אוטובוס התיירים של ברטיסלבה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Hop on Hop off Tours

עדכון אביב 2024

האביב המגיע אל הרחובות בברטיסלבה מביא איתו אווירה אחרת וקסומה לעיר מצד אחד ומזג אוויר משתנה מצד שני - יכולים להיות ימים של גשם וגם ימים של שמש חמה. אוטובוס התיירים הוא פתרון נהדר לשני המקרים האלו. תוכלו לסוע ברחבי העיר ולראות את כל האתרים המפורסמים כמו טירת ברטיסלבה באוטובוס מקורה לימים בהם יש גשם או ממוזג לימים החמים. להזמנת כרטיסים מראש לאוטובוס התיירים של ברטיסלבה ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

אוטובוס התיירים של ברטיסלבה בכמה מילים

ברטיסלאבה (Bratislava ) עיר בירת סלובקיה הממוקמת בדרום מערב המדינה וגובלת בשתי מדינות- אוסטריה והונגריה. העיר היא מרכז חשוב למדינה בתחומי הכלכלה, הפוליטיקה והתרבות ומכילה בתוכה מוסדות שלטון, תרבות, חינוך וכלכלה רבים. ההיסטוריה של ברטיסלאבה מצוינת במשך אלפי שנים אחורה ובחזקת עמים רבים שהותירו את רישומם במבני העיר השונים, סגנונות האדריכלות השונים ואופי העיר הכללי הנשקף מהם. מיקומה של העיר בסמיכות לערים נוספות כמו פראג, וינה או בודפשט, מקדמים את שמה כיעד תיירותי פופולרי. את העיר חוצה נהר הדנובה והיא שופעת פארקים וגנים רחבי ידיים יחד עם מבנים והיסטוריה מרשימים ביותר. רוב הבניינים המרכזיים בעיר נמצאים בעיר העתיקה שאינה גדולה במיוחד והיא מזמינה טיול רגלי והיכרות עם העיר מקרוב, בין האתרים המומלצים לביקור נמצאים שער מיכאל הקדוש, ארמון הארכיבישוף וכמובן, הטירה הגדולה המרשימה החולשת על כל העיר בתצפית שקשה לתאר. במיוחד עבור מבקרים שנמצאים בעיר לפרק זמן קצר והמעוניינים בהיכרות קרובה עם העיר אך מעוניינים בתנאי דרך נוחים, קיימת תחבורת התיירים, בעזרתה תעברו בין הנקודות המומלצות ביותר של העיר בליווי הדרכה צמודה.

נהר הדנובה ולמרגלותיו טירת ברטיסלבה המרשימהנהר הדנובה ולמרגלותיו טירת ברטיסלבה המרשימה

מה רואים באוטובוס התיירים של ברטיסלבה?

הייחודיות הגדולה והמרכזית בהצטרפות לנסיעות התיירים זה המיקוד בנקודות העיקריות והמומלצות לכל מבקר בעיר בפרק זמן קצר, כך שניתן לספוג את העיר, האווירה וההיסטוריה בכמה שעות בודדות. קיימות שתי אפשרויות לבחירת מסלול הסיור שלכם, אוטובוס או רכבת, האוטובוס עובר בשלושה מסלולים שונים באורכם ובתחנות השונות ובהתאם לכך גם במחיר. לעומת זאת הרכבת עוברת במסלול קבוע וחווית הנסיעה עצמה היא ייחודית ותואמת לאווירה העתיקה השוררת בעיר. בין התחנות המומלצות שנמצאות במסלולים נמצאת טירת ברטיסלבה (Bratislavsky Hrad) הממוקמת במעלה העיר ומשקיפה על כולה, הטיפוס אליה יהיה שווה כל רגע כאשר תיחשפו לנוף הנשקף ממנה, תטעמו טעם של ימי הביניים בביקור בתוכה ותסיירו בגנים המרהיבים המקיפים אותה, קיימת אפשרות להרחבת הכרטיס ולסייר עם מדריך בתוך הטירה. שער מיכאל הקדוש (Michael’s Gate) הוא אתר נוסף בו מומלץ לבקר, השער נבנה כחלק מחומת ההגנה של העיר בימי הביניים ושופץ במאה ה-18 כך שהתוצאה הנראית לעין משלבת בתוכה סגנונות שונים בדומה לרוב בנייני העיר. המקומיים מאמינים שאם ברצונכם להבעיר משאלה, כל שעליכם לעשות הוא לעצור את הנשימה ולעבור בזמן זה דרך השער. למעוניינים, ניתן גם לעלות לראש המגדל של החומה ולצפות בנוף העיר. במהלך הנסיעה באפשרותכם להתחבר לאוזניות ולהאזין להדרכה מפורטת על האתרים שתחלפו על פניהם, ולהיחשף לסיפורה של העיר הבנוי משכבות שכבות של שנים, עמים שונות ואירועים מרתקים. ההדרכה זמינה בשפות רבות ביניהן אנגלית, הולנדית, צרפתית ועוד, בכל מקרה גם אם אתם או ילדכם אינכם דוברים את השפה- הנסיעה היא חוויה ייחודית בפני עצמה. אתם מוזמנים להרפות מכל העניינים הלוגיסטיים ופשוט ליהנות.

אחד מרחובות ברטיסלבה ושער מיכאל הקדוש אחד מרחובות ברטיסלבה ושער מיכאל הקדוש

כרטיסים לאוטובוס התיירים של ברטיסלבה

קיימים מספר כרטיסים ואפשרויות לסיור ברחבי העיר עם אוטובוס או רכבת התיירים של ברטיסלבה, בחלק הזה נפרט ונסביר על ההבדלים בין כל האפשרויות כדי שתוכלו לבחור את הבחירה המתאימה לכם ביותר.

  • כרטיס סיור לרכבת הכולל דילוג על תור:

רכישת כרטיס לרכבת התיירים בברטיסלבה מאפשרת לכם נסיעה במשך שעה ברכבת התיירים, יחד עם הדרכה צמודה בשפות שונות לבחירתכם. כרטיס זה מתאים לאלו שרוצים להספיק לראות את היעדים החשובים והפופולאריים ביותר בברטיסלבה בזמן קצר ובנוחות. הרכבת עתידה לעצור גם בטירת ברטיסלבה למשך מספר דקות בהם תוכלו להתרשם מהגנים הסובבים את הטירה. קיימת אפשרות להרחיב את הכרטיס ולרכוש גם כרטיס כניסה לטירה מלווה בהדרכה צמודה. מאחר וזהו כרטיס הכולל דילוג על התור תוכלו להיכנס לרכבת ולטירה בלי לעמוד בתורים. כרטיס זה מתאים לאלו המעוניינים לשלם מחיר מעט יותר גבוה המקנה כניסה מהירה. בנוסף זהו כרטיס שמאפשר ביטול בחינם במידת הצורך ללא תוספת עלות, כך שאתם נשארים גמישים ללוח הזמנים שלכם עד לרגע הסיור עצמו.

להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

להזמנת כרטיס כניסה לטירה עם דילוג על תור, לחצו כאן

  • כרטיס סיור לאוטובוס:

רכישת כרטיס לאוטובוס התיירים בברטיסלבה מאפשרת לכם נסיעה באוטובוס התיירים ובחירה בין המסלולים השונים. כרטיס זה מתאים לאלו שרוצים להספיק לראות את היעדים החשובים והפופולאריים ביותר בברטיסלבה בזמן קצר ובנוחות. האוטובוס עובר בשלושה מסלולים בפרקי זמן משתנים של 35, 60 או 95 דקות ובתחנות שונות ברחבי העיר בהתאם למסלול הנבחר. המסלול הקצר עובר בעיקר בנקודות העיקריות בעיר העתיקה עצמה, המסלול הבינוני מוסיף עליו ועולה עד לטירה, שם יש הפסקה עבורכם להתרשמות אישית מהמקום. המסלול הארוך מכולם מוסיף תחנות נוספות ומיוחדות, ומקיים גם עצירה באנדרטת סלבין (Slavin Monument). הרשימה המלאה של התחנות במסלולים השונים נמצאת בקישור הכרטיסים. בנוסף זהו כרטיס שמאפשר ביטול בחינם במידת הצורך ללא תוספת עלות, כך שאתם נשארים גמישים ללוח הזמנים שלכם עד לרגע הסיור עצמו.

להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

הזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים של ברטיסלבה

המלצות "הכל על" למגיעים לאוטובוס התיירים של ברטיסלבה

  • הביקור והנסיעה ברכבת התיירים של העיר מומלץ במיוחד למבקרים שהגיעו לעיר לשהייה מוגבלת, גם למשפחות עם ילדים, אוהבי ההיסטוריה והאדריכלות.
  • שימו לב שהרכבת אינה פועלת בימי שלישי, חמישי ושישי, כך שהיא עמוסה יותר בשבתות. מומךץ לתאם את הנסיעה לתחילת השבוע. האוטובוסים לעומת זאת פעילים במשך כל השבוע, אך יהיו עמוסים יותר מהרגיל בסופי שבוע גם כן.
  • הנסיעה ברכבת או באוטובוס נעה בין 35-95 דקות ללא עצירות, למעוניינים בביקור בטירה או בעצירה בתחנות נוספות הסיור יכול להימשך על פני חצי יום או יותר, כרצונכם.
  • מומלץ לשלב את הביקור יחד עם ביקור בטירת דווין וטירת ברטיסלבה.
  • הסיור מועבר בשפות רבות אך לא בעברית, מומלץ לבחור שפה שגם הילדים דוברים כדי שיוכלו ליהנות גם הם מהסיור
  • ברחבי העיר קיימים מגוון אפשרויות לינה בטווח מחירים משתנה ובהתאם למיקום בעיר ובחוויית האירוח הרצויה. בין המלונות המומלצים נמצא מלון SKARITZ בדירוג של ארבעה כוכבים הממוקם במרכז העיר העתיקה ומספק לאורחיו חניה ואינטרנט חינם, חדרי משפחה ומיני בר. מלון מומלץ נוסף הוא מלון CHORS בדירוג של חמישה כוכבים הממוקם אף הוא בעיר העתיקה ומספק לאורחיו חניה ואינטרנט אלחוטי חינם, שירותי בר, הסעות אל ומשדה התעופה הקרוב וארוחת בוקר טובה בתוספת תשלום.

    מבקרים שמעוניינים בחווית אירוח מעט שונה, קיימות דירות מקסימות במרכז העיר גם כן, מבין המומלצות קיימת דירת City Center משופצת ונעימה, עם מטבח פרטי, מעלית ואינטרנט אלחוטי בחינם.

מידע שימושי

  • שעות פעילות האוטובוסים והרכבת: בין השעות 10:00-16:00. חשוב לשים לה שהרכבות פעילות רק בימים ראשון, שני, רביעי ושבת.
  • מחיר: מחיר כרטיס נסיעה לרכבת הוא 79 שקלים, ניתן לרכוש כרטיס נוסף לסיור בטירה במחיר 60 שקלים. מחיר כרטיס לאוטובוס נע בין 47-80 שקלים , בהתאם לסוג המסלול הנבחר.
  • תחנות היציאה משתנות בהתאם למסלולים, התחנות מצויינות בסוג הכרטיס אותו תבחרו לרכוש.