1. עמוד הבית
  7. שלוש חברות מבלות שבוע בפריז – תמר בנימינוב

שלוש חברות מבלות שבוע בפריז – תמר בנימינוב

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – פריז למטיילים – Paris for travelers

חזרתי לפני כחודש וחצי מפריז והחלטתי לעשות פוסט המלצות ואולי המלצה למסלול שיוכלו לעזור לכולם.
טסנו 3 חברות, בגיל 21. 11-19.10.

1. טיסות: אל על, 470 דולר.

2. דירה: דרך airbnb, בגלל שטסנו בסוף סוכות אז היה יחסית לחץ ומחירים די גבוהים, מצאנו את הדירה במחיר סביר, 3300 שקל עבור 7 לילות. היא ממוקמת בבולברד דה ברסי, סמוך לתחנת מטרו, מה שמאוד הקל עלינו. בנוסף, סופר monoprix צמוד לדירה. בעלת הבית, נדיה, הייתה מקסימה וקשובה להכל.

3. התניידות: תחבורה ציבורית יעילה מאוד, יש מטרו, רכבות, אוטובוסים והכל מאוד נגיש, ברור ואין צורך להמתין יותר מכמה דקות.
יש כרטיס בשם navigo שניתן לקנות אותו בשדה התעופה או בכל תחנת מטרו עם פקיד. צריך לצרף תמונת פספורט לכרטיס הזיהוי של הכרטיס, כדאי להביא מהבית. אם לא הבאתם, יש מכונות צילום, 5 יורו עבור 4 תמונות, מיותר (ונראים כמו בתמונות של האסירים).

הכרטיס מקנה לכם נסיעה חופשית שבועית (מיום שני עד ראשון בלילה), עלות הכרטיס- 5 יורו, עלות טעינתו עבור השבוע- 22.5 יורו. תקף לאיזורים 1-5 בעיר, שזה כולל בעצם הכל. משתלם מאוד !!! כמובן ניתן לקנות גם נסיעות בודדות אבל הכל תלוי במעברים שלכם.

לגבי התניידות משדה התעופה … יש רכבת שלוקחת למרכז העיר, לאחר מכן כדי להגיע למלון או לדירה צריכים לקחת מטרו, ממליצה שלא לעשות את הדבר הנורא הזה. עברנו עם המזוודות המון מדרגות, בנוסף לכמות האנשים בתחנות, התעייפנו מאוד, צריך לשמור על המזוודות גם בזמן הנסיעה. כדאי לקחת מונית. בחזור שכרנו את שירותיו של עובדיה הסעות פריז, היה מצויין ומהיר.

4. המסלול:
היום הראשון- כיכר הבסטיליה בערב. המון פאבים ומסעדות, אווירה צעירה וכיפית!

היום השני- מגדל אייפל; ארמון וורסאי– צריך לקחת רכבת, בערך שעה נסיעה. לרוב הגנים הם כניסה חינמית, והכניסה לארמון עולה 20 יורו. למחזיקי אזרחות אירופאית הכניסות לרוב המוזיאונים הן בחינם !!
לא לוותר על יעד זה. הגנים השאירו אותנו פעורות פה .. לא רצינו ללכת! בסביבות השעה 3 נכנסנו לארמון, כבר לא היה תור מטורף. הארמון מיוחד ביופיו!
בשעות אחה”צ כשחזרנו לעיר הלכנו לטייל קצת ברובע המארה, מאוד צעיר ותוסס, הלנו לקניון Less Halles (שבאופן מוזר נסגר ב8). יש הכל, זארה, ברשקה, פול אנד בר, 4 קומות של h&m, fnac, sephora הכל בשני שליש מהמחירים שלנו .. (קצת מכעיס אבל שווה לקנות).

היום השלישי- רובע סן ז’רמן- מי שמחפש קניות של מותגים יוקרתיים, זה המקום. כדאי גם לעצור ליד הכנסיה הגדולה ברובע.
לאחר מכן נסענו לפנתיאון, אין מילים… פה פעור. לא לוותר (7 יורו כניסה). לפני שנכנסנו לפנתיאון התיישבנו ליד חבורות סטודנטים שישבו ברחבה בזמן ההפסקה, קצת מכניס לאווירה הפריזאית. בהמשך הרחוב נמצאים גני לוקסמבורג, כדאי להיכנס, לשבת יחד ולנוח!

היום הרביעי- פארק אסתריקס! לכל מי שמחפש אטרקציות שמעלות את האדרנלין זה המקום! כמובן צריך לחכות בתורים (הכי הרבה שעמדנו היה שעה ורבע) אבל נהננו בטירוף! לוקחים רכבת לשארל דה גול 1 ומשם יש הסעה שעולה 8 יורו לאדם הלוך חזור. כרטיס עלה לנו 36 יורו דרך האתר ברכישה מוקדמת.
בערב הלכנו לתצפית על האייפל ב Trocadero. אווירה מדהימה, נגני רחוב, זוגות צעירים שרוקדים, מגדל האייפל מואר. כל שעה עגולה הוא מתחיל לנצנץ!

היום החמישי- איל דה סיטה. התחלנו משוק הפרחים והציפורים שקראנו עליו המלצות, לא משהו… לא מיוחד, הרגשה מאוד מסחרית ולא תרבותית. לאחר מכן המשכנו לקתדרלת נוטרדאם. מרשימה מאוד! היה תור מאוד מאוד ארוך לכניסה. ישבנו קצת בגנים שליד ואכלנו, תמונות שלא ישכחו מראשי. עברנו מעל הגשר שמתחתיו זורם נהר הסיין.
בערב נסענו לשער הניצחון ושדרות שאנז אליזה.

היום השישי- דיסנילנד. קנינו כרטיסים בעלות של 50 יורו בfnac בקניון שבמארה. בילינו שם 9 שעות! התלהבנו מאוד מהדקורציה, בילוי שונה לגמרי מפארק אסטריקס. אפשר לקחת כרטיס שמוציא לך שעה שניתן להגיע למתקן ולהכנס ללא תור. צריך לקחת רכבת לשם.

היום השביעי- בזיליקת סקרה קר ברובע מונמארטר. יש אפשרות לעלות ברכבל אבל תעלו ברגל. יש מנזר ליד שכדאי להכנס אליו.
בהמשך הרחוב יש שדרה שלמה של אמנים המציעים למכירה את יצירותיהם. אווירה מאוד מיוחדת.
כשיורדים בחזרה לכיוון הרחובות ברובע יש חנות של Lindt אז מי שרוצה להביא במתנה שוקולדים איכותיים ופלטות מיוחדות זה המקום.
לאחר מכן נסענו למוזיאון ד’אורסיי, מוזיאון שנבנה בתחנת רכבת ישנה. כניסה- 7 או 8 יורו. בקומה הראשונה ציורים, קומה שניה פיסול. יש האומרים כי יותר מיוחד מהלובר!

היום השמיני- גלרי לה פאייט, כל בו ענק ויפהפה, מעט יקר אבל יש מציאות למי שמחפש! אחכ נסענו לרו דה ריבולי, הרחוב הראשי והתיירותי בפריז. עברנו ברחבת הלובר.
אח”כ הביתה…

5. האוכלוסיה: לכל מי שחושש מבחינה ביטחונית, יש המון מוסלמים בפריז, אבל לא הרגשנו תחושה עויינת כלפינו או מבטים לא נעימים, לכן בטוח לנסוע ואל תוותרו על פריז בגלל סיבה זו! בנוסף, יש נוכחות צבאית מוגברת במקומות התיירותיים.

לגבי הצרפתים, הם לא מאוד נחמדים, והם לא יודעים אנגלית כמעט בכלל. הם גם נוהגים זוועה, אז להסתכל 17 פעמים לפני שחוצים את הכביש. משום מה רמזורים בשבילם זו המלצה.

באייפל, וורסאי, טרוקדרו, עומדים המון סוחרים שקצת נדבקים ולא מרפים, אחרי כמה פעמים פשוט להתעלם.
לא כוייסנו, אבל הלכתי עם פאוץ’ דק והרגשתי בטוחה.

לכל מי שרוצה כל מיני המלצות או כל מיני דברים שלא ציינתי פה, אשמח לעזור! מצרפת תמונות מטיול מדהים!