מיני וורלד, ליון – המדריך המקיף בעברית | Mini World Lyon

מיני וורלד בכמה מילים

מיני וורלד נמצא מזרחית לעיר ליון (lyon) ולידו יש בית ספר לרכיבה על סוסים המתפרש על שטח גדול בנוסף הפארק קרוב לנהר הרון (Rhône) שחוצה את העיר ליון. זהו פארק מיניאטורי מונפש הגדול מסוגו בצרפת, הכל התחיל ביום אביבי שריצ’רד ריצ’רטה (Richard Richarté) עשה סדר במחסנו ונתקל בדגם מיניאטורי ישן של בית שעדיין נמצא בקופסה והציע לביתו לבנות יחד- מזל שהיא הסכימה, לאחר שבנו יחד את הבית המיניאטורי חיפש ריצ’רד באינטרנט בנושא וגילה שיש פארק שלם כזה בהמבורג ועוד באותו שבוע הוא טס לבקר בפארק, הייתה בו הבנה שהוא רוצה להקים פארק כזה בצרפת ואכן לאחר 4 שנים נפתח מיני וורלד בליון וריצ’רד משמש בו כמנהל. הפארק עצמו מתפרס על יותר מ3,000 מ”ר וכולל בתוכו יותר מ1,000 בניינים, אלפי רכבים ו70 אלף תושבים קטנים שמחכים לכם- כל זה לקח 50 אלף שעות עבודה.

מה רואים במיני וורלד

הפארק עצמו נבנה ממש כתבנית העיר ליון ולכן הוא מחולק ל3 חלקים: אזור עירוני, אזור כפרי והאזור ההררי.
באזור העירוני צוללים לקסם של העיר, בה ניתן לראות את תנועת המכוניות, משאיות, אוטובוסים ורכבות, רואים את סמלי העיר ליון ששוחזרו עם טאצ’ ייחודי של הפארק.
במעבר מהעיר אל האזור הכפרי ניתן להתרשם מהחקלאים שעובדים בשדות החיטה ורואים את הטרקטורים נוסעים, בנוסף באזור הזה הפארק מתייחס לסצנות קולנוע ידועות כמו אליס בארץ הפלאות ומרי פופינס המאתגרים את המבקרים לחפש אותם. בהמשך אל החלק ההררי מגלים שחלק מההרים מושלגים עם אתר סקי וחלקם ללא שלג ובהם מתקיים טור דה פראנס (תחרות אופניים).
כמובן ניתן לצפות בכל חלקי העיר בין ביום ובין בלילה. קיים סיור מודרך בתוספת תשלום החושף את המבקרים אל מאחורי הקלעים של הפארק (הסיור מתאים לילדים מעל גיל 4).

סרטון על מיני וורלד

כרטיסים למיני וורלד

כל אוהבי הדגמים המיניאטוריים חייבים לבקר במיני וורלד- בה יש עיר שלמה בגודל זעיר, כמובן שהפארק מתאים למשפחות עם ילדים שיהנו לגלות את העיר ליון בצורה מקורית.

עלות הכרטיס כניסה לפארק היא 15 יורו לאדם ועבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5 יהיו זכאים להנחה של 5%, ניתן לרכוש את הכרטיס כאן .

הזמנת כרטיסים למיני וורלד - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים במיני וורלד

  • הביקור מתאים לכולם גדולים וקטנים כאחד- חוויה ייחודית.
  • היות והפארק עצמו נמצא בתוך מבנה אפשר להינות ממנו בכל עונות השנה.
  • מומלץ להקדיש עבור ביקור בפארק לפחות שעתיים.
  • מומלץ לשלב את הביקור עם יעדים נוספים בעיר ליון: https://www.tiqets.com/en/aquarium-du-grand-lyon-tickets-l166667/ וכן https://www.tiqets.com/en/safari-de-peaugres-tickets-l150397/ .
  • התחבורה הציבורית בליון טובה ונגישה, תוכלו להגיע באמצעות אוטובוס ומטרו לפארק- מפורט בדרכי הגעה
  • הפארק מתאים למשפחות עם ילדים.
  • למעוניינים ללון בקרבה למיני וורלד מומלץ לבדוק על מקומות לינה מומלצים באזור למשל מלון 3 כוכבים ibis Lyon Carre De Soie  לפרטים לחצו בקישור הבא או לחלופין במקום האירוח B&B “Clos Feuillat פרטים בקישור הבא.
  • תעריף סוף יום: שעה וחצי לפני הסגירה מחירי הכריטיסים יורדים: ילד 7 יורו מבוגר 10 יורו.
  • קיימת חניה בבעלות הפארק המכילה 1800 רכבים- אפשר להגיע גם ברכב.

שאלות נפוצות על מיני וורלד

חוויה בפארק מתאימה לכל הגילאים, מגדולים ועד קטנים.

היות והפארק עצמו נמצא בתוך מבנה אפשר להינות ממנו בכל עונות השנה.

ממולץ להשקיע בביקור בפארק לפחות שעתיים.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה:
    ימי שני שלישי סגור
    רביעי-שישי 11:00-18:00
    שבת-ראשון 10:00-19:00
    קופות נסגרות חצי שעה לפני סגירה
  • מחיר כניסה:
    ילד (4-17): 11 יורו
    מבוגר: 17 יורו
    חבילה משפחתית (2 מבוגרים+2 ילדים): 47 יורו
    כניסה מוזלת:
    קשישים (65+)/נכים: 13 יורו
    ילד נכה: 8 יורו
    מבוגר בכסא גלגלים: 8 יורו
    ילד מתחת לגיל 18 בכסא גלגלים: חינם
  • Pôle du Carré de Soie, 3 Av. de Bohlen, 69120 Vaulx-en-Velin
  • הפארק נגיש בתחבורה ציבורית,ישנה אפשרות להגיע עם החשמלית T3 ולרדת בתחנה וולקס-אן-ולין משי (Vaulx-en-Velin La Soie) ומשם להמשיך בהליכה של 5 דק אל כיכר המשי (Carré de Soie). אפשר להגיע עם המטרו עם קו A לרדת בתחנה וולקס-אן-ולין משי (Vaulx-en-Velin La Soie) ומשם להמשיך בהליכה של 5 דק אל כיכר המשי (Carré de Soie). כמובן אפשר להגיע גם באוטובוס עם קווים C8/52 ולרדת בתחנה כיכר המשי (Carré de Soie) הכניסה לפארק ליד חנות מאפיה (Boulanger).
    אם אתם רוצים להגיע ברכב יש לפארק חניה המכילה 1800 רכבים (כתובת לGPS- Parking Centre Commercial Carré de Soie, 3 Avenue de Bohlen, 69120 Vaulx-en-Velin).
  • https://miniworldlyon.com/en/
  • יש סיור שיוצא אל מאחורי הקלעים של הפארק בשעה 15:00/16:30 בתוספת של 10 יורו, (יש החזר כספי אם יהיו פחות מ4 אנשים).