המלצות שהיו עוזרות לי במדריד – יובל עמר

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – מדריד למטיילים – Madrid for travelers

 

אתחיל בכך שמדריד עיר מהממת, שוקקת חיים ביום ובעיקר בלילה. הפוסט אומנם קצת ארוך אבל עם המן המלצות שהיו עוזרות לי במדריד…

טיסות

חברת אייר אירופה- מושלמים! מטוס מרווח, מסך להעביר את הטיסה (בתור אחת שמתענה בטיסות ללא ספק השירותים במסך העבירו את הטיסה מהר יותר). הייתה רק בעיית עיכוב בהלוך בנתבג בגלל פקק אווירי ולכן הטיסה לא יצאה בזמן.




לינה

שכרנו דירה בבוקינג שנקראת- A cute apartment in the heart of Madrid.
את ההמלצה עליה קיבלתי ממישהי ששהתה בה (נפגשו במדריד כשהיא חזרה מחופשה ואני מקונקיישן, אם את עדיין בקבוצה- ממש תודה!).
ממליצה בחום על הדירה, יושבת על אחת הסימטאות בדרך לפוארטה דל סול (דקה מהכיכר) ו2 דק הליכה מהגראן ויה. כל כך מרכזית שאין דרך לתאר. היא מאובזרת בכל טוב- מכונת כביסה, מיקרוגל, תנור וכו’. חשוב לציין כי היא דירת עליית גג- אין מרפסת או חלון שניתן לראות ממנו נוף, הדירה נמצאת בקומה 5 (יש מעלית עד קומה 4 ואז עולים כ8 מדרגות). בעל הבית מקסים, ליווה וענה על כל שאלה מרגע הרכישה בבוקינג עד העזיבה.

סים

את הסים רכשתי בשדה תעופה, כשיוצאים מאולם הנוחתים,פניה ימינה עומדת חנות כתומה גדולה, עשיתי סים שמכיל אינטרנט ללא הגבלה לאפליקציות וואטס אפ,פייסבוק, אינסטרגם ועוד + 4 גיגה אינטרנט + 60 דק שיחה ב- 30 יורו. כל הטיול גלשנו על האינטרנט חופשי, גוגל מפות היה חברנו הטוב ביותר והאינטרנט בהחלט הספיק.

העברות

בהלוך פשוט יצאנו מהשדה, מחכות אינספור מוניות במחיר של 30 יורו. בחזור לא רצינו להסתמך על מציאת מונית ברחוב (יצאנו ב04:30 לפנות בוקר לשדה) ולכן סגרתי עם ניל, נהג מונית נחמד ממש דובר עברית, הגיע אפילו לפני הזמן והיה אדיב ממש.
מס’ טלפון- +34 680 648 524

כייסים

לצערי, גנבו לי את הארנק. מתוך תיק צד שהיה לפנים, התיק היה סגור וגיליתי רק בקופה של החנות (הגניבה הייתה כששהייתי בחנות בוודאות).
בארנק לא היה לי המון כסף,פחות מ50 יורו, כי את רוב הכסף שמנו בנרתיק צמוד לגוף מתחת לבגדים- חייבים לעשות את זה!!! אנשים שם מכייסים בכמויות. בארנק גם הייתה לי תעודת זהות ישראלית וכדי להוציא חדשה בארץ צריך טופס תלונה במשטרה המקומית. לאחר שיחה עם שוטר נחמד ואדיב שעבד בכיכר פוארטה דל סול- הזין לי כתובת בגוגל מפות של התחנת משטרה המטפלת בעיניין הכייסים. מומלץ להגיע בשעה 00:00 ואילך. לא לפני.
את כתובת אוסיף בצילום מסך בתגובות.

Tax's free

כמובן שעל הקבלות צריך למלא פרטים, לאחר מכן שמגיעים לשדה יורדים לאולם הנוחתים (מאיפה שאתם הגעתם) וצמוד יש דלת פתוחה עם קרוסלה קטנה. מצלצלים בפעמון יוצא שוטר שבודק את הדרכון וכרטיסי טיסה ואחכ מחתים את הקבלות. העמדות טקסס פרי נפתחות ב- 7 בבוקר ולא היה לנו כוח לחכות ולכן את הקבלות שילשלנו במעטפה אחרי שמילאנו בכל קבלה אנחנו רוצים החזר לאשראי/צ’ק לבית (התיבה נמצאת בקומה של הדלפקי טיסה בצד ימין).

המסלול

קודם כל, חייבת להגיד שאנחנו בחרנו לעשות את כל המסלול ברגל (חוץ מפעם אחת שהשתמשנו במטרו). רק ככה הרגשנו שבאמת רואים את העיר אז לבוא עם נעליים נוחות.

ביום השני שלנו בעיר (היום הראשון המלא) – עשינו את האתרים שחייב לראות. את המסלול של האתרים הרכבתי מהקרוב ביותר למקום הלינה שלי עד חזרה למקום הלינה (במעגל) – נעזרתי המון בגוגל מפות עוד מהארץ בתיכנון של הלוז.

האתרים:
פלאזה מאיור
סאן מיגל
הארמון + קתדרלה (מומלץ להיכנס! לא הזמנו כרטיסים מראש, התור עבר יחסית מהר משציפינו, את התיק השארתי בלוקר נעול-מכניסים יורו ובפתיחת הלוקר הוא חוזר אליכם)
כיכר אספניה
כמובן שהכול עשינו בפחות מחצי יום, בדרך לכל אתר ובסביבה הרשנו לעצמנו “ללכת לאיבוד”.

יום שלישי – התחלנו את היום בפרימארק, הגענו בשעות הבוקר המוקדמות והיה ריק, כיף! לקראת 10 וחצי מתחיל להתמלא ממש, צפוף, לכן ממליצה להגיע מוקדם.
לאחר מכן המשכנו למוזיאון פאדרו, כניסה 15 יורו, מוזיאון ענק, יצירות אומנות פסיכיות!! (אנחנו חובבות אומנות אז המוזיאון היה מדהים מבחינתנו).
מהמוזיאון המשכנו לפארק רטירו, רצינו להשכיר אופנים מתחנת אופניים בחוץ, העמדה לא עבדה. עשינו את הפארק ברגל- חייב לראות את המבנה קריסטל ואת המזרקה ממול ואם תתקרבו יגיעו אליכם צבי ים.
לאחר הפארק הלכנו לדירה ובדרך עצרנו באחת החנויות, בחנות מבלי שהרגשתי כייסו אותי (גנבו לי את הארנק מתיק צד שהיה לפנים והתיק לא היה פתוח ורק בקופה גיליתי שאין ארנק) את המלצותיי בקשר לכייסים כתבתי למעלה.

יום רביעי- טולדו
סיור לטולדו קבעתי עם חברת מדרילנו. מההתחלה היה מענה מהיר של הצוות, סייעו בכל שאלה. הסיור היה עם זיו המדריך המדהים! הסיור היה אינטימי, עם קבוצה קטנה, מלא בידע והיסטוריה שהועבר בכיף ע”י זיו ממליצה בחום!

בערב רצינו להתפנק במסעדה בשרית- אחרי המלצות מהקבוצה הלכנו למסעדת פינתי. לא. פשוט לא. השירות היה אדיב, אבל האוכל מתחת לכל ביקורת, היינו גוועות ולכן אכלנו בכוח וגם לא את הכול, מחיר יקרררר. מצטערת, אבל לא הייתי ממליצה.

ביום החמישי לא היה לנו לוז מתוכנן, פשוט הלכנו בלי לחשוב לאן עד שרצינו לחזור לדירה.

בגדול- מדריד יפהפיה, אין ספק שנחזור!