סיורים קולינריים בליון – המדריך המקיף בעברית | culinary tours in Lyon

סיורים קולינריים בליון בכמה מילים

ליון (Lyon), העיר השופעת תרבות, אפשרויות וחוויות יחודיות היא גם בירת הקולינריה של צרפת, וכידוע, הצרפתים לא מפרגנים בקלות באוכל. הודות למיקומה הגיאוגרפי, ליון מהווה נקודת מפגש עבור חקלאות ותבואה מגוונות, סגנונות בישול שונים, חלב משובח לגבינות, ענבים משובחים ליין ובשר משובח, ובכן, לבשר. כיום בליון יש כ4,300 מסעדות מקומיות וכ-20 מסעדות מישלן. סיורי קולינריה בליון הם מסעות חושיים מרגשים בהם המשתתפים יעברו בין מיטב המאכלים המקומיים, צבעיהם השונים, ריחם וטעמם, החל מהמנה הראשונה ועד לשוקולד המשובח בסוף. מכיוון שליון היא בירת הקולינריה של צרפת, ישנם אין ספור סיורים קולינרים בסגנונות שונים, כל אחד מהם נותן מענה לסגנון אחר של מאכלים, קהל שונה (משפחות, מבוגרים וכו’), והם נעים על טווח רחב של מחיר ומשך זמן.

אחת מהמסעדות הרבות בליוןאחת מהמסעדות הרבות בליון

מה עושים ומה רואים בסיורים קולינריים בליון

המשתתפים בסיורים הקולינריים בליון ימצאו עצמם משוטטים ברחובות העיר העתיקה ובמרכז העיר, עוצרים מספר עצירות במסעדות או חנויות מסורתיות המתמחות במנות המפורסמות של ליון ובין טעימה לטעימה שומעים מפי המדריך ובעלי העסקים בהם מבקרים סיפורים אודות האוכל המקומי, המסורת שהוא משמר והתשוקה שלהם אליו. הסיורים נמשכים כ-4 שעות וכוללים ביקורים במסעדות יוקרה, בתי עסק קטנים ועוד. כל אחד מהסיורים מפגיש את המבקרים עם בעלי העסקים, נותן רקע על המנות השונות וכמובן מזמין לטעום מהמאכלים בהם כל מקום מתמחה. בין היתר תוכלו לטעום גבינות, יין, ממתקים צרפתיים מסורתיים, ליקר לימון ועוד. מיותר לציין שבעיר כמו ליון גם ההליכה ממקום למקום היא חוויתית וקסומה, והמעבר בין מסעדה למסעדה דרך הרחובות הפסטורלים מותיר טעם של עוד תרתי משמע. לכל סיור אופי משלו, חלקם יובילו את המשתתפים בין מסעדות גורמה, חלקם יפגישו אתכם דווקא עם שווקים מקומיים ועסקים קטנים, וישנם כאלו המתמחים בבתי קפה וארוחות בוקר ויגלו לכם מחדש את הארוחה הכי חשובה ביום. המגוון הרחב של הסיורים יכול לבלבל, אך לאלו שזהו הביקור הראשון (או מהראשונים) שלהם בליון, ואוכל הוא אחד מהתשוקות שלהם, כל סיור יהיה חוויתי, מרשים וחדשני.

סרטון על סיורים קולינריים בליון

כרטיסים לסיורים קולינריים בליון

ליון מציעה מגוון סיורי אוכל, כל אחד מתחיל בנקודה אחרת, אך כל אחת מנקודות המפגש מרכזיות וקרובות לתחנות מטרו. ישנם סיורים מוקלטים אשר עוברים בין בתי עסק המתמחים בבישול צרפתי מסורתי ומאפשרים לקהל להאזין ולהתקדם בקצב שהוא רואה לנכון. סיורים אלו מתאימים בעיקר למשפחות בהם לא כולם דוברי אנגלית, או לאלו מאיתנו שמעדיפים חופש ועצמאות ומעוניינים רק בהכוונה קלה. סיור מוקלט מומלץ להזמין מראש כאן

סיורים מודרכים לעומת זאת נותנים הרבה יותר מידע והסבר על כל מנה ומקום, ומומלצים לאלו המבקשים לקבל חוויה מקיפה של טעימות, וידע. עלות הכרטיסים עבור סיורים מודרכים האורכים כ-4 שעות היא כ 65 אירו. ניתן לרכוש כרטיסים כאן עבור סיורים הכוללים טעימות יין. וניתן לרכוש כאן סיורים זולים יותר ללא טעימות יין.

סיור גורמה פרטי בשוק Paul Bocuse המפורסם מציע ביקור ייחודי במתחם מקורה המתמחה במוצרים ובבישולי גורמה ברמה גבוהה, הסיור מומלץ לפודיז מתקדמים שמעריכים את הדיוק והקפדנות של הטעמים והמרקמים של המטבח הצרפתי. עלות סיור עבור קבוצה של 4 אנשים הוא כ-300 אירו וניתן לרכוש אותו כאן.

ובל נשכח את הטבעונים שבנינו, שבירת הקולינריה התיאמה סיור גם עבורם. ניתן להזמין כאן סיור טבעוני ולא מתפשר באורך של כ-3 שעות, המציע מגוון מנות וקינוחים, כולם טבעוניים במיטב המסעדות של ליון .

הזמנת סיור קולינרי בליון

המלצות "הכל על" למבקרים בסיורים קולינריים בליון

  • יציאה לסיור קולינרי בליון מומלץ לחובבי האוכל (מי לא) על כל גווניהם. יש לבחור את משך הזמן המתאים עבור כל קבוצה (ייתכן ומשפחות יעדיפו זמן קצר יותר). מומלץ לבקר בעונת הקיץ (מאי – אוקטובר), בה הייבול בשיאו וכמוהו גם התיירות.
  • מומלץ לצאת לסיורים קולינרים בליון בעונת הקיץ, את שעת הסיורים לא תמיד ניתן לקבוע ופעמים רבות הם מתחילים בשעות הבוקר המאוחרות. אם הסיור מאפשר בחירת שעה יש לשקול זאת בהתאם לרוח הקבוצה, כיוון שהסיור מספק טעימות ולא ארוחה.
  • אנו ממליצים לשלב את אחד הסיורים הקולינרים בליון עם ביקור,במוזאון קונפלואנס (Musée des Confluences) העוסק בטבע ומדע ומפורסם ברחבי אירופה בזכות המבנה המרשים שלו.
  • הסיור מומלץ למשפחות עם ילדים דוברי אנגלית ובעלי תאוות מבוגרים לאוכל איכותי ומיוחד.
  • איזור הלינה המומלץ בליון הוא העיר העתיקה. תוכלו למצוא מגוון רב של סגנונות אירוח ומקומות לינה. המומלצים בניהם הם מלון Hôtel de l’Abbaye המפואר, או Citadines Presqu’île Lyon האורבני
  • ניתן להוזיל את הסיורים הקולינרים בליון על ידי הזמנת סיור מוקלט, מה שיאפשר שליטה בכמות הטעימות ובמחירן, אך ישמור על המסגרת ויספק בכל זאת חלק מהמידע המתקבל בסיורים האחרים.
  • לאוכלי כשרות: יש לקחת בחשבון שאוכל הצרפתי כולל גבינות ובשר וסביר להניח שכמעט כל הסיורים יציעו טעימות משניהם, מה גם שייתכן מאד והבשר לא יהיה כשר (אי – שם על הסקאלה בין שחיטה לא כשרה לבשר טרף).

שאלות נפוצות על סיורים קולינריים בליון

לחובבי אוכל קטנים וגדולים, למומחים ולמבקרים חסרי השכלה קולינרית.

מידע שימושי

  • מרבית הסיורים מתחילים בשעות הבוקר המאוחרות (10:00)
  • מחיר הכרטיס משתנה מסיור לסיור: סיור סטנדרטי באורך מלא (4 שעות) עולה כ-65 אירו לאדם. סיור פרטי יעלה 130 אירו לאדם. ישנם גם סיורים מוקלטים ללא מדריך במחיר מוזל.
  • כתלות בנקודת ההתחלה, ישנם סיורים שנפגשים במלון של המשתתפים וישנם כאלו שקובעים נקודת פגישה נוחה בקרבת תחנת מטרו. לא מומלץ להגיע לנקודת המפגש עם רכב, היות ומרבית הסיורים מתקיימים באיזורים מרכזיים וצפופים בעיר.
  • ישנם סיורים המגבילים את גיל המשתתפים / דורשים ליווי מבוגר לילדים. מומלץ לקרוא את המידע הקצר שכל סיור מספק על עצמו לפני ההזמנה.