1. עמוד הבית
  2. »
  3. פורטוגל 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. פורטו, פורטוגל 2024 – המדריך המקיף בעברית | Porto
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בפורטו
  8. »
  9. שייט ששת הגשרים, פורטו – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | River Douro 6 Bridges Cruise

שייט ששת הגשרים, פורטו – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | River Douro 6 Bridges Cruise

עדכון אביב 2024

שייט הוא אחת הדרכים המקסימות לחוות את את האביב בפורטו שחוץ מהתעוררות של הטבע מביא עימו תיירים רבים, ומבשר את פתיחת עונת התיירות. הימים אומנם הולכים ומתחממים, אבל מזג האוויר עדיין הפכפך, כך שכדאי להתכונן עם לבוש בהתאם, ולקחת בחשבון שיכול להיות שבשייט יהיה קריר יותר בגלל הרוח, במיוחד עם מדובר בשייט בשעות הערב. בגלל הפופולאריות של שייט בנהר הדורו כדאי להזמין כרטיסים מראש. למרות שעוד לא מדובר על העומס של הקיץ, ובמרבית המקרים אפשר למצוא כרטיסים לשייט גם ברגע האחרון, הכרטיסים הזמינים לשעות הפופולאריות מתחילים להיות מוגבלים בשל הביקוש, במיוחד בסופי שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לשייט ששת הגשרים: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

שייט ששת הגשרים בכמה מילים

אחד הקסמים של פורטו הוא נהר הדורו, והוא חוצה את העיר לאורך שישה גשרים נפלאים. מלבד הארכיטקטורה הייחודית של כל אחד מהם, לכל גשר יש גם סיפור משל עצמו. דרך מימיו של דורו המרשים, ועל סיפון סירה מלאת קסם, אנו משלימים את התמונה של העיר האייקונית בחיבור תמידי לנהר בנקודות השונות שלו. כאן עברו סירות הראבלו עם חביות היין שלהן למזח גאיה, וממימיו התפרנסו הדייגים; תפגשו את אפורדה (Afurada) הציורית, שפעם היה כפר דייגים, וכיום זהו אחד המקומות המוערכים ביותר בביקור בפורטו. שייט 6 הגשרים היא ההזדמנות הטובה ביותר לגלות ולחיות מחדש את ההיסטוריה של פורטו ונהר הדורו.

אחד מהגשרים הגבוהים שחוצים את נהר הדורואחד מהגשרים הגבוהים שחוצים את נהר הדורו

על חוויות שייט ששת הגשרים

במהלך שייט זה תהיה לכם הזדמנות לעלות על סירה מקורית ששימשה להובלת חביות יין מדורו לגאיה ופורטו. אל דאגה – הסירות הותאמו לחוויה המודרנית עם ציוד ניווט חדיש ביותר להסעת נוסעים בנוחות המירבית. תוכלו ליהנות ממסע שיוצא מהמרכז ההיסטורי של פורטו, אתר מורשת עולמית של אונסק”ו, במעלה הזרם לפרייקסו (Freixo) ואז במורד הזרם לעבר שפך הדואורו (Douro). זאת ההזדמנות שלכם להתפעל מהנוף העשיר ועוצר הנשימה בזמן שאתם לומדים את ההיסטוריה של ששת הגשרים המאחדים את וילה נובה דה גאיה (Vila Nova de Gaia) ופורטו.

סירות משייטות במי נהר הדורו באור השמש השוקעתסירות משייטות במי נהר הדורו באור השמש השוקעת

סרטון על שייט ששת הגשרים

כרטיסים לשייט והגעה לנקודת העליה לסירה

ניתן להזמין כרטיס רגיל שכולל שייט של 50 דקות ומחירו 15 אירו בקישור הבא.
נקודת מפגש הינה בכתובת הבאה: Cais da Estiva, Porto וההמלצה היא להגיע 10 דקות לפני הזמן כך שתוכלו לשבת בקדמת הסירה. כרטיס זה מתאים בעיקר לאלו שמעוניינים לקחת פסק זמן במהלך היום ולהינות משעה של שייט רגוע במעלה הנהר.
אפשרות נוספת למי שרוצה לשלב את השייט עם פעילויות נוספות ולחסוך על רכישת כרטיסים נפרדים, היא לרכוש כרטיס דו-יומי משולב עם 2 סיורים באוטובוס שניתן לעלות אליו ולרדת ממנו במגוון התחנות בעיר, וסיור מודרך במרתפי יינות שם תוכלו לטעום מהיין המשובח שמיוצר החל משנת 1859. ניתן לרכוש את הכרטיס שמחירו 30 אירו בקישור הבא.
במידה ואתם רוצים להתעמק וללמוד על חיי היום יום של הדייגים המקומיים, מומלץ לרכוש כרטיס לשייט בליווי אחד הדייגים המקומיים שיסביר ויספר על העשייה שלו, על חיי היום יום ועל מגוון הדגים בנהר, בזמן שאתם נהנים משייט רגוע ואווירה פסטורלית להפליא. נקודת המפגש נמצאת בכתובת Marina do Freixo, 4300-316 Porto, Portugal שם יחכו לכם רבע שעה לפני תחילת הפעילות. לרכישת הכרטיס ליחצו על הקישור הזה.
בקישור הבא תוכלו להזמין כרטיס משולב סיור יומי מודרך בעיר שכולל ביקור וטעימות במרתפי היינות ושייט ששת הגשרים. במסגרת הפעילות יש אופציה לבחור איסוף מהמלון בו אתם שוכנים או להגיע לנקודת מפגש בתחנת רכבת São Bento. כרטיס מסוג זה מתאים בעיקר לחובבי יין שמעוניינים לשלב את חווית טעימות היין עם שייט מרגיע במעלה הנהר.
באתר גט יור גייד ישנם עוד מגוון רחב של כרטיסים משולבים פעילויות נוספות והדרכות, אותם ניתן לבדוק בקישור הבא.

הזמנת כרטיסים לשייט ששת הגשרים - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לשייט ששת הגשרים

  • השיט בנהר הדורו מומלץ לכל המתעניינים בסיפורו של נהל הדורו, לאלו שרוצים לחוות שייט שלוו ורגוע שכולל הדרכה מוקלטת ברקע (ניתן לבחור בין השפות: אנגלית, צרפתית ופורטוגזית). מומלץ למשפחות במידה והילדים מתחברים לסוג זה של אטרקציה.
  • מכיוון שישנם סוגי שייט שונים שנמשכים החל משעה אחת ועד 10 ימי שייט במעלה הנהר, מומלץ להחליט על אורך החוויה בהתבסס על רמת העניין בה.
  • אפשר להגיע לאזור המזח ברכבת, במטרו ועם רכב, תלוי המיקום שלכם וההעדפה האישית
  • חוויה זו מומלצת למשפחות עם ילדים, כאשר כדאי להגיע אחרי אטרקציות נוספות בשביל להרגיע את האנרגיות ולהינות מאווירה פסטורלית להפליא
  • ישנם מקומות לינה רבים ומגוונים באזור כאשר בין המומלצים ביותר הינם: מלון Village Aparthotel By BOA ו- Maison Albar Hotels Le Monumental Palace. מומלץ לבחור מקום לינה ברובע ההיסטורי של העיר שנמצא במרכז העניינים אך מפאת ביקוש גבוהה המחירים שם יכולים להיות גבוהים יחסית והזמינות יחסית מוגבלת, לכן לא כדאי לדחות את הזמנת מקום הלינה לדקה 90. להלן שכונות הנמצאות באזור של הרובע ההיסטורי: ויטוריה (Vitória), סן ניקולה (São Nicolau), מיראגיה (Miragaia), סאנטו אילדפונסו (Santo Ildefonso). כמו כן, ישנם עוד 2 איזורים מסביב לרובע ההיסטורי שהתחילו להתאכלס במאות ה18, 19, 20. כאן תהיו קצת יותר מרוחקים ממרכז העניינים אך תוכלו למצוא מקום לינה שמתאים לכל כיס.
  • עלות כרטיס הכניסה משתנה בין האורך של המסלול והאטרקציות הנוספות שתבחרו לחוות אך מחיר כרטיס הכניסה הבסיסי שכולל הדרכה מוקלטת הינו: 15 אירו לאדם
  • ילד עד גיל 3 נכנס בחינם ועל ילדים בגילאים 4-11 ישנה 50% הנחה

שאלות נפוצות על שייט ששת הגשרים

מומלץ למשפחות, זוגות צעירים ומבוגרים וכל מי שרוצה לחוות שייט עם אווירה פסטורלית וללמוד על הנהר וששת הגשרים.

האטרקציה פעילה בכל עונות השנה אך מומלץ לבקר בקיץ, באביב המאוחר ובסתיו המוקדם במידה ורוצים להימנע מגשמים.

האטרקציה מציעה סוגי שייט שונים ומגוונים שיכולים להימשך החל משעה אחת ועד 10 ימי שייט שלכלול אטרקציות נוספות כגון ביקור ביקבים וטעימות יין. מומלץ להחליט על אורך החוויה בהתבסס על רמת העניין בה.

מידע שימושי

  • ניתן לבחור זמן התחלת השייט בין השעות: 10:00-12:00 ובין השעות 14:00-18:00
    בחורף שעת הפתיחה היא 11:00 ושעת הסגירה היא 16:00
    השייט יוצא כל חצי שעה ומבוסס על מקום פנוי
  • עלות השייט: 15 אירו לאדם
    ילד עד גיל 3 – חינם
    ילד בגילאים 4-11 – 50% הנחה
  • כתובת נקודת התחלה 1: R. Silva Tapada 317, 4430-999 Vila Nova de Gaia, Portugal
    כתובת נקודת התחלה 2: R. dos Canastreiros 50, 4050-149 Porto, Portugal
  • ניתן להגיע למקום המפגש ברכבת. תחנת הרכבת נקראת: São Bento Station ויש מספר קווים שניתן לקחת תלוי נקודת המוצא
  • אתר רשמי: https://www.douro.com.pt/en
  • במידה ומזמינים כרטיסים (וואצ’רים) ברשת, יש לגשת למזח שבחרתם ולהחליף את הוואצ’ר שהוזמן בכרטיס. אין אפשרות להזמין את הכרטיס עצמו מראש