מדרחוב וואנג פו ג’ין | Wangfujing Street

מדרחוב וואנג פו ג’ין – 北海公園

מידע על מדרחוב האוכל המקומי הפופולרי של בייג’ינג

מידע כללי על מדרחוב וואנג פו ג'ין

מדרחוב וואנג פו ג’ין / וואנגפוג’ינג (Wangfujing Street) הוא רחוב קניות פופולרי הן לתיירים והן למקומיים הנמצא באיזור דונגצ’אנג שבעיר הבירה בייג’ינג, סין. זהו אחד מהרחובות המפורסמים בעיר לאוכל מקומי, בו ניתן למצוא מאכלים אקזוטיים ויחודיים, וכשיורד הערב מתקיים בו שוק לילי. כמו כן, הוא ידוע כאחד ממרכזי העיר המסורתיים ביחד עם מדרחוב Liulichang.




משמעות שמו של רחוב וואנג פו ג’ין הוא Prince’s Mansion Well – אחוזת באר הנסיך, על שם בארות מים מתוקים שהתגלו באיזור בתקופת שושלת צ’ינג, ובעקבותיהם נבנו שם עשרה מבני אצולה ומלוכה עתיקים. ואכן, היום המדרחוב נחשב למקום אריסטוקרטי שנמצא במרכז העיר העשיר והמבוקש של בייג’ינג.

הידעת?
הרחוב נקרא בעבר באנגלית רחוב מוריסון על שם העיתונאי האוסטרלי ג’ורג’ ארנסט מוריסון.

מדרחוב וואנפוג'ינג בשעת ערב (צילום מקורי)מדרחוב וואנפוג’ינג בשעת ערב (צילום מקורי)

מה רואים ואתרים מרכזיים במדרחוב וואנג פו ג'ין

החל משנות ה90 הרחוב נסגר לתנועה (למעט הרכבת הקלה) והפך להיות מדרחוב.

בוואנגפוג’ינג מסעדות רבות וכמו כן דוכני אוכל מקומי המציעים למבקר מגוון רחב של מאכלי רחוב אקזוטיים כגון: Chuan (קבב מקומי מטלה), וחטיפים סיניים משונים במקצת על שיפודים – כמו צרעות, עקרבים, חיפושיות, רגלי צפרדעים ועוד.

בנוסף, מידי ערב מתקיים בקצה המדרחוב שוק אוכל לילי וססגוני, המציע שלל מאכלים ייחודיים, משקאות וקינוחים מקומיים.

בוואנגפוג’ינג נמצאים כ-300 סניפים של המותגים המפורסמים ביותר של בייג’ינג כמו: חנות הכובעים Shengxifu, חנות הנעליים Tongshenghe, ובית התה Wuyutai וכמו כן מותגים בין לאומיים כמו ZARA, H&M ועוד (למידע נוסף, ראו קניות בבייג’ינג).

סרטון המציג את מדרחוב וואנג פו ג’ינג




מידע שימושי למבקר במדרחוב וואנג פו ג'ין

  • כתובת: WangFuJing, Dongcheng Qu, Beijing Shi, China

הגעה למדרחוב וואנג פו ג’ין:

  • בטיסה – נמלי התעופה המשמשים את בייג’ינג: נמל התעופה הבינלאומי והמרכזי הוא – Beijing Capital International Airport. נמל התעופה המקומי – Beijing Nanyuan Airport – מפעיל רק טיסות פנים.
  • ברכבת תחתית (Subway) – קו 1 של הרכבת התחתית (Beijing Subway), לרדת בתחנת Wangfujing הממוקמת בצומת הרחובות Wangfujing ו-Chang’an Avenue.

 

[wpgmza id="21" cat="5" marker="3554" zoom="13"]