1. עמוד הבית
  2. »
  3. פורטוגל 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. פורטו, פורטוגל 2024 – המדריך המקיף בעברית | Porto
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בפורטו
  8. »
  9. כנסיית קלריגוש, פורטו – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Igreja dos Clérigos

כנסיית קלריגוש, פורטו – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Igreja dos Clérigos

עדכון אביב 2024

עם האביב מגיעים תיירים מכל רחבי העולם לביקור בפורטו והכמות שלהם תלך ותעלה ככל שהימים ינקפו ונגיע אל הקיץ. על אף שבמרבית המקרים כנסיית קלריגוש לא מהאטרקציות שעולות לראש כשחושבים על הזמנה מראש (בניגוד למוזיאונים או תצפיות למשל), אבל הזמנה מראש מומלצת במידה ואתם מתכננים להגיע במהלך סוף שבוע או מתכננים כעת את חופשת הקיץ שלכם. הזמנה מראש תבטיח את כניסתכם ותוכל לקצר את זמן ההמתנה מחוץ למקום. להזמנת כרטיסים מראש לכנסיית קלריגוש: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

כנסיית קלריגוש בכמה מילים

כנסיית קלריגוש (Igreja dos Clérigos) הקתולית היא אחד מהאתרים המרכזיים בפורטו, ואף נחשבת לאחד מסמלי העיר. הכנסייה היא בסגנון הבארוק ועומדת על תילה מאז תחילת המאה ה-18. מגדל הפעמונים שלה מתנשא לגובה של 75 מטר וניתן להבחין בו ממקומות רבים ברחבי העיר. מבפנים הכנסייה מקושטת בפאר ובמרכזה ניצב מזבח שיש גדול ומרשים. חלונות הכנסייה תוכננו כך שאלומות אור חודרות פנימה ומאירות את החלל באופן מיוחד. הכנסייה היא חלק מקומפלקס מבנים שהוכרז כאתר מורשת לאומי שנקרא Clerics, בו ניתן למצוא גם את מוזיאון קלריגוש (Clérigos Museum). בשנת 2014 הקומפלקס עבר שיפוץ (תוך הקפדה על שימור המקוריות של המבנה) ו”נולד מחדש” במלוא הדרו.

כנסיית קלריגוש - פורטו

מגדל הפעמונים של כנסיית קלריגוש

המ רואים בכנסיית קלריגוש

ביקור בכנסיית קלריגוש יחשוף אתכם לארכיטקטורה המרשימה של אחד מהמבנים האייקונים והמפורסמים ביותר בפורטו. מבפנים ניתן להתרשם מהתקרות הגבוהות והמקושתות ומחפצי האמנות הרבים שמאפיינים את סגנון הבארוק. הטיפוס במעלה 240 המדרגות המובילות לראש מגדל הפעמונים ישתלם בצורת תצפית פנורמית על רחבי העיר. בנוסף, חובבי ההיסטוריה יוכלו לשלב את הביקור בכנסייה עם מוזיאון קלריגוש הצמוד אליה וללמוד על הסיפור של האזור. כדאי לדעת שהכנסייה פתוחה לביקור גם בשעות הלילה (בשעות: 19:00-23:00), אז מתקיימת תצוגה ייחודית וצבעונית שנקראת “Spiritus”. למעשה מדובר בתערוכה דיגיטלית של אורות שמשלבת בין מדיה חדשנית לארכיטקטורה העתיקה של המבנה יחד לחוויה ויזואלית אמנותית ייחודית.

ניתן להתפעל מפנים כנסיית קלריגוש המעוצבת בסגנון הבארוקניתן להתפעל מפנים כנסיית קלריגוש המעוצבת בסגנון הבארוק

סרטון על כנסיית קלריגוש

כרטיסים לכנסיית קלריגוש

באתר האינטרנט של הקומפלקס ניתן להזמין כמה סוגי כרטיסים שונים: האפשרות הראשונה היא כרטיס כניסה בסיסי לכנסיית קלריגוש הכולל עלייה למגדל הפעמונים וכניסה למוזיאון בעלות של 6 יורו (כניסה חינם לילדים מתחת לגיל 10). אופציה נוספת היא כרטיס הכולל גם סיור מודרך בכנסייה, במגדל ובמוזיאון בעלות של 7.5 יורו. בנוסף, ניתן לרכוש כרטיס כניסה לילית בשעות 19:00-23:00 הכולל סיור למגדל הפעמונים (כניסה חינם לילדים מתחת לגיל 10). ניתן לרכוש כרטיסים למופע האורות “Spiritus” שמתקיים החל משעות אחר הצהריים עד הלילה בכנסייה בקישור בעלות של 9 יורו (כניסה חינם לילדים מתחת לגיל 11). שימו לב שכרטיס זה אינו כולל עלייה למגדל הפעמונים. עבור מי שמעוניין בסיור מודרך מקיף, אך תמציתי, כדאי להזמין כרטיס באתר גטיורגייד בעלות של 6 יורו (כניסה חינם לילדים מתחת לגיל 10). הכרטיס כולל סיור של כ-30 דקות, דילוג על התור באמצעות כניסה נפרדת ועלייה למגדל. באתר טיקטס ניתן לרכוש כרטיסים למופע האורות Spiritus Light Show בעלות של 9 יורו לאדם. שימו לב שכרטיס זה אינו כולל את המגדל.

הזמנת כרטיסים לכנסיית קלריגוש - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לכנסיית קלריגוש

  • הביקור בכנסיית קלריגוש מומלץ למי שמבקר בפורטו ומתעניין בארכיטקטורה אירופאית ייחודית, בהיסטוריה של האזור ובתצפית יפה ומרשימה על העיר.
  • כדאי לבקר בכנסיית קלריגוש בשעות הבוקר, לפני שהתורים מתחילים.
  • הזמן המומלץ לביקור בכנסיית קלריגוש הוא בין חצי שעה לשעתיים.
  • כדאי לחבר את הביקור בכנסיית קלריגוש עם קתדרלת Igreja do Carmo המפוארת שנמצאת במרחק של כ-400 מטר, או עם קתדרלת פורטו (Porto Cathedral) המפורסמת שנמצאת במרחק של כ-500 מטר.
  • נוח להגיע לכנסיית קלריגוש בתחבורה ציבורית, באוטובוס או במטרו.
  • למשפחות עם ילדים שמגיעות ליעד מומלץ לא לוותר על טיפוס במגדל הפעמונים.
  • כנסיית קלריגוש נמצאת במקום מרכזי בפורטו לכן יש באזור אפשרויות לינה שונות ורבות. בין המומלצים שביניהם הם Adega Floresta Residence- דירות אירוח אלגנטיות בעיצוב מודרני (קישור להזמנה). מקום אירוח מומלץ נוסף אשר מציע דירות נקרא Casa do Ofício – Caldeireiro (קישור להזמנה). למי שמעוניין ללון במלון נמליץ על One Shot Aliados Goldsmith 12 המעוצב בקפידה (קישור להזמנה). מקום אירוח מומלץ נוסף הוא OportoHouse שמנוהל על ידי משפחה ומציע אירוח מושקע ומוקפד (קישור להזמנה), הזמנה בבוקינג דרך אחד הקישורים מקנה אפשרות לביטול בחינם.
  • כדאי להגיע לכנסיית קלריגוש בתחבורה ציבורית, היא נגישה ונוחה. עדיף להימנע מלהגיע עם רכב משום שאין חנייה רבה באזור.

שאלות נפוצות על כנסיית קלריגוש

הביקור בכנסיית קלריגוש מומלץ למי שמטייל בפורטו ומתעניין בארכיטקטורה ייחודית, בהסיטוריה ובתרבות של האזור ובתצפית מרשימה על העיר.

כדאי לבקר בכנסיית קלריגוש בשעות הבוקר, לפני שעות העומס.

כדאי להשקיע בביקור בכנסיית קלריגוש בין חצי שעה לשלוש שעות.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה:
    9:00-19:00 בכל השבוע. ביום ראשון 21:30-22:30 בנוסף.
  • מחיר הכניסה לכנסיית קלריגוש הוא 6 יורו, מחיר כניסה לכנסייה כולל המוזיאון עולה 7.5 יורו, מחיר כניסה למופע האורות “Spiritus” עולה 9 יורו.
  • כתובת: R. de São Filipe de Nery, 4050-546 Porto
  • ניתן להגיע לכנסיית קלריגוש בתחבורה ציבורית בקלות. לקחת אוטובוס או מטרו לתחנת Pr. da Liberdade שנמצאת כ-180 מטר מהכנסייה, או לתחנת האוטובוס Cordoaria שנמצאת כ-120 מטר.
  • קישור לאתר הרשמי: http://www.torredosclerigos.pt/en/
  • בין יתר החידושים שנוספו בשיפוץ הקומפלקס Clerics הוא הנגשת החוויה של תצפית ממגדל הפעמונים עבור מי שנבצר ממנו לטפס במדרגות. הוקם במוזיאון Clérigos חדר נגיש במעלית אשר מדמה את חווית המגדל בזמן אמת באמצעות מולטימדיה מתקדמת.