סוף שבוע בשכונת לה לטינה – קלאודיה רונן

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – מדריד למטיילים – Madrid for travelers

 

מדריד שלנו – לא פריימרק, לא מלונות שקרובים לפריימרק ולא החזרי מס.

מעטות הפעמים שאתה מגיע לבקר בעיר ומרגיש שזה המקום שאתה רוצה להיות בו פעם ועוד פעם. כך קרה לנו עם מדריד, ביקרנו בה כבר מספר פעמים וכששוב נבחר לאן לנסוע לסופש מרענן ומלהיב, אין ספק שזו שוב תיהיה מדריד (אין הגיון, אבל ככה זה כשמתאהבים).
מדריד שלנו היא לא אטרף הקניות, אלא שיטוט בסמטאות, ברים ומסעדות טובות. חזרנו אתמול משם, מוקסמים (שוב) מהעיר הנהדרת הזו.

הפעם התמקדנו באיזור לה לטינה La Latina – שכונה שדרומית וגובלת בסול ובפלאזה מאיור, ממערב גובלת בארמון המלך (הסתובבנו גם בשאר העיר, הכל ברגל, אין צורך התחבורה ציבורית).
בחרנו לישון בדירת Airbnb. מבחינתנו זו החוויה האולטימטיבית, מאפשרת להתחבר באמת למקום ולחוש את העיר. הדירה שוכנת בבניין עתיק בן 100 שנה, זו דירה שעברה שיפוץ וחידוש לאחרונה, דירה כייפית מלאת אווירה. אין כמו לקום בבוקר לרדת למאפייה המקומית לקנות מאפים טריים, ירקות מהחנות לידה ולארגן ארוחת בוקר טעימה לפני יום שוטטות. ויש כמובן את העניין הכלכלי, דירה עולה בממוצע 70-100 יורו ללילה, משמעותית זול ממלון. בקיצור, מבחינתנו, משלמים הרבה פחות ומקבלים הרבה יותר (זה כמובן עינין של טעם אישי מלון / דירה). הנה הלינק.

רובע La Latina הוא הרובע העתיק של מדריד. רובע שהוא סוג של חגיגה ספרדית מתמשכת, רועשת, שמחה וצבעונית זה האיזור בו נוהגים רבים מהמדרילֶניוֹס, תושבי מדריד, לבלות על כוס בירה קרה ומנות טאפאס מענגות. כמות הברים והטאפס בר היא אין סופית, מתרכזים במיוחד באיזור cava alta ו- cava baja.




יש באיזור גם מסעדות יוקרתיות כמו למשל:

Casa Lucio – מוסד וותיק במדריד, זו מסעדה בסטייל מקומי, מלצרים מבוגרים ושולחנות ערוכים במסורתיות, בעל המסעדה, לוסיו, איש מבוגר למדי (80 +) עובר בין הסועדים לוחץ ידיים לכולם. ערב שהוא חוויה.

או למשל מסעדת טאפסים מדהימה בשם Juana La Loca. מנת הדגל שלהם היא tortilla עם בצל מקורמל. גם שאר המנות שלהם הן וריאציות יצירתיות לטאפסים מלווה ביין ספרדי, מי שאוהב אוכל טוב לא יתאכזב פה.
לשתי המסעדות מומלץ להזמין מקום מראש (אנחנו הגענו בשני המקרים בשעת הפתיחה מבלי להזמין מקום ותפסנו את השולחן האחרון, זה היה מזל, רבע שעה אח”כ השתרך תור ארוך).

בנוסף, כל האיזור מלא בבתי קפה קטנים פתוחים לרחוב, תמיד מלאים ומאירי פנים.
אחת מגולות הכותרת של האיזור הוא החגיגה של יום ראשון, שוק הפשפשים El Rastro. שוק ססגוני יפהפה, משתרע על פני רחובות רבים בשכונה, לא רק עתיקות. נפתח ב- 9:00 ונסגר ב- 15:00, כדאי להשכים ולהגיע מוקדם, בסביבות 12 נהיה מאוד מאוד עמוס. גם אחרי שהשוק מסיים את הפעילות הרחובות ממשיכים לשקוק חיים, אל תברחו מהאיזור, תשארו ותעברו בין הברים.
לה לטינה היא גם שכונה מקסימה לשוטט בה ברגל, לכו בין הסמטאות לכיוון ארמון המלך, תמצאו סמטאות ציוריות מקסימות.

אני כבר מתגעגעת… אז אם תשמעו על טיסה זולה למדריד, אל תשכחו לעדכן!