1. עמוד הבית
  2. »
  3. פורטוגל 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. ויאנה דו קשטלו, פורטוגל 2024 – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Viana Do Castelo

ויאנה דו קשטלו, פורטוגל 2024 – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Viana Do Castelo

ויאנה דו קשטלו בכמה מילים

ויאנה דו קשטלו (Viana Do Castelo) נמצאת בצפון מערב פורטוגל על קו החוף וכבר משחר הקמתה היא שימשה בתור עיר נמל ששימש כשער כניסה למגלי הארצות הפורטוגלים הגדולים של המאה ה-16. לאורך השנים העיר הלכה והתפתחה ושיא שיגשוגה היה בימי שלטונה של המלכה מריה השניה (Maria II de Portugal) במאה ה-19. לאורך ההיסטוריה הנמל של ויאנה דה קשטלו שימש גם בתור נקודת מסחר משמעותית של ייצוא יין פירות ומלח וייבוא של האריחים הפורטוגליים המפורסמים אַזוּלֵז’וֹש (Azulejos) וזכוכית. העיר ממוקמת בדלתא של הנהר Lima שמקורותיו בספרד כך שיש לה גם חופי ים של האוקיינוס וגם חופים של מימיו המתוקים של הנהר.

מה עושים בויאנה דו קשטלו

ויאנה דו קשטלו מציעה המון מה לעשות ולראות בה ובסביבתה. ניתן למצוא בה את השילוב המנצח שבין טבע יפהפה להיסטוריה ותרבות עשירות ומרתקות. בעיר יש מרכז היסטורי שסובב את הכיכר הראשית Praça da República היא הלב של המקום. הכיכר רחבת ידיים ונאה ובמרכזה מזרקה, תוכלו למצוא שם מסעדות ובתי קפה לשבת בהם ולהינות מהאווירה. בסמוך לכיכר ניצב המבנה מהמאה ה-16 Santa Casa Da Misericórdia, הוא קומפלקס מרשים של בית חולים וכנסייה בסגנון הבארוק. יש בעיר כמה מוזיאונים מומלצים, ביניהם מוזיאון הסירה Gil Eannes Foundation. המוזיאון שוכן בתוך סירת בית חולים ששימשה את צבא פורטוגל בשנות ה-60 וכעת עוגנת בנמל של העיר.

מוזיאון מעניין נוסף הוא Museu do Traje שמציג את התלבושות המסורתיות של אזור זה בצפון פורטוגל. מצפון לעיר העתיקה שוכנת הכנסייה הקתולית Santuário de Santa Luzia שעומדת על תילה במיקום גבוה ומציעה תצפית מרהיבה על האזור. ניתן להגיע לשם באמצעות נסיעה בפוניקולר סנטה לואיזה (Funicular de Santa Luzia) לנקודת התצפית היפה והשלווה של הכנסייה. זהו הפוניקולר הארוך ביותר בפורטוגל, והנסיעה בת 7 הדקות היא אטרקציה בפני עצמה. לחובבי הטבע והחופים מומלץ להגיע לחוף הים Praia Cabedelo do Douro שנמצא ממש בקצה הדלתא של נהר הלימה בתוך שמורת הטבע Douro Estuary Site היפה. למרות הקירבה הגדולה לעיר החוף הזה נותר שקט, טבעי וחף מבנייה. ניתן להגיע לשם במעבורת. בנוסף, בויאנה דה קשטלו ניתן למצוא סצנת קולינריה נהדרת וענף ספורט ימי מפותח.

סיורים מודרכים ואטרקציות בויאנה דה קשטלו

אחת מהדרכים הטובות ביותר לחוות את האזור של ויאנה דה קשטלו היא הצטרפות לסיור מודרך בסביבה שיקח אתכם לכל גולות הכותרת של האזור בליווי מדריך מוסמך. אחת מהאפשרויות היא סיור פרטי בויאנה דה קשטלו בשילוב עם עיירה נוספת- פונטה דה לימה (Ponte Lima), כולל ארוחת צהריים וטעימות יין, ניתן להזמין בלחיצה על הקישור. עוד אופציה היא טיול יום בויאנה דה קשטלו ובעיר הספרדית המפורסמת סנטיאגו דה קומפוסטלה (Santiago de Compostela), זהו סיור פרטי שלוקח ליעדים מאוד מיוחדים עם מדריך שמעשיר את החוויה באמצעות מידע על היסטוריה וסיפורים מרתקים, הזמנות בלחיצה כאן.

מבקרים רבים בוחרים לבקר בויאנה דה קשטלו במסגרת טיול יום מודרך שנקודת היציאה שלו היא העיר פורטו. בקישור הזה ניתן לקרוא על סיור פרטי מפורטו לויאנה דה קשטלו ופונטה דה לימה שכולל הסעה הלולך וחזור ממקום הלינה שלכם.

אחד מהדברים שכה מייחדים את ויאנה דה קשטלו זה שהיא גם עיירת חוף וגם אזור הדלתא של נהר הלימה, כך שיש אטרקציות מים מעולות באזור. בין היתר יש שם השכרת ציוד ושיעורי גלישת קייט-סרף בים, או סיור שייט קיאקים בנהר.

שימו לב שכל הסיורים והאטרקציות כוללים אפשרות של ביטול בחינם כך שתוכלו להישאר גמישים במהלך החופשה שלכם. אם מטיילים בקיץ כדאי לקחת בחשבון שזוהי שיא עונת התיירות ומומלץ מאוד להבטיח את מקומכם בהזמנת כרטיסים לאטרקציות או סיורים וקביעת מקום הלינה מראש.

לינה בויאנה דו קשטלו

האזור הפופולארי ביותר ללינה בויאנה דה קשטלו הוא לב העיר, הכיכר המרכזית República Square. יש בעיר מקומות אירוח מומלצים רבים, ביניהם המלון Pensao O Laranjeira שמנוהל על ידי משפחה וממוקם במרחק כמה צעדים מהכיכר (קישור להזמנה), או המלון Rua Grande Hotel שמציע חדרים משפחתיים, ארוחת בוקר קונטיננטלית ובר (קישור להזמנה), או המלון Casa Melo Alvim – by Unlock Boutique Hotels ששוכן במבנה אחוזה מהמאה ה-16 ומציע חדרים מעוצבים, בר וגינה (קישור להזמנה). מלון שיכול להתאים מאוד למשפחות עם ילדים הוא Hotel Fabrica do Chocolate שמציע חדרים משפחתיים בעיצוב “שוקולדי” וכניסה חופשית למוזיאון השוקולד שלו (קישור להזמנה). האתר בוקינג מקנה לגולשי הכל על אפשרות לביטול בחינם בכל הזמנה.




המלצות "הכל על" למבקרים בויאנה דו קשטלו

  • הביקור בויאנה דה קשטלו מתאים לכולם, ממשפחות עם ילדים דרך זוגות אוהבים, עד קבוצות או מטיילים בודדים. כל אחד יכול למצוא מה לעשות ולראות שם. הזמן האידיאלי לביקור באזור הוא בתקופת הקיץ (חודשים יוני-ספטמבר).
  • כדאי להשקיע בביקור בויאנה דה קשטלו בין חצי יום ליומיים.
  • ניתן לחבר את הביקור בויאנה דה קשטלו עם הכפר פונטה דה לימה שנמצא במרחק של כ-30 ש”מ. זהו כפר יפהפה ששוכן על גדת נהר הלימה וחוצה אותו גשר רומאי אייקוני, ובאזורו תעשיית כרמים ויין מפותחת מאוד.
  • ויאנה דה קשטלו נמצאת במרחק של כ-75 ק”מ מפורטו וניתן להגיע בנוחות בנסיעת רכב שאורכת כשעה, או בתחבורה ציבורית באמצעות אחד מקווי האוטובוס בנסיעה שאורכת בין שעה לשעה ו40. האוטובוסים מופעלים על ידי החברות AUTNA וFlixBus.
  • למשפחות המגיעות עם ילדים מומלץ להינות מחוף הים ומנסיעה בפוניקולר.
  • האזור הפופולארי ביותר ללינה בויאנה דה קשטלו הוא לב העיר, הכיכר המרכזית República Square. שם ניתן למצוא מבחר רחב של מסעדות, בתי קפה, חנויות, בארים ועוד. כמו כן מאזור זה ניתן להגיע בקלות לכל שאר המקומות.
  • כיאה לעיירת דייגים ניתן למצוא בויאנה דה קשטלו מסעדות רבות ומצוינות של מאכלי ים, אחת המומלצות שביניהן היא Tasquinha da Linda שמגישה אוכל פורטוגלי נהדר. כדאי לשים לב שחלק מהמסעדות יוצאות ל”סייסטה” של צהריים ולכן סגורות בשעות אחר הצהריים ונפתחות מחדש לקראת הערב.

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור בויאנה דה קשטלו מומלץ לכל סוגי המטיילים. כל אחד יכול למצוא מה לעשות שם, בין אם אתם חובבי היסטוריה, טבע, תרבות, משפחות עם ילדים או פשוט מחפשים לבלות בעיירת חוף פורטוגלית יפהפייה.

<span data-sheets-value="{"1":2,"2":"הזמן האידיאלי לביקור בויאנה דה קשטלו הוא בתקופת הקיץ (חודשים יוני-ספטמבר)."}" data-sheets-userformat="{"2":4288,"9":2,"10":2,"15":"Arial"}">הזמן האידיאלי לביקור בויאנה דה קשטלו הוא בתקופת הקיץ (חודשים יוני-ספטמבר).

<span data-sheets-value="{"1":2,"2":"כדאי להשקיע בביקור בויאנה דה קשטלו בין חצי יום ליומיים."}" data-sheets-userformat="{"2":4288,"9":2,"10":2,"15":"Arial"}">כדאי להשקיע בביקור בויאנה דה קשטלו בין חצי יום ליומיים.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: