” (obelisco Flaminio). זהו אובליסק עתיק במיוחד, המתנשא לגובה של כ-36 מטר. האובליסק ניצב בתוך מזרקה ענקית, בעלת מאפיינים מצריים, המורכבת למעשה מארבע מזרקות שונות.

כיכר דל פופלו כשהערב יורד (צילום מקורי)

הופעת רחוב בפיאצה דל פופלו ברקע הכנסיות התאומות (צילום מקורי)

הכיכר מתפצלת לשלוש דרכים החוצות את העיר: ויה דל קורסו, שבהליכה בה תוכלו לעבור בכל רחבי רומא הנוצרית עד לכיכר ונציה, בצפון ויה דל בובינו ובדרום ויה די ריפטה – דרכים אילו הן מהדרכים הפופלאריות ביותר של העיר רומא והן עמוסות בתיירים ובמחפשים חנויות לבצע בהן שופינג (ראו גםקניות ברומא).

מעל הכיכר ניתן לטפס לכיוון אזור וילה בורגזה ומשם ללכת בכיוון המדרגות הספרדיות בטיילת הצופה על החלק הצפוני של רומא הרנסנסית מלמעלה. דרך זו מומלצת בעיקר בשעות השקיעה כשהערב יורד על הכיכר.

כנסיית סנטה מריה דל פופולו

כנסיית דה פופולו הנמצאת בפינה הצפונית של הכיכר היא אתר ידוע, משום שהיא מאפשרת לצפות בשילוב אמנותי של קראוג’יו, ברניני (פסל חבקוק המלאך) ופסיפס “בריאת העולם” של רפאל ועוד יצירות אמונות ייחודיות מתקופת הרנסנס. הכנסייה מהמאה ה15 (אחת הכנסייות הראשונות שנבנו בסגנון הרנסנס ברומא). הכנסייה היא יצירת רנסס מפוארת ששינתה את פניה מספר פעמים (במיוחד את חלקה החיצוני שתוכנן במהלך השנים להיות מותאם לכיכר בחוץ). מלבד יצירות האמונות והוווטרז’ים בתוך הכנסייה תוכלו לראות קריפטות מפוארות. לקריאה נוספת על בזיליקת סנטה מריה דל פופולו.

פסיפס בריאת העולם של רפאל בכנסיית דה פופולו
(צילום: Eugenia & Julian)

ליד כנסיית דה פופולו תוכלו לראות שתי כנסיות זהות, הבנויות בסגנון הבארוק בשם “סנטה מריה די מירצ’לי” (1681) ו”סנטה מריה די מונטסנטו” (1679).

מלבד המזרקה המרכזית תוכלו לראות משני צידי הכיכר שתי מזרקות מים נוספות שעוצבו במאה ה-19 על ידי ג’ובאני סצ’ריני ולידן ישנם פסלים המייצגים את עונות השנה השונות.

סיורים מודרכים באזור כיכר דל פופולו

סיור שקיעה מודרך בכיכרות רומא כולל פיאצה דל פופולו

סיור רגלי בשעת השקיעה העובר בכיכרות המרכזיים ברומא כמו פיאצה נבונהפונטנה די טרווי וגם בקמפו די פיוריהמדגרות הספרדיות והפנתאון.

סיור של שדים ומלאכים ברומא

סיור הנמשך 4 שעות ברומא בעקבות ספרו של דן בראון “מלאכים ושדים” בו תעברו במקומות המוזכרים בספר, תשמעו על האילומינטי והסודות שלהם ותעברו גם בכמה מהפיאצות היפות ביותר בעיר כמו פאיצה נבונה.

סיור אמונות ברומא בעקבות קארווגיו + טעימות יין (כולל מעבר בכנסיית סנטה מריה דל פופלו)

סיור מודרך ברומא בעקבות ציוריו של האמן המוכשר קראווג’יו בוא תראו כמה מהציורים המפורסמים ביותר שלו בכנסיות בעיר. שמך הסיור שלוש שעות, הוא כולל דמי כניסה לכלל המקומות ומועבר בקבוצות של עד 25 אנשים.

סיור צילום ברומא – כולל כיכר דל פופולו

סיור ייחודי בו תזכו לראות כמה מהאתרים החשובים ביותר בעיר עם מדריך מקצועי לצילום. משך הסיור שלוש שעות והוא מועבר לקבוצות קטנות של עד שישה אנשים כך שתזכו ליחס אישי.

 




המלצת "הכל על" למבקר בפיאצה דל פופולו

המלצות לקריאה נוספת:

מידע שימושי

שעות פתיחה

כל היום.

כתובת

Piazza del Popolo, 4, רומאאיטליה.




הגעה
directions_subway
מטרו

קו A לתחנת Flaminio.

directions_subway

ניתן לגיע בקלות גם בטראם, מונית או באחד מהאוטובסים הרבים שעוצרים במקום.