טיולי יום מליון – המדריך המקיף בעברית | Day trips from Lyon

טיולי יום מליון בכמה מילים

ליון (Lyon) ממוקמת בחבל הארץ אוברן רון-אלפ (Auvergne-Rhône-Alpes) במזרח צרפת, הגובל בשוויץ בנקודת המפגש עם העיר ג’נבה (Geneva). איזור זה, יחד עם האיזור השייוצרי הסמוך מהווים נקודת מפגש תרבותית עבור מספר מסורות שהתפתחו במנותק אחת מהשנייה כמו גם מגוון גיאוגרפי של נופים שונים: שדות זהובים, הרים מושלגים, אגמים ועוד. היות ואיזור זה מפותח ביותר הן מבחינת תחבורה ציבורית והן מבחינת כבישים, קל לצאת בו גם לטיולי יום קצרים ללא סיור מאורגן. עם זאת, סיור מאורגן הוא האפשרות הטובה ביותר להנות מטיולי היום מליון באופן האופטימלי ביותר. אם אתם מבקרים בליון למשך כמה ימים, ייתכן ותרצו להעביר יום או יומיים בשוטטות באיזור, או לחבר את הגעתכם או יציאתכם מליון עם טיול יום כזה.

רון אלפ, חבל ארץ עשיר במגוון נופיםרון אלפ, חבל ארץ עשיר במגוון נופים

מה רואים ומה עושים בטיולי היום מליון

סיורי יום היוצאים מליון מתמקדים במחוזות הציוריים העוטפים את העיר, ומפגישים את המשתתפים עם היסטוריה ענפה ומסורת ארוכת שנים של יין וקולינריה. מרבית הסיורים מתמקדים בביקור ביעד היסטורי ואורבני אחד ולאחר מכן מבקרים באחד ממחוזות היינות הנמצאים באיזורה של ליון. המשתתפים בסיורים יטיילו ברחובותיהם הקטנים של הערים האותנטיות מימי הביניים כמו גם ישטטו בכרמים הציוריים שנפרסים למרחק ונראים כמו גלויה חיה.

ניתן לבחור בסיור המגיע לעיר ויין (Vienne) שנבנתה עוד בימי הרומאים וניתן לראות בה מונומנטים שונים (כמו מקדשים וארמונות) מימי המאה הראשונה לספירה. אם לא די בכך, ויין הפסטורלית שוכנת על גדות נהר הרון ומידי יום ראשון מתקיים בה שוק איכרים מקומי. סיור זה ימשיך במרבית המקרים לטעימות יין ביקב קוטה-רוטי (Côte-Rotie) היוקרתי בעמק הרון המתמחה ביינות מענבי סירה. מטעימות היין ישנם סיורים שיבחרו להמשיך לתחנה שלישית ואחרונה בפארק הטבע הלאומי פילה (Pilat Regional Natural Park) על מנת לטעום גם מהטבע שיש לסביבתה של ליון להציע.

לחילופין, ניתן לבחור בסיור שיתמקד דוקא בטעימת היין, וייצא לבוז’ולה (Beaujolais) הלא היא מחוז היין הידוע, בעלת מסורת ארוכת שנים בייצור יין בעיקר מענבים מזן גמאי (Gamay). מחוז בוז’ולה הוא שטיח אינסופי של כרמים ובניהם מספר כפרים קטנים הבנויים מאבן, בהם משפחות הנושאות את שושלת הכנת היין מזה דורות רבים. הסיור ישלב טעימות ורקע על כל מקום ויקב משפחתי. הסיור בבוז’ולה יעבור בין כפרים שונים במחוז, חלק מהסיורים יתייחסו גם לצורת הבניה של הכפרים או להיסטוריה של המקום וחלקם יתחילו את הסיור בנקודה אחרת, כמו העיר מאקון (Macon) הגובלת במחוז בוז’ולה ממזרח וממוקמת על גדות נהר הסון, אך הדגש העיקרי בסיורים בבוז’ולה הוא לטעום תרתי משמע מעולם היקבים ויצירת היין.

הכרמים האינסופיים של בוז'ולה - אחת מהאפשרויות הפופולאריות לטיול יום מליוןהכרמים האינסופיים של בוז’ולה – אחת מהאפשרויות הפופולאריות לטיול יום מליון

סרטון על טיולי יום מליון

כרטיסים והגעה לסיורי יום מליון

נקודת המפגש עבור היציאה לסיורים היא במרבית המקרים ממרכז המידע לתייר בכיכר בלקור (Lyon tourist office in Bellecour Square) אליו ניתן להגיע במטרו דרך הקו הירוק לתחנת בלקור (Bellecour).

סיור ראשון מומלץ הוא סיור בעיר ווין וטעימת היינות ביקב Côte-Rotie. בסיור זה תבקרו בעיר ההיסטורית ויין, תתרשמו מהמבנים המרשימים שנבנו עוד במאה הראשונה לספירה, תבקרו בשוק האיכרים של יום ראשון (במידה ותגיעו בסוף השבוע), תטעמו מהיינות המשובחים של היקב היוקרתי ותבקרו בפארק הטבע Pilat Regional Natural Park. עלות הסיור היא כ-90 אירו לאדם, ומומלץ לחובבי היין וההסיטוריה, אך גם לאלו המעוניינים להתרשם מנופיו של איזור זה. כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

סיור שני מומלץ הוא סיור במחוז בוז’ולה הכולל גם ביקור בעיירה המקסימה מאקון. בסיור תבקרו בעירות שבפאתי מאקון ותקבלו אירוח משפחתי בו תשמעו על תהליך ייצור היין ועל התרבות המקומית, ולאחר מכן תצאו לסיור בין כפרים שונים במחוז בוז’ולה בו תטעמו יין ביקבים שונים במחוז. עלות הסיור היא כ-90 אירו לאדם, וממולץ גם הוא לחובבי היין המושבעים. כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

כמו כן, ניתן לרכוש כרטיסים לסיורים קצרים יותר במחוז בוז’ולה בלבד, שם תעברו בין מספר כפרים ויקבים ותשמעו על תהלייך ייצור היין, ההיסטוריה המקומית והבניה הייחודית למקום. סיורים אלו זמינים באתר GetYourGuide בעלות של כ-90 אירו לאדם, ניתן לרכוש אותם כאן.

הזמנת כרטיסים לטיול טעימות יין

המלצות "הכל על" למבקרים בטיולי יום מליון

  • טיולי היום היוצאים מליון מתאימים למגוון רחב של תחומי עניין. הסיורים המאורגנים יתאימו יותר למבוגרים ולחובבי תרבות, אך הסיורים העצמאיים מאפשרים גם למשפחות, חובבי טבע, היסטוריה או שוטטות ועיירות להנות.
  • מומלץ לבקר באיזור בעונת הקיץ, יולי – ספטמבר כיוון שבשאר חודשי השנה איזור זה קר מאד.
  • אם הגעתם לליון ואם מעוניינים לשלב יעדים נוספים לאלו שתראו בסיורי היום היוצאים מליון, ישנן שפע של אפשרויות בתוך העיר, כמו סיורים קולינריים בליון (בירת הקולינריה של צרפת), מוזיאון קונפלואנס (Musée des Confluences), או אוטובוס התיירים של ליון (Hop-on Hop-off Sightseeing Bus).
  • מרבית סיורי היום מליון הם סיורי טעימות יין ולכן לא יתאימו למשפחות עם ילדים.
  • איזור הלינה המומלץ בליון הוא העיר העתיקה. תוכלו למצוא מגוון רב של סגנונות אירוח ומקומות לינה. המומלצים בניהם הם מלון Hôtel de l’Abbaye המפואר או Citadines Presqu’île Lyon האורבני.
  • עלות הסיורים המודרכים היא כ-90 אירו עבור אדם.

שאלות נפוצות על טיולי יום מליון

מומלץ להגיע בעונת הקיץ.

הסיורים מתאימים לחובבי היין, התרבות וההיסטוריה.

כל האתרים המצויינים כאן מותאמים לתחומי העניין שהם מתאפיינים בהם, כך שבהגעה לאתר שמאופיין כיעד היסטורי, יהיה קל במיוחד למצוא את נקודות העניין ההסטוריות לדוגמא. יחד עם זאת, מחקר קצר לפני הגעה למקום תמיד יהפוך את הנחיתה לרכה יותר וימקד את החיפושים.

מידע שימושי

  • מחירם של הסיורים המודרכים עומד על כ- 90 אירו עבור אדם. ביקורים עצמאיים יהיו בעלי עלות משתנה כתלות באתרים השונים ובבחירות התחבורה (רכבות בצרפת נחשבות ליקרות בעוד אוטובוס נחשב לאופציה די זולה, אך ייתכן כי עבור משפחה רכב שכור יהיה האופציה המשתלמת ביותר)