1. עמוד הבית
  2. »
  3. צרפת 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. נורמנדי, צרפת 2024 – המדריך המקיף | Normandie
  6. »
  7. ערים, אטרקציות ואתרים בנורמנדי
  8. »
  9. הגנים של מונה בז’יברני – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Monet’s Garden in Giverny

הגנים של מונה בז’יברני – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Monet’s Garden in Giverny

הגנים של מונה בז’יברני בכמה מילים

הגנים של מונה בז’יברני (Monet’s Garden in Giverny) שוכנים בכפר המקסים ז’יברני שעל גדת נהר הסן (Seine River). הגנים נקראים על שמו של הצייר המפורסם קלוד מונה וגם ביתו נמצא באזור והוסב למוזיאון. הגנים הירוקים מטופחים ומושקעים מאוד ונעים לטייל בהם. הם מחולקים לשני מתחמים, הראשון הוא גן פרחים (The Clos Normand) צבעוני שנמצא מול בית מונה ומעוצב באלמנטים סימטריים והשני הוא גן צמחי מים (The water garden) בהשראה יפנית שמעוצב עם קימורים וא-סימטריה. שני חלקי הגן השונים נועדו להיות הפוכים זה מזה ומשלימים. לאחר מלחמת העולם השנייה הבית והגנים נותרו מוזנחים תקופה ארוכה ולקח כעשר שנים לשקמם, הם נפתחו מחדש לציבור בשנת 1980.

מה רואים בגנים של מונה בז'יברני:

הגנים של מונה הם חגיגה של צבע ופסטורליות לעיניים והטיול בשבילים הוא חוויה בפני עצמה.  בין החלק של גן הפרחים לגינת המים מפריד כביש שיש לחצות במעבר תת קרקעי. בגן הפרחים תוכלו לחזות בסוגים מגוונים של פריחות צבעוניות משגעות בריחן ובגינת המים ניתן למצוא צמחי מים נדירים מקסימים וגשר בסגנון יפני שחוצה את האגם שבמרכז הגן. בית מונה הוא מוקד עיניין נוסף ושם מקבלים הצצה לאורח החיים שניהל הצייר המפורסם ולסגנון שאיפיין את האזור במאה ה-19. במקום מתקיימים סיורים מודרכים שאורכים כשעה וחצי וניתן גם לבקר באופן עצמאי. האתר גטיורגייד מציע מגוון אפשרויות לסיורים מודרכים בגנים של מונה וכולל אפשרות לביטול בחינם עבור גולשי הכל על.

אחד מהציורים הרבים של מונה שנוצרו בהשראת הנופים בז'יברניאחד מהציורים הרבים של מונה שנוצרו בהשראת הנופים בז’יברני

סרטון על הגנים של מונה בז’יברני

כרטיסים והגעה לגנים של מונה בז'יברני

באתר הרשמי של הגנים של מונה בז’יברני ניתן לרכוש כרטיסי כניסה בעלות של 12 יורו למבוגר ויש אפשרות לסיור מודרך במתחם. האתר גטיורגייד מציע אופציה של כרטיסי כניסה וסיור מודרך בעלות של 58 יורו לאדם, אפשרות זו מתאימה למי שנמצא בג’יברני ומעוניין בביקור במקום שכולל העשרה ומידע נוסף. עבור מי שלא נמצא בג’יברני ומעוניין לבקר בגנים של מונה במסגרת טיול יום כדאי לשקול את האופציה של סיורי יום מודרכים מפריז הכוללים הסעה הלוך וחזור, חלקם מתמקדים רק בגנים של מונה בג’יברני וחלקם כוללים אתרים תיירותיים נוספים באזור כמו ארמון ורסאי (למשל כאן).(Versailles Palace) או מקום מנוחתו הסופי של ואו גוך (למשל כאן) (Tombe de Vincent Van-Gogh). האפשרות של סיור יום משולב מתאימה מאוד למי שמעוניין להספיק לבקר בכמה אתרים אייקונים באזור.

הכפר ז’יברני נמצא במרחק של כ-80 ק”מ מפריז וניתן להגיע לשם בנסיעה של שעה ועשרים דקות ברכב פרטי דרך הכבישים A14 וA13.

הזמנת כרטיסים לגנים של מונה בז'יברני - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים בגנים של מונה בז'יברני

  • הביקור בגנים של מונה בז’יברני מומלץ לכל מי שמעוניין להכיר עוד אזורים בסביבת פריז וכך להעמיק בהיכרות עם המורשת, התרבות ונופיה של צרפת. הביקור מתאים לחובבי בוטניקה, אמנות, אדריכלות נוף וטיולים במקומות פסטורלים תחת כיפת השמיים.
  • הזמן המומלץ לביקור בגנים של מונה הוא בין תקופת האביב לסוף הסתיו (חודשים אפריל-אוקטובר), אז יופי הגן נמצא בשיאו.
  • כדאי להשקיע בביקור בגנים של מונה בין שעתיים לשלוש, זה מספיק זמן כדי לראות את הבית ואת שני חלקי הגן.
  • כדאי לבקר בגנים של מונה בז’יברני במסגרת טיול גדול יותר בפריז, זה יעד מתאים מאוד עבור מי שנמצא בפריז ומעוניין לצאת ולגוון קצת את האטרקציות.
  • נוח להגיע לז’יברני בעזרת רכב פרטי, ועבור מי שלא מעוניין להתנהל עם רכב מומלץ להצטרף לאחד מטיולי היום הרבים מפריז אשר דואגים להסעה הלוך וחזור.
  • ז’יברני הוא כפר מקסים ששוכן על גדת נהר הסן ומי שמעוניין ללון בו בהחלט יהנה מהפסטורליות של האזור. בכפר יש כמה מקומות אירוח מומלצים, ביניהם המלון המצוין La Pluie de Roses שנמצא בסמוך לגנים של מונה וחדריו משקיפים עליהם. מלון מומלץ נוסף הוא Givernel שגם הוא קרוב לגנים וממוקם בבניין אבן מסורתי מהמאה ה-19. המלצה נוספת היא הB&B La Dime de Giverny – Chambres d’hôtes במיקום נהדר בבניין עתיק מהמאה ה-19 המוקף בגינה מטופחת. מלון מומלץ נוסף הוא Hotel Restaurant La Musardiere שנמצא כ-200 מטר מהגנים ומציע חדרים נעימים וארוחות בוקר. האתר בוקינג מקנה לגולשי הכל על אפשרות לביטול בחינם.
  • עלות כרטיסי כניסה נעה בין 12 ל13 יורו למבוגר, וילדים מתחת לגיל 7 נכנסים בחינם.
  • כדאי להגיע לגנים של מונה בז’יברני ברכב פרטי משום שהנסיעה בתחבורה ציבורית אורכת הרבה זמן ויש להחליף מספר תחנות. עבור מי שלא מעוניין להתנהל עם רכב שכור מומלץ להירשם לסיור יום מודרך מפריז שכולל הסעה הלוך וחזור.

שאלות נפוצות על גנים של מונה בז'יברני

הביקור בגנים של מונה בז'יברני מומלץ לכל מי שמעוניין להכיר עוד אזורים בסביבת פריז וכך להעמיק בהיכרות עם המורשת, התרבות ונופיה של צרפת. הביקור מתאים לחובבי בוטניקה, אמנות, אדריכלות נוף וטיולים במקומות פסטורלים תחת כיפת השמיים.

הזמן המומלץ לביקור בגנים של מונה הוא בין תקופת האביב לסוף הסתיו (חודשים אפריל-אוקטובר), אז יופי הגן נמצא בשיאו.

מומלץ להגיע לגנים של מונה בז’יברני ברכב פרטי משום שהנסיעה בתחבורה ציבורית אורכת הרבה זמן ויש להחליף מספר תחנות. עבור מי שלא מעוניין להתנהל עם רכב שכור מומלץ להירשם לסיור יום מודרך מפריז שכולל הסעה הלוך וחזור עם הנחה של 5% לגולשי הכל על בהזנת קופון HAKO5 בקישור הזה כמו כן, ניתן להזמין סיור זה עם אפשרות לביטול והחזר כספי בקישור הזה.

כן, קיימות אפשרויות לסיורים מודרכים בגנים של מונה בז’יברני. אפשרות ראשונה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס לסיור מודרך (בשפות אנגלית או ספרדית) במשך חצי יום (5 שעות) אשר כולל דילוג על התורים. בעבור אפשרות זו ישנה הנחה של 5% בלעדית לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) וניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הזה או בקישור הזה שמאפשר מגוון רחב יותר של שפות (אנגלית, צרפתית, ספרדית, גרמנית, פורטוגזית, איטלקית, יפנית, סינית) עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה.

כדאי להשקיע בביקור בגנים של מונה בין שעתיים לשלוש, זה מספיק זמן כדי לראות את הבית ואת שני חלקי הגן.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: 9:30-18:00 בכל ימות השבוע. יש לשים לב שהכניסה האחרונה לאתר מתבצעת בשעה 17:30.
  • מחיר כניסה: 12-13 יורו למבוגר, 7.5-8.5 יורו לסטודנטים וילדים, 6.5-7.5 לבעלי מוגבלויות וכניסה בחינם לילדים מתחת לגיל שבע.
  • כתובת: 84 Rue Claude Monet, 27620 Giverny.
  • הכפר ז’יברני נמצא במרחק של כ-80 ק”מ מפריז וניתן להגיע לשם בנסיעה של שעה ועשרים דקות ברכב פרטי דרך הכבישים A14 וA13. למגיעים בתחבורה ציבורית מפריז הנסיעה תיקח כשלוש שעות. יש לנסוע בחשמלית ולרדת בתחנת Mantes-la-Jolie Station, אז ללכת כשתי דקות לתחנת Gare de Mantes-La-Jolie – Quai 6 ושם לעלות על אוטובוס מספר 2A ולרדת בתחנת Bonnières-sur Seine Gare Routière – Quai 1, שם ללכת לתחנת Gare Routière ולעלות על אוטובוס מספר 71 ולרדת בתחנת Eglise. משם יש ללכת כ2.2 ק”מ ברגל לז’יברני, או להזמין מונית.
  • קישור לאתר הרשמי: https://giverny.org/gardens/fcm/visitgb.htm