1. עמוד הבית
  2. »
  3. פריז 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. סיכומי טיולים בפריז
  6. »
  7. סיכום טיול בת מצווה בן שבוע לפריז – אורן בן

סיכום טיול בת מצווה בן שבוע לפריז – אורן בן

כתב: Oren Ben

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – פריז למטיילים – Paris for travelers

 

אחרי שאספתי המון מידע בעזרת קבוצת הפייסבוק המקסימה הזאת, אני מצרף סיכום טיול בת מצווה לפריז בן שבוע. רלוונטי בעיקר לטיול משפחתי – יותר אטרקציות ילדים, פחות “אתרי חובה”. היינו 2 משפחות עם ילדים (גילאי שנתיים, שש ו- 12 ). הוספתי עוד המון טיפים חשובים לכל מי שנוסע לפריז.

לפני הכל, לתכנון הטיול נעזרתי בספר “משפחה מטיילת”. המון טיפים נהדרים ומסלולים שמכוונים בעיקר לילדים. בעיניי ספר חובה למי שטס עם ילדים.




1. טיסה דרך Xl airways france – אחלה טיסה עם איחורים קלים בשני הכיוונים.

2. לינה בפריז – Adagio access reuilly – מלון שנמצא ברובע ה- 12. מלון מקסים עם אחלה צוות. לא יקר בכלל (חדר משפחתי ל 7 לילות עלה בסביבות 5500 ₪). 3 דקות הליכה ממטרו קו מס’ 1 (שזה קו מרכזי שעובר בהמון מקומות מרכזיים). יש סופר ענקי 5 דקות הליכה ובעיקר אזור בטוח ושוקק גם בערבים. ארוחת בוקר דלה – לא מומלץ. בעיניי, אין טעם לשים המון כסף על מלון ברובעים המרכזיים. עולה מאוד יקר וגם ניתן להגיע אליהם בנסיעה של 15 דקות גג במטרו.

3. מלון בדיסנילנדadagio paris val d Europe – ממש הופתענו מהמלון לטובה. היינו 2 משפחות ולקחנו חדר אחד גדול משפחתי. עלה לנו בסביבות 1000 ₪ ל 7 נפשות כולל ארוחת בוקר עשירה. דירה עם שלושה חדרים (2 מקלחות ושרותים) עם הפרדה מפלסית. מרחק של 5 דקות מהקניון שבו יש את הפרימארק. בנוסף יש שאטלים חינם לדיסני ובחזרה וקרוב מאוד לתחנת הרכבת ממנה באנו מפריז.

4. נסיעה משדה התעופה – אנחנו לקחנו את איציק ואני ממליץ עליו בחום רב. מרצדס מרווחת כולל בוסטרים לילדים. הגיע בזמן ונתן לנו אחלה שירות. היה תמיד זמין בנייד לשאלות ובקשות. בנוסף, ניתן לרכוש דרכו סים מקומי ככה שישר בדרך למלון היה לי כבר קו מקומי.

5. בכל פינת רחוב יש חנויות תקשורת שמוכרות סימים מקומיים. ממליץ על סים של חברת lyca mobile. סים מקומי של 2 ג’יגה עולה 15 יורו ושל 6 ג’גה עולה 20 יורו . שוב, ניתן לרכוש דרך איציק הנהג ששולח סרטון איך לבצע את האקטיבציה (פשוט מאוד) .

6. כסף – לא לבוא עם שטרות של 100 יורו. רבים מהמקומות לא מקבלים שטרות אלו. נתקענו עם השטרות של ה- 100 יורו רוב הטיול ורק במלון הסכימו לעשות לנו טובה ולפרוט לנו חלק מהשטרות.

7. תחבורה – בעיני הפלא הכי גדול בעיר זה מערכת התחבורה המופלאה שיש בפריז. אנחנו היינו בפריז משני עד ראשון כך שהתאים לנו בדיוק ה- Navigo שזה חופשי לשבוע שלם (משני עד ראשון ) כולל נסיעה לדיסני (והבנתי שגם לשדה התעופה וגם לוורסאי, אבל שווה לבדוק שוב). נוח מאוד, כל הטיול לא התקשקשנו עם רכישת כרטיסי נסיעה. עולה 28 יורו (שזה כולל בתוכו 5 יורו חד פעמי עלות הכרטיס עצמו, בדומה לרב קו) ועוד 23 יורו העלות לשבוע נסיעה חופשי.

8. התניידות עם עגלת תינוק: התלבטנו אם להביא עגלה אבל בדיעבד למעט בעיית נגישות ברכבת התחתית אני ממליץ על זה בחום. הקלה עלינו בלסחוב את הקניות/התיקים/בקבוקי מים (למשל בקניון העודפים בדיסני שם יש את ה- primark) ועזר מאוד כשאחד הילדים היה עייף ורצה לשים ראש.

9. מזג האוויר +שעות אור – חם מאוד. לא משנה אם יורד גשם, אם מעונן ואם נראה לכם שהולך להיות קר מאוד תלבשו קצר. בנוסף, השמש שוקעת בסביבות 10 וחצי (לצורך העניין שבת נכנסה ב 10 בערך ויצאה ב 10:55) כך שיש המון שעות אור שניתן לנצל. חשוב לקחת מטריה, כי פעם ביום יש איזה חצי שעה של גשם.

10. כשרות: מי שבעניין יש סופרים כשרים ברחבי פריז (“היפר כשר”) שם ניתן למצוא רק מוצרים כשרים שחלקם הגדול אלו מוצרים שמיובאים מהארץ. גם בסופרים הגדולים בפריז ניתן למצוא המון מוצרים ישראלים שפזורים ברחבי החנות. בנוסף, לכל אלה שצריכים לחזור למשרד עם שוקלדים – עדיף לקנות בסופרים המקומיים יום לפני הטיסה חזרה. הרבה יותר זול מהדיוטי פרי.

11. דיסנילנד פריז – יש רכבת מפריז עד לדיסני (תחנה אחרונה זה דיסני). ממש קל ונוח להגיע. לדיסני נערכתי (בהמלצת חברים בקבוצה פה) כמו למבצע צבאי. עברתי עם הילדים לפני הטיסה על כל המתקנים, בדקתי מה מעניין אותם (זה גם הכניס אותם לאווירת הטיול כמה שבועות לפני), בהתאם לזה סימנתי במפה מיקומים וככה בחצי יום ראשון בדיסני סיימנו את כל המתקנים החשובים (חלקם אפילו עשינו פעמיים ושלוש כגון רכבות ההרים). חשוב להיעזר בכרטיס ה- “תור מהיר” (fast pass) על מנת לייעל את השהות במקום ולא לעמוד הרבה זמן בתור. למרות שלקחנו מלון בפריז לכל השבוע, החלטנו ברגע האחרון לקחת מלון בדיסני (ראה המלצה מעלה) על מנת שהילדים יוכלו להישאר למופע הסיום בעשר וחצי בלילה. שווה מאוד. לא להפסיד. מתקנים שאסור לוותר: Big Thunder Mountain, Pirates of the Caribbean, La Cabane des Robinson, Indiana Jones et le Temple du Péril, Le Passage Enchanté d’Aladdin, Le Château de la Belle au Bois Dormant, “it’s a small world”, Peter Pan’s Flight, Les Voyages de Pinocchio, star tours, Buzz Lightyear Laser Blast.

12. קניון עודפים + PRIMARK בדיסני – יש טיילת מקסימה (מזכירה את ממילא) שבה יש המון מותגי יוקרה בהנחות. לא היה רלוונטי עבורנו כי ממילא המחירים שם היו גבוהים אבל אם אתם שם לא לוותר על ביקור ב PRIMARK. ביגוד איכותי בגרושים.

13. תורידו את אפליקציית google map והגדירו שהוא יזהה את מיקומכם. כך לכל מקום שרצינו להגיע (במקום לפתוח מפות וכו’) נכנסים לאפליקציה, מזינים יעד, בוחרים דרך הגעה (רכב, תחבורה ציבורית, הליכה ברגל) והוא יתן לכם את הדרך הקלה והנוחה.

14. מקומות שאסור לוותר עליהם כשמטיילים בפריז עם ילדים:

א. האקווריום הגדול למרגלות האייפל – Aquário de Paris (ממש סמוך לגני טרוקדרו). אקווריומים מדהימים שהילדים ממש ממש נהנו שם. בעיני זאת אטרקציה חובה. לא המוני בכלל ובעיני הילדים זאת הייתה אחת החוויות השוות בטיול. הצילום שם די קשה במצלמה לא מקצועית אבל שווה להכנס לאתר שלהם על מנת להבין את יופיו של המקום.

ב. עם כל הכבוד לדיסני (ויש כבוד) אם אתם עם ילדים אל תחמיצו את jardin d acclimatation. אחד מהפארקים המופלאים שראיתי. שטח ירוק ענקי עם המון מתקנים מיוחדים לילדים, מתחם מים לילדים ופעוטות ופשוט פארק מושלם. תופס יום שלם בלי לחץ אבל שווה כל רגע. הילדים, שהיו בדיסני יומיים, נהנו פה הכי הרבה. שווה להיכנס לאתר המקום בשביל להבין במה מדובר. יש מטרו ממש קרוב לפארק (10 דקות הליכה מהמטרו).

ג. פארק המדע – עוד מקום מופלא ששווה ביקור עם הילדים. פארק ענקי ברובע ה- 19 של פריז שעיקרה הינו “עיר הילדים” במוזיאון – מתחם בו הילדים מתנסים במדע בכל מיני אופנים. מוקצב לכל סבב שעה וחצי. הזמן טס והילדים ממש נהנו ולא רצו לצאת. בחוץ יש מתחם ענקי של דשא, נהר שחוצה את הפארק, גשרים מגניבים, סיור בצוללת אמיתית (אפשר לוותר). אחלה מקום לעשות פיקניק והמון מרחב להשתולל.

ד. גן שעשועים ומזרקות צמוד לקניון לה האל – ליד הקניון (שזה מרחק הליכה של עשר דקות ממרכז פומפידו) יש מתחם מזרקות מרענן (שמוציא רסיסי מים) שם הילדים התפשטו והשתובבו קרוב לשעתיים. במקום יש גם רחבת דשא ענקית לפיקניק ובצידו של הפארק יש גן שעשועים חדיש עם נדנדות (נדיר בפריז) ומתקנים ממש מיוחדים שהילדים ממש אהבו.

ה. פריז בלילה- בין אם זה ברחבת קתדרלת הנוטרדאם ואם זה בבזילקת הלב הקדוש, שווה לחוות עם ילדים את פריז גם בשעות המאוחרות של הערב. השמש ממילא שוקעת לגמרי בסביבות 11. בשעות אלה במקומות אלה בשעות הערב יש מופעי רחוב, מה שהילדים ממש אהבו.

ו. מרכז פומפידו – רחבה גדולה עם בריכה מיוחדת וצבעונית בצידו הדרומי של המבנה. אל תחמיצו את המעלית/מדרגות נעות השקופה עד למעלה המבנה (ילדים חינם . 5 יורו למבוגר) שדרכה ניתן לתצפת על כל פריז.