שייט במרסיי – המדריך המקיף בעברית | Cruise from Marseille

עדכון אביב 2024

שייט הוא דרך נהדרת לחוות את האביב במרסיי שחוץ מהתעוררות של הטבע מביא עימו תיירים רבים, ומבשר את פתיחת עונת התיירות. הימים אומנם הולכים ומתחממים, אבל מזג האוויר עדיין הפכפך, כך שכדאי להתכונן עם לבוש בהתאם, ולקחת בחשבון שיכול להיות שבשייט יהיה קריר יותר בגלל הרוח, במיוחד עם מדובר בשייט בשעות הערב. בגלל הפופולאריות של שייט מול חופי מרסיי כדאי להזמין כרטיסים מראש. למרות שעוד לא מדובר על העומס של הקיץ, ובמרבית המקרים אפשר למצוא כרטיסים לשייט גם ברגע האחרון, הכרטיסים הזמינים לשעות הפופולאריות מתחילים להיות מוגבלים בשל הביקוש, במיוחד בסופי שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לשייט במרסיי ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

שייט במרסיי בכמה מילים

אם אתם מתכננים חופשה למרסיי, בוודאי כבר גיליתם שהיא עיר נמל מרכזית השוכנת לחופיו של הים התיכון. הליכה פשוטה על הטיילת של מרסיי מעוררת בכל אחד השתוקקות אין סופית אל הים האינסופי הנשקף ממנה, אותה ניתן לספק בקלות באמצעות שייט היוצא מנמל מרסיי ומבקר באוצרותיו היפהיפיים של הים בקרבת העיר. תוכלו לבקר בקלאנקות, מעין מצוקים הנישאים מתוך הים, או בארכיפלג פריול (Frioul Archipelago), לשחות בלב הים ולצפות בשוניות והדגים הצבעוניים באמצעות שנורקלים. ישנו מגוון רב של סוגי שייט שונים בעלי אופי שונה, וכולם מציעים את אותה תחושה עוצמתית של הפלגה בלב ים הטורקיז.

מה רואים ומה עושים בשייט במרסי

כאשר אתם ניצבים בפני הבחירה באחד מממסלולי השייט המוצעים ממרסי, הנקודה החשובה ביותר אליה תרצו להתייחס היא שעת הסיור ואורכו. מרבית מסלולי השייט מציעים ביקור בקלנקות הסמוכות למרסיי.

שייט באורך מלא במהלך היום

המסלול המקובל ביותר, מציע שייט אל הקלנקות ולשחות במספר נקודות בשמורה הימית, לשנרקל בהן ולהשתזף על הסיפון, ואם לא די בכך, ארוחת הצהריים כלולה במחיר. אם תרצו קצת מידע בנוסף לשירותים אלו, תוכלו להרוויח את אותו מסלול שייט הכולל גם הסבר על המראות הנשקפים מהסיפון במחיר דומה. אם תרצו, תוכלו גם לכלול בשייט עצירה בארכיפלג ריו, או לצאת לשייט יוקרתי הכולל גם עצירה לטעימות יין בפאתי חבל פרובאנס. כמו כן, ניתן לבחור במסלול הכולל שייט ונסיעה במיניוואן לאורך חופי מרסיי ועוצר באתרים נבחרים.

שייט של חצי יום במהלך היום

המסלולים שפורטו עד כה נמשכים כ-7-8 שעות, אך ניתן לבחור גם במסלול מקוצר וזול בכמעט מחצית המחיר, המציע ביקור ביעדים נבחרים בקלנקות וכן ארוחת צהריים. לאלו המעוניינים לכלול ביום סיור אחד ביקור בים וביבשה, ניתן לבחור במסלול המשלב גם הליכה במרסיי וגם שייט הנמשך כ-4 שעות.

שייט בשקיעה

כאמור, ניתן לצאת לשייט לא רק בשעות היום, ולאלו המעדיפים שייט רומנטי במיוחד, מומלץ לבחור במגוון מסלולי השקיעה המוצעים. ניתן לבחור בשייט בשקיעה הכולל ארוחת ערב ונמשך כ-3 שעות, או בכזה המציע שייט בשקיעה בסירת בוטיק וינטאג’ הנמשך כשעתיים ולא כולל ארוחת ערב. אם תרצו גם לשחות בשעות הערב המאוחרות, תוכלו לבחור בשייט בשקיעה הכולל ארוחת ערב ויין, נמשך כ- 3.5 שעות וכולל עצירה לשחייה בFrioul Islands הקסומים.

סרטון על שייט במרסיי

כרטיסים לשייט במרסיי

כרטיסים עבור מסלולי השייט השונים במרסיי ניתן להזמין באתריםViator ו- GetYourGuide.

כרטיסים עבור שייט יומי באורך מלא

כרטיסים עבור שייט באורך מלא לקלנקות עם כמה נקודות שחייה, שנורקל וארוחת צהריים במחיר של כ120 אירו לאדם ניתן להזמין כאן.
כרטיסים עבור שייט לקלנקות הכולל את אותם שירותים + הסברים במהלך השייט במחיר של כ- 140 אירו לאדם ניתן להזמין כאן.
כרטיסים עבור שייט הכולל את כל השירותים ועצירה בRiou Archipelago באותו מחיר ניתן למצוא כאן. כרטיסים לשייט בוטיק אל הקלנקות ועצירה לטעימות יין (במחיר של כ-1460 אירו לקבוצה של 8) ניתן להזמין כאן.
כרטיסים למסלול של יום מלא של שייט+ נסיעה במיניוואן (1150 אירו לקבוצה של 8) ניתן למצוא כאן.

כרטיסים עבור שייט חצי יומי

כרטיסים לשייט של חצי יום אל הקלנקות (כולל ארוחת צהריים) בכ-80 אירו למשתתף ניתן למצוא כאן.
כרטיסים עבור מסלול משולב של סיור יבשתי וימי (842 אירו לקבוצה של 8) ניתן להזמין כאן.

כרטיסים עבור שייט בשקיעה

כרטיסים לשייט בשקיעה וארוחת ערב באורך 3 שעות, במחיר 60 אירו לאדם: ניתן למצוא כאן.
כרטיסים לשייט בשקיעה בסירת וינטאג’ באורך שעתיים במחיר 50 אירו לאדם: ניתן למצוא כאן.
כרטיסים לשייט בשקיעה, ארוחת ערב, יין, ועצירה לשחייה באורך 3.5 שעות במחיר 70 אירו לאדם ניתן להזמין כאן.

הזמנת כרטיסים לשייט במרסיי בשקיעה עם ארוחת ערב

המלצות "הכל על" למבקרים בשייט במרסיי

  • השייט במרסיי מומלץ לזוגות, משפחות, מבוגרים, אוהבי טבע ונופש.
  • מומלץ לבקר במרסיי ולקיים את השייט בעונות הקיץ
  • מומלץ להגיע לנמל מרסי דרך קו M1 של הרכבת התחתית, ולרדת בתחנת Vieux Port
  • למשפחות המגיעות מומלץ לבחור מסלול הכולל ברובו שחייה ופעילות מכיוון שהפלגה על הסיפון עשוייה להיות משעממת, מה גם שבמרבית המקרים על הסיפון ההסברים ווהנחיות יהיו באנגלית, מה שיכול לגרום לחוסר עניין וקושי.
  • לינה במרסיי אפשרית בכל העיר, אך גם איזור הנמל מלא במלונות ובתי אירוח. אם תרצו לישון במרסיי בקרבת נקודת היציאה לשייט תוכלו ללון ב – Maisons du Monde Hôtel & Suites – Marseille Vieux Port המפואר, או ב – Hôtel Hermès הצעיר והמרכזי.
  • לאלו שמעוניינים בעיקר בחווית השייט ולא בשייט המפואר/ ארוך ביותר, ניתן להוזיל את העלויות ולבחור בשייט קצר בשקיעה בעלות של כ-50 אירו לאדם.
  • לא מומלץ להגיע לנמל מרסיי עם רכב בשל בעיות תנועה וחניה.
  • מומלץ לקרוא בפרטי הזמנה באילו שפות מוצע הסיור והשירותים שמציע השייט. במרבית המקרים אנגלית תהיה אחת השפות, אך יש מקרים בהם צוות הסיפון לא דובר אנגלית, מה שיכול לגרור אי נוחות וסרבול.

שאלות נפוצות על שייט במרסיי

השייט במרסיי מומלץ למשפחות, זוגות, קבוצות ולחובבי טבע ונופש.

מומלץ לצאת לשייט במרסיי בקיץ.

מרבית מסלולי השייט במרסיי נמשכים כ-8 שעות, וחלקם כמחצית מהזמן.

מידע שימושי

  • מחירי השייט נעים בין 50-150 אירו למשתתף, כתלות באורכו ובשירותים המוצעים בו.
  • השייט יצא ברוב המקרים מנמל מרסיי (Vieux Port), ובחלק מהמקים גם מוצע איסוף מבתי המלון. מומלץ לבדוק את נקודת היצירה המדוייקת בהזמנה הספציפית לשייט בו בחרתם.
  • אל נמל מרסיי ניתן להגיע ברכבת תחתית ולרדת בתחנת (Vieux Port) בקו M1
  • מרבית מסלולי השייט אורכים כ-7 שעות, וחלקם חצי יום, כ-2-5 שעות