סיור טעימות יין, ברטיסלבה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Wine Tasting Tour

עדכון אביב 2024

עם האביב בברטיסלבה כמות התיירים שמגיעים מכל רחבי העולם עולה, ותמשיך לעלות ככל שנתקרב אל הקיץ. בשל כך, הביקוש לסיורים כמו סיור טעימות יין עולה, ובחלק מימי הסיור יתכן ולא יישארו מקומות להצטרף לסיור. אומנם לא מדובר עדיין בהיעדר זמינות כמו שיש בקיץ או בסיורים מבוקשים יותר, אבל אם ברצונכם להבטיח את מקומכם בסיור מומלץ להזמין מקום מראש. להזמנת כרטיסים מראש לסיור טעימות יין ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

סיור טעימות יין בכמה מילים

מצפון לברטיסלבה, במרחק 15 ק”מ, עובר רכס הרי הקרפטים (Munții Carpați) שמוצאם ברומניה ומגיעים עד סלובקיה לאורך 1,500 קילומטרים. רכס ההרים מתנשא עד לגובה של 2,655 מטרים, נקודת שיא זו נמצאת בשטח המדינה סלובקיה, בפסגת הר גרלכובסקי (Gerlachovsky). ההרים מלאי צמחייה מגוונת שבתוכה חיים באופן טבעי חיות בר שונות כמו דובים, זאבים, צבאים וחזירים. עולם הטבע הקסום והציורי המתגלה בהרים מושך אליו לאורך השנים מטיילים רבים מהעולם ובעיקר מטיילים מהמדינות המשותפות לרכס, פולין, רומניה, הונגריה, צ’כיה וסלובקיה. גובה ההרים, תנאים גיאוגרפיים והאקלים הייחודי במקום הם הבסיס לפיתוח עולם היין המקומי. “דרך היין” המקומית מלאה בכרמים, יקבים וסיורים שעוסקים כולם ביין האותנטי המיוצר במקום ובמעבר בין הכפריים הקטנים ששוכנים ברכס והיכרות עם ההיסטוריה של ברטיסלבה מזווית מעט שונה.

מה עושים בסיור טעימות היין בברטיסלבה

לאורך דרך היין פזורים כפרים, כרמים ויקבים מקומיים שבהם ניתן לסייר, להתרשם וכמובן גם לטעום. בין הכפרים הבולטים נמצאים מודרה (Modra), סבטי יור (Svätý Jur) ופזינוק (Pezinok) שבהם ניתן להרחיב גם את הסיור ולהכיר את היסטוריית המקום דרך מבני העיר העתיקים ובתוכם טחנת הקמח, מבנה העירייה, הטירה ועוד.
היין הסלובקי מחזיק במסורת של מעל 3000 שנה של ייצור וצריכה של סוגי היינות השונים, ותנאי האקלים והאדמה הדשנה, יחד עם הטיפול המסור מובילים לתוצר רענן וייחודי. היין שהיה אהוב במיוחד על משפחות המלוכה המקומיות, כמו הקיסרית ההונגרית מריה תרזה, אהוב ביותר על תושבי המקום והמדינות השכנות ובשל כך הוא כמעט ולא מיוצר מחוץ לאזור אלא משמש לצריכה מקומית נרחבת.
הסיורים משלבים הליכה רגלית בעיירות השונות והיכרות עם הרבדים העתיקים שלהם בליווי הדרכה צמודה. במהלך הסיור תיכנסו למפעלי הייצור הביתיים, תסיירו ותלמדו על שיטות ייצור ושימור היין והזנים השונים וכמובן תוכלו להשלים את החוויה ולטעום את הסוגים השונים. ייצור מקומי נוסף הוא ייצור הקרמיקה שגם אותו תוכלו לחוות במהלך הסיור בעזרת המדריך שלכם, אולי אפילו תתנסו בהכנת כלי משלכם. בכל מקרה, חוויה שכזו, בטח עדיין לא חוויתם.

כרטיסים לסיור טעימות יין

הסיור בדרך היין הוא הזדמנות ליום חוויתי מעט שונה, באווירה ציורית ורגועה, והתכנים משתנים בין סיור לסיור בהתאם לבחירתכם. בחלק זה נפרט על הסיורים השונים וההבדלים ביניהם כדי לאפשר לכם לבחור מה שמתאים עבורכם בדיוק. חשוב לציין שניתן לבטל את כל הכרטיסים ללא קנס במידת הצורך כך שאתם שומרים על הגמישות שלכם ממש עד הרגע האחרון. 

סיור קולינרי מורחב

סיור זה מעניק היכרות נרחבת על התרבות הקולינרית הכללית המקומית של ברטיסלבה. משך הסיור הוא 3 שעות וההדרכה ניתנת בשפה אנגלית או גרמנית. שימו לב שסיור זה זמין לקבוצות פרטניות בלבד. בסיור זה תבקרו במבשלת בירה מקומית ותטעמו מתוצרי המקום, בהמשך היום תיכנסו לבית קפה מקומי עם פטה האווז הייחודי למטבח המקומי ולבסוף כמובן, ביקור ביקב עתיק וטעימת יינות המקום. ההדרכה כולה מלווה בהסברים היסטוריים מרתקים, על מסורות עתיקות, מנהגים אותנטיים והמפגש עם ימינו.

לרכישת כרטיס לסיור זה, לחצו כאן

סיור בקבוצות קטנות בעיירה מקומית

הסיור יכול להתרחש בעיירה מודרה (Modra) או בעיירה סבטי יור (Svätý Jur).

  • סבטי יור:

אל סבטי יור נוסעים ברכבת (הנסיעה כלולה בכרטיס) ושם פוגשים את נהג הקבוצה והוא מוביל את המשתתפים אל יקב משפחתי וקטן. במהלך ההדרכה כל משתתף יכול לטעום מהגבינות המקומיות באופן חופשי וחמש טעימות יין המלוות בהסבר מילולי וחוויתי על היסטוריית היין והסוגים השונים, ההבדלים ביניהם, שיטות הייצור השונות לכל זן בעבר ובהווה ומתקני היקב המקומיים. משך ההדרכה הוא כשעתיים והיא נעשית בשפה האנגלית. במידה ואתם קבוצה קטנה, אתם מוזמנים לארגן הדרכה שתיעשה עבורכם באופן פרטני יחד עם הסעה ישירה מבית המלון שלכם.

לרכישת כרטיס לסיור זה, לחצו כאן

  • מודרה

אל מודרה נוסעים בתחבורה ציבורית (הנסיעה אינה כלולה בכרטיס). במהלך ההדרכה כל משתתף יכול לטעום מהחטיפים המקומיים באופן חופשי ועשר טעימות יין משלל סוגי היין המוצעים ביקב. ההדרכה מלווה בהסבר מילולי וחוויתי על היסטוריית היין והסוגים השונים, ההבדלים ביניהם, שיטות הייצור השונות לכל זן בעבר ובהווה ומתקני היקב המקומיים. משך ההדרכה הוא כשעתיים והיא נעשית בשפה האנגלית. חשוב לשים לב שהסיור הזה נגיש לכסאות גלגלים והוא זמין עבור קבוצות פרטניות.

לרכישת כרטיס לסיור זה, לחצו כאן

סיור בקבוצות קטנות בעיירות השונות

ההדרכה כוללת ביקור בעיירות פזינוק, מודרה וסבטי יור יחד עם מדריך מנוסה למשך 6 שעות, ההדרכה זמינה בשפות אנגלית, איטלקית, רוסית, ספרדית, גרמנית וצרפתית לבחירתכם. במהלך ההדרכה תעברו בין העיירות השונות והרחובות הציורים שלהם, תגיעו על הטירה האדומה המוכרת (Red Stone Castle), ובהמשך תגיעו על מרכז ליצירת כלי קרמיקה ובהדרכה המקומית תוכלו ללמוד על שיטות הייצור השונות והכלים המקומיים לשימושם המגוון בחי היום-יום. יש לשים לב שהכניסה לטירה ולמתחם הקרמיקה אינן כלולות במחיר. לאחר מכן, בעיירה סבטי יור תגיעו לכרם קטן ומקומי, בו תוכלו לטעום יין וחטיפים, לשמוע וללמוד על היסטוריית היין המקומית והסוגים השונים, ההבדלים ביניהם, שיטות הייצור השונות לכל זן בעבר ובהווה ומתקני היקב המקומיים. סיור זה כולל איסוף והחזרה אל המלון שלכם.

לרכישת כרטיס לסיור זה, לחצו כאן

סיור באוסף היינות הלאומי

סיור זה מתרחש ממש במרכז העיר ברטיסלבה ביקב המרכזי בו מוצגים 100 היינות המובילים של העיר. משך הסיור תלוי בכם והוא נע בין 30-100 דקות, בהתאם לכך גם מושפע היקף הסיור ומספר הטעימות שלהן תזכו בסיור, 1, 3, 5 או 72 טעימות מגוונות של יינות עטורי פרסים. ההדרכה נעשית בשפה האנגלית בידי מארח מקצועי ומנוסה בעולם היין, ותעקבו אחרי היסטוריית היין והסוגים השונים, ההבדלים ביניהם, שיטות הייצור השונות לכל זן בעבר ובהווה ומתקני היקב המקומיים.

לרכישת כרטיס לסיור זה, לחצו כאן

הזמנת סיור טעימות יין

המלצות "הכל על" למגיעים לסיור טעימות יין

  • חווית סיור טעימות היין היא מומלצת מאוד עבור כל אוהבי ההיסטוריה, חובבי תרבויות שונות ומסורות ובעיקר- אוהבי היין או מי שרוצה ללמוד.
  • עונת התיירות העיקרית בברטיסלבה היא בחודשי האביב והקיץ, בין החודשים מאי לאוקטובר. אבם אם אתם מטיילים אמיצים ולא חוששים ממזג אוויר חורפי ואירופאי העיר קסומה גם בשלב זה והחוויה המצופה לכם קסומה בהחלט.
  • משך הסיורים משתנה בין חצי שעה עד חצי יום, אתם מוזמנים לבחור את הסיור הרצוי לכם בהתאם ללוח הזמנים שלכם ושאר המקומות המתוכננים לכם.
  • מומלץ להגיע לביקור גם בטירת העיר המפורסמת וטירת דווין המרשימות שתיהן
  • הסיור יכול להיות מתאים גם עבור ילדים בעיקר בעיירות מחוץ לברטיסלבה בהן יש חויות נוספות מעבר לשתיית היין.
  • ברחבי העיר ברטיסלבה יש מגוון פתרונות לינה איכותיים אשר יאפשרו לכם גישה נוחה אל האתרים השונים בעיר ושהייה מהנה ונוחה במקום האירוח במגוון אפשרויות וסגנונות.
    מלונות 3 כוכבים:
    מלון מומלץ במרכז העיר הוא מלון APLEND, המעניק לאורחיו אינטרנט אלחוטי בחינם, שירות הסעה אל ומשדה התעופה, מסעדה, בר ודלפק קבלה פעיל 24 שעות.
    מלונות 4 כוכבים:
    מלונות מומלצים במרכז העיר הם מלון Arcadia שמעניק לאורחיו שירותי חניה ואינטרנט אלחוטי בחינם לאורחי המלון, מרכז בריאות וכושר, חדרי משפחה ובר.  גם מלון SKARITZ  מומלץ בקרבת מקום המעוצב בסגנון עתיק, אורחיו ייהנו משירותי משק בית, חניה ואינטרנט בחינם, וכניסה חופשית לחיות מחמד.
    דירת אירוח:
    מבקרים המעוניינים בחוויית מעט שונה, מוזמנים להתארח בדירת האירוח James Bond Apartment, שמעניקה לאורחים מטבח פרטי, מכונת כביסה ואינטרנט אלחוטי בחינם.
  • הביקור בברטיסלבה לרוב אינו ארוך ולא מומלץ לשכור רכב עבור הביקור בעיר בלבד, ניתן בהחלט להתנייד בנוחות בקווי האוטובוס, החשמלית והרכבות השונות.

סרטון על סיור טעימות יין

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: שעות הסיורים משתנות בהתאם לסיורים השונים וללוח הזמנים שתיקבע עם המדריך
  • מחיר כניסה: מחירי הסיורים משתנים בהתאם לסיור הנבחר ונעים בין 50-1,400 שקלים
  • כתובת: נקודת המפגש משתנה בין הסיורים השונים
  • ניתן להגיע לנקודות המפגש השונות באוטובוסים או בחשמלית למרכז העיר, עבור הסיורים בעעירות השונות מחוץ לברטיסלבה ההמלצה היא להגיע באמצעות רכבת.
  • שימו לב שאם החלטתם לשכור רכב פרטי עבור הסיור, המדיניות היא קשה בנוגע לנהיגה לאחר כל שתייה שהיא