כמה טיפים על פריז – גל שור

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – פריז למטיילים – Paris for travelers

 

כמה טיפים בעניין פריז:

1. השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם זה מה חשוב לכם- אטרקציות, מסעדות או מלון. זה לא בהכרח חייב לבוא אחד על חשבון השני, אבל בהתאם לזה לחשב את התקציב. אני ישנתי בהוטל טולביאק שזה הוסטל די נחמד. היה לי חדר משלי ומקלחת משותפת לקומה (יש גם חדרים קבוצתיים) ועלה לי 50 אירו ללילה. הכי זול שמצאתי. זה ממוקם ברובע ה- 13 מרחק של כמה דקות ממטרו טולביאק ומכיכר איטליה. המדרגות שם די חנוקות ולא אכלתי שם, אבל בסך הכל אני מאוד מרוצה מהבחירה.




2. אם אתם מתכננים ללכת ליותר ממוזיאון אחד ליום- תקנו כרטיס מוזיאונים! ניתן לקנות ל- 2 4 או 6 ימים. מאפשר כניסה להמון מוזיאונים וברוב המקומות גם לעקוף את התור . מה שחוסך לפעמים גם שעה וחצי המתנה בתור ורצון עז לחתוך ורידים.

3. לא נתקלתי באנטישמיות. ממש להפך. רוב האנשים ששאלו אותי מאיפה אני גם ידעו למלמל מילים בעברית.

4. התחבורה הציבורית שם מדהימה, אבל אין מעליות. תתכוננו ללכת המון ברגל המון מדרגות. ה מ ו ן מדרגות.

5. ספציפית אייפל, אבל נכון גם לכל שאר המוזיאונים- להגיע מוקדם ולחסוך המתנה של תור נוראי לכרטיסים ולבידוק הבטחוני. עדיף להגיע מעט לפני הפתיחה של המקום. לגבי האייפל, אני הייתי כשהיה שם קר ולא יכולתי להישאר יותר מכמה דקות כי קפאתי. קחו כפפות וכובע צמר. ובאופן כללי עדיף לבדוק את מזג האויר. אני לקחתי מעיל סתם.

6. מוב איט- אפליקציה מדהימה לתחבורה ציבורית. עובדת באירופה מדהים. בגדול לכל מקום התניידתי בהדרכתו.

7. עדיף לקחת מטען נייד ולעשות חבילת גלישה. 2 דברים שדי הצילו אותי שם. ב 8 ימים שהייתי שם והייתי מחובר לאינטרנט כל הזמן השתמשתי בערך ב2 וחצי גיגה . נגיד 3.

8. לגבי ארוחות בוקר- לא אכלתי במלון. אני פשוט נכנסתי למאפייה וקניתי שם קפה וקוראסון. חוסך מלא כסף.

נ.ב
לא מקובל להשאיר שם טיפים במסעדות, כי השירות כבר כלול בפנים. אם השירות היה ממש מדהים- 1-2 אחוז זה מספיק לגמרי.

וזהו… מקווה שזה עזר למישהו אפילו קצת.