צ’נגדו | Chengdu

צ’נגדו – 成都市

בירת מחוז ס​צ’ואן שבמרכז סין

מידע כללי על צ'נגדו

לעיר צ’נגדו, השומרת על שמה המקורי למעלה מ-2,000 שנה, מטען היסטורי מרשים. צ’נגדו היוותה את תחנת היציאה על “דרך המשי הדרומית”, אשר חיברה את סין, דרך בורמה, תאילנד, הודו והמזרח התיכון, אל העולם המערבי וכאן הונפק שטר הכסף הראשון בעולם (במאה ה-11).

כיום, משמשת צ’נגדו מרכז תעשייתי וכלכלי רב עצמה, הן לשוק המקומי והן לשוק הבינלאומי. צ’נגדו נודעת כבירת הרפואה של סין המסורתית וכמרכז צמחי המרפא במדינה. רבים באים להשתלם בתחומים הנוגעים לנושאים אלו, בקליניקות ובמוסדות המקומיים.

צ’נגדו, בעלת 11 מליון התושבים, סובלת מזיהום אוויר חמור אך בניגוד לערים גדולות אחרות בסין, ההרגשה בצ’נגדו היא של מקום ירוק וכפרי, בעל אופי סיני מסורתי כמו סמטאות צרות, מבני-עץ נמוכים, שווקים סיניים ובתי-תה ציוריים. רחובות העיר, הבנוייה בצורה מעגלית, הינם שטוחים ונוח לטייל בהם באופניים. במרכז העיר נמצאת הכיכר המרכזית, כיכר טיאנפו, ובה ניצב פסלו של מאו צה טונג.

הידעת?
צ’נדגו ידועה בעיקר בזכות מרכז הרבייה של דובי הפנדות הסמוך לעיר.




נזיר במנזר וונשו (צילום: moniqca)נזיר במנזר וונשו (צילום: moniqca, רישיון)

מה רואים ואתרים מרכזיים בצ'נגדו

מקדש ווהאוו – Wuhou temple – אחד האתרים המעניינים של צ’נגדו. המקדש, הידוע גם בשם Temple of Marquis Wu, נמצא בחלק הדרום מערבי של צ’נגדו. במקדש פסלים ולוחות אבן רבים. המקדש שוכן בפארק יפה, ובו עצי בונסאי. בסמוך למקדש נמצא רחוב ג’ינלי, השומר על אותנטיות ואווירה רומנטית.

מנזר וונשו – Wenshu monastery – מנזר בודהיסטי, הגדול והשמור בצ’נגדו, המוקדש לאל החוכמה. המקדש הוקם במאה ה-6, בימי שושלת טאנג ושופץ במאה ה-17. זהו למעשה קומפלקס של מקדשים בהם למעלה מ-400 פסלי בודהה ובודהה אחד חשוב במיוחד, מאבן ירקן לבנה, אשר ניתן במתנה על ידי מלך בורמה והובא כל הדרך אל צ’נגדו. בצמוד למקדש בית תה עתיק ומסעדה צמחונית מומלצת.

פארק גבעת המגדל – (Tower Hill Park) Tazi Shan Gongyuan – פארק גבעת המגדל נמצא בדרום מערב צ’נגדו לא הרחק מאוניברסיטת סצ’ואן. בפארק גדלים עשרות רבות של מיני במבוק ונהר שבגדתו הדרומית ניצב מגדל גבוה ממנו ניתן להשקיף על כל העיר.

פארק העם – Renmin Gongyua – מקום נעים לנוח ולהרגע בסצ’ואן. בפארק ישנו אגם מרכזי שלצידו בתי תה. עוד בפארק, גן לגידול עצים ננסיים. בתאטרון שבפארק (Geden Da Juyue) מתקיימים בערבי הקיץ מופעי מוסיקה וריקודים מסורתיים החל מ-21:30 ועד חצות.

ביתו של דו פו – Du Fu Cottage – דו פו היה משורר ידוע מתקופת שושלת טאנג (618-907), שבשנת 759 העתיק את מגוריו לצריף בפרברי צ’נגדו. המשורר הידוע התגורר בצריף 3 שנים ותשעה חודשים אותם הקדיש לכתיבת 240 פואמות שברובן תאר את סבל העם הסיני. במוזיאון לזכרו ישנו אוסף הכולל למעלה מ- 2,000 מזכרות ו- 30,000 כתבים, פסלונים וציורים שונים של אמנים מפורסמים מתקופות שונות וכן תערוכות עם הסברים על חייו ועבודתו.

קברו של הקיסר – Wangjian burial – מצפון מערב למרכז העיר נמצא קבר הקיסר Wangjian של ממלכת Shu. במקום נמצאו תכשיטים עשויים אבן ירקן, חותם מלכותי, פסלים וספרי אבל. מסביב לקבר ישנם 24 פסלים של נגנים המנגנים בכלי נגינה שונים וזה נחשב לממצא המוסיקלי השורד ביותר מתקופת הטאנג.

מערות האבן של דה דצ’ו – מערות דה דצ’ו הינן מערות בודהה בודהיסטיות ודאואיסטיות אשר נחצבו בתקופת שושלת טאנג, תקופת חמשת השושלות ושושלת סונג. באזור המערות יש למעלה מ-50,000 פסלים, כאשר המרשימים שבהם הם פסל של אלת הרחמים בעל 1000 הידיים ושל הבודהה השוכב בגודל של 30 מטרים אורך ו-20 מטר גובה, שניתן לראות רק את חלקו העליון. מלבד פסלי הבודהות ישנם גם פסלי שליטים, שרים, אנשי צבא, חיילים ופקידי ציבור, נזירים ועוד, עם היסטוריה של למעלה מאלף שנים. המקום הוכרז כאתר לשימור ע”י אונסק”ו.

המרכז לחקר הפנדות – Giant Panda Research Center – מרכז הרבייה, המרוחק כ-10 קילומטרים ממרכז העיר, הינו מרכז לחקר דובי הפנדה, שנמצאים בסכנת הכחדה. במרכז חיים דובי פנדה, במכלאות מרווחות, עם גישה חופשית לשטח צמחיה טבעית של 360 דונם. במקום ישנו גן חיות קטן המציג לראווה דובי פנדה צעירים ובוגרים, ואף מין מיוחד המכונה “פנדה אדומה”.

גן החיות של צ’נגדו – בצ’נגדו גן חיות בו ניתן לראות מספר דובי פנדה. בסמוך לגן החיות נמצא מקדש זאודז’וה Zhaojue Si המשופץ והמשומר.

רחוב צ’ונשי – Cunxi Liu – אזור הקניות של צ’נגדו, בו ניתן למצוא הכל מבתי כלבו לחנויות מתמחות.

שוק צמחי הרפואה הסינית – zhong yi yao shi chang – השוק הגדול בדרום מערב סין בו נמכרים מאות סוגים שונים של צמחים ובע”ח, הנמצאים בשימוש תדיר ברפואה הסינית.

מקדש ווהאוו

אטרקציות וסיורים מודרכים בצ’נגדו

צ’נגדו הינה יעד מרכזי בתיירות בסין ונמצאת בתכנית המסלול של חלק גדול מהטיולים המאורגנים בסין (ראו עוד: טיול מאורגן בסין).

השכרת רכב בצ’נגדו

במרכז העיר נמצאות מס’ סוכנויות רכב בעיקר לאורך הכביש הטבעתי הפנימי המקיף את מרכז העיר (ראו עוד תחת השכרת רכב בסין).




מידע שימושי למבקר בצ'נגדו

הגעה לצ’נגדו:

  • ברכב פרטי – העיר מחוברת היטב לשאר חלקי סין באמצעות מס’ כבישים ראשיים – S105 , G317,G213,G318,G76,G5,S4
  • באוטובוס – בצ’נגדו , מס’ תחנות אוטובוס “לונג דיסטנס ” גדולות – המרכזית בניהן – Wugui Bridge Bus Station , תחנת האוטובוס של שדה”ת , תחנת האוטובוס של תחנת הרכבת המזרחית, Tourism Bus Center, Chadianzi Bus Station, Beimen (North Gate) Bus Station, ו Wukuaishi Bus Station.
  • בטיסה – שדה-התעופה הבינלאומי – Chengdu Shuangliu International Airport – שוכן כ-15 ק”מ דרום-מערבית לעיר. מכאן ניתן להגיע בטיסות ישירות, אל הערים הגדולות בסין, וכן טיסות לבנגקוק ולהונג-קונג.
  • ברכבת – בצ’נגדו היות והיא עיר מרכזית ביותר יש שלוש תחנות רכבת גדולות – North Railway station, East Railway Station, ו South Railway Station – ובקרוב תחנה רביעית נבנית. התחנות יושבות על מסילות מרכזיות וניתן להגיע מהן ליעדים מרכזיים בסין

 

[wpgmza id="21" cat="5" marker="3574" zoom="13"]