1. עמוד הבית
  2. »
  3. צרפת 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. מרסיי, צרפת 2024 – המדריך המקיף | Marsillee
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות במרסיי
  8. »
  9. אוטובוס התיירים של מרסיי – המדריך המקיף בעברית | Hop-on Hop-off Colorbus Marseille

אוטובוס התיירים של מרסיי – המדריך המקיף בעברית | Hop-on Hop-off Colorbus Marseille

עדכון אביב 2024

האביב המגיע אל הרחובות במרסיי מביא איתו אווירה אחרת וקסומה לעיר מצד אחד ומזג אוויר משתנה מצד שני - יכולים להיות ימים של גשם וגם ימים של שמש חמה. אוטובוס התיירים הוא פתרון נהדר לשני המקרים האלו. תוכלו לסוע ברחבי העיר ולראות את כל האתרים המפורסמים כמו בזיליקת נוטרדאם דה לה גארד באוטובוס מקורה לימים בהם יש גשם או ממוזג לימים החמים. להזמנת כרטיסים מראש לאוטובוס התיירים של מרסיי ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

אוטובוס התיירים של מרסיי בכמה מילים

מרסיי היא עיר נמל בדרום צרפת שנוסדה על ידי היוונים בשנת 600 לפני הספירה וכיום היא העיר השנייה בגודלה בצרפת (אחרי פריז) מבחינת גודל האוכלוסייה. על שטחה של מרסיי נמצא הנמל המסחרי הגדול במדינה והיא אחת הערים העתיקות באירופה. באמצעות אוטובוס התיירים של מרסיי תוכלו לגלות ולחוות את העיר בקצב שלכם, להתרשם ממגוון האתרים והאטרקציות תוך כדי נסיעה נינוחה במסלול מתוכנן היטב. סיור באוטובוס התיירים של מרסיי כולל 2 קווים (קו אדום וקו כחול) וניתן לבחור ביניהם בעת רכישת הכרטיס או לשלב את שניהם ביחד. ניתן לעלות לאוטובוס ולרדת ממנו בכל אחת מתוך 14 התחנות בקו האדום ו11 התחנות בקו הכחול, כאשר חלק מהתחנות משותפות ל2 הקווים. במהלך הנסיעה תוכלו לשמוע הסברים על מגוון הנקודות והאתרים דרך האזנייה שתקבלו בתחילת הסיור, לרדת מהאוטובוס בכל תחנה שצמודה לאתר שיסקרן אותכם, לחקור ולחוות אותו לעומק ולאחר מכן לחזור לאוטובוס הבא ולהמשיך בסיור.

נמל מרסיי המפורסםנמל מרסיי המפורסם

מה רואים באוטובוס התיירים של מרסיי

באמצעות אוטובוס התיירים של מרסיי תוכלו לגלות את העיר בקצב שלכם ולבקר במגוון האתרים והאטרקציות שהעיר מציעה, כאשר ישנם 2 מסלולים וניתן לבחור ביניהם או לשלב את שניהם בטיול שלכם. המסלול הראשון נקרא “הקו האדום” והוא ייתן לכם את האפשרות לגלות את המרכז ההיסטורי של מרסיי שכולל נקודות כמו בזיליקת נוטרדאם דה לה גארד (Basilique Notre-Dame de la Garde), שנחשבת לאטרקציה המתויירת ביותר של מרסיי, ומהווה כנסייה קתולית שנבנתה באמצע המאה ה-18 במקום הקפלה שהיתה שם פעם, הקתדרלה של לה מייג’ור (Catedral de Marsella), שהיא אחת הכנסיות הגדולות בצרפת והיחידה שנבנתה בצרפת במאה ה-19, והנמל הישן (Old Port of Marseille), שפעם היה נקודת ההתחלה של התפתחותה של מרסיי וכיום מהווה את אחד המקומות הסמליים והמרכזיים ביותר בעיר. המסלול השני נקרא “הקו הכחול” ובו יתאפשר לכם לחקור את השכונות הדרומיות של מרסיי שהן גם העשירות יותר והידועות יותר בזכות האיזון שלהן בין חוף הים לאווירה הכפרית. תוכלו לחוות אטרקציות כמו ה-Orange Velodrome, הידוע גם בשם אצטדיון הוולודרום, שנפתח בשנת 1937 וכולל 67 אלף מקומות, Vallon des Auffes – נמל דייגים קטן שנשאר מסורתי ומציע מסעדות באווירה מפוארת ושלווה, וחופי פראדו (The Prado Beaches) שתמצאו בקצה הקורניש (The Corniche Kennedy) ותוכלו ליהנות שם מאיזורי פיקניק או ממסעדות החוף הזמינות לאורך כל ימות השנה.

בזיליקת נוטרדאם דה לה גארד המרשימה והעתיקה מבחוץ, אחת מהתחנות של אוטובוס התייריםבזיליקת נוטרדאם דה לה גארד המרשימה והעתיקה מבחוץ, אחת מהתחנות של אוטובוס התיירים

סרטון על אוטובוס התיירים של מרסיי

כרטיסים לאוטובוס התיירים של מרסיי

ניתן להזמין כאן כרטיס בודד שכולל עליה לאוטובוס התיירים של מרסיי מספר פעמים לא מוגבל במהלך התאריךים הנקובים. בעת רכישת הכרטיס תוכלו לבחור בין כרטיס חד-יומי לכרטיס דו-יומי, כאשר מומלץ לבחור בכרטיס דו-יומי במידה ואתם מתכננים לרדת ברוב התחנות ולחקור לעומק את רוב האתרים. בנוסף, ניתן לבחור בין הקו האדום שכולל 14 תחנות לבין הקו הכחול שנוסע במסלול קצת שונה וכולל 11 תחנות,כמובן שיש אפשרות לקנות כרטיס ל2 המסלולים ולעבור בכל התחנות האפשריות במרסיי. התחלתו של כל סיבוב הינה בתחנה שנקראת: Vieux-Port / Hôtel de Ville ונמצאת בכתובת:Quai du Port, 13002 Marseille, France. האוטובוס של הקו האדום יוצא כל 30-45 דקות בין השעות 10:00-17:00 והמיניבוס של הקו הכחול יוצא כל שעה וחצי בין השעות 10:15-16:45. מחירו של כרטיס העליה לאוטובוס הינו 17 אירו למבוגר בקו הכחול ו19 אירו למבוגר בקו האדום, 8 אירו לילד בגילאי 4-13 בשני הקווים וחינם לילד עד גיל 3. כרטיס זה מתאים בעיקר למי שמגיע לעיר לשהייה קצרה יחסית ורוצה להספיק להתרשם ממספר אתרים גדול תוך כדי נסיעה נינוחה ושלווה והקשבה להסברים וסיפורי רקע דרך האוזניה. 

הזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של מרסיי - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים באוטובוס התיירים של מרסיי

  • אוטובוס התיירים של מרסיי מתאים בעיקר למי שמגיע לעיר לשהייה קצרה יחסית ורוצה להספיק להתרשם ממספר אתרים גדול תוך כדי נסיעה נינוחה ושלווה והקשבה להסברים וסיפורי רקע דרך האוזניה. כמו כן, מתאים לאלו שמעדיפים להתנייד בין אתר לאתר באוטובוס עם קו מתוכנן היטב, על פני בניית תוכנית חוויות עצמאית.
  • אוטובוס התיירים של מרסיי פעיל בכל עונות השנה, אם כי עדיף לתכנן את הטיול לחודשי הקיץ או עונות המעבר, בגלל שבזמן שיורד גשם לא תהיה אפשרות לשבת בקומה העליונה עם הגג הפתוח וליהנות מהבריזה הנעימה.
  • אוטובוס התיירים של מרסיי משלים סיבוב שלם תוך שעה ורבע, במידה ואין פקקים או הפתעות לא מתוכננות בדרך, לכן, זהו הזמן המינימלי שמומלץ להשקיע באטרקציה. אם זאת, במידה ואתם רוצים לחקור את מגוון האתרים לעומק, מומלץ לפנות יום שלם.
  • מומלץ לשלב את הסיור באוטובוס התיירים של מרסיי עם שייט במרסיי שיאפשר לכם לחוות את העיר מפרספקטיבה שונה וליהנות מקפיצה למים ושחיה במימי הנהר, ארוחת ערב מפנקת ואווירה שלווה ונעימה במהלך השייט.
  • התחנות של אוטובוס התיירים של מרסיי פזורות ברחבי העיר, לכן, נוח מאוד להגיע לאחת מהתחנות ברגל או בתחבורה ציבורית, תלוי בנקודת המוצא שלכם.
  • הנסיעה באוטובוס התיירים של מרסיי מתאימה מאוד למשפחות עם ילדים מכיוון שזוהי פעילות דינמית ולא משעממת, הנופים כל הזמן משתנים וישנם סיפורי רקע על כל אתר ואתר. כמו כן, האפשרות לרדת מהאוטובוס בכל תחנה, מוסיפה עניין רב לחוויה.
  • אזור מרכזי בו יש מגוון מקומות לינה וקירבה למרבית האטרקציות בעיר הינו מרכז העיר מרסיי בדגש על אזור הנמל הישן (Vieux-Port de Marseille). בנוסף לאתרים והאטרקציות הקרובות, מכאן גם תוכלו לעלות לאחת מהתחנות בהן עובר אוטובוס התיירים של מרסיי. בין המקומות המומלצים ללון בהם: מלון InterContinental Marseille – Hotel Dieu שנמצא במרחק של 350 מטרים מהנמל הישן ומציע 2 מסעדות, ספא, חמם, בריכה מקורה וחדר כושר. מלון ברמה של 5 כוכבים נמצא בדיוק בלב העניינים ונקרא Hotel C2, הוא מעוצב בסגנון עתיק עם רצפות פרקט ומציע למבקריו ספא, בריכה מקורה ובר.
  • מחירו של כרטיס העליה לאוטובוס הינו 17 אירו למבוגר בקו הכחול ו19 אירו למבוגר בקו האדום, 8 אירו לילד בגילאי 4-13 בשני הקווים וחינם לילד עד גיל 3. טיפים להוזלת הביקור
  • אין סיבה להגיע למרסיי עם רכב שכור מכיוון שהתחבורה הציבורית בעיר מפותחת ונגישה מאוד ומהצד השני יש בעיות חניה בעיר ומדיניות קשוחה של קנסות.

שאלות נפוצות על אוטובוס התיירים של מרסיי

אוטובוס התיירים של מרסיי משלים סיבוב שלם תוך שעה ורבע, במידה ואין פקקים או הפתעות לא מתוכננות בדרך, לכן, זהו הזמן המינימלי שמומלץ להשקיע באטרקציה. אם זאת, במידה ואתם רוצים לחקור את מגוון האתרים לעומק, מומלץ לפנות יום שלם

: אוטובוס התיירים של מרסיי פעיל בכל עונות השנה, אם כי עדיף לתכנן את הטיול לחודשי הקיץ או עונות המעבר, בגלל שבזמן שיורד גשם לא תהיה אפשרות לשבת בקומה העליונה עם הגג הפתוח וליהנות מהבריזה הנעימה.

אוטובוס התיירים של מרסיי מתאים בעיקר למי שמגיע לעיר לשהייה קצרה יחסית ורוצה להספיק להתרשם ממספר אתרים גדול תוך כדי נסיעה נינוחה ושלווה והקשבה להסברים וסיפורי רקע דרך האוזניה. כמו כן, מתאים לאלו שמעדיפים להתנייד בין אתר לאתר באוטובוס עם קו מתוכנן היטב, על פני בניית תוכנית חוויות עצמאית.

האוטובוס שנוסע במסלול האדום עוצר בתחנות הבאות:
Departure: Vieux-Port / Hôtel de Ville
Stop 2: La Criée
Stop 3: Palais du Pharo / Fort Saint-Nicolas
Stop 4: Plage des Catalans (temporarily closed)
Stop 5: Vallon des Auffes
Stop 6: Vallon de l’Oriol / Corniche J.F. Kennedy
Stop 7: Basilique Notre-Dame de la Garde
Stop 8: Abbaye Saint-Victor
Stop 9: Place aux Huiles
Stop 10: Vieux-Port / Canebière
Stop 11: Capitainerie
Stop 12: Cathédrale La Major / Le Panier
Stop 13: Joliette / Les Docks / Les Terrasses du Port
Stop 14: Mucem / Fort Saint-Jean

כן, ישנה רשת ויי-פיי חינמית בתוך האוטובוס

כן, הקומה הראשונה של האוטובוס נגישה לנכים בכסא גלגלים

השפות שניתן לבחור מתוכן הן: צרפתית, אנגלית, ספרדית, איטלקית, גרמנית, רוסית, יפנית וסינית.

לא, אין צורך להביא אוזניות מכיוון שאלו מחולקות בחינם

מידע שימושי

  • הסיורים באוטובוס התיירים של מרסיי מתקיימים כל יום בין השעות 10:00-17:00 בקו האדום ובין השעות: 10:15-16:45 בקו הכחול.
  • מחירו של כרטיס העליה לאוטובוס הינו 17 אירו למבוגר בקו הכחול ו19 אירו למבוגר בקו האדום, 8 אירו לילד בגילאי 4-13 בשני הקווים וחינם לילד עד גיל 3.
  • ניתן לממש את הכרטיס בכל אחת מהתחנות במסלול של האוטובוס, אך עם זאת, התחלתו של כל סיבוב הינה בתחנה שנקראת: Vieux-Port / Hôtel de Ville ונמצאת בכתובת: 86 Quai du Port, 13002 Marseille, France
  • ניתן להגיע לנקודת ההתחלה בקו M1 של המטרו, כאשר התחנה הקרובה ביותר היא: Vieux Portונמצאת ליד תחנה מספר 10 של אוטובוס התיירים (Vieux-Port / Canebière). כמו כן, לאחר שיורדים מהמטרו ניתן ללכת כ500 מטרים ברגל ולהגיע לנקודת ההתחלה של הסיור שנמצאת בכתובת: 86 Quai du Port, 13002 Marseille, France (Vieux-Port / Hôtel de Ville). בנוסף, אם תגיעו למרסיי בשייט, תוכלו לקחת אוטובוס מספר 35 שנמצא מול שער מספר 4 ולרדת בתחנה שנקראת ” Joliette” ומשם לעלות לאוטובוס התיירים של מרסיי (תלנה מספר 13 על במסלול האדום).
  • https://www.colorbus.fr/en/