1. עמוד הבית
  2. »
  3. צרפת 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. ליון, צרפת 2024 – המדריך המקיף | Lyon
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בליון
  8. »
  9. מוזיאון קונפלואנס, ליון – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Musée des Confluences

מוזיאון קונפלואנס, ליון – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Musée des Confluences

עדכון אביב 2024

בתקופה זו בליון עומס התיירים עולה וגובר, ויגיע לשיא בחודשי הקיץ. למרות שאין את אותן בעיות של זמינות כרטיסים, תורים ועומס במוזיאון קונפלואנס עדיין יכולים להיות ימים בהם יהיו תורים ועומס רב יותר, מיוחד בסופי שבוע וככל שנתקרב אל הקיץ. לכן, למרות שזה לא הכרחי כמו באתרים המובילים, תוכלו לרכוש כרטיסים מראש במידה והכנתם תוכנית לחופשה ויודעים מתי תרצו להגיע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון קונפלואנס: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

מוזיאון קונפלואנס בכמה מילים

מוזיאון קונפלואנס (Musée des Confluences) נמצא בצרפת בעיר ליון (Lyon) וממוקם בנקודה שבה נהר רון (Le Rhône) ונהר סון (La Saône) מתחברים. אדריכלות המבנה עוצבה ע”י חברה אוסטרית, והיא מתייחדת בכך שהמבנה בחלקו מכוסה בחלונות זכוכית מרהיבים ושאר המבנה מעוצב גם הוא בצורה יוצאת דופן.

מטרת המוזיאון היא להפגיש את המבקרים מנקודת מבט מדעית על ההיסטוריה של החיים וכן של האנושות, הוא מתעסק בשאלות אוניברסליות מעניינות כגון מה מקורה ועתידה של האנושות. ברשות המוזיאון 3.5 מליון פריטים (בין בתחום המדעי ובין בתחום התרבותי) שנאספו מהמאה ה-17 עד ה-21 המאפשרים למבקר לחקור את העושר האינסופי על תרבויות וציוויליזציות לאורך ההסטוריה.

אדריכלות חדשנית וייחודית למבנה מוזיאון קונפלואנס העוסק בהיסטוריה הרחוקהאדריכלות חדשנית וייחודית למבנה מוזיאון קונפלואנס העוסק בהיסטוריה הרחוקה

מה רואים במוזיאון קונפלואנס

חזות המוזיאון

מוזיאון קונפלואנס מוקף משני עבריו בנהרות שבהמשך מתמזגים יחד. בנוסף לנוף המרהיב מבנה המוזיאון עצמו מאד לא סטדרטי: הוא מבטא חדשנות ועתידנות, באמצעות מראה חיצוני שמזכיר ספינה עתידית וזוהי אכן ייחודיות המוזיאון: להפגיש אותנו עם העבר הרחוק אך דרך עיני המדע והטכנולוגיה.

תערוכות המוזיאון

מוזיאון קונפלואנס אסף קרוב ל3.5 מליון פריטים אשר משתייכים למאות ה17 עד ה21, הפריטים מסודרים ומחולקים על פני 4 תערוכות נפרדות המשתרעות על 3,000 מ”ר.

התערוכה הראשונה לוקחת את המבקר צעד אחורה למפץ הגדול ומתמודדת עם השאלה מאיפה אנחנו באים? שאלה זו מיוצגת בשני אופנים – האחת ע”י מאובנים, והשנייה ע”י מדעי האדם.

התערוכה השניה עוסקת במקומו של האדם במארג החיים העולמי ומציגה פריטים מכל מיני תרבויות.

התערוכה השלישית עוסקת בתבנית החברתית-תרבותית של האדם: האדם יוצר חברה, ובעקבותיה תרבות. המוזיאון מציג אוסף של תרבויות מכל חלקי העולם שלא היו נפגשות מעולם, בכפיפה אחת.

התערוכה הרביעית עוסקת בשאלה לאן אנחנו הולכים – איך תרבויות שונות התמודדו עם המוות.

אלה הן התערוכות הקבועות של המוזיאון וכאמור ישנן תערוכות מתחלפות – מוזמנים להתעדכן באתר המוזיאון.

סרטון על מוזיאון קונפלואנס

כרטיסים למוזיאון קונפלואנס

אם אתם מעוניינים ברכישת כרטיס כניסה למוזיאון קונפלואנס, אנחנו ממליצים לכם להזמין כרטיס כניסה המאפשר דילוג על התור בעלות של 9 € בקישור הבא. הכרטיס מומלץ לכל מי שרוצה להינות מהחוויה במוזיאון בצורה נוחה וזולה.

ישנה אפשרות נוספל לכרטיס: “כרטיס סיטי ליון” בעלות של 27 €. כרטיס זה כולל אפשרויות רבות: יחד עם כניסה למוזיאון הכרטיס כולל גישה חופשית לכל התחבורה הציבורית בליון (אוטובוס, מטרו וחשמלית), כמו גם מתקני חנה וסע וכן גישה ל-22 מוזיאונים אחרים בעיר, כולל תערוכות מתחלפות, ופעילויות רבות כולל סיור רגלי מודרך, שייט בנהר, הנחות למופעים ועוד. הכרטיס מומלץ לכל מי שרוצה להינות לכל מה שיש לעיר ליון להציע מבחינת פעילויות ותחבורה ציבורית נוחה. ניתן להזמין כרטיס זה בקישור הבא.

הזמנת כרטיסים למוזיאון קונפלואנס - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים במוזיאון קונפלואנס

  • המוזיאון מומלץ לכל מי שאוהב ללמוד על ההיסטורה של האדם והעולם, מתאים גם למשפחות עם ילדים.
  • בימי שבת וראשון וחופשות בית ספר יש עומס במוזיאון, ובימי שני המוזיאון סגור לכן מומלץ להגיע בימי רביעי שבהם תנאי הביקור נעימים יותר. שימו לב ללילה בכל יום חמישי הראשון של החודש המוזיאון פתוח עד השעה 22:00.
  • אין זמן מוגדר לביקור במוזיאון – לוקח כמה שעות טובות לגלות את העולם דרך התערוכות לכן מומלץ להשקיע חצי יום בביקור במקום.
  • מומלץ לשלב את הביקור במוזיאון יחד עם ביקור באקווריום ליון (Aquarium du Grand Lyon), חוויה ימית מומלצת לכל המשפחה, ניתן להזמין כרטיס בקישור הבא.

    אטרציה מומלצת נוספת למשפחות עם ילדים היא חוויה בלתי נשכחת במיני וורלד (Mini World Lyon) בקישור הבא.

  • ישנה אפשרות להגיע עד למוזיאון באמצעות תחבורה ציבורית (רכבת קלה/אוטובוס), לחלופין אם אתם מעדיפים להגיע עם רכב יש למוזיאון חניון בתשלום של 2.4 יורו לשעה (מחיר לחניה במשך יום שלם – 9.6 יורו, במשך הלילה – 5.4 יורו).
  • בקרבת מוזיאון קונפלואנס ניתן ללון במקומות הלינה המומלצים הבאים: מלון 4 כוכבים נובוטל ליון קונפלואנס (Novotel Lyon Confluence), ניתן להזמין אליו כרטיסים בקישור הבא.

    אפשרות נוספת מומלצת ללינה היא מלון הדירות 4 כוכבים אדאג’יו ליון פאטיו קונפלואנס (Aparthotel Adagio Lyon Patio Confluence) ניתן להזמין אליו כרטיס בקישור הבא.

  • יש סוגי אוכלוסיה רבים אשר זכאים להוזלה בכרטיס כניסה כגון אנשים בעלי מוגבלויות ואנשים שעובדים עבור ארגונים מסוימים, על מנת לברר לגבי כלל סוגי הזכאויות יש לעיין באתר המוזיאון לפני ההגעה.
  • בימי חמישי בראשון לחודש ישנם הופעות/קונצרטים הכלולים בכרטי כניסה- מומלץ לעקוב באתר המוזיאון.

שאלות נפוצות על מוזיאון קונפלואנס

אין זמן מוגדר לביקור במוזיאון - לוקח כמה שעות טובות לגלות את העולם דרך התערוכות לכן מומלץ להשקיע חצי יום בביקור במקום.

בימי שבת וראשון וחופשות בית ספר יש עומס במוזיאון, ובימי שני המוזיאון סגור לכן מומלץ להגיע בימי רביעי שבהם תנאי הביקור נעימים יותר. שימו לב ללילה בכל יום חמישי הראשון של החודש המוזיאון פתוח עד השעה 22:00.

המוזיאון מומלץ לכל מי שאוהב ללמוד על ההיסטורה של האדם והעולם, מתאים גם למשפחות עם ילדים.

מידע שימושי

  • שלישי עד ראשון: 10:30-18:30

    ביום שני המוזיאון סגור.

    המוזיאון פתוח בכל יום חמישי הראשון של החודש גם בשעות הלילה, בין השעות 10:30 עד 22:00

  • מחיר מבוגר מלא: 9 €

    מחיר מופחת למבוגר (למשל בעלי מוגבלויות- מומלץ לבדוק באתר): 6 €

    נוער מתחת לגיל 18 ותלמיד מתחת לגיל 26: חינם

  • 86 Quai Perrache, 69002 Lyon
  • במידה ואתם מגיעים בתחבורה ציבורית מומלץ לקחת את הרכבת קלה/ את קווי אוטובוס T1, C7, C10, 15, 63 ולרדת בתחנה musée des Confluences.
  • https://www.museedesconfluences.fr/en
  • ילדים מתחת לגיל 13 חייבים להיות מלווים במבוגרים כדי להיכנס לחללי התצוגה.