טירת דווין, ברטיסלבה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Devin Castle

עדכון אביב 2024

בעונה זו בברטיסלבה ישנה התעוררות וכמות התיירים שמגיעים כדי לחזות בטירת דווין עולה. לכן כדאי לרכוש כרטיסים מראש, במיוחד אם אתם מגיעים בסוף שבוע או מתכננים עכשיו את חופשת הקיץ, וכך לא להמתין בתורים של רכישת הכרטיסים בכניסה לארמון, שילכו ויתארכו ככל שנתקרב לקיץ. להזמנת כרטיסים מראש לטירת דווין ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

טירת דווין בכמה מילים

טירת דווין (Devín Castle) היא טירה עתיקה בדווין (Devín) שהוא רובע בברטיסלבה (Bratislava), בירת סלובקיה. הטירה נבנתה על ראש צוק גבוה מעל דווין ומפגש בין נהר מוראבה (Morava) לנהר דנובה (Donau) היוצרים את הגבול עם אוסטריה.
טירת דווין היא אחת הטירות העתיקות ביותר בסלובקיה ובעלת היסטוריה ארוכת שנים שהתחילה, ככל הנראה, במאה ה-9 כשנבנתה על ידי מרקיזות מוראביה כמבצר שיגן על נתיב מסחר חשוב שעבר באזור. במהלך השנים, כבשו את הטירה שליטים שונים, ביניהם צ’ארלס רוברט שהיה מלך הונגריה והפך את הטירה במאה ה-14 לארמון המלכותי ששימש את בני המלוכה למגורים והוסיף לטירה גם קפלה ואולם גדול. הבעלים האחרונים של הטירה היו משפחת פאלפי, אצילים הונגריים, שהרחיבו גם הם את הטירה וביצעו בה שיפוצים נוספים. במהלך מלחמות נפוליאון בתחילת המאה ה-19, הטירה נחרבה קשות ונותרה הרוסה ונטושה.
בהשתלטות צבא גרמניה על צ’כוסלובקיה בשנת 1983, כבשו הנאצים את טירת דווין והשתמשו במיקומה האסטרטגי כתצפית ושמירה על הגבול. מאוחר יותר, בימי השלטון הקומוניסטי, שימשה הטירה לשמירה על הגבול, כחלק ממסך הברזל שחילק את אירופה לגוש המערבי ולגוש המזרחי. אזרחים שניסו לחצות את מסך הברזל נורו בידי חיילי הצבא.
בתחילת המאה ה-20 החלו חפירות ארכיאולוגיות ופעולות לשיקום הטירה וההריסות שלה נפתחו לציבור כאטרקציה תיירותית בה ניתן לחקור את ההיסטוריה המרתקת של הטירה ולהתרשם מהנופים המרהיבים הסובבים אותה.

טירת דווין העתיקה והנהרות הסמוכיםטירת דווין העתיקה והנהרות הסמוכים

מה רואים בטירת דווין

המבקרים בטירת דווין יוכלו להתרשם מאתר שמור ומרתק, מלא בהיסטוריה וליהנות מהנוף המדהים מהטירה המשקיף על נהרות ועל האזור הכפרי מסביב. עיצוב הטירה משקף את ההיסטוריה המורכבת וארוכת השנים שלה, המשלב מגוון סגנונות ותקופות שונות. האטרקציה המרכזית של האתר היא מגדל השמירה של הטירה המכונה מגדל העלמה (Maiden Tower). האגדה מספרת שנכלאו במגדל עלמות חן שקפצו ממנו אל מותן. כיום, מבקרים יכולים לטפס במדרגות אל ראש המגדל ולצפות בנוף הפנורמי הנשקף ממנו. בתוך הטירה, נשמרו מבנים של מדרגות, חצרות פתוחות, גנים וחדרי מגורים ששימשו את שליטי הטירה לאורך השנים.
בנוסף להריסות השונות, בטירה קיים גם מוזיאון שמציג את ההיסטוריה והתרבות של האזור עם תערוכות וממצאים ארכאולוגיים שנמצאו בטירה ובסביבתה. למרגלות הטירה יוצא שביל למטיילים ורוכבי אופניים המוביל לנקודת תצפית לנקודת המפגש בין נהר מוראבה לדנובה ועובר בין טבע ונופים מרהיבים. לצדי השביל ממוקמת אנדרטה גדולה לזכר הקורבנות שניסו לחצות את הגבול ונורו למוות על ידי הצבא.

מגדל העלמה האייקוני של טירת דוויןמגדל העלמה האייקוני של טירת דווין

כרטיסים לטירת דווין

קיימות שתי אפשרויות כרטיסים לטירת דווין. הראשונה היא סיור מודרך פרטי בטירה היוצא מברטיסלבה והשנייה היא סיור מודרך בברסטיסלבה המשלב גם ביקור בטירת דווין ואתרים נוספים. מעבר לאפשרויות אלו, ניתן גם לרכוש כרטיס בסיסי באתר הכולל כניסה לטירה בלבד.

סיור מודרך פרטי היוצא מברטיסלבה

כרטיס זה מקנה סיור פרטי של שלוש שעות בטירת דווין היוצא מברטיסלבה הכולל גם כניסה לאתר, סיור מודרך והסעה הלוך חזור מבית המלון שלכם. אפשרות זו מומלצת למבקרים המתארחים בברטיסלבה ומעוניינים בסיור פרטי ומעמיק על המקום המועבר על ידי מדריך מנוסה ואינם מעוניינים להגיע לאתר בתחבורה ציבורית או רכב פרטי. כרטיס זה אומנם יקר יותר מהגעה עצמאית לטירת דווין, אך מאפשר הגעה נוחה ומהירה למקום.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

סיור מודרך בברטיסלבה וטירת דווין המשלב אתרים נוספים

כרטיס זה כולל סיור מודרך רגלי בברטיסלבה ברחבי העיר ונקודות העניין המרכזיות בה והסעה לטירת ברטיסלבה וטירת דווין. אפשרות זו מומלצת למבקרים בברטיסלבה המעוניינים בסיור מעמיק על ידי מדריך מנוסה בעיר והגעה נוחה ומהירה לאתרים הרחוקים יותר. למרות שכרטיס זה יקר יותר מכרטיסי כניסה בסיסיים לאתרים, הוא מקנה מדריך צמוד וסיור מהנה ללא התעסקות בתחבורה ציבורית ועניינים לוגיסטיים.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

הזמנת כרטיסים לטירת דווין- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לטירת דווין

  • הביקור בטירת דווין מומלץ לחובבי היסטוריה וארכיטקטורה שיתרשמו מההריסות העתיקות של הטירה וסיפורה המרתק. כמו כן, הביקור בטירה מומלץ גם לאוהבי טבע, שכן הטירה ממוקמת באזור עם נוף מרהיב ויוצאים ממנה מסלולי הליכה.
  • מומלץ לבקר בטירת דווין בחודשי האביב (מרץ-מאי) ובחודשי הסתיו (ספטמבר-נובמבר) כשמזג האוויר נעים ואין עומס מבקרים באתר. בנוסף, בסופי השבוע יש יותר מבקרים באתר לכן מומלץ להגיע במהלך השבוע כדי להימנע מתורים וצפיפות.
  • הביקור בטירת דווין תלוי ברמת רצונכם להעמיק במקום או בפעילויות נוספות בסביבה. הזמן המומלץ כדי לחקור לעומק את הריסות הטירה ואת הממצאים ההיסטורים המוצגים במוזיאון הוא בין שעה לשעתיים. אם אתם מעוניינים בנוסף לביקור בטירה גם לטייל באחד מהמסלולים המוצעים באזור ברגל או באופניים מומלץ להקדיש פרק זמן של 3-4 שעות עד לחצי יום.
  • מומלץ לשלב את הביקור בטירת דווין יחד עם סיור בעיר העתיקה של ברטיסלבה ולחקור עוד אתרים היסטוריים באזור כמו טירת ברטיסלבה. המלצה נוספת היא לרדת מטירת דרווין לאחד מהמסלולים שלמרגלותיה וליהנות מטיול בטבע והנופים של סלובקיה.
  • נוח מאוד להגיע לטירת דווין בעזרת מונית או רכב פרטי מכיוון שהטירה נמצאת במרחק של בערך 20 דקות ממרכז ברטיסלבה וקיימת חנייה בחינם למרגלות הטירה אך תחבורה ציבורית גם היא אפשרות טובה ויש קווי אוטובוס באופן תדיר מברטיסלבה.
  • הביקור בטירת דווין מומלץ בעיקר לחובבי היסטוריה וארכיאולוגיה אך אם ילדכם מתעניינים בתחומים אלו, הם יוכלו גם להינות בביקור בטירה באותה מידה. בנוסף, מסלולי הטיול ליד הטירה מתאימים גם לילדים שיהנו מפעילות באוויר הפתוח.
  • ברטיסלבה, הנמצאת בקרבת טירת דווין מציעה אפשרויות לינה מגוונות ומומלצות. מלון Apollo Hotel Bratislava ממוקם בין העיר העתיקה לרובע העסקים של ברטיסלבה ומציע חדרים נוחים ומשופצים, מסעדת גורמה וחדר כושר. להזמנה לחצו כאן. אפשרות נוספת היא Marrol’s Botique Hotel מלון בוטיק יוקרתי שנמצא בקרבת העיר העתיקה ומציע מרכז ספא, חדר כושר ובר. להזמנה לחצו כאן. אם אתם מעוניינים באפשרות פשוטה יותר אך עדיין טובה, אנחנו ממליצים על City Center Best Place Apartments מקום אירוח המציע דירות ממוזגות ומאובזרות וממוקם במרכז העיר, קרוב למגוון חנויות ומסעדות. להזמנה לחצו כאן.
  • יש הנחות למשפחות על כרטיסי כניסה לטירת דווין. מומלץ לברר בכניסה לאתר.
  • כדאי להגיע למקום עם רכב ולהינות מהגעה קצרה ונוחה וחנייה חינמית במקום.

שאלות נפוצות על טירת דווין

הביקור בטירת דווין מומלץ בעיקר לחובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה וארכיטקטורה, אך גם לאוהבי טבע המעוניינים לסייר בטירה ולאחר מכן לטייל באזור שמסביב.

הביקור בטירת דווין מומלץ בחודשי האביב והסתיו כשמזג האוויר נעים ואין עומס מבקרים באתר.

מומלץ להשקיע בביקור בטירת דווין בין שעה לשעתיים. אך למעוניינים להמשיך לטייל באזור לאחר הסיור בטירה מומלץ להשקיע לפחות 3-4 שעות.

סרטון על טירת דווין

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: שעות הפתיחה של טירת דווין משתנות לאורך השנה. שימו לב שהאתר סגור בכל יום שני.
    מרץ: ימי שלישי-ראשון 10:00-17:00.
    אפריל-יוני: ימי שלישי-ראשון 10:00-18:00
    יולי-אוגוסט: ימי שלישי-ראשון 10:00-19:00
    ספטמבר: 10:00-18:00
    אוקטובר: 10:00-17:00
    נובמבר-פברואר: 10:00-16:00
  • מחיר כניסה: עלות הכניסה לאתר גם משתנה לאורך השנה.
    אפריל-אוקטובר: עלות הכניסה היא 8 יורו למבוגר ו4 יורו לילדים (עד גיל 6), לסטודנטים וקשישים.
    נובמבר-מרץ: עלות הכניסה היא 4 יורו למבוגר וחינם לילדים (עד גיל 6), לסטודנטים וקשישים.
    ילדים מתחת לגיל 6 ובעלי מוגבלויות בליווי מלווה אחד נכנסים לאתר ללא עלות.
  • כתובת: 10, Muránská 1050, 841 10 Bratislava-Devín, סלובקיה
  • דרכי הגעה: טירת דווין ממוקמת ברובע דווין שבחלקה המערבי של ברטיסלבה ויש אליה מספר דרכי הגעה. הדרך המומלצת ביותר היא דרך סיורים מאורגנים שיוצאים מברטיסלבה לטירה. אם ברצונכם להגיע לטירת דווין באופן עצמאי ניתן לקחת את קו 29 באוטובוס היוצא מברטיסלבה ומגיע לדווין תוך 30-40 דקות. ניתן גם להגיע באמצעות רכב פרטי ולהגיע לטירת דווין לאחר בערך 20 דקות ולחנות בחניון החינמי מתחת לטירה.
  • קישור לאתר הרשמי: https://www.visitbratislava.com/places/devin-castle/