אתר הצלילה זנוביה, לרנקה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Zenobia Wreck Diving Site

עדכון אפריל, 2024

בשבועות הקרובים כמות התיירים בפאפוס הולכת ועולה, וכך גם הביקוש לאטרקציות התיירות הפופולאריות. אם אתם מתכננים להצטרף לאחד הסיורים המבוקשים, כמו נסיעה לאתר הצלילה זנוביה, מומלץ להזמין מקום בסיור לפחות כמה ימים מראש, שכן הסיורים מתמלאים במהירות, במיוחד בסופי שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לנסיעה לאתר הצלילה זנוביה ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

אתר הצלילה זנוביה בכמה מילים

אתר הצלילה זנוביה (Zenobia Wreck Diving Site) ממוקם בלרנקה שבקפריסין. זנוביה הייתה ספינת משא שוודית שטבעה ב-7 ביוני 1980 בהפלגת הבכורה שלה מאלמו שבשוודיה לטרטוס שבסוריה מול חופי לרנקה. כיום, מקום טביעתה משמש כאתר צלילה והוא אחד מאתרי הצלילה המפורסמים בעולם ומגיעים אליו עשרות אלפי תיירים מדי שנה. המקום אף הוכרז כאחד מעשרת אתרי מצלילות ה-wreck הטובות ביותר בעולם והוכרז כשמורת טבע. הזנוביה שוכבת על צידה, כך שדופן אחת שלה נמצאת בעומק 15 מטר, והדופן השנייה בעומק של 42 מטר וניתן להגיע אל הספינה תוך מספר דקות בשייט מנמל לרנקה. אורכה הוא כ-172 מטרים, רוחבה 23 מטרים ונותר מטען של 104 משאיות שקשורות לספינה. מיקום הטביעה הוא בפתח המרינה, עומקה וגודלה של הזנוביה יצרו אתר צלילה אידיאלי לצוללים ספורטיביים, צוללים טכניים וצוללים חופשיים. במקום ישנו גם עושר דגה עם דגים כמו לוקוסים, סרגוסים, ברקודות, טונות ואפילו דולפינים וצבי ים.

אל פינת זנוביה ניתן להגיע בשייט קצר מנמל לרנקה אל פינת זנוביה ניתן להגיע בשייט קצר מנמל לרנקה

מה רואים באתר הצלילה זנוביה

אתר הצלילה זנוביה מציע חווית צלילה ייחודית לצוללנים מכל הרמות. צוללנים יכולים לחקור את הסיפונים והתאים הרבים של הספינה, כולל הגשר, חדר המנועים, סיפוני המכוניות ואזורי הנוסעים. הזנוביה עדיין שלמה ברובה, וניתן למצוא חפצים רבים מהמטען והנוסעים של הספינה הפזורים ברחבי ההריסות, אלה כוללים משאיות, מכוניות, אופנועים, אופניים ואפילו מטוס קטן. בנוסף, הזנוביה הפכה לשונית מלאכותית ומהווה בית למגוון רחב של חיים ימיים, כולל להקות של ברקודה, לוקוסים, סנפרים, כמו גם תמנון, צלופחים וסוגים רבים ושונים של דגי שונית צבעוניים. יש לציין כי צוללים רבים בוחרים אתרי צלילה שנמצאים בעומק רדוד ולכך הזנוביה מצויינת מכיוון שהחלק הרדוד שלה נמצא בעומק 17 מטר בלבד. לצוללים מקצועיים או הרפתקנים יותר, הזנוביה היא סיבה טובה לעבור התמחות בצלילות עמוקות יותר כי זה יאפשר להגיע לכל המקומות בספינה שהעמוק ביניהם נמצא בעומק 42 מטרים, ואכן מרכזי צלילה רבים באזור מציעים קורסים החל מהסמכת מים פתוחים למתחילים ועד קורסי צלילה טכניים מתקדמים באתר הצלילה זנוביה. מי שאינו צולל מוסמך אך יש לו ניסיון בצלילה חופשית יכול להגיע אליה בצלילה חופשית. הרבה צוללנים מגיעים למקום עם בני משפחה שממתינים על הסירה ויכולים לשנרקל מסביב ולראות אותם בחלק הראשון של הצלילה. מעבר לכך, ישנם מועדוני צלילה שיוצאים אל הזנוביה עם קטמרנים מרווחים כך שמי שנשאר על הסיפון יכול ליהנות מהים והנוף גם אם הוא לא צולל לעומק.

צוללנים חוקרים את הספינה באתר הצלילהצוללנים חוקרים את הספינה באתר הצלילה

כרטיסים לאתר הצלילה זנוביה

מבקרים רבים המגיעים ללרנקה מעוניינים להגיע לאתר הצלילה זנוביה אליו יש סוג אחד בלבד של כרטיס. כרטיס Private Diving at Zenobia Wreck in Larnaka כולל צלילה באתר, ציוד צלילה ואיסוף מהמלון.
להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני המועד – לחצו כאן




המלצות "הכל על" למגיעים לאתר הצלילה זנוביה

  • הביקור באתר הצלילה זנוביה מומלץ לצוללנים בכל הרמות.
  • הזמן המומלץ לביקור וצלילה באתר הצלילה זנוביה הוא חודשי הקיץ בין מאי לנובמבר לאור מזג האוויר הנוח.
  • כדאי להשקיע בביקור באתר הצלילה זנוביה כ-4 שעות.
  • מומלץ לשלב את ביקורכם באתר הצלילה זנוביה עם טיול יום להרי טרודוס (Day Trip to Troodo Mountains).
  • ניתן להגיע לאתר הצלילה זנוביה ברכב מאחר והתנועה בלרנקה אינה כבדה כמו בערים גדולות יותר. עם זאת, בשעות השיא של היום ובעונת התיירות עלולים להיות עומסי תנועה.
  • הביקור באתר הצלילה זנוביה אינו מתאים לילדים מאחר והם אינם יכולים לצלול.
  • בקרבת אתר הצלילה זנוביה יש מגוון פתרונות לינה איכותיים אשר יאפשרו לכם גישה נוחה אל אתר הצלילה ושהייה מהנה ונוחה במקום האירוח.
    בין המומלצים שביניהם הוא מלון La Veranda Hotel אשר ממוקם במרחק של 0.5 ק”מ מאתר הצלילה זנוביה. להזמנת מקום בבית האירוח לחצו כאן.
    פתרון לינה מומלץ נוסף הוא מלון Best Western Plus Larco Hotel אשר ממוקם במרחק של 0.7 ק”מ מאתר הצלילה. להזמנת מקום בבית האירוח לחצו כאן

שאלות נפוצות על אתר הצלילה זנוביה

כדאי להשקיע בביקור באתר הצלילה זנוביה כ-4 שעות.

הזמן המומלץ לביקור וצלילה באתר הצלילה זנוביה הוא חודשי הקיץ בין מאי לנובמבר לאור מזג האוויר הנוח.

הביקור באתר הצלילה זנוביה מומלץ לצוללנים בכל הרמות.





מידע שימושי

  • שעות פתיחה: יום א’ 15:00-7:30. ימי ב’-ש’ 18:30-7:30.
  • מחיר: נכון לשנת 2023 כרטיס כניסה למבוגר עולה 112.83 יורו.
  • כתובת: STADEM 1, Piale Pasa 17 LEOFOROS, Larnaca 6028, Cyprus
  • דרכי הגעה: באוטובוס לנמל לרנקה קווים 424, 425, 428 ו-712.
  • קישור לאתר הרשמי