1. עמוד הבית
  2. »
  3. מדריד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. סיכומי טיולים במדריד
  6. »
  7. המלצות מטיול של חמישה ימים במדריד – ירדן לוי

המלצות מטיול של חמישה ימים במדריד – ירדן לוי

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – מדריד למטיילים – Madrid for travelers

 

זהירות – חפירה! חזרנו מחמישה ימים במדריד, קבלו כמה המלצות:

טיסה

טסנו עם אייר אירופה/ טיסות מעולות, צוות אדיב, הטיסות יצאו בזמן. יש להצטייד באוכל ובשתייה, כי לא מקבלים כלום במטוס.
מכיוון שמדובר בחברת לואו קוסט אמרו לי שיש לעשות צ’ק אין 48 שעות לפני הטיסה על מנת לשבת יחד. כמעט כל הושבה כרוכה בתשלום חוץ מההושבה האוטומטית. בפועל הצ’ק אין המוקדם לא חסך לי כלום והייתי צריכה לעמוד בתור כמו כולם ואפילו בשדה החליפו לי את המקומות לטובים יותר!
בטיסה חזור הגענו מוקדם, בקושי הסתכלו על המשקל, לא אמרו כלום על זה שחוץ מהמזוודה ששלחתי היה לי גם טרולי וגם תיק ענק מפוצץ. להיפך, שאלו אם אני מעוניינת לשלוח גם אותם.
הוספת מזוודה- מומלץ לשלם באתר עד 48 שעות לפני הטיסה במחיר של 30 יורו לכיוון.
המלצה- להגיע עם טרולי מלא ומזוודה ריקה לחלוטין! הכל קונים שם ויש הרבה לקנות!




מונית משדה התעופה

מחיר אחיד – 30 יורו. כמעט כמו כולם, קבענו עם נהג שיחכה לנו ביציאה מהשדה. לקחנו את איוון, חיכה לנו עם השמות שלנו על טאבלט.
המספר שלו- +34 696 858 039 לוקח 30 יורו כמו כולם.

הארמון המלכותי במדריד

ארמון המלך

מלון

פטיט פאלאס טריבל- הבחירה המושלמת. אין מלון יותר מרכזי ממנו. בהתחלה קיבלנו חדר זוגי פיצי שפונה לגראן ויה. המיטה תופסת את כל החדר. אין מצב ללכת בו זוג ולא להיתקע אחד בשני! שלא נדבר על לנסות לפתוח בו מזוודה (+טרולי+שקיות שופינג). ביקשנו בנימוס להחליף חדר.
טיפ- תבקשו חדר שפונה לפרימארק ותקבלו חדר הרבה הרבה יותר מרווח מהרגיל ללא תוספת תשלום.

אינטרנט אלחוטי

המלון מציע ללא עלות mifii שזה מין ראוטר קטן שמטעינים אותו והוא מחזיק 8 שעות דלוק ללא הפסקה. ניתן להתחבר אליו עד 8 מכשירים, להכניס לתיק ופשוט להסתובב עם אינטנרט חינם בכל מדריד! איכות מעולה בלי ניתוקים. לנו הוא עזר מאוד למצוא כתובות, להפעיל גוגל מפות ופשוט ללכת.

שער אלקלה

שער אלקלה

מועדונים

לא יוצאים לפני 1:30-2:00. המובילים הם הקפיטל, ברסלו, ג׳וי ואופיום. אסור לעשן במועדונים. עולה 20 יורו כניסה עם שתי משקאות.

מסעדות

אובן- כל המסעדה ישראלים. יש מנות שאהבנו יותר ויש שאהבנו פחות. אפשר לבקש מהם גם מנות שאין בתפריט והם מכינים. הפנה רוזה שלהם מושלם! וגם הפיצה פטריות! הקינוח שלהם עם תחתית פנקייק שוקולד צ’יפס ומעל כדור גלידה קר ושוקולד חם למעלה, מושלם!
חצ׳פורי- החצפורי הכי טעים שאכלתי בחיי!
מסעדת מו- מסעדת בשרים וסטייקים
פייב גייז- המבורגר טעים!

קינוחים

צורוס סאן חינס וצורוס 1902. קינוח קרפ עיגולים עם תוספות למעלה. שניהם נמצאים בפוארטה דל סול.

מקומות שאסור לפספס

מקדש דבוד, הגן הבוטני וארמון המלך שנמצאים קרוב מאוד אחד לשני. פארק בואן רטירו ארמון הקריסטל ושער אלקלה שנמצאים אחד ליד השני.
שוק סאן מיגל– כמו שהגעתי ככה יצאתי, ריח חזק מאוד של דגים ושלל דברים לא כשרים. פחות התחברתי.

קניות

גראן ויה לכל אורכה! ממליצה מאוד להיכנס גם לסמטה של המקדונלדס לכיוון פוארטה דה סול, שם נמצא סניף של קורט אינגלס של נייק/אדידס/ניו באלנס במחירים טובים מאוד וגם לסמטה שממול מקדונלדס (לחצות את הכביש) יש שם קלווין קליין, ליוויס, דיזל, טומי, גוצי, מייקל קורס, ויקטוריה סיקרט, דקטלון, מנגו ועוד. יש שם חנות ספורט של 2 קומות שמוכרת נעליים של נייק ואדידס במחיר של 40 יורו! וגם בגדי ספורט בזול.
קניון- שאנאדו- במרחק כחצי שעה במונית מהגראן ויה, עלות 35 יורו בערך, בגדול יש בו את כל החנויות שראינו ברחוב, הגענו אליו ביום האחרון אחרי שכבר שבענו מקניות אז לא ממש התלהבנו ממנו. ממה שכן התלהבנו זה מההחלקה על הקרח שנמצאת בקניון- מתחם סקי! ענק! עולים על ההר וגולשים למטה. אהבנו ממש!
עוד פרט ממש חשוב. לא עוברות מוניות בסביבת הקניון, כך שממש קשה לחזור ממנו. אנחנו לקחנו מהנהג טלפון של תחנת מוניות וביקשנו ממקומי שיחייג מהטלפון שלו ויזמין לנו במיוחד.




החזר מס

ניתן לקבל אחרי שעוברים 91 יורו. פשוט תשמרו את כל הקבלות וביום האחרון תלכו לסניף עם כל הקבלות ותבקשו טופס. העמדה פתוחה כל יום מ7:00-22:00. במידה והטיסה שלכם מחוץ לשעות הפעילות, יורדים לנחיתות בקומה -1 והשוטרים שם חותמים לכם.
השלבים:
1. כשמגיעים לשדה מצד ימין הולכים לעמדה של החזר המס שם חותמים לכם על הקבלות. לפעמים מבקשים לראות את הרכישות אז חשוב לעשות זאת לפני הצ’ק אין!
2. צ’ק אין ושליחת מזוודות
3. עוברים את הבידוק הבטחוני ואתם בדיוטי פרי
4. יש 2 חברות שמעניקות החזר מס, כל רשת חנויות עובדת עם חברה אחרת, גלובל בלו או פרימייר. תמלאו את הטפסים לפני וככה תחסכו זמן יקר בשדה. לכל אחת מהחברות דוכן- מחזירים לכם את הכסף ביורו.

תהנו!