טיול יום להרי טרודוס, לרנקה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip to Troodo Mountains

עדכון אביב 2024

עם האביב בפאפוס נוכחות התיירים הולכת וגדלה, ותגיע לשיא בחודשי הקיץ. בהתאם, כמות ההזמנות של סיורים כמו טיול יום להרי טרודוס עולה, ויש אפילו סיורים אשר מתמלאים לגמרי - בעיקר בסופי שבוע. המצב לא קיצוני כמו בקיץ, וכן ישנם סיורים בהם נשארים מקומות פנויים גם ברגע האחרון, אבל במידה ואתם מעוניינים לצאת לסיור במועד ספציפי אנו ממליצים להזמין מראש ולהבטיח את מקומתכם. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום להרי טרודוס ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

טיול יום להרי טרודוס בכמה מילים

בלב האי קפריסין שוכן פלא טבע מרשים שכולל נופים עוצרי נשימה, היסטוריה עשירה וחוויה תרבותית ייחודית. רכס הרי הטרואודוס (The Troodos Mountains) הוא הגדול ביותר באי ואחת מהאטרקציות הפופולאריות ביותר באזור. טיול יום להרי הטרואודוס מציע למשתתפיו חוויה בלתי נשכחת של שהות שליווה בטבע בתולי- חוויה שיכולה לרענן מאוד מהשהות בערי החוף העמוסות תיירים של קפריסין. באזור הטרואודוס ניתן למצוא נופי טבע מרהיבים, מסלולי טיול יפהפים ברמות קושי שונות, אתרים היסטוריים וסצנה קולינרית חיה ובועטת של האוכל המקומי המוגש במסעדות ובבתי הקפה אשר נמצאים בכפרים ובעיירות הפזורים ברחבי האזור. רבים בוחרים להגיע להרי הטרואודוס במסגרת טיול יום מאורגן שכולל את כל האירגונים הלוגיסטיים הדרושים ביחד, וכך המטיילים יכולים להירגע ולהינות מהחוויה שהאזור המיוחד הזה צופן.

גשר אבן פסטורלי החוצה נחל שוצף באחד מהעמקים שבינות הרי הטרודוסגשר אבן פסטורלי החוצה נחל שוצף באחד מהעמקים שבינות הרי הטרודוס

מה עושים בהרי הטרודוס

יש הרבה דברים לעשות ולראות באזור של רכס טרודוס, והוא נחשב לאחת מהאטרקציות המרכזיות והפופולאריות ביותר בקפריסין. זהו אזור גדול שמתפרש על פני שטח רב ומתקיימים בו סיורי יום מודרכים מסוגים שונים. עמוד זה יסכם את הנקודות המרכזיות ביותר. גולות הכותרת של הרי הטרודוס הן שבילי ההליכה, נופי הטבע היפים והכפרים והעיירות הפזורים באזור שמציעים הצצה לתרבות, להיסטוריה ולקולינריה המקומיות. מרכז התיירות של הטרודוס (Troodos Visitor Centre) נמצא ליד כיכר טרודוס (Troodos Square) בלב האזור ההררי ויש בסביבתו חנויות, מסעדות, בתי קפה ושירותי מידע למבקרים. זוהי גם נקודת יציאה נוחה למסלולי טיול רבים שמציעים תצפיות לנופים הפנורמיים המהממים של האזור. לצד הטבע המפליא והיפהפה של האזור טמונה גם הזדמנות להצצה על אורח החיים של התושבים המקומיים ועל התרבות והמורשת שלהם. אמנם הרי הטרודוס ממוקמים במרכז האי קפריסין, אולם יישובי המגורים שבאזור הם קטנים ומעט נידחים, כך שאורח החיים המסורתי האופייני שם נשתמר באופן יחסי. לכן הביקור בכפרים ובעיירות של הטרודוס הוא חוויה מעניינת וייחודית שכדאי לא לפספס. בנוסף, המפגש עם המקומיים חושף את המבקרים לסצנה הקולינרית ולתעשיית היין המשגשגת שבאזור. בין המטעמים המקומיים המפורסמים ביותר של המטבח הקפריסאי תמצאו את גבינת החלומי ואת תבשיל המוסקה.

הכפר הקטן והציורי מליני (Melini) ששוכן במורדות הרי הטרודוסהכפר הקטן והציורי מליני (Melini) ששוכן במורדות הרי הטרודוס

כרטיסים לטיול יום להרי הטרודוס

ישנם סוגים שונים של סיורי יום מודרכים אשר יוצאים מהעיר לרנקה (Larnaca) ולוקחים את המשתתפים לחוויה בלתי נשכחת בהרי הטרודוס. הטיולים פונים לקהלי יעד שונים וכל אחד מהם מתמקד בנושא מעט שונה, כך שניתן לבחור את הסוג המתאים ביותר עבורכם. באתר גטיורגייד ניתן למצוא סיורי יום מודרכים בנושאים שונים, כולם כוללים אפשרות לביטול בחינם כך שתוכלו להישאר גמישים במהלך הטיול. על מנת לחוות את הטבע המרהיב של הטרודוס כדאי לצאת לטיול ספארי בג’יפ שיקח אתכם ישירות לכל הפנינות החבויות המיוחדות ביותר שבאזור, מפסגות הרים ועד מפלים גועשים. סוג נוסף טיולי יום מודרכים מתמקד בתרבות ובקולינריה של האזור. במהלך סוג הסיורים הזה תטיילו בין הכפרים והעיירות השונים הפזורים ברחבי הרכס, תפגשו אנשים מקומיים ותטעמו מהפרודוקטים המיוצרים במקום באופן מסורתי כבר עשרות שנים. בין היתר יש סיורים שמתמקדים באוכל ויין מקומיים, חלקם כוללים ביקור ביקב משפחתי שפועל מזה שנים רבות. ישנם טיולים שמתמקדים בעיירות ההר ובכפרים השונים ובהכנת גבינות מקומיות. במהלכם לומדים כיצד מייצרים את גבינת החלומי הטעימה והאהובה ועוד. אפשרות נוספת היא סיורים המתמקדים בהפקת יין ובמפגש עם תושבים מקומיים אשר מספרים על חייהם באזור כה ייחודי כמו הרי הטרודוס.

מבחינת הגעה כל סוגי הסיורים הללו כוללים איסוף מלרנקה וחזרה (מקומות איסוף אחרים אפשריים גם כן, יש לוודא את הפרטים בעמוד הסיור).

הזמנת כרטיסים לטיול יום להרי טרודוס

המלצות "הכל על" למגיעים לטיול יום להרי טרודוס

  • הביקור בהרי הטרודוס מומלץ לכל מי שמבקר בקפריסין ומעוניין להכיר את אחת מפניני הטבע והתרבות החשובות ביותר שיש לאי להציע. הביקור שם מתאים לחובבי טבע והליכה במסלולים, לאוהבי קולינריה ויין, לתיירים שמתעניינים בתרבות ומורשת מקומיות, ולכל מי שמחפש להכיר צד נוסף של קפריסין. מתאים למשפחות עם ילדים, לזוגות בחופשה רומנטית ולקבוצות חברים.
  • משום שהרי הטרודוס מתנשאים לגובה רב, במהלך החורף מאוד קר שם ומושלג. לכן חובבי סקי יעדיפו להגיע בשיא החורף, אולם עבור מי שמעוניין לבקר באזור בתקופה חמימה ונעימה יותר מומלץ להגיע בתקופת הקיץ (חודשים מאי-ספטמבר), אז מזג האוויר נוח ביותר. יחד עם זאת כדאי לדעת שחודשי הקיץ הם שיא עונת התיירות בהרי הטרודוס והאזור עשוי להיות עמוס במבקרים. עבור מי שמעוניין לטייל שם בתקופה פחות עמוסה מומלץ להגיע לפי או אחרי שיא העונה, כלומר בחודשים מאי או ספטמבר.
  • טיול של יום אחד מהווה מסגרת זמן נהדרת להיכרות עם האזור של הרי הטרודוס. הסיורים המאורגנים מציעים לו”ז שיקח אתכם לגולות הכותרת של האזור ויעזור לכם להרוויח את החוויה המקסימלית במינימום זמן, כך שיום אחד בהחלט מספיק על מנת לקבל טעימה מהנה מהרי הטרודוס.
  • כדאי לצאת לטיול יום להרי הטרודוס כחלק מביקור ארוך יותר בקפריסין. שילוב נוח ונחמד יכול להיות עם עיר החוף לרנקה השוכנת במזרח האי, או עם אחד מהיעדים המפורסמים איה נאפה (Agia Napa) או פאפוס (Paphos).

שאלות נפוצות על טיול יום להרי טרודוס

טיול של יום אחד מהווה מסגרת זמן נהדרת להיכרות עם האזור של הרי הטרודוס. הסיורים המאורגנים מציעים לו"ז שיקח אתכם לגולות הכותרת של האזור ויעזור לכם להרוויח את החוויה המקסימלית במינימום זמן, כך שיום אחד בהחלט מספיק על מנת לקבל טעימה מהנה מהרי הטרודוס.

משום שהרי הטרודוס מתנשאים לגובה רב החורף שם קר מאוד ומושלג. לכן חובבי סקי יעדיפו להגיע בשיא החורף, אולם עבור מי שמעוניין לבקר באזור בתקופה חמימה ונעימה יותר מומלץ להגיע בתקופת הקיץ (חודשים מאי-ספטמבר), אז מזג האוויר נוח ביותר. יחד עם זאת כדאי לדעת שחודשי הקיץ הם שיא עונת התיירות בהרי הטרודוס והאזור עשוי להיות עמוס במבקרים. עבור מי שמעוניין לטייל שם בתקופה פחות עמוסה מומלץ להגיע לפי או אחרי שיא העונה, כלומר בחודשים מאי או ספטמבר.

הביקור בהרי הטרודוס מומלץ לכל מי שמבקר בקפריסין ומעוניין להכיר את אחת מפניני הטבע והתרבות החשובות ביותר שיש לאי להציע. הביקור שם מתאים לחובבי טבע והליכה במסלולים, לאוהבי קולינריה ויין, לתיירים שמתעניינים בתרבות ומורשת מקומיות, ולכל מי שמחפש להכיר צד נוסף של קפריסין. מתאים למשפחות עם ילדים, לזוגות בחופשה רומנטית ולקבוצות חברים.

הזמנת כרטיסים לטיול יום להרי טרודוס

מידע שימושי

  • מחירים: העלות של טיולי יום להרי הטרודוס נעה בין 40 ל120 יורו לאדם. המחיר משתנה בהתאם למה שכלול בסיור.
  • דרכי הגעה: טיולי היום המאורגנים להרי הטרודוס כוללים הסעה הלוך וחזור מהמקום בו אתם מתארחים. נקודת היציאה היא מהעיר לרנקה, אולם אפשר גם לתאם מראש נקודת יציאה אחרת כמו איה נאפה (Ayia Napa) או ערים תיירותיות מרכזיות אחרות.
  • קישור לאתר הרשמי של הפארק הלאומי טרודוס: http://lovetroodos.com/discover-troodos/nature.html