אתרי D-Day, נורמנדי – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | D-Day

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות בנורמנדי וכמות הולכת ועולה של תיירים מגיעים מכל רחבי העולם. בהתאם לכך מספר המבקרים באטרקציות השונות, בניהן אתרי D-Day, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש לאתרי D-Day: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

אתרי D-Day בכמה מילים

ב-6 ביוני 1944התבצעה בחופי נורמנדי הפלישה הגדולה והמורכבת ביותר בהיסטוריה. כוחות הברית נחתו בחוף והחלו את כיבוש אירופה מידי הגרמנים, במהלך ששינה את פני המלחמה. במהלך היום נחתו על החוף, מהאוויר ומהים יותר מ150 אלף חיילים, במבצע שנקרא “מבצע אוברלוד”, והתחילו להתקדם לאיטם בתוך היבשת. האבידות היו כבדות ל-2 הצדדים, אך המאורע היה נקודת מפנה במלחמה וסימן את תחילת תבוסתה של גרמניה הנאצית ומדינות הציר.
על מנת לשמור על אלמנט ההפתעה, הנחיתה התבצעה בחופי נורמנדי- שהינם הרחוקים ביותר מחופי אנגליה. חזית הנחיתה התפרשה על פני כ-90 קילומטרים, אף שרק מעטים מהם הצליחו להיכבש ביום הראשון. כיום, בחופים אלו ישנם אתרי הנצחה רבים לפלישה הגדולה, לקרבות שהתקיימו שם, ולחללים שנפלו במקומות האלו. קו החוף חולק לחופים רבים בהם אתרי הנצחה שונים, מהמוזיאון בחוף יוטה שמנציח את הנחיתה האמריקאית, מוזיאון הזיכרון בחוף אומהה, בתי קברות ועוד.

מה עושים ומה רואים באתרי הD-Day

לאורך החופים המרהיבים ישנם אינספור אתרי הנצחה, זיכרון, מוזיאונים ואנדרטאות מביניהם מומלץ לבחור ולבקר. בין המוזיאונים ניתן למצוא את מוזיאון הD-DAY בARROMANCHES-LES-BAINS המספר את הסיפור הכללי של הפלישה, מוזיאון הקרב המקומי בTILLY-SUR-SEULLES המספר את הסיפור של הקרב הספיציפי שם, המוזיאון הבריטי צרפתי לקומנדו, מוזיאון הנחיתות, מוזיאון סוללת CRISBECQ ועוד רבים מאוד. כמו כן, מפוזרים באזור בתי קברות רבים של החיילים שמתו במשך הפלישה, בית הקברות הצבאי האמריקאי, הקנדי, הבריטי ועוד. ניתן לבקר גם באתרי הקרב ממש, בסוללת הארטילריה הגרמנית ב- LONGUES-SUR-MER, פונט רוז’ בלוקהואז, UN ROC POUR LA PAIX וכו’. ניתן גם לבקר בכמה ממגוון האנדרטאות המפוזרות בחוף ובעיירות הסמוכות, אנדרטת ה19 באוגוסט ב- DIEPPE, לוח הנצחה B-17, אנדרטת קאן וכו. ישנם עוד אתרים רבים מכל סוג ואף קולנוע תלת מימדי המציג את המאורעות שאירעו שם. את כל הפרטים ניתן למצוא באתר האינטרנט הרשמי של נורמנדי.

סרטון על אתרי D-Day

כרטיסים והגעה לאתרי הD-Day

הגעה לאתרי הD DAY

האתרים הינם מפוזרים, לאורך החוף כולו ובעיירות הסמוכות אליו. ניתן לבחור את האתרים בהם תבקרו לפי דרך ההתניידות שלכם. חלק מהאתרים הינם על החוף ממש, כמו בתי הקברות והשוחות בהם התחוללו הקרבות, ואז הגישה אליהם תהיה נוחה בעיקר ברכב. חלק אחר של האתרים נמצא בתוך העיירות והכפרים באזור, כך שלמתניידים בתחבורה ציבורית יהיה קל יותר להגיע אליהם מבלי להסתבך עם יציאה מחוץ לערים.

כרטיסים לאתרי הD DAY

כיוון שאתרי הD DAY מפוזרים לאורך החוף ובעיירות הסמוכות, מרבית הכרטיסים הכוללים ביקור באתרים אלו הינם סיורים מודרכים היוצאים מפריז (למשל כאן או כאן), או מערים סמוכות כגון לה האבר (למשל כאן). סיורים אלו מומלצים למבקרים אשר לא רוצים להשכיר רכב כדי לבקר בכל האתרים הרבים, ובנוסף רוצים הדרכה מקצועית מפי מדריכים מנוסים.

הזמנת כרטיסים לאתרי D-Day - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים באתרי D-Day

  • הביקור מומלץ לחובבי היסטוריה, ולכל אדם המעריך את נקודת העבר המשמעותית הזאת ששינתה את פני ההיסטוריה.
  • הביקור מומלץ בין האביב לסתיו. בחודשי הקיץ ובחופשות עלול להיות עומס גדול יותר של תיירים באתרים השונים.
  • זמן הביקור המומלץ נע בין יום ליומיים, תלוי ברמת העניין שלכם בתחום ובהיסטוריה של המקום. כמובן שבחבל נורמנדי ניתן לבלות עוד זמן רב, וניתן לשלב ביקור בנקודות מסויימות באופן מפוזר בזמן הטיול באזור.
  • האתרי נמצאים לאורך חופי נורמנדי, ומומלץ לשלב את הביקור עם ביקור בכלל בחבל הארץ, ובערים הנמצאות בה כגון קאן , רואן וסאן מלו.
  • מומלץ מאוד לישון באזור למטיילים בו מספר ימים. ניתן לישון באחת הערים כמו קאן ולצאת ממנה לטיול יום, או דווקא לבחור ללון באחת העיירות הקטנות הפזורות על קו החוף ממש שהינן ציוריות ומרהיבות בפני עצמן.

שאלות נפוצות על אתרי D-Day

התקופה המומלצת לביקור באתרי הD DAY היא בין חודשי האביב לסתיו, ופחות בחודשי הקיץ בשל העומס התיירותי העלול לקרות.

הביקור באתרי הD DAY מומלץ לכל המשפחה, כל גיל לפי רמתו, ולחובבי היסטוריה ומורשת קרב.

מידע שימושי

  • ישנם אתרים בעלי שעות פתיחה, כמו מוזיאונים ואתרי מסויימים, בהם מומלץ לבדוק מראש את שעות הפתיחה לביקור. כמו כן, באנדרטאות , בחופים עצמם ובבתי הקברות ניתן לבקר בכל שעה ביום והם פתוחים לציבור.
  • לחלק מהאתרים אין מחיר כניסה והם פתוחים לציבור באופן חופשי, ביניהם כמובן האנדרטאות ברחובות העיירות, בתי הקברות וכו’. לחלק מהאתרים ישנו מחיר כניסה הנע בסביבות ה3-7 יורו לכניסה.
  • האתרים מפוזרים לאורך כל חופי נורמנדי. מומלץ לבחור אזור מסויים ובו לבקר במספר אתרים שונים ולחסוך את הנסיעות מאתר לאתר.
  • דרכי ההגעה משתנות מאתר לאתר. ניתן לבחור אתרים בהם הגישה קלה יותר בתחבורה ציבורית למתניידים בדרך זו, או אתרים מפוזרים יותר למתניידים ברכב. בנוסף,ישנה אופציה לרכוש סיורים מודרכים הכוללים הסעה מאתר לאתר.
  • https://en.normandie-tourisme.fr/