1. עמוד הבית
  2. »
  3. פריז 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. פריז מידע כללי
  6. »
  7. חופשת פסח ואביב בפריז – כל מה שצריך לדעת כדי לתכנן את החופשה המושלמת

חופשת פסח ואביב בפריז – כל מה שצריך לדעת כדי לתכנן את החופשה המושלמת

חופשת אביב בפריז בכלל וחופשת פסח בפריז בפרט מאפשרת לכם ליהנות מאחת העונות היפות ביותר לטוס לאירופה – והחופש הארוך יחסית בפסח וימי חול המועד הוא אחד הזמנים הנוחים ביותר לטוס בעבור ישראלים רבים.  ביקור בעונת האביב מאפשר להינות ממזג אוויר יחסית נעים, מפריחות בפארקים הרבים בעיר, ומשחקי כדורגל שמגיעים לשלבים המכריעים והמותחים של העונה. על כל אלו ועוד תוכלו לקרוא בעמוד זה.

חשוב לדעת שהשנה חג הפסח נחגג אחרי וחג הפסחא הנוצרי, אולם פסח נחגג השנה מאוחר, בסוף אפריל, ולכן העיר כבר מתחילה להיות עמוסה בתיירים כאשר מזג האוויר מתחמם. מה עושים? לאתרים המובילים כמו – מוזיאון הלובר, מגדל אייפל, מוזיאון ד’אורסיי, ארמון ורסאי  וכו’ – מזמינים כרטיס מראש אשר כולל דילוג על התור. כך תוכלו לחסוך זמן רב שאחרת היה מתבזבז על עמידה בתורים. לכל אחת מהאטרקציות הללו הקדשנו עמוד משלה בו תוכלו למצוא מספר אפשרויות להזמנת כרטיסים מראש. בהמשך העמוד תמצאו פירוט מלא על חג הפסחא בפריז – מה פתוח, מתי וטיפים נוספים להתנהלות בעיר בחג.

מחירי הלינה בפריז בתקופה זו במגמת עלייה, וככל שמזמינים מקום לינה לתאריך מאוחר יותר כך המחיר יעלה וגם הביקוש יעלה. לכן מומלץ להזמין מלון או דירה מראש, במיוחד כאשר מדובר על לינה בעבור יותר משלושה נפשות, תוכלו להזמין מלון או דירה בקישור הזה עם אפשרות ביטול וכך להיות מצד אחד עם ראש שקט שיש לכם מקום לינה ומצד שני לא להתחייב למקום לינה זה.

בעמוד זה ריכזנו בעבורכם את המידע שיעזור לכם לתכנן את חופשת הפסח או האביב שלכם בפריז באופן הטוב ביותר. אנו ממליצים גם להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו הכל על פריז – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר האורות.

מזג אוויר בפריז באביב

מזג האוויר בפריז בחודשים מרץ עד מאי הוא הפכפך אבל לרוב במהלך היום נוטה להיות בין קריר לנעים – תלוי את מי שואלים ובאיזה יום. הטמפרטורות במהלך היום נעות בעונות אלו בין 25-13 מעלות בערך, ובלילה קר יותר לרוב פחות מ-10 מעלות אבל לא מגיע למעלות מתחת ל-0. בעונה זו יש לא מעט ימי גשם, ככה שכדאי לקחת מטריה, נעלים אטומות למים לימים הגשומים ומעיל טוב שישמור עליכם יבשים במהלך היום ויחמם אתכם בערבים ובלילות. בעונות אלו שיטת הבצל, בה לובשים מספר שכבות שניתן להוריד ולשים לפי הצורך, היא המומלצת ביותר. כדאי לתכנן ימים שמותאמים גם מזג אוויר שמשי ונעים וגם לימים גשומים וקרים יותר – תוכלו לקרוא על מקומות מומלצים לימים שכאלו בעמוד חופשת חורף בפריז. וכמובן לבדוק את מזג האוויר הצפוי בסמוך לטיסה.

פריז תחזית מזג האוויר

הידעת? – מתי מתרחש האביב

לפי הגישה המטארולוגית (הפשוטה והקבועה יותר) האביב מתחיל באחד במרץ, ונמשך עד ליום האחרון של חודש מאי, כלומר בין התאריכים 31.5-1.3 נמשך האביב ומתאריך ה-1.6 מתחיל באופן רשמית הקיץ.

לפי הגישה האסטרונומית האביב מתחיל בנקודת השיוויון האביבית – היום בו משך היום ומשך הלילה זהה זה לזה או בשמו הלועזי Equinox שהוא שילוב של המילה שווה והמילה לילה בלטינית. לפי הגישה האסטרונומית האביב מתחיל בכל שנה בתאריך מעט שונה, אבל תמיד בין התאריכים 21-19 במרץ, והשנה נקודת השיוויון אמורה להתרחש בתאריך 20.3.2024. מתי הקיץ מתחיל לפי גישה זו? ביום הארוך ביותר בשנה שגם הוא לא מתרחש בתאריך קבוע והשנה צפוי להתרחש בתאריך 21.6.2024.

חג הפסחא בפריז

חג הפסחא נחגג השנה בתאריכים 29.3-1.4.2024, מאחר ופריז היא עיר יותר חילונית באופי שלה מאשר ערים כמו רומא או ברצלונה, מלבד יום ראשון 31.3.2023 הכל פתוח בעיר. יחד עם זאת תוכלו לראות חלונות ראווה מקושטים לכבוד החג וביצי וארנבוני שוקולד לכבוד החג בחנויות, כך שלא ניתן לומר שאין אווירת חג בעיר. בצרפת חוגגים ביום שני אשר נחשב לחג רשמי במדינה.

ארנבונים עשויים שוקולד בחלון ראווה צילום מקורי

ארנבים וביצים משוקולד לכבוד חג הפסחא (צילום מקורי)

מה צריך לדעת?

  • ביום שישי ושבת הכל פועל בעיר כרגיל, אך לרוב יש עומס רב יותר בתחבורה הציבורית היוצאת ונכנסת לעיר ובחנויות השונות בגלל הקניות לקראת החג.
  • חלק מהמוזיאונים והאתרים יהיו סגורים ביום ראשון וביום שני, אולם המקומות המרכזיים – כמו מוזיאון הלובר, מגדל אייפל, מרכז פומפידו, מוזיאון ד’אורסיי – פתוחים לאורך כל החג.
  • חלק מהחנויות סגורות, אבל לרוב החנויות הגדולות וחנויות באזורים כמו השאנז אליזה פתוחות גם במהלך החג.
  • מרבית המסעדות באזור התיירותי פועלות לאורך כל החג, אבל מומלץ להזמין מקום מראש ליום שני.
  • התחבורה הציבורית פועלת אבל במתכונת מעט מצומצמת יותר מאשר ימים רגילים.
  • בכנסיות נערכות מיסות ותפילות לאורך החג וקונצרטים מיוחדים ולכן אם תכננתם לבקר בכנסיות כמו סקרה קר, קתדרלת נוטרדאם או סנט שאפל כדי לתכנן זאת לימים שלפני או אחרי החג על מנת לכבד את המאמינים והמתפללים.

את הביקור בקתדרלת נוטרדאם מומלץ לעשות לפני או אחרי החג, אלא אם רוצים לראות אותה רק מבחוץ

מה קורה בפריז באביב?

אירועים ופסטיבלים

ליל המוזיאונים

ביום שבת ה-18.5.2024 המוזיאונים של פריז פתוחים אל תוך הערב באירוע שנקרא ליל המוזיאונים ומתרחש מזה 18 שנים. ביום זה תוכלו לבקר במוזיאונים המפורסמים והגדולים בשעות בהן המוזיאונים לרוב סגורים, ובחינם!

פסטיבל הג’אז

לחובבי הג’אז – בתאריכים 13-20.5.2024 מתקיים ברובע סן ז’רמן פסטיבל הג’אז השנתי, במסגרתו יש הופעות פתוחות וחינמיות והופעות סגורות אליהן צריך להזמין כרטיסים מראש. באתר הרשמי של הפסטיבל תוכלו לראות אילו הופעות מתקיימות מתי ואיפה.

שוקולד

אומנם לא מדובר בפסטיבל של ממש, אבל סביב חג הפסחא יש חגיגת שוקולד בעיר. לכבוד חג הפסחא השוקולטיירים הפריזאים מכינים שוקולדים בצורות – החל מארנב האופייני לפסחא, ביצים וחיות אחרות ועד יצירות אמנות של ממש שכמעט חבל לאכול אותן. תוכלו למצוא שוקולדים מעוצבים שכאלו בשוקולטיירות, מעדניות ובפטיסרי שונים בעיר – בין השאר בסניפים השונים של La Maison du chocolat, בגאלרי לאפייט, פושון ובחנויות של פייר הרמה (שווה לאכול גם את המקרונים שלו בטעמים ייחודים). ברובע סן ג’רמן יש כמה וכמה מקומות בהם תוכלו לראות חלונות ראווה שכאלו ולטעום שוקולדים נפלאים ומעוצבים.
גם אם אתם לא מתכננים לאכול את השוקולד שווה לראות את חלונות ראווה של מקומות אלו ולהתפעל מהיופי, היצירתיות והביצוע.

חג הפועלים

יום הפועלים הבינלאומי שחל בראשון במאי הוא חג לאומי בצרפת, ומבחינת פעילות הוא מורגש אפילו יותר מהפסחא. ביום זה מרבית המוזיאונים סגורים (ובכלל זה גם הלובר, האורסיי ומרכז פומפידו) וכך גם לא מעט חנויות. יחד עם זאת מרבית האטרקציות בעיר פועלות – למשל מגדל אייפל, אוטובוס התיירים, שייט על הסיין, האקווריום ודיסנילנד.
מבחינת מסעדות – במרכז התיירותי מרבית המסעדות יפעלו כרגיל, אבל מומלץ להזמין מקום מראש. מסעדות באזורים הפחות מתויירים יהיו סגורות.

חגים נוספים בהם חלק מהחנויות והמסעדות יהיו סגורים, אבל כל האתרים והאטרקציות פועלים הם:
יום הניצחון שחל בתאריך 8.5.2023
ויום העלייה לשמים של ישו בתאריך 18.5.2023

פריחות ופרחים בפריז

בזמן האביב העיר כולה פורחת ומלאה בעצים ופרחים בתפארת פריחתם, כאשר שיא הפריחה הוא לרוב בין אמצע מרץ ועד סוף אפריל. העונה משפיעה על כל העיר והופכת פינות רבות בה ליפות מבדרך כלל, אבל יש כמה מקומות שכדאי במיוחד להגיע אליהם ולהנות מהיופי של הטבע – גם באמצע העיר.

ראשית שדרות Champs de Mars שנמצאות ליד מגדל אייפל מקסימות במיוחד בעונה זו, כאשר עצי הדובדבן לאורך השדרות פורחים, המראה לא רק יפה אלא גם פוטוגני במיוחד. גם גני טרוקדרו שנמצאים גם הם ליד מגדל אייפל שווים ביקור בעונה זה כשהם פורחים וצבעוניים במיוחד. גנים נוספים שכדאי להכניס ללו”ז הביקור בעיר הם גני לוקסמבורג וגני טווילרי, שבעונה זו פורחים ומרהיבים במיוחד. כמו כן, לחלק מהמוזיאונים יש גנים וגינות שאם מגיעים לביקור במוזיאון כדאי מאוד לצאת גם אליהם, למשל מוזיאון האורנז’רי ובמיוחד מוזיאון רודן – שבגנים שבו יש לצד הפרחים כמה מהפסלים המפורסמים ביותר של האמן ובניהם האיש החושב.

גני לוקסמבורג באביב

הגנים של מונה

האביב הוא הזמן האולטימטיבי להגיע לז’יברני – העיירה בה גר מונה וצייר את הנופים שלה בציוריו המפורסמים. בעונה זו אפשר לצאת לטיול יום מפריז לגנים של מונה בז’יברני ולהיכנס לכמה שעות לתוך ציור. הנסיעה מומלצת לכל מי שנפעם מהציורים המפורסמים של הצייר, שרבים מהם מוצגים במוזיאון ד’אורסיי בפריז. אפשר לעשות סיור לז’יברני בלבד, עליו תוכלו לקרוא ולהזמין כאן,  ואפשר לשלב ביום טיול אחד גם את ז’יברני וגם את ארמון ורסאי – תוכלו לקרוא על אפשרות זו ולהזמין כרטיסים כאן.

ז’יברני – ההשראה לרבים מציוריו של קלוד מונה

דיסנילנד פריז באביב

דיסנילנד פריז הוא אחד האתרים האהובים ביותר, במיוחד בקרב מי שמגיע לפריז עם ילדים – אבל לא רק. במהלך האביב המחירים של כרטיסי הפארק משתנים בהתאם לתאריכים ואינם קבועים. הימים הזולים ביותר בחודש אפריל הם במהלך חופשת הפסח – 30-15 בחודש. במאי המחירים יורדים משמעותית והימים היקרים ביותר בחודש זה הם בסופי השבוע ומלבד כמה יוצאי דופן הימים הזולים ביותר הם באמצע השבוע.

יש מגוון אפשרויות לרכישת כרטיסים לדיסנילנד (וסוגי כרטיסים רבים עליהם פירטנו כאן), אפשרות אחד היא לרכוש כרטיסים עם 5% הנחה ייחודית לגולשי הכל על בקישור הזה, כל שצריך לעשות הוא להשתמש בקוד הקופון HAKO5 במעמד הרכישה. אפשרות נוספת היא לרכוש כרטיסים מראש בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

אנו ממליצים מאוד לקרוא את המדריך המקיף על דיסנילנד פריז – בו תוכלו למצוא מידע רב ותשובות לשאלות שמעסיקות את מי שמגיע לפארק כמו איך לדלג על התורים ומה בעצם ההבדל בין שני הפארקים ושאלות נוספות שנשאלנו על ידי הגולשים שלנו לאורך השנים.

ורסאי באביב

ארמון ורסאי, אחד הארמונות הגדולים והידועים ביותר באירופה, ידוע בזכות הגנים הנפלאים שלו, שאין עונה טובה יותר לראות אותם מאשר באביב בשיא פריחתם. בנוסף, בכל יום שבת וראשון בין התאריכים 29 במרץ ועד 31 באוקטובר מתקיים מופע מזרקות מלווה במוסיקה – שימו לב כי הצפייה במופע כרוכה בתשלום נוסף על כרטיס הכניסה, יש מגוון כרטיסים לארמון:

  • באפשרות זו תוכלו לבחור בכרטיסים הכוללים גם כניסה למזרקות המוזיקליות עם אפשרות ביטול בחינם
  • באפשרות זו תוכלו לרכוש כרטיסים הכוללים הסעה הלוך וחזור מפריז, סיור מודרך בארמון וכניסה למזרקות המוזיקליות עם הנחה ייחודית לגולשי הכל על של 5% עם קוד קופון HAKO5.
  • באפשרות זו תוכלו לרכוש כרטיסים הכוללים הדרכה קולית בארמון ולא של מדריך עם אפשרות ביטול בחינם. כרטיסים אלו זולים יותר מאשר כרטיסים הכוללים סיור מודרך עם מדריך, אך יעשירו את הביקור שלכם עם מידע רב.

אנו ממליצים מאוד להיכנס לעמוד המקיף שכתבנו על ארמון ורסאי בו תמצאו מידע רב נוסף – על הכרטיסים השונים וגם על הארמון עצמו.

כדורגל בפסח בפריז

פריז מציעה כמה מהמשחקים ואירועי הספורט המבוקשים ביותר באביב, גם לחובבי הכדורגל, ומה רע בקצת ספורטיביות?
ישנם מספר משחקי כדורגל בפריז בתקופת האביב בהם תוכלו לצפות במהלך ביקורכם:

10.4 רבע גמר ליגת האלופות: פ.ס.ז’ – ברצלונה – המשחק המבוקש ביותר בעיר וחובה להזמין כרטיסים כמה שיותר זמן מראש (תוכלו להזמין כאן עם שירות לקוחות בעברית)

21.4 פ.ס.ז’ – ליון

28.4 פ.ס.ז’ – לה הבר

תוכלו לחפש עוד כרטיסים בהתאם לתאריכי הטיסה שלכם בקישור הבא.

הופעות בפריז באביב

בחודשי האביב מתקיימות כמה הופעות, חלקן מהמבוקשות ביותר שיש

3-5.3.2024 – דה פש מוד (Depeche mode) – כרטיסים כאן

20.4.2024 – בלאק אייד פיז (Black Eyed Peas) – כרטיסים כאן

9-12.5.2024 – טיילור סוויפט (Taylor Swift) – כרטיסים כאן

מלונות בפריז לחופשה באביב

בפריז יש מגוון עצום של אפשרויות לינה – מלונותדירותהוסטלים וכל מה שבניהם. כשבוחרים מקום לינה בפריז חשוב לקחת בחשבון לא רק את סוג מקום הלינה (מלון או דירה למשל) אלא גם את המיקום. פריז גדולה מאוד, וכך גם האזור שנחשב למרכז התיירותי של העיר. ככל שמתרחקים יותר מהלב של אותו מרכז תיירותי – אזור השאנז אליזה, הטוולירי והרובע הלטיני – כך עלויות הלינה הופכות זולות יותר לרוב (כמובן שכאן נכנס לתמונה האלמנט של איזה סוג מקום הלינה בו בוחרים). יש לנו באתר עמודים שלמים שמתמקדים באפשרויות הלינה באזורים השונים, כמו גם ביתרונות ובחסרונות שלהם, ומומלץ מאוד להציץ בהם. תוכלו לעשות זאת בעמוד מלונות בפריז לפי אזורים ואתרים.

מעבר לכך לסוגי תיירים שונים יש צרכים שונים ממקום הלינה שלהם, אפשרויות לינה המתאימות לזוג יהיו בעייתיים ללינה של משפחות עם כמה ילדים לדוגמה. גם לנושאים אלו הקדשנו עמודים שלמים, תוכלו ומומלץ לקרוא עליהם בעמוד מלונות בפריז לפי תייר, בהם תמצאו גם עמודים על לינה זולה בפריז ומלונות לדתיים ושומרי מסורת בפריז. כאן בעמוד תוכלו לראות רשימה מאוד מצומצמת של מלונות המתאימים למשפחות ומלונות המתאימים לזוגות.

מלונות מומלצים למשפחות בפריז

כאשר מגיעים לפריז כמשפחה, בעיקר כשמדובר על משפחה של יותר מארבעה נפשות מציאות מלון או דירה יכולה להיות מעט יותר בעייתית – לא כל המלונות ולא כל הדירות מותאמות לאירוח של חמישה נפשות או יותר.  בין הדירות והמלונות שמתאימים לאירוח שכזה אפשר למנות מלונות בדירוג של ארבעה כוכבים כמו מלון Hotel le Lapin Blan שנמצא באזור הרובע הלטיני ומציע חדרים מחוברים המתאים לאירוח של חמישה, מלון Hotel Etats Unis Opera שנמצא באזור האופרה ומציע חדרים לארבעה אליהם אפשר להוסיף מיטה או מיטת תינוק נוספת, ומלון Suites & Hôtel Helzear Champs-Elysées שנמצא ליד שדרות השאנז אליזה ומציע יחידות וסוויטות המתאימות לאירוח של עד שישה. יש כמובן גם מלונות בעלי דירוג שלושה כוכבים המציעים לינה במחיר זול יותר המתאימים גם הם לאירוח של משפחות – למשל מלון Hôtel du Levant ברובע הלטיני ובו חדרים מחוברים המתאימים לאירוח של משפחות של חמישה נפשות  או מלון Daunou Opéra באזור האופרה אשר מציע חדרים מחוברים המתאימים לאירוח של עד שישה אנשים.

מלונות מומלצים לזוגות בפריז

פריז שופעת מלונות המתאימים לחופשה רומנטית בעיר, כיאה לאחת מהערים הרומנטיות ביותר בעולם. המלונות הבאים הם רק קומץ, תוכלו לקרוא עוד בעמוד מלונות לחופשה רומנטית בפריז.

מבחינת מלונות מומלצים לחופשה זוגית בעיר בעלי דירוג של ארבעה כוכבים יש מגוון אופציות רחב ומגוון. בין השאר מלון Hôtel Molière אשר נמצא ממש ליד הלובר וגני טווילרי , מלון Bradford Elysées – Astotel שנמצא ליד שדרות השאנז אליזה, כמו גם מלון Le Basile Hôtel  שנמצא באזור האופרה המומלץ למי שרוצה להיות בסביבה יחסית מרכזית במחיר יותר נוח ומלון Hôtel du Rond-Point des Champs-Elysées שנמצא ברחוב המקביל לחלק המרכזי של השאנז אליזה.

בעבור מי שמחפש חופשה מפנקת ומפוארת יותר יש גם מלונות בדירוג חמישה כוכבים מומלצים מאוד בפריז. דוגמאות למלונות כאלו הן מלון Hôtel D’Aubusson הנמצא ברובע הלטיני המקסים , מלון Nolinski Paris שנמצא באזור המבוקש שליד מוזיאון הלובר וגני טווילרי , ומלון Les Jardins du Faubourg Hotel & Spa by Shiseido הנמצא באזור האופרה בחלק שקרוב יותר לגני טווילרי ומציע ספא מפנק לאורחיו.

גני הטווילרי פורחים