פיורד אוסלו – המדריך המקיף ביותר בעברית | Oslofjord

עדכון אפריל, 2024

בשבועות אלו כמות התיירים באוסלו במגמת עליה, ובהתאם לכך גם הביקוש לאטרקציות המבוקשות ביותר. לכן, אם אם מתככנים להצטרף לאחד הסיורים הפופולאריים, למשל סיור יום פיורד אוסלו, מומלץ להזמין מקום בסיור לפחות כמה ימים מראש, שכן הסיורים מתמלאים במהירות, במיוחד בסופי שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לסיור יום פיורד אוסלו: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

פיורד אוסלו בכמה מילים

פיורד אוסלו (Oslofjord) הוא מפרצון של הים בדרום מזרח נורבגיה המשתרע מלנגסונד (Langesund) בדרום לאוסלו שבצפון. המפרץ מחולק לפיורד אוסלו הפנימי (indre) ולפיורד אוסלו החיצוני (ytre) עם מספר עצום של איים בתוכם, שרק חלק מהם מאוכלסים. למרות שמו, פיורד אוסלו איננו נחשב לפיורד מבחינה גיאולוגית וזאת מכיוון שבשפה הנורבגית המונח “פיורד” מתייחס למגוון סוגים של נתיבי מים. פיורד אוסלו הוא נקודת ציון משמעותית בהיסטוריה של נורבגיה ומילא תפקיד מרכזי בהתפתחותה לאורך השנים. הפיורד נוצר בתקופת הקרח האחרונה והיישובים העתיקים ביותר באזור מתוארכים מתקופת האבן ותקופת הברונזה. בתקופת הוויקינגים פיורד אוסלו שימש כמיקום אסטרטגי למסחר בזכות משאבי הטבע העשירים של האזור. לפיורד אוסלו היה גם תפקיד מכריע בפלישת צבא גרמניה לנורבגיה במלחמת העולם השנייה, כשנחסמו נתיבי המעבר של הצבא הגרמני ובכך עוכבו הפולשים כדי שמשפחת המלוכה הנורבגית, הממשלה, הפרלמנט והאוצר הלאומי יוכלו להימלט.
כיום, פיורד אוסלו נותר מרכז חיוני של מסחר עם פעילות ספנות, תעשיית נפט ומוקד תיירות המושך אליו מבקרים רבים מדי שנה כדי לחקור את ההיסטוריה שלו, להתרשם מהיופי הטבעי באזור וליהנות ממגוון פעילויות כמו שייט, דיג, קיאקים וטיולים.

פיורד אוסלו בנוי ממספר רב של איים בדרום מזרח נורבגיה פיורד אוסלו בנוי ממספר רב של איים בדרום מזרח נורבגיה

מה רואים בפיורד אוסלו

פיורד אוסלו הוא אזור מרהיב ביופיו עם שלל איים קטנים, ציוני דרך היסטוריים ופעילויות מהנות באוויר הפתוח. אחת הפעילויות הפופולריות ביותר היא הפלגות שייט שקיימות בזמינות גבוהה במקום ומוצעות בסוגים שונים, מסיורי שייט מודרכים שילמדו על האתרים בסביבה ועל ההיסטוריה שלהם ועד לשייט ארוחת ערב בשקיעה לערב רומנטי. סיורי השייט ייקחו את המבקרים לחוויה סביב לפיורד אוסלו ויספקו נופים מדהימים של האזור ושל ערוצי המים מסביב. ניתן גם לבקר באחד מהאיים הרבים הממוקמים בפיורד אוסלו באמצעות סירה או לעלות על המעבורת. לכל אי יש את הקסם והאטרקציות הייחודיות שלו כמו חופים, כפרים ציוריים ומוזיאונים נחשבים.
כמו כן, מומלץ לבקר גם בעיר אוסלו, בירת נורבגיה, הממוקמת בחלק הצפוני של הפיורד וממנה יוצאות הפלגות רבות לפיורד. באוסלו יש עוד מגוון גדול של אטרקציות, אתרים, מוזיאונים ומסעדות.

הדרך הטובה ביותר לחוות את פיורד אוסלו היא דרך סיורי השייט הקיימים באזור הדרך הטובה ביותר לחוות את פיורד אוסלו היא דרך סיורי השייט הקיימים באזור

כרטיסים לסיור לפיורד אוסלו

ניתן לבקר בפיורד אוסלו באמצעות מספר דרכי הגעה שונות, כתלות בנקודת המוצא שלכם. אם אתם נמצאים באחד האיים באזור ניתן להשתמש במעבורת כדי לסייר בפיורד ולהגיע לאיים אחרים. הדרך הנפוצה ביותר היא דרך העיר אוסלו, יש להגיע לחוף הים של בית עיריית אוסלו (The waterfront of the Oslo City Hall) באמצעות קווי החשמלית 11,12,13 או קווי האוטובוס 30,32,81. סמוך לשם יוצאות מגוון הפלגות וסוגי שיט בכתובת Rådhusbrygge 3.

כרטיסים לפיורד אוסלו

כאמור, יש מגוון סוגי אטרקציות מהן ניתן ליהנות במקום. האפשרויות הבאות הן כרטיסי שייט שכל אחד מהם מציע אטרקציות והטבות שונות.

כרטיס שייט בפיורד אוסלו

כרטיס זה מקנה שייט מעגלי לאורך שעתיים בפיורד אוסלו המתחיל עם הנופים של חוף הים, הנמל ואתרים אייקונים של אוסלו וממשיך לאזור מלא בערוצי מים, גבעות ואיים. תוכלו ליהנות משייט על ספינה נוחה עם סיפון מרווח, צוות מקצועי ואפשרות לרכוש משקה או כיבוד קל בסיפון. אפשרות זו מתאימה למעוניינים לחוות את פיורד אוסלו באמצעות שייט מאורגן היוצא מאוסלו.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

כרטיס שייט הכולל ארוחת ערב

כרטיס זה מקנה שייט לאורך 3 שעות בפיורד אוסלו הכולל גם מזנון ארוחת ערב תוך כדי שתיהנו מהנוף המדהים לאורך השייט. אפשרות זו מתאימה למעוניינים בחוויה המיוחדת של לחזות בנוף בשעות הערב וליהנות מארוחת ערב מפוארת המוגשת בבופה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.
אפשרות זו מוצעת גם ככרטיס הכולל הופעת ג’אז לאורך השייט.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

כרטיס שייט הכולל ארוחת בראנץ’

כרטיס זה מקנה שייט לאורך 2.5 שעות בפיורד אוסלו על ספינה היברידית-חשמלית הכולל גם ארוחת בראנץ’ המורכבת ממצרכים מקומיים ועונתיים ומשקה בתחילת השייט. אפשרות זו מומלצת למעוניינים בשייט מהנה בפיורד אוסלו על רקע הנוף המרהיב ובארוחת בראנץ’ מקומית.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

טיול יום באוסלו הכולל שייט בפיורד אוסלו

כרטיס זה מקנה סיור יום בעיר אוסלו הכולל סיור אוטובוס בעיר, סיור רגלי מודרך בגן הפסלים, כניסה למוזיאון הפולקלור הנורווגי, כניסה למוזיאון פראם, שייט בפיורד אוסלו ומדריך מנוסה שילווה לאורך כל היום. אפשרות זו מתאימה למעוניינים ביום שלם של טיול באוסלו, בנקודות עניין בעיר ושייט בפיורד אוסלו הכולל מדריך צמוד שיעמיק את הידע שלכם באתרים לאורך היום. כרטיס זה אומנם יקר יותר משייט בפיורד אוסלו בלבד אך מאפשר יום טיול שלם ומאורגן עם כרטיסי כניסה לאתרים נוספים וללא התעסקות בעניינים לוגיסטיים והגעה עצמאית למקומות.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

כרטיס שייט הכולל עצירה בחצי האי ביגדוי

כרטיס זה מקנה שייט לאורך שעתיים בפיורד אוסלו בו תוכלו ליהנות מהנוף של האיים ומהאתרים הבולטים של אוסלו. בחודשי החורף השייט כולל גם עצירה של 2.5 שעות בביגדוי, חצי אי באוסלו, בו קיימים אתרי עניין נוספים ומהמוזיאונים הטובים באוסלו. אפשרות זו מתאימה למעוניינים בשייט בפיורד אוסלו שרוצים גם ליהנות מביקור קצר בביגדוי.
להזמנה עם מגוון אפשרויות וסיורים לחצו כאן.

הזמנת כרטיסים לשייט בפיורד אוסלו - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לפיורד אוסלו

  • הביקור בפיורד אוסלו מומלץ למשפחות עם ילדים, לזוגות וליחידים המעוניינים לחוות את האזור הפלאי הזה וליהנות ממגוון החוויות המוצעות בו. החל מסיורי שייט מלאים במידע מרתק והיסטוריה, שייט עם ארוחת ערב רומנטית בשקיעה, פעילויות מים ואטרקציות לילדים.
  • מומלץ לבקר בפיורד אוסלו בקיץ בחודשים יוני-אוגוסט כשמזג האוויר יותר נעים, שעות היום ארוכות יותר והסיכוי לגשמים נמוך. זו התקופה הטובה ביותר ליהנות מפעילויות מים ואטרקציות באוויר הפתוח. עם זאת, תקופה זו מביאה איתה עומס מבקרים גדול יותר, לכן, לאלו שמעדיפים חופשה שקטה יותר, כדאי לבקר בחודשים מאי או ספטמבר ולהסתכן במזג אוויר יותר חורפי.
  • פיורד אוסלו הוא אזור גדול המכיל בתוכו מספר עצום של איים וערים, שכל אחד מהם שונה ומציע אתרים ואטרקציות אחרות, לכן בשביל לחקור את כל האזור במלואו יש להשקיע לפחות כמה ימים. לאלו השוהים באזור ומעוניינים לקבל טעימה מהפיורד, מומלץ להשקיע פרק זמן של 2-3 שעות בשייט מסביב לפיורד.
  • כדאי לשלב את ביקורכם בפיורד אוסלו יחד עם ביקור בעיר אוסלו, המציעה מגוון של אתרי עניין ואטרקציות. בין האתרים מומלץ לבקר במוזיאון הספינה הויקינגית (Viking Ship Museum) המציג 3 ספינות ויקינגיות מקוריות, שמורות היטב ועוד חפצים ויקינגיים הנותנים למבקרים הצצה להיסטוריה של הויקינגים באזור. מומלץ גם פארק ויגלנד (Vigeland Park) ובו יותר מ-200 פסלי ברונזה, גרניט וברזל שיצר הפסל הנורבגי גוסטב ויגלנד (Gustav Vigeland). מוזיאון נוסף הוא מוזיאון מונק (The Munch Museum) המוקדש ליצירותיו של הצייר הנורבגי אדווארד מונק (Edvard Munch), בין יצירותיו המפורסמות היא “הצעקה”.
  • הדרך הנוחה לחקור את פיורד אוסלו היא באמצעות סיורי שייט היוצאים מאוסלו.
  • הביקור בפיורד אוסלו מתאים למשפחות עם ילדים שיהנו מפעילויות המים והספנות הרבות והמגוונות.
  • קיימות מספר אפשרויות לינה מגוונות באוסלו, קרוב לסיורי השייט בפיורד אוסלו. אפשרות אחת היא מלון Grand Hotel המפואר בדירוג של 5 כוכבים שנפתח בשנת 1874 במרכז אוסלו ומציע שירותי ספא, חדר כושר ובר בגג המלון שמציע נוף פנורמי. להזמנה לחצו כאן. אפשרות נוספת היא מלון Scandic Victoria הממוקם במרכז העיר קרוב לנקודות עניין רבות באוסלו ולחוף ממנו יוצאים סיורי השיט לפיורד אוסלו. להזמנה לחצו כאן. מומלץ גם מלון Hotell Bondeheimen הממוקם קרוב לתחנת החשמלית ולתחנת הרכבת ומציע חדר כושר, בר ומסעדה. להזמנה לחצו כאן.

שאלות נפוצות על פיורד אוסלו

הביקור בפיורד אוסלו מומלץ לכל המשפחה ובעיקר לחובבי היסטוריה, טבע ופעילויות מים.

מומלץ לבקר בפיורד אוסלו בתקופת הקיץ, בחודשים יוני-אוגוסט כשמזג האוויר נעים וניתן ליהנות ממגוון הפעילויות באוויר הפתוח ובים.

פיורד אוסלו הוא אזור גדול, מלא באיים קטנים וערים, על כן כדי לחקור את כולו לעומק מומלץ להשקיע לפחות כמה ימים. מבקרים שלחוצים בזמן, ניתן לקחת את אחד מסיורי השיט שנעים בין פרק זמן של שעתיים-שלוש שעות היוצאים מאוסלו ולקבל טעימה מהנה מפיורד אוסלו.

סרטון על פיורד אוסלו בחורף

מידע שימושי

  • דרכי הגעה: כאמור, קיימות מגוון דרכי הגעה לפעילויות בפיורד אוסלו, כתלות בנקודת המוצא שלכם ובפעילות הנבחרת. הרבה מהפלגות השייט יוצאות מאזור בית עיריית אוסלו בכתובת Rådhusbrygge 3. לכתובת זו ניתן להגיע באמצעות קווי החשמלית 11,12,13 או בקווי האוטובוס 30,32,81.
  • קישור לאתר הרשמי: https://www.fjords.com/oslo-and-the-oslofjord/
  • הארוחות המוגשות בשייט אינן כשרות.