טירת ברטיסלבה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Bratislava Castle

עדכון אביב 2024

עם האביב בברטיסלבה כמות התיירים שמגיעים מכל רחבי העולם עולה, ותמשיך לעלות ככל שנתקרב אל הקיץ. בשל כך, הביקוש לסיורים כמו סיור בטירת ברטיסלבה עולה, ויש אפילו סיורים אשר מתמלאים לגמרי - בעיקר בסופי שבוע. המצב לא קיצוני כמו בקיץ, וכן ישנם סיורים בהם נשארים מקומות פנויים גם ברגע האחרון, אבל במידה ואתם מעוניינים לצאת לסיור במועד ספציפי אנו ממליצים להזמין מראש ולהבטיח את מקומתכם. להזמנת כרטיסים מראש לטירת ברטיסלבה ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

טירת ברטיסלבה בכמה מילים

טירת ברטיסלבה (Bratislava Castle), הינה סמל מרכזי לעיר ברטיסלבה השוכנת בסלובקיה וכן למבנה הבולט ביותר בעיר. הטירה, המיושבת מתקופת האבן, עברה תהפוכות רבות במהלך השנים בשל מיקומה המרכזי והאסטרטגי של העיר וכן של הטירה עצמה, הנמצאת כ85 מטר מעל הדנובה ומשקיפה על האזור כולו. טירת ברטיסלבה הפכה למעון מלכותי חשוב במהלך שלטונה של מריה תרזה, הארכידוכית של אוסטריה ומלכת בוהמיה והונגריה, כאשר העיר שילשה את אוכלוסייתה והפכה לעיר משגשגת ולגדולה והחשובה באזור כולו.

כיום, טירת ברטיסלבה משמשת בחלקה כמוזיאון הלאומי הסלובקי וכן לצרכים טקסיים של הפרלמנט הסלובקי. הטירה מהווה מקום תיירותי מועדף, הן בשל נופה המדהים המשקיף על האזור כולו והן בשל ההיסטוריה והארכיטקטורה המגוונת שניתן למצוא במקום, בעקבות תהפוכות השלטונות הרבים.

הטירה שוכנת למרגלות נהר הדנובה וממנה נשקף נופה המרהיב של כל העירהטירה שוכנת למרגלות נהר הדנובה וממנה נשקף נופה המרהיב של כל העיר

מה רואים בטירת ברטיסלבה

בטירת ברטיסלבה תוכלו להנות מנוף מרהיב הצופה אל נהר הדנובה מ”רחבת הכבוד”, הנמצאת בכניסה לארמון הטירה, מגן בסגנון הבארוק, שער זיגיבסמונד הגותי וכן מ”מגדל הכתר” , המגדל הגבוה ביותר בארמון, המשקיף על הדנובה, אוסטריה והעיר כולה. אל “מגדל הכתר” תוכלו להגיע דרך תעלה סודית היוצאת מהמוזיאון הלאומי הסלובקי, הנמצא בארמון הטירה, ומהווה יעד תיירותי, הגולל את ההיסטוריה של העיר, המתועדת ע”פ ההתיישבות וכן התפתחות האזור. במוזיאון תוכלו להנות גם מתערוכות מתחלפות וכן מבית הקפה של המוזיאון.

הכניסה לארמון הטירההכניסה לארמון הטירה

כרטיסים לטירת ברטיסלבה

בכל הנוגע לכרטיסים לטירת ברטיסלבה, הכניסה לרחבת המקום, הכוללת את רחבת הכבוד והגנים, הינה בחינם. התשלום נגבה עבור כניסה לטירה עצמה ולמוזיאון הלאומי, דרכו תעלו גם אל “מגדל הכתר”. חוויה מומלצת ביותר לחובבי ההיסטוריה והנופים.

סיור מודרך בטירת ברטיסלבה הכולל דילוג על התור

כרטיס זה מקנה כניסה לטירת ברטיסלבה הכוללת סיור מודרך עם מדריך מנוסה. כרטיס זה מתאים לאלו המעוניינים לקבל הדרכה ולהכיר לעומק את טירת ברטיסלבה. הגעה עם מדריך מקנה כניסה דרך כניסת הקבוצות, לכן היא מקנה גם דילוג על התור ומעבר מהיר לטירת ברטיסלבה, ככה שבימים עמוסים ייתכן וכרטיס זה נוח ומשתלם רק בזכות היותו נותן כניסה מהירה, גם עבור אלו שאינם מעוניינים בהדרכה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם, היכנסו לקישור הזה

כמו כן, באפשרותכם לרכוש כרטיסים לאוטובוס התיירים של ברטיסלבה, העוצר בנקודה. שימו לב! כרטיס זה לא כולל כניסה למוזיאון.

הזמנת כרטיסים לטירת ברטיסלבה

המלצות "הכל על" למגיעים לטירת ברטיסלבה

  • הביקור בטירת ברטיסלבה מומלת במיוחד לכולם, בשל היותה סמל מרכזי וכן לחובבי היסטוריה וארכיטקטורה שיתרשמו מסיפורה המרתק.ולחובבי הטבע והנופים, שכן הטירה ממוקמת באזור עם נוף מרהיב הצופה על האזור כולו!
  • מומלץ לבקר בטירת ברטיסלבה בחודשי האביב (מרץ-מאי) ובחודשי הסתיו (ספטמבר-נובמבר) כשמזג האוויר נעים ואין עומס מבקרים . בנוסף, בסופי השבוע יש יותר מבקרים באתר, לכן מומלץ להגיע במהלך השבוע על מנת להימנע מתורים וצפיפות.
  • מומלץ להקדיש בין שעה לשעתיים בביקור בטירת ברטיסלבה, לאלו המעוניינים להתעמק יותר מומלץ עד ארבע שעות. שימו לב, סיור מודרך הינו באורך של כשלוש שעות בו אתם מטיילים לא רק בטירה אלא במקומות נוספים.
  • מומלץ לשלב את הביקור בטירת ברטיסלבה יחד עם סיור בעיר העתיקה ולחקור עוד אתרים היסטוריים באזור כמו טירת דווין. המלצה נוספת היא להגיע לטירת ברטיסלבה באמצעות אוטובוס התיירים של ברטיסלבה, איתו תוכלו להנות מביקור במגוון אתרים נוספים.
  • נוח מאוד להגיע לטירת ברטיסלבה בעזרת תחבורה ציבורית, ישנם קווי אוטובוס באופן תדיר מברטיסלבה.
  • הביקור בטירת ברטיסלבה מומלץ בעיקר לחובבי היסטוריה ונופים אך אם ילדכם מתעניינים בתחומים אלו, הם יוכלו גם להינות בביקור בטירה באותה מידה.
  • יש הנחות למשפחות על כרטיסי כניסה לטירת ברטיסלבה. מומלץ לברר בכניסה לאתר.
  • מומלץ להגיע למקום באמצעות תחבורה ציבורית.

שאלות נפוצות על טירת ברטיסלבה

הביקור בטירת ברטיסלבה מומלת במיוחד לכולם, בשל היותה סמל מרכזי וכן לחובבי היסטוריה וארכיטקטורה שיתרשמו מסיפורה המרתק.ולחובבי הטבע והנופים, שכן הטירה ממוקמת באזור עם נוף מרהיב הצופה על האזור כולו!

מומלץ לבקר בטירת ברטיסלבה בחודשי האביב (מרץ-מאי) ובחודשי הסתיו (ספטמבר-נובמבר) כשמזג האוויר נעים ואין עומס מבקרים . בנוסף, בסופי השבוע יש יותר מבקרים באתר, לכן מומלץ להגיע במהלך השבוע על מנת להימנע מתורים וצפיפות.

אנו ממליצים להקדיש בין שעה לשעתיים בביקור בטירת ברטיסלבה, לאלו המעוניינים להתעמק יותר מומלץ עד ארבע שעות.

ביקור במתחם הטירה הינו בחינם. כניסה לטירה עצמה וכן למוזיאון הלאומי הסלובקי יעלה למבוגר כ10 יורו.

הביקור בטירת ברטיסלבה, מומלץ ביותר!! הטירה ממוקמת סמוך לנהר הדנובה ומעבר להיותו סמל מרכזי מהווה עמדת תצפית מעולה לאזור כולו.

טירת ברטיסלבה פתוחה, בעונת הקיץ, בימי שלישי עד ראשון, בין השעות 10:00- 18:00 וכן, בעונת החורף, בימי שלישי עד ראשון, בין השעות 9:00 - 17:00. הטירה סגורה בימי שני!!

סרטון על טירת ברטיסלבה

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: קיץ: ימי שלישי – ראשון, 10:00-18:00
    חורף: ימי שלישי – ראשון, 9:00 – 17:00
    שימו לב! ימי שני, סגור.
  • מחיר כניסה: מחיר כניסה לגנים ולרחבת הארמון הינו בחינם. מחיר כניסה למוזיאון בלבד הינו 10 יורו למבוגר.
  • כתובת: Hrad, 811 06 Bratislava, סלובקיה
  • דרכי הגעה: טירת ברטיסלבה נגישה יחסית וממוקמת על גבעה הסמוכה לנהר הדנובה במרכז העיר. תוכלו להגיע לטירה באוטובוס באמצעות קווים 40, 47 וירידה בתחנה “Zámocká” וכן בהליכה כ20 דק’ (1.5 ק”מ) ממרכז העיר. שימו לב, הטירה ממוקמת על גבעה ולכן ההליכה הינה בעלייה!
  • קישור לאתר הרשמי: http://www.bratislava-hrad.sk/uvod